Ponykamp Erve Meenderinkboer !!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 01:28

Hoi,

ik ben dit jaar voor het eerst op ponykamp geweest bij Manege Erve Meenderinkboer in Markelo (Overijssel). Ik was daar 3 weken, omdat mijn ouders die tijd in Italie waren en ook omdat ik dat zelf heel graag wou. Ik vond het echt een supergaaf kamp !!! OK dan! Goed verzorgde en leuke paarden en pony's, leuke lessen en ritten en het eten was ook lekker. Vork Ook werden er leuke activiteiten georganiseerd met en zonder paarden. Knipoog Wat we allemaal deden in een week :

- 2x per dag rijden (springen, dressuur, buitenritten)
- zwemmen (met goed weer)
- poetswedstrijd
- dressuurwedstrijd
- springwedstrijd
- dagtocht
- barbecue
- allerlei spellen
- speurtocht
- filmopnames gedurende de hele week

En nog veel meer. Echt super !!! Pling Veel mensen vroegen of ik het wel leuk vond, 3 weken. Ja en nee. Het is lang, maar als het gezellig is, vliegt de tijd. Hoewel ik Max (mijn Haflingertje) ook wel ging missen. Die had ik niet mee genomen, omdat hij last van zijn been heeft en ik het zielig vind om hem 2x 2 uur lang in de trailer te laten staan en dan een beetje te niksen in een stal op vreemd terrein. Daarom heb ik hem lekker thuis gelaten, hij had 2 maanden vakantie in het land en daar werd hij in de gaten gehouden door vrienden, die daar dagelijks komen. Knipoog

Zo waren mijn weken : Week 1 was super, leuke groep en veel lol gehad. We waren met 36 man. Week 2 was minder, met 59 man en een stel wat minder leuke meiden. Bloos Maar ook heel gezellig. Week 3 maar met 19 man, en juist daardoor superleuk !! Pling Lekker veel keus in de paarden, je leert de mensen sneller kennen en dus maak je ook sneller vrienden.

Maar nu mijn vraag : Zijn er bokkers die hier ook zijn geweest of erover gehoord hebben, en zoja wat vinden jullie ervan ? Ik ben benieuwd !!! Pling

Groetjes Anne-Sophie

Charret

Re: Ponykamp Erve Meenderinkboer !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 01:59

Ik ben er 2 jaar op rij geweest, maar dit is al wel weer jaren geleden. Ik vond het daar helemaal geweldig!! Paarden werden destijds ook goed verzorgd, goede zadels, hoofdstellen, ieder paard zijn eigen poetszak.

En je was echt de hele dag in de weer. Lekker naar het dorp eten en drinken halen en dan stiekem door je raampje naar binnen zetten. Watergevechten, 's nachts stratego in het bos. Super gewoon. Alleen de 2e keer hadden we er een dief tussen zitten en dat was zo oliebol. Nooit achter gekomen wie het was, maar het kon de sfeer niet helemaal bedrukken Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:55

FA (waarom op Fokkerij geplaatst?) -> MP

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 18:24

Lielle schreef:
FA (waarom op Fokkerij geplaatst?) -> MP

Ik zag hier allerlei onderwerpen staan en ik had geen idee waar ik het anders kon posten, dus heb ik het maar hier neer gezet. Zou jij het anders ff willen verplaatsen als het hier niet mag staan ? Knipoog

Charret schreef:
Ik ben er 2 jaar op rij geweest, maar dit is al wel weer jaren geleden. Ik vond het daar helemaal geweldig!! Paarden werden destijds ook goed verzorgd, goede zadels, hoofdstellen, ieder paard zijn eigen poetszak.

En je was echt de hele dag in de weer. Lekker naar het dorp eten en drinken halen en dan stiekem door je raampje naar binnen zetten. Watergevechten, 's nachts stratego in het bos. Super gewoon. Alleen de 2e keer hadden we er een dief tussen zitten en dat was zo oliebol. Nooit achter gekomen wie het was, maar het kon de sfeer niet helemaal bedrukken Haha!

