Hippisch centrum Barendrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Hippisch centrum Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 13:47

Haay!
Ik heb hier vroeger jarenlang gereden, maar las dat ie failliet is? Klopt dit? En hoe gaat het nu verder?
Iemand toevallig die er meer over weet? Hun website doet het ook niet meer..
Ben wel nieuwsgierig :o

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:12

Hee suus!
Ik hoorde dat Filip het weer over zou nemen maar dat eerst alles eruit moest? (Gehoord, weet het niet zeker)
Ik hoop niet dat al die lieverds naar de slacht moeten ofzo.. Want volgends mij zit het olde manegepeerd ondertussen ook helemaal vol.

Suuszels

Re: Hippisch centrum Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 10:00

Heey!
Thanks voor je info!!
Over dat Filip het zou overnemen hadden ze het al toen ik er nog reed (4-5 jaar geleden ongeveer := ) dus dat betwijfel ik..
Hoop het ook niet dat ze naar de slacht moeten.. zit al gelijk te denken er dan 1 of 2 te kopen maarja waar laat ik die (+ het geld)
maar denk niet dat ze allemaal snel verkocht kunnen worden, ze hebben er natuurlijk best veel he. En gaat Filip dan weer allemaal nieuwe kopen?

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:36

Ik weet niet precies hoe het gaat maar van wat ik hoorde word alles verkocht.
De meeste zijn al over de 20 en sommigen al in de 30 ( Carmen, Daisy en wel meer denk ik weet niet hoe oud Fred, Jolly en James zijn maar zeker niet de jongste). Pinky en 13(nieuwe pony) zijn al verkocht ik zag ze aan de middeldijk staan.

En pff ik snap je gevoel. je zou ze zo allemaal op een groen weilandje zetten, dat verdienen die oudjes wel.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 13:05

Ja precies.. ik zit me net te bedenken, ik ben in 1998 begonnen met rijden toen het nog Filip Dros was.. Veel stonden er toen al.
Zo ver ik zo snel weet zijn er sinds die tijd niet heel veel nieuwe bijgekomen
Het is best een bejaardenclubje := van de paarden ook lopen er denk ik ook al een heel aantal in de 20 of 30.
Ja ik hoop dat ze allemaal een fijn plekje krijgen maar als ik reëel denk vrees ik het ergste voor vele..

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:03

HCB is inderdaad echt faillet verklaard zie: http://www.faillissementsdossier.nl/fai ... /oort.aspx

Wat gaat er gebeuren met de ponies??? ;(
Ik heb Ginger een tijd geleast en zou haar graag overnemen of ze moet een ander goed thuis krijgen.
Maar weet niet of ik dan nog op mijn huidige stal kan blijven staan, wordt dan wel kostbaar.

Weet iemand wat er meestal gebeurt met de ponies van maneges die failliet gaan?
Gaan deze naar andere maneges of belanden ze in de handel?

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:06

Nou als ze verkocht moeten worden weet ik het wel.. Er zijn weinig mensen opzoek naar een paard van 31 en een rusthuis kost geld, wat hcb nu niet heeft..

Ik weet niet hoe oud Ginger is die kwam pas later, toen reed ik daar al niet meer.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 16:13

_Tristan schreef:
Nou als ze verkocht moeten worden weet ik het wel.. Er zijn weinig mensen opzoek naar een paard van 31 en een rusthuis kost geld, wat hcb nu niet heeft..

Ik weet niet hoe oud Ginger is die kwam pas later, toen reed ik daar al niet meer.

Sowieso willen er weinig mensen een "manegeknol" die zijn natuurlijk een stuk minder gevoelig dan alle anderen.. Hoop dat er iemand (of Filip) komt die het hele zaakje incl. paarden overneemt.
En ze hadden natuurlijk wel echt veel paarden en pony's.. Ik ben ook heel benieuwd hoe het nu afloopt..

Ginger kwam ook pas toen ik er weg was.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:02

Ik meld me ook even, had al een nieuw topic gestart omdat ik deze niet kon vinden.. OEPS! hahaha

Weet iemand toevallig wat er met Laluna (merrie, aparte kleur, niet al te groot paard) gaat gebeuren of al is gebeurd??

