Er is een tijd van komen, en een tijd van gaan... Maar de RSVA-Bokkers blijven bestaan!! (Deel 15!!)

..Welkom allen in het altijd o zo leuke RSVA-Topic.. 
Zo heeft de aarde ons geleerd, dat al wat sterf zal bloeien.

Ruitersport vereniging Almere (RSVA) bestaat al sinds 1978 en is gelegen aan de Gooimeerdijk te
Almere-Haven. Manege Belle Epoque, een FNRS gekwalificieerd bedrijf met veiligheidscertificaat,
verzorgd de lessen en accomondatie. Gediplomeerde instructeurs/instructrices geven zowel dressur-
als springlessen en zomer dag worden er veelal heerlijke buitenritten verreden in het dichtbijzijnde bos.
Ook worden er clinics, wedstrijden, dagtochten en nog veel meer georganiseerd. Geintresseerd
geworden in deze geweldige manege? Neem eens een kijkje op http://www.rsva.nl

Jeg er veldig glad i hester. Er du også ?
En om het geheugen even op te frissen; hoe het allemaal begon!! 
1. [MHK] ** Manege Belle Epoque Topic **
2. [MHK] ** Manege Belle Epoque Topic ** [DEEL 2!!]
3. [MHK] **manege Belle epoque topic** [deeel 3!!!]
4. [MHK] ** Manege Belle Epoque bokkers!** [Deel 4!!!]
5. [MHK] ** Manege Belle Epoque Topic**[Deel 5!!!]
6. Astor @ [MHK] ** Manege Belle Epoque Topic**[Deel 6!!!]
7. Emmaa_ @ [MHK] **De Belle Epoque Bokkers** DEEL 7 ALWEER!
8. [MHK] Hop hop hop De RSVAbokkers in gálop! [DEEL 8!!]
9. [MHK] 'De RSVAbokkers hebben het voor elkaar gekregen [DEEL 9!!]'
10. Astor @ [MHK] RSVAbokkers gaan er weer samen tegen aan! [DEEL 10!]
11. [MHK] Ei Ei Ei RSVA Bokkers zijn heel blij [Deel 11]
12. [MHK] Ham, kaas, frikandel wat gaan die RSVABokkers snel![DEEL 12]
13. [MHK] Met gelach en gegrien, gaan de RSVA bokkers naar topic 13 !
14. [MHK] Snow or no Snow, we're gonna make it together! (deel 14)
You don't have to feel like a waste of space. You're original, cannot be replaced.
De welbekende LEDENLIJST

In totaal waren dit vanaf het begin 26 bokkers, ik benoem alleen de actieve bokkers:
RSVA Bokker #1: Astor (Melissa)
RSVA Bokker #2: Iriis_ (Iris)
RSVA Bokker #3: liisette_ (Lisette)
RSVA Bokker #4: Elja (tádá ELJAA! )
RSVA Bokker #5: Sabinee__ (Sabine)
RSVA Bokker #6: Kirsten_D (Kirsten)
RSVA Bokker #7: Melanie_B (Melanie)
RSVA Bokker #8: Kirsten_S (Kirsten)
RSVA Bokker #9: Annie_ (Anna)
RSVA Bokker # 10: Jane_ (Jane)
RSVA Bokker # 11: Emmaa_ (Emma)
RSVA Bokker # 12: Pebss (Noortje)
'Het komt wel goed schatje..'
Zo nu en dan komt er eens een verdwaalde RSVA-Bokker terug in ons topic..
En ook komener zo nu en dan nieuwe leden bij, bij deze verwelkomen wij die van harte.

Mocht je bij dit topic 'willen horen', meld je dan netjes.. Zeg wie je bent, sinds wanneer je opRSVA bent, en wie je lievelingspaarden zijn.

Leef je dag alsof het je laatste is, niemand heeft je morgen beloofd.
RSVA-BOKKER 1 Astor! 

