ik ben dit jaar voor het eerst op ponykamp geweest bij Manege Erve Meenderinkboer in Markelo (Overijssel). Ik was daar 3 weken, omdat mijn ouders die tijd in Italie waren en ook omdat ik dat zelf heel graag wou. Ik vond het echt een supergaaf kamp !!!
Ook werden er leuke activiteiten georganiseerd met en zonder paarden.
Wat we allemaal deden in een week :- 2x per dag rijden (springen, dressuur, buitenritten)
- zwemmen (met goed weer)
- poetswedstrijd
- dressuurwedstrijd
- springwedstrijd
- dagtocht
- barbecue
- allerlei spellen
- speurtocht
- filmopnames gedurende de hele week
En nog veel meer. Echt super !!!
Veel mensen vroegen of ik het wel leuk vond, 3 weken. Ja en nee. Het is lang, maar als het gezellig is, vliegt de tijd. Hoewel ik Max (mijn Haflingertje) ook wel ging missen. Die had ik niet mee genomen, omdat hij last van zijn been heeft en ik het zielig vind om hem 2x 2 uur lang in de trailer te laten staan en dan een beetje te niksen in een stal op vreemd terrein. Daarom heb ik hem lekker thuis gelaten, hij had 2 maanden vakantie in het land en daar werd hij in de gaten gehouden door vrienden, die daar dagelijks komen.
Zo waren mijn weken : Week 1 was super, leuke groep en veel lol gehad. We waren met 36 man. Week 2 was minder, met 59 man en een stel wat minder leuke meiden.
Maar ook heel gezellig. Week 3 maar met 19 man, en juist daardoor superleuk !!
Lekker veel keus in de paarden, je leert de mensen sneller kennen en dus maak je ook sneller vrienden.Maar nu mijn vraag : Zijn er bokkers die hier ook zijn geweest of erover gehoord hebben, en zoja wat vinden jullie ervan ? Ik ben benieuwd !!!
Groetjes Anne-Sophie

Degene die ik ken lijkt op een Haflinger (ik denk niet dat het een volle Haf is), hij heeft een smal blesje en eczeem aan de manen die grotendeels afgeschuurd zijn en ook aan de staart. Hij is voskleurig en heeft niet echt blonde manen, een zweetvosje dus. Hij is nu denk ik een jaar of 15, misschien wat ouder zelfs.
ook ik was ooit een ervemeenderink ganger
De naam Ringo komt mij ook niet bekend voor, dus die is ook weg. Koster ken ik ook niet. Ik heb zelf nooit op Isabella en Manolito gereden, daar ben ik te groot voor.
Nette kamers zijn het zeker, gelukkig ook maar. Ik ben ook eens op een ander kamp geweest waar de bedden zo oud en krakkemikkig waren dat je niet met z'n tweeën op 1 bed mocht zitten aangezien je dan de kans liep dat het bed in elkaar zou storten. 
Op den duur is dat gewoon niet leuk meer, voor de mensen en de paarden niet.
Gelukkig hielden ze er dan wel zo goed mogelijk rekening mee door vooral op de koelste delen van de dag te rijden, dus s'ochtends en s'avonds. Jammer dat er veel ruzie was bij jou, dat is nooit leuk.
Mijn 1e week was gelukkig heel gezellig, toen waren we met 36 mensen. Alleen was er 1 meisje die om 1 of andere reden een hekel aan mij had en probeerde mij dus ook lastig te vallen. Gelukkig is daar weinig van terecht gekomen, maar ik maakte me er ook niet druk om.

echt geweldig 
Rakkertje, Slingertje, Rodi en Vosje (Lady) ken ik allemaal niet. Igor-M ken ik dus wel, en Vico ook. Vico is nu ergens in de 20 en een echte beginnerspony !!!
Vincent en Stefan heb ik ook zo af en toe gezien, maar die waren er niet de hele week. Meestal alleen in het weekend. Evelijn, Hens en Femke waren er grotendeels als leiding, die begeleidden de ritten enzo. Ik was er niet toen de Belgen er waren, gelukkig.