Hey, leuk dat jij er ook zo enthousiast over bent !! Pling Op wie heb je allemaal gereden (als je dat nog weet) ? Als je benieuwd bent naar hoe het nu gaat, kun je kijken op www.ervemeenderinkboer.nl als je die site nog niet kende.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:23

Ik heb het al verplaatst. De volgende keer kun je beter even een mod vragen waar het hoort, maar Fokkerij is het zeker niet.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:10

Destijds [spreek ik echt van een tijd terug] reed ik het eerste jaar op Lector. Het jaar daarop was hij overleden. En die week heb ik op Rex en op King gereden. Haha! Oh en de dagtocht op een Fjord genaamd Bruno.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 21:11

Lielle schreef:
Ik heb het al verplaatst. De volgende keer kun je beter even een mod vragen waar het hoort, maar Fokkerij is het zeker niet.

Oké, niet aan gedacht toen ik het plaatste. Maar in elk geval bedankt voor het verplaatsen !! Knipoog

Charret schreef:
Destijds [spreek ik echt van een tijd terug] reed ik het eerste jaar op Lector. Het jaar daarop was hij overleden. En die week heb ik op Rex en op King gereden. Haha! Oh en de dagtocht op een Fjord genaamd Bruno.

Lector, Rex en King ken ik niet. Als het al zo lang geleden is, zullen die ondertussen wel dood zijn denk ik. De naam Bruno zegt me wel wat, maar dat is zeker geen Fjord !! Tong uitsteken Degene die ik ken lijkt op een Haflinger (ik denk niet dat het een volle Haf is), hij heeft een smal blesje en eczeem aan de manen die grotendeels afgeschuurd zijn en ook aan de staart. Hij is voskleurig en heeft niet echt blonde manen, een zweetvosje dus. Hij is nu denk ik een jaar of 15, misschien wat ouder zelfs. Knipoog Ik weet niet of dat dezelfde Bruno zou kunnen zijn die jij bedoelt ? Nagelbijten / Gniffelen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:14

Hé! Leuk je te zien. Nou, ik ben er ook geweest maar dat weet je natuurlijk. Vond het er wel heel erg leuk maar denk niet dat ik er terug ga, ga nog verder kijken want ik houd ervan om alles zelf te doen.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 22:22

Mizora schreef:
Hé! Leuk je te zien. Nou, ik ben er ook geweest maar dat weet je natuurlijk. Vond het er wel heel erg leuk maar denk niet dat ik er terug ga, ga nog verder kijken want ik houd ervan om alles zelf te doen.

Hey Anneloes !!! Alles goed met je ? Met mij wel hoor !! Pling Maarre, ik ben je emailadres kwijtgeraakt, dus zou je me dat ff willen pb-en ? Knipoog Groetjes Anne-Sophie

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:42

Doei! ook ik was ooit een ervemeenderink ganger Ja

reed toen op moonlight, maar dies al heel lang weg geloof ik.

Iedereen wou toen altijd op manolito geloof ik..
en isabella een fjord, heb k ook nog gereden.
owja en ringo(?) 1 xtje..

vond t een leuk kamp, maar wel enorm groot toen.
ik was ook nog jog en verlegen toen, maar echt thuis voelde ik me niet helemaal.

wel veel lol gehad, ook om koster (is die er nog?) en nette kamers enz.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 23:13

BarbaLala schreef:
Doei! ook ik was ooit een ervemeenderink ganger Ja

reed toen op moonlight, maar dies al heel lang weg geloof ik.

Iedereen wou toen altijd op manolito geloof ik..
en isabella een fjord, heb k ook nog gereden.
owja en ringo(?) 1 xtje..

vond t een leuk kamp, maar wel enorm groot toen.
ik was ook nog jog en verlegen toen, maar echt thuis voelde ik me niet helemaal.

wel veel lol gehad, ook om koster (is die er nog?) en nette kamers enz.