Boktnaam: Astor
Eigen naam: Melissa
Geboortedatum: 18-09-1991
Leeftijd: 19 jaar
Verzorgpaarden: Azra, First Flirt & Sky
Eigenpaard: Geen
Hoe ben je bij RSVA terecht gekomen?
Via een kennis van ons, die reed daar al een tijd. En ik ging veel met haar mee en ook zonder haar was ik op de manege te vinden.
Ik was toen nog onder de 9 jaar want ik mocht nog niet eens meerijden in de lessen op die leeftijd.
Wat vind je het leukste aan RSVA?
RSVA heeft erg leuke manegepaarden waar je best wel het één en het ander mee kunt doen.
Verder vind ik de gezelligheid en sfeer die deze manege heeft erg leuk! Heb er super tijden beleefd.
In welke les heb je altijd gereden?
Ik heb altijd gereden in de les op dinsdag van 6 tot 7.
Wat is/was jouw favoriete manegepaard?
Vroeger was Astor mijn lievelingspaard, maar sinds een tijd is dit zeker weten Ushi.
Hoelang rijdt je al paard?
Ik rijd al 10 jaar op RSVA. En daarvoor heb ik ook gereden. Dus ik denk nu zo'n 12/13 jaar.
Hoeveel tijd besteed je aan de paarden?
Het liefst elke dag maar dit is niet mogelijk door mijn studie. Maar ik ben 4/5 keer per week bij de paarden te vinden.
Wat is jouw disipline? Dressuur/springen/boscrossen/western
Mijn disipline's zijn dressuur, springen en buitenrijden.
Rijd je wedstrijden, zoja wat?
Ik rijd KNHS Dressuurwedstrijden in de klasse B.
Wat is/zijn je doelen voor 2011?
Dat ik veel geluk en plezier zal hebben met de paarden. En succesvol wordt met Azra in de dressuurring.
En daarbij proberen zo hoog mogelijk te komen in de dressuur met haar. En zeker het springen op te pakken met haar.
Wat zijn je toekomst plannen?
Succesvol worden in de wedstrijdsport. En heel gelukkig zijn met de paarden.
Melissa schreef over de volgende meiden een stukje;
Esmee, Ze is een hele lieve aardige zachtaardige meid. Ik vind haar ook altijd super lief voor de paarden.
En ze rijd op een zachte en eerlijke manier de paarden. En dat respecteer ik wel van haar.
Ze rijd nu een tijdje bij mij in de les, heb nooit veel contact met haar gehad maar dat wordt steeds beter.
Lisette, Liset is een hele lieve meid, die ik al heel wat jaartjes ken. We hebben beide ook veel meegemaakt.
En dat hebben we zeker met elkaar gemeen maar dat heeft ons uiteindelijk sterker gemaakt.
Liset rijd een heel leuk paard genaamd Troy en ik vind hun een erg leuke combinatie, en ik vind het super dat Liset nooit opgeeft.
Anna, Ze heeft een erg groot maar vooral ook lief paard genaamd Jastrade. En Jassie lijkt soms net een reus, zo groot is ze.
Anna en Jastrade zijn al heel veel verbeterd samen en het rijden ziet er steeds beter uit.
Had eigenlijk alleen via de manege en via dit topic contact met Anna, maar toen ik met Azra op Pronk kwam staan hadden we daar ook contact.
Heb een erg leuke tijd gehad op Pronk en heb het ook erg naar mijn zin gehad. En Azra en Jastrade stonden in dezelfde paddockgroep.
Iris, Iris komt de laatste tijd jammer genoeg niet meer veel in het topic maar dat kwam toendertijd door haar drukke studie.
Nu komt ze gelukkig af en toe weer even buurten, dus dat is wel weer even leuk.
Iris is ook mijn collega bij de Vomar en als we op dezelfde middag/avond moeten werken is dat altijd erg gezellig.
Iris heeft een prachtpaard genaamd Valentino, die jammer genoeg al veel heeft meegemaakt in zijn korte leven.
Maar gelukkig gaat het steeds beter en beter met Iris & Valentino. Dus die komen er zeker wel!
RSVA-BOKKER 2 Liisette_! 
Boktnaam:Liisette_
Eigen naam:Lisette
Geboortedatum:9 november 1990
Leeftijd:20
Verzorgpaard:Troy
Na 2 jaar op Pampushout te hebben gekregen, wilde ik ergens anders. En zo ben ik eigenlijk op RSVA gekomen.
Alles!
Ik heb op veel op woensdag gereden, maar nu rijd ik elke dinsdagavond op mijn verzorgpaard.
Mijn favoriete manegepaard is Worlino!
Ik rij nu 13 jaar!
Zoveel mogelijk! Helaas nu met stage iets minder, maar na mijn stage gaat daar wel verandering in komen!
Ik rij met mijn verzorgpaard dressuur & af en toe een sprongetje!
Ja, KNHS dressuurwedstrijden en onderlinge springwedstrijden
Het vertrouwen met Troy terug krijgen! En hier nog veel beter uitkomen! Dat we samen weer wedstrijden kunnen gaan rijden, maar ook heel veel bosritten!!
Geen plannen voor de toekomst, ik wacht af wat de toekomst mij gaat brengen en wat ik hiermee ga doen!
Lisette schreef het volgende over deze meiden;
NOORTJE; topwijf! en we moeten veel vaker gaan afspreken!!
KIRSTEN S; Beetje gek in de kop, maar altijd gezellig!
NADINE; een meid die ik eigenlijk niet heel goed ken, maar zoals ik haar ken, is het een stoere en eerlijke meid! En het was super gezellig op de tribune bij Jumping Amsterdam '11, haha!
RSVA-BOKKER 3 Elja! 