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:35

Die ken ik niet maar het is niet duidelijk wat er met de paarden gaat gebeuren.
Er zijn er al verkocht en ik vrees ook het ergste voor de oudere paardjes.. Afwachten op een duidelijk bericht maar denk ik. Ik heb gehoord dat alles eruit moet voordat het een andere eigenaar krijgt maar ik weet niet of het echt waar is.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 00:13

Laluna is een vos (denk ik, of koffievos) met lichtere (eigenlijk oranje gekleurde) manen.. Ze stond achterin tegenover Jessy... Volgens mij was ze nog niet zo oud, jaar of 12 heb ik eens gehoord... Zou het wel heel erg vinden als er geen nieuw baasje voor haar gevonden kan worden! Dus mocht iemand weten waar ze is, ik hoor het graag!!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 08:57

Laluna kwam ook pas na mij.. Je zou proberen of je ze nog telefonisch kan bereiken als je echt geïnterresseerd bent. Maar ik denk dat het via de curator/executieveiling verkocht wordt?
Ik kan je eventueel wel een telefoonnummer PB'en.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:04

sprak gisteravond iemand die nog op de manege rijdt en tegen hun is gezegd dat er een doorstart gaat komen... ben benieuwd! of ze worden aan een lijntje gehouden of er komt idd echt een doorstart. Hoop het voor de paardjes en mensen die daar rijden!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 08:37

Ik ben benieuwd of dat echt gaat gebeuren, hoop het wel voor de paarden in elk geval. En de mensen die daar rijden, waar moeten die anders heen? Hoorde dat Reyerbos ook failliet is.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:49

Suuszels schreef:
Ik ben benieuwd of dat echt gaat gebeuren, hoop het wel voor de paarden in elk geval. En de mensen die daar rijden, waar moeten die anders heen? Hoorde dat Reyerbos ook failliet is.

Reyerbos is niet failliet maar verkocht.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 11:06

Ohh oke, bedankt voor je info! Ik hoor alles ook maar via-via ;)

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:44

Hoi!

Ik meld mij ook even.
Ik heb het inderdaad ook gehoord en schrok er ook erg van!
Ik wilde het liefst Roman en Gwenn, maarja ik kom er ook al 5 jaar niet meer.

Ben ook benieuwd wat er met de paardjes ga gebeuren..

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 16:47

Goh het is bijna een reünie hier haha.. Hebben we niemand die er nog wel rijdt haha?

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:00

Suuszels schreef:
Goh het is bijna een reünie hier haha.. Hebben we niemand die er nog wel rijdt haha?

nop :P ik heb er maar een jaar gereden.. en eigenlijk alleen maar op Ginger

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:57

Hey Anne!!

Hier dit vond ik in de krant:

Het faillisement van Hippisch centrum Barendrecht, begin deze maand, is veroorzaakt door een huurachterstand. Dat laat curator Jorin Hagendoorn weten. ,,Er zijn geen grote schulden," benadrukt hij. ,,En er is kans op een doorstart.'' Of het Hippisch centrum op de plek aan het kooiwalbos kan blijven is nog een vraag. Over de ruim vijftig dieren hoeven mensen zich volgens hem geen zorgen te maken. Volgens Hagendoorn hebben al enkele zorgboerderijen aangeboden oudere paarden over te nemen.

Dat laatste is geweldig nieuws, in iedergeval geen slager :j

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:15

Heb nog een heeele oude foto gevonden :')
Hier was ik 8 of 9, op Belle:

Afbeelding

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:25

_Tristan schreef:
Hey Anne!!

Hier dit vond ik in de krant:

Het faillisement van Hippisch centrum Barendrecht, begin deze maand, is veroorzaakt door een huurachterstand. Dat laat curator Jorin Hagendoorn weten. ,,Er zijn geen grote schulden," benadrukt hij. ,,En er is kans op een doorstart.'' Of het Hippisch centrum op de plek aan het kooiwalbos kan blijven is nog een vraag. Over de ruim vijftig dieren hoeven mensen zich volgens hem geen zorgen te maken. Volgens Hagendoorn hebben al enkele zorgboerderijen aangeboden oudere paarden over te nemen.

Dat laatste is geweldig nieuws, in iedergeval geen slager :j

Alleen op huur achterstand wordt je niet failliet verklaard.
Er moeten minimaal twee schuldeisers zijn om een faillisement te kunnen aanvragen.

Darnaast kan de eigenaar of beheerder zelf zijn faillisement aanvragen en krijgen.

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:51

Hee myrthe!

Zou wel super zijn als ze naar een zorgboederij gaan.
Moet er niet aan denken dT de paarden ergens anders heen zouden moeten. Hoop echt dat er voor alle paarden wat geregeld kan worden.
Ben erg benieuwd!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 09:38

In elk geval heel fijn als ze naar een zorgboerderij kunnen! laten we dat hopen, misschien zie ik op de manege van mijn stage (boldermanege) wel opeens eentje staan haha.
Afbeelding
Heel oud, nog op Filip Dros, wie herkent alle ponys nog?
Afbeelding
En een van mijn vele wedstrijden opp Lexington :)

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:55

1. Tarzan? (Niet gekend)
2. Spooky?
3. Wanda?
4. Dreezle
5. Pinoccio