Hoi, leuk dat je ook iets laat horen !! Pling De naam Moonlight zegt mij idd niks, dus die is weg. Manolito is er nog steeds, dat is 1 van de brave beessies !! Haha! Isabella is er ook nog steeds, dat is een hele sterke Fjord. Lips are sealed De naam Ringo komt mij ook niet bekend voor, dus die is ook weg. Koster ken ik ook niet. Ik heb zelf nooit op Isabella en Manolito gereden, daar ben ik te groot voor. Knipoog

Een groot kamp is het zeker, er komen veel kinderen meestal. En er zijn een stuk of 25 paarden en pony's, die ik ondertussen allemaal uit m'n hoofd ken. Clown Nette kamers zijn het zeker, gelukkig ook maar. Ik ben ook eens op een ander kamp geweest waar de bedden zo oud en krakkemikkig waren dat je niet met z'n tweeën op 1 bed mocht zitten aangezien je dan de kans liep dat het bed in elkaar zou storten. Haha! Maar dat had ook wel weer wat leuks, en stiekem toch doen !! Clown Nooit een bed ingestort hoor... Maar ff verder op Erve Meenderinkboer, kun je je mss nog wat namen van de paarden en pony's herinneren ? Wie weet zijn die er ook nog wel... Pling

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:32

ik ben er uh.. 3 jaar geleden ofzo geweest. maar het was toen verschrikkelijk warm en er hadden wat mensen ruzie. dus het was eigenlijk niet zo gezellig.. kheb toen op Manolito gereden.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:18

Koster was er nog wel toen ik er was. Jammer dat Rex en King er niet meer waren. Rex was een super springer en King was echt King Size! Haha, mega groot dier.
Die Bruno was echt een Fjord toen met lange manen. Ik moet nog wel meer namen kennen van de paarden. Zal eens denken. Ik weet nog wel dat de eigenaar zelf een grote spier witte schimmel had..

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:21

koster was er ook nog toen ik er kwam.
Ik ben er van mijn 8ste jaar tot en met mijn 19 jaar ieder jaar geweest.
echt een wereld tijd daar gehad.

*wervelwind
*turbo
*nicky
*bianca
*rodi
*radja
*rakker
*vosje

ik weet nog veeeeel meer namen maar kom er nu even niet op

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 23:29

SKZTx3 schreef:
ik ben er uh.. 3 jaar geleden ofzo geweest. maar het was toen verschrikkelijk warm en er hadden wat mensen ruzie. dus het was eigenlijk niet zo gezellig.. kheb toen op Manolito gereden.

Hoi, wij hebben in de 1e week (ik was er 3 weken) en de 2e week gedeeltelijk ook een hittegolf gehad, echt tegen de 40 graden !!! Bloos! Op den duur is dat gewoon niet leuk meer, voor de mensen en de paarden niet. Ziek Gelukkig hielden ze er dan wel zo goed mogelijk rekening mee door vooral op de koelste delen van de dag te rijden, dus s'ochtends en s'avonds. Jammer dat er veel ruzie was bij jou, dat is nooit leuk. Verdrietig Mijn 1e week was gelukkig heel gezellig, toen waren we met 36 mensen. Alleen was er 1 meisje die om 1 of andere reden een hekel aan mij had en probeerde mij dus ook lastig te vallen. Gelukkig is daar weinig van terecht gekomen, maar ik maakte me er ook niet druk om. Knipoog In de 2e week waren er wat meer rotmeiden bij, helaas. Toen waren we ook met 59 man, dat is echt heel veel. Aan het einde van de week iwst ik nog niet eens de helft bij naam !!!! Bloos! In de 3e week waren we maar met 19 mensen, dus we hadden een heel gezellig en close groepje. Iedereen kon goed met elkaar overweg en geen rotmeiden of wat dan ook ertussen gelukkig. De 1e en de 3e week vond ik dan ook wel het allerleukst. Pling Manolito ken ik ook, die is er nog steeds. Schattig pony'tje is dat !! Lovers

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 23:36

Charret schreef:
Koster was er nog wel toen ik er was. Jammer dat Rex en King er niet meer waren. Rex was een super springer en King was echt King Size! Haha, mega groot dier.
Die Bruno was echt een Fjord toen met lange manen. Ik moet nog wel meer namen kennen van de paarden. Zal eens denken. Ik weet nog wel dat de eigenaar zelf een grote spier witte schimmel had..