Boktnaam: Elja
Eigen naam: Elja
Geboortedatum: 8 augustus 1991
Leeftijd: 19
Verzorgpaard: Gringo
Via een heel lief vriendinnetje
De springles haha
Woensdag om 18:30 uur
Astor & Grava
9 jaar
Te weinig
Tegenwoordig in het bos en gewoon lekker relaxt, maar een paar jaar terug springen.
Neinnnn
Met paarden niets maar verder wil ik een geweldige stage bij een eventbureau en een hele hoop festivals afgaan
Heel veel reizen, feesten, investeren in kleding & schoenen maar vooral veel tijd spenderen met de liefste & leukste mensen in mijn leven.
RSVA-BOKKER 4 Sabinee__! 

Boktnaam: Sabinee__
Eigen naam: Sabine
Geboortedatum: 2 Juni 1992
Leeftijd: 18
Verzorgpaard: Rocky, Juan en Sterk
Eigenpaard: -
Via mijn ouders die een andere manege zochten na de teleurstellende periode dat ik gereden heb bij Manege Pampushout.
De onderlinge vriendschap. Ik heb ontzettend leuke vriendinnen overgehouden in mijn tijd op deze manege. Mensen die ik nog vaak spreek en nog steeds ontzettend leuke activiteiten mee onderneem
In welke les heb je altijd gereden? De langste tijd op Zaterdag van 1400 tot 1500 .
Roxanne is heel lang mijn lievelingspaard geweest.
Nu ongeveer 12 jaar.
Uren en uren dagelijks. Ik ben eigenlijk bijna elke dag wel op stal te vinden.
Wat is jouw disipline? Dressuur/springen/boscrossen/western ;
Natural, recreatief.
NVT
Mijn propedeuse halen!
Nog lekker lang van Rock genieten, een mooie baan vinden en eventueel een eigenpaard.
Sabine schreef het volgende over Manon;
Ik zou graag wat over Manon willen schrijven. Misschien verbaast dit mensen, omdat wij toch al een tijd niet zo (goed) meer met elkaar omgaan. In feite helemaal niet meer.
Maar Manon is jaren lang mijn beste vriendinnetje geweest, en wij zijn ook jaren lang elke zaterdag gezellig op de fiets naar de manege gegaan om onderweg te bedenken op welke paarden we zouden zitten!
Elke zaterdag was weer een feest, hele dagen op de manege. Weer of geen weer, we spraken altijd om 12 uur af, gingen daarna eerst naar Bo gyi om daar een half uurtje te hangen, pikten we Marit op
en dan weer verder naar de manege. Elke week was het weer gezellig!
Ik heb Manon ook jarenlang echt als mijn allerbeste vriendinnetje beschouwd, en we hebben ontzettend veel gekke, leuke en lachwekkende situaties meegemaakt. Maar daarnaast konden we ook alles bij elkaar kwijt.
Het is ontzettend jammer dat we uiteindelijk toch te verschillend zijn geworden en uit elkaar zijn gegroeid.
Desondanks wil ik haar toch bedanken voor de leuke jaren!
RSVA-BOKKER 5 Kirsten_D! 

Boktnaam: Kirsten_d
Eigen naam: Kirsten v.Dam
Geboortedatum: 30-05-1990
Leeftijd: 20
Verzorgpaard: -
Eigenpaard: Venice
Via een vriendinnetje van mij. Ik reed eerste op Pampus, maar moest daar door omstandigheden weg van mijn moeder. Ik heb toen een proefles gereden bij haar in de les en ben blijven hangen.
Ik vond de sfeer in de lessen altijd het leukste. Heb heel lang op zaterdagochtend gereden. Op een gegeven moment hadden wij een vast clubje meiden die goed met elkaar op konden schieten.
Ik heb der mijn bijrijdster aan overgehouden.
Eerst zaterdagochtend en later woensdagavond springles.
Lea en nicky..
Ppff.. +/- 12 jaar
Ik doe mijn paard 4 keer in de week en ben der gemiddeld 2/3 uur bezig(soms langer als ik met Anna ben.. )
Ik heb niet echt een disipline. Momenteel dressuur ik heel veel, maar ik wil wel weer gaan springen met Venice. Ik wil alleen der dressuurmatig eerst goed voor elkaar hebben. Voor de rest wil ik in de toekomst heel veel met der gaan doen.
Nee.
Gewoon lekker doorhobbelen. Met Anna waarschijnlijk een paar dagen op stap met de paarden, dat wil ik al heel lang! Daarnaast lekker buitenritten gaan maken en verder gaan dressuuren.
Zo veel mogelijk met Venice te gaan doen. Ik wil zoveel mogelijk verschillende dingen gaan uitproberen. Van intensief grondwerk, bitloos rijden tot weer gaan springen.
RSVA-BOKKER 6 Melanie_B! 