Hey, als die Bruno van jou echt zeker weten een Fjord is, is het dus niet de Bruno die ik ken. De eigenaar met een grote spierwitte schimmel weet ik niks van af, er is wel een appelschimmel (paard, geen pony), Norica. Maar die zal het wss niet zijn. Die jij bedoelt ken ik niet denk ik. Knipoog
vlasta schreef:

*wervelwind
*turbo
*nicky
*bianca
*rodi
*radja
*rakker
*vosje

Van alles wat jij hierboven noemt is alleen Bianca er nog, daar heb ik ook op gereden. Pling Leuk ding is dat, haha !! Tong uitsteken De naam Radja heb ik weleens horen vallen, maar die pony is er niet meer. Verder zegt de rest me niks. Knipoog Ik ben benieuwd naar de namen die je nog meer weet !!!

En aan de rest van alle meenderinkboer bekenden weet ik nog wel wat namen die jullie wss ook niet zo vreemd in de oren zullen klinken, zoals Vico, Chevalie, Binky, Matador en Igor M. Ik denk dat jullie die ook wel kennen !!! Dat zijn allemaal pony's. Knipoog

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:41

Ik ben daar geweest toen ik 15 was en dat is dus nu 18 jaar geleden. Oei wat ben ik oud.
Ik kan me herinneren dat ik toen ook op een bianca reed (paard) maar dat zal wel niet meer dezelfde zijn. Een donkere koffievos geloof ik.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 23:57

itisi73 schreef:
Ik ben daar geweest toen ik 15 was en dat is dus nu 18 jaar geleden. Oei wat ben ik oud.
Ik kan me herinneren dat ik toen ook op een bianca reed (paard) maar dat zal wel niet meer dezelfde zijn. Een donkere koffievos geloof ik.

Hoi, Bianca ken ik wel !!! Die is er nog. Maar dat is een soort van kleine Belg. Dus kleur van een Belg en een beetje dat uiterlijk, maar dan een slag kleiner en smaller. Geen koffievos en ook geen paard dus. Maar het kan ook zijn dat jij een andere Bianca bedoelt. Knipoog

esmee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 00:05

ik ben er ook heel wat jaren achter elkaar heen geweest Tong uitsteken echt een leuke boel daar Haha!:D
Eerst op rakkertje gereden toen was ik 7 ofozw Tong uitsteken en slingertje! en rodi! toen ik wat ouder was mocht k op vosje, die was nog heel wilt! en bleek later lady te heten Tong uitsteken haha. Vico ken ik ook nog! dat was een van de snelste van de pony's! liep altijd met de paardencross mee.
En Igor werd toen net zadelmak gemaakt Tong uitsteken mocht k voor het eerst mee naar buiten en was superbraaf!!!
Wat leuk dat er zo veel mensen ook naar markelo gaanQ\!
ben benieuwd hoe het er nu is hahah

Sofionna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 00:08

WHAA ik ga zaterdag erheen met een groep van vorig jaaar Haha! De meesten zitten ook op bokt.
Heb er echt zin in Haha!

Trouwens.. Idd, vroeger was er een haflinger Bruno en nu is er een andere Bruno. Een vriendin van me was de eerste die er een kamp op reed Lachen
@Maxielover ; Waren John en Vincent er bij jou als leidingg? En was jij er de week met de Belgenn?

Vorig jaar waren we de eerste week, nu de laatste. Maar vorig jaar waren er dus belgen, daardoor was er echt zoon grote groep. Maar we hebben wel lol gehad met een stel belgen *LOL* echt geweldig

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:27

vlasta schreef:

*wervelwind
*turbo
*nicky
*bianca
*rodi
*radja
*rakker
*vosje

wervelwind was een rood schimmel en was de eerste pony van hens zelf
turbo was een witte pony
nicky was een zwart paard
bianca was een zwarte pony
rodi staat er als het goed is nog, althans stond bij meijer in de tuin
radja was een schimmel
rakker was een zwarte pony
vosje zegt het al een pony vosje

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:57

Ik ben een Danny-lover Lovers
Al een paar jaar lang kom ik der elk jaar!
Danny is der nu niet meer, dus als je voor het eerst geweest ben zal je haar niet kennen.