Boktnaam: Melanie_B
Eigen naam: Melanie
Geboortedatum: 28-8-1992
Verzorgpaard: Polydox, First Fantasy, Indoctro merrie alias 'Little Magic'.
Eigenpaard: Wonderboy
Mijn broer is op deze manege laaaaang geleden begonnen, en zodoende ben ik er ook gelijk op
gegaan toen ik 9 werd!
Ik vond de sfeer die er altijd hing enorm leuk. Er waren 'vaste' groepjes die met elkaar
omgingen, en I love that group waarmee ik omging.. GEWELDIGE tijden mee beleeft!
Eerst op de dinsdag avond van 6 tot 7.. Maar aangezien mijn passie meer bij het springen
ligt, ben ik toen overgestapt naar de springles op woensdag avond.
Toen ik net op de manege reed, had ik elke week een ander lievelingspaard. Tot 23 september 2005,
toen kwam namelijk Nicky op de manege, en sindsdien was mijn hart voor haar. Het was een geweldige
lieve, mooie, fijne merrie die graag voor je wilde werken en goed kon springen! Helaas leedt zij aan spat,
en is zij 29 augustus 2008 naar de eeuwige groene weides gegaan. Ik zie haar nog precies voor me hoe
ze was, hoe ze deed en wat een geweldige tijd ik met haar heb beleeft. Zij was echt mijn eerste grote
paardenliefde op RSVA.
Daarna kwam Jumpy, een mooie schimmel. Aangezien ik helemaal weg ben van schimmels was Jumpy
al direct favoriet van me.
Gelukkig kwam ik er al direct op te rijden, en toen is het een poos mijnvaste springpaardje geweest.. Wat een geweldige dier, en wat kon die springen! Het was een topper.
Uiteindelijk is Jumpy ook weer weg gegaan..
En toen kwam Kamona, en ook dat werd direct mijn vaste paardje. Het was een heerlijk dier, en ook
daar heb ik hele fijne leuke springtijden mee gehad.
Vanaf ik kan lopen 'hobbel' ik al paard. Dus lang genoeg...
Veeeeel te veel.. 7 dagen in de week, en ben gemiddeld per dag er toch wel zo'n 4/5 uur zoet mee..
(hangt ervan af wat ik ga doen, ga ik ze rijden ben ik lang bezig, longeren is minder werk=minder tijd)
Springen!!! Dat doe ik het allerliefste, maar dressuur(basis) is ook heel belangrijk, dus ik
dressuur ook vaak. Daarnaast rijdt ik ook jonge paarden, dus dan kan ik ook nog niet zoveel
springen. En zo nu en dan een buitenritje, ook leuk

Ja, ik heb een dressuurpaard gereden van 15 januari tot 28 oktober 2010 en ben daar uiteindelijk
L2+6 mee geworden. Met Wonderboy ben ik dressuur B+4, springen B+2, wegens blessure momenteel
een stop. En de eerste startkaarten komen eraan met de jonge paarden.
Veel leren, goed rijden en veel op concour en goede resultaten halen.
Daarnaast HOPELIJK Wonderboy er weer bij pakken....
Eerst even nog mijn school af maken, ik moet nog 1,5 jaar.. dan heb ik een diploma op
zak iig, en daarna misschien hopelijk ergens fulltime werken op een stal, en dan zien
we wel waar het schip strand..
Melanie schreef het volgende;
Noortje, Ja... wat ken ik jou inmiddels alweer lang.. En wat vind ik het jammer dat onze vriendschap
wat veranderd/anders is sinds ik in Wierden woon... We kunnen elkaar niet meer wekelijks zien, iets wat
ik wel heel erg mis, we kunnen niet samen meer regelmatig gek doen, en we moeten elkaar nu maar
spreken via de sms/computer of wat dan ook.. Het is helaas niet anders zo. Maarrrrrr, dat betekend
niet dat ik minder om je geef.. Nee zeker niet, want ik vind je nog steeds een te gekke meid die ik
ontzettend mag (en mis) en nog heel veel jaren als mijn vriendinnetje wil hebben

We denken, voelen, vaak het zelfde.. kunnen om de zelfde dingen lachen en denken vaak ook het
zelfde over bepaalde dingen. Ook de paardrijlessen met jouw waren altijd geweldig, ik heb een super
mooie tijd gehad, en ik hoop dat we die nu wat (beter) door kunnen zetten, ookal zijn we zo ver weg
van elkaar.. maar ik heb er vertrouwen in.... Het komt wel goed schatje... Deze vriendschap is te mooi
om weg te gooien!!

Kirsten S, Mijn busmaatje
haha.. we hebben ondertussen heel wat busritjes gehad... een busrit vergeet ik nooit meer.. dat was 25 augustus 2008, wij gingen naar de manege heen want we wisten
dat het met Nicky einde oefening was.. ik wou heel graag nog even naar mn mooie meisje heen,
en jij was zo lief om met mij mee te gaan, mij te steunen/troosten.. jij was d'r gewoon!
Dat was een heel bijzonder ritje! Ook hebben we samen diverse lessen gevolgd, wedstrijden gereden,
en veel lol gehad op de manege. Jij was samen met Noor en Nadien, mijn beste maatjes van de manege
en het voelde zo goed om met jou (jullie) vrienden te zijn... wij konden iedereen aan! We hebben
een geweldige tijd gehad... En dan kom je zomaar even een paar keer in twente terecht en 'pik'
je ook nog een vriend van mij, en heb je daar ook nog even een relatie mee gehad en toen was
je opeens wel heel vaak in Twente, haha. We hebben al vele leuke dingen mee gemaakt, en ik ben
blij dat we die samen hebben mogen mee maken.. want wij hadden een goede vriendschap, die ik
missss !!

Nadien, mijn zorro maatje!! Man, wat hebben wij een lol gehad op de manege en bovenal veel brood
versleten hahah.. dat zal ik nooit vergeten.. Wij nemen brood mee om voor de les even op te eten
en wat doen wij, in de namiddag aten wij het al op want het zag er o zo lekker uit.. en vervolgens
moesten we rijden en hadden we honger.
Ik heb respect voor hoe jij altijd met Dunja sprong..echt.En je doorzettingsvermogen! Heel goed.. Je hebt al behoorlijke ernstige situaties mee gemaakt, maar
je hebt je er goed door heen gesleept, in hoeverre ik dat weet.. en wat kon ik altijd fijn met jou
praten/lachen en wat voelde ik mij altijd op mn gemak bij jou.. je was/bent echt een toppertje, die
ik net zoals Noor en Kirs heel erg mis en hopelijk gaan we er een keer verandering in brengen, dat
we een keer wat gaan ondernemen ofzo, want ik misss jullie!!
RSVA-BOKKER 7 Kirsten_S! 

Boktnaam: Kirsten_S
Eigen naam: Kirsten
Geboortedatum: 17-03-1992
Verzorgpaard: Ringo
Als klein meisje ben ik op advies van een schoolvriendin bij RSVA gaan kijken, en
dat beviel en zodoende rijd ik er al ongeveer 9 jaar.
Het karakter van Frans haha. Vooral als nieuwe mensen voor het eerste
les van hem hebben is het zo leuk om hun daarover te horen. 9 van de 10 keer
zijn ze niet zo iemand gewend. Soms kan het ook nadelig werken, maar dat
kijken we maar door de vingers .
In het begin altijd in de zaterdagochtend les, en nu al heeel heeel heel
lang op woensdag, van de half 6 naar de half 7 en nu om half 8.
Springtopper Victor natuurlijk! Als een van de weinigen manegepaarden red hij het om
wat te hoger te komen. Het is niet altijd even makkelijk maar uiteindelijk lukt het vaak wel.
Al bijna 11 jaar.
Genoeg haha, meestal rijd ik zo'n 2 a 3 x per week.
Springen. In de toekomst wil ik wel weer gaan crossen.
Geen officiële nog, wel altijd onderlinge springwedstrijden. Vroeger
veel FNRS wedstrijden gereden maar daar ben ik mee gestopt.
Genieten van Ringo en we zien wel waar we komen.
Een jongere replica van Antonio Banderas + zijn paard vinden
Kirsten schreef het volgende;
Nadien: Nadine is iemand die al ontzettend veel meegemaakt heeft in haar betrekkelijk korte leventje. Niet allemaal waren dat positieve gebeurtenissen en het was volgens mij ook alles behalve makkelijk. Toch heeft het Nadine gemaakt naar hoe ze nu is: aardig, zorgend naar de ander, ervaringsdeskundige op verschillende gebieden, slim, vriendelijk, grappig en iemand die voor zichzelf opkomt als ze het er niet mee eens is. Maar soms kan ze zich nog behoorlijk onderschatten en weet ze toch best wel veel, bijvoorbeeld over paarden! Al met al is Nadine iemand die je leven verrijkt als vriendin.
Noortje: Ohh die Noortje, jaa over Noortje kan ik heel kort zijn maar ook uren over schrijven. Het is soms best wel eng maar we denken vaak over dingen hetzelfde en soms zeggen we ook tegelijk hetzelfde. Je zou bijna denken dat we elkaars hersenen hebben gedeeld haha. Maar om niet teveel af te wijken, Noortje is iemand die ik nog heeel lang in mijn leven wil houden en bijna als familie beschouw haha . Kortom een vriendin voor altijd
Melanie, die Almeerse Tukker hahah! Het was behoorlijk slikken toen ze weg ging uit Almere, maar uiteindelijk is het toch de juiste keuze geweest. Haar leven bestaat nu voornamelijk uit toppaarden die ze mag rijden en een hoop nieuwe vrienden! Het is voor ons, haar vriendinnen uit Almere, lang niet even makkelijk om haar zo ver weg te hebben en ook al groeien we wat uit elkaar, ze blijft in mijn hart. Ik herriner de mooie momenten die we hadden, bijvoorbeeld de ritjes in de bus naar de manege. En ik hoop dat ze mij ook nooit zal vergeten
RSVA-BOKKER 8 Pebbs! 