Ik ga trouwens samen met, Sofionna, Isabelliej, Twister, j0rien, vi0r.
En nog meerdere maar zitten niet op bokt.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:57

Bianca is een schimmeltje hoor Knipoog WelshxBelg Knipoog

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 20:56

esmee87 schreef:
ik ben er ook heel wat jaren achter elkaar heen geweest Tong uitsteken echt een leuke boel daar Haha!:D
Eerst op rakkertje gereden toen was ik 7 ofozw Tong uitsteken en slingertje! en rodi! toen ik wat ouder was mocht k op vosje, die was nog heel wilt! en bleek later lady te heten Tong uitsteken haha. Vico ken ik ook nog! dat was een van de snelste van de pony's! liep altijd met de paardencross mee.
En Igor werd toen net zadelmak gemaakt Tong uitsteken mocht k voor het eerst mee naar buiten en was superbraaf!!!
Wat leuk dat er zo veel mensen ook naar markelo gaanQ\!
ben benieuwd hoe het er nu is hahah

Hey, een leuke boel is het zeker in Markelo !!! Party!! Rakkertje, Slingertje, Rodi en Vosje (Lady) ken ik allemaal niet. Igor-M ken ik dus wel, en Vico ook. Vico is nu ergens in de 20 en een echte beginnerspony !!! Lovers Zo snel als hij volgens jou ooit is geweest is hij allang niet meer, maar hij doet het nog goed en met plezier. Pling Als je zo benieuwd bent hoe het er nu gaat, waarom ga je dan niet eens langs ? Knipoog

Sofionna schreef:
WHAA ik ga zaterdag erheen met een groep van vorig jaaar Haha! De meesten zitten ook op bokt.
Heb er echt zin in Haha!

Trouwens.. Idd, vroeger was er een haflinger Bruno en nu is er een andere Bruno. Een vriendin van me was de eerste die er een kamp op reed Lachen
@Maxielover ; Waren John en Vincent er bij jou als leidingg? En was jij er de week met de Belgenn?

Vorig jaar waren we de eerste week, nu de laatste. Maar vorig jaar waren er dus belgen, daardoor was er echt zoon grote groep. Maar we hebben wel lol gehad met een stel belgen *LOL* echt geweldig

Die Bruno van vroeger was een Fjord, de Bruno die er nu is, is een Haflinger. Knipoog John was er in de 1e week wel als leiding bij mij, irritant joch is dat !!! Hamer Vincent en Stefan heb ik ook zo af en toe gezien, maar die waren er niet de hele week. Meestal alleen in het weekend. Evelijn, Hens en Femke waren er grotendeels als leiding, die begeleidden de ritten enzo. Ik was er niet toen de Belgen er waren, gelukkig. Pling In het gastenboek op www.ervemeenderinkboer.nl had ik gelezen dat veel mensen ze erg irritant vonden, dus ik was blij dat ze er niet tegelijkertijd met mij waren. Bloos

Citaat:
wervelwind was een rood schimmel en was de eerste pony van hens zelf
turbo was een witte pony
nicky was een zwart paard
bianca was een zwarte pony
rodi staat er als het goed is nog, althans stond bij meijer in de tuin
radja was een schimmel
rakker was een zwarte pony
vosje zegt het al een pony vosje

Ik ken ze geen van allen maar ik ken wel een Bianca, dat is een soort van kleine Belg. Maar die is zeker weten niet zwart !!! Ik denk dat jij dan een andere Bianca kent dan ik, als je zeker weet dat die zwart is. Het enige zwarte paard/pony van de manege daar is nl. Aranca, meer zwarten hebben ze niet. Knipoog

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:57

Ik ben hier ook een paar keer in de herfstvakantie geweest een paar jaar geleden Lachen Tot ik met de dagtocht getrapt werd door Romeo en later met Lucky in 'de kuil' een mooie koprol maakte. Was niet zo'n geslaagd kamp Tong uitsteken Kampen ervoor waren wel echt leuk Lachen Heb het er goed naar mijn zin gehad met Chevelie en Lucky! Heb ook nog een keer op Tornado gereden, is die er nog dat je weet?