Boktnaam: Pebbs
Eigen naam: Noortje
Geboortedatum: 22-03-1990
Leeftijd: Bijna 21 !!!
Verzorgpaard: Geen
Eigenpaard: JA! M’n beeb Xander! (L)
Ik ben begonnen met paardrijden toen ik 6 jaar was op de camping in Drenthe.
Daar heb ik leren paardrijden! Ik was toen nog niet oud genoeg om op een manege te mogen rijden. Tot m’n 10e heb ik op de camping gereden, daar kwamen we bijna elk weekend, en elke vakantie gingen we daar ook naar toe.
Heb het daar echt super gehad, zal die tijd nooit vergeten!
Toen ik 10 jaar werd ging ik op de dichtstbijzijnde manege rijden en dat was RSVA.
Ik heb geloof ik wel op alle dagen gereden behalve in het weekend hahaha.
Ik denk dat ik mijn grootste gedeelte van m’n vriendinnengroep op de manege heb leren kennen! Heb daar echt super tijden beleefd!
De sfeer. Het is daar echt iedereen kent iedereen.
Dat maakt het echt super gezellig. Ik had met m’n vriendinnen altijd de grootste lol maar we konden ook heel serieus bezig zijn tijdens het rijden.
Zoals ik al zei op alle doordeweekse dagen heb ik wel gereden in die 10 jaar dat ik bij RSVA heb gereden. Maar de laatste jaren op de Woensdagavond bij Frans.
Daar heb ik ook het meeste geleerd. ( Daarvoor bij Sabrina )
Bailey!! Maar de laatste jaren heeft Worlino m’n hart veroverd met het springen!
Vanaf dat ik 6 jaar was. Dus dat is nu al bijna 15 jaar.
Vroeger nooit zoveel. Ik wist niet beter dan dat een uurtje rijden genoeg was voor een paard om uit de box te komen. Nu weet ik wel beter. Ik ben vaak wel een paar uur bezig bij een paard. Lekker poetsen, hele beauty behandelingen. En lekker rijden. En natuurlijk ook weer goed naverzorgen.
Wat is jouw discipline? Dressuur/springen/boscrossen/western
Springen heb ik jaren gedaan. Dat heb ik nu opzij gelegd. Dat pak ik vast ooit wel weer op. Voor nu is dressuur mijn discipline. En vooralsnog bakcrossen maar dat word uiteindelijk ook boscrossen
Rijd je wedstrijden, zo ja wat?
Nog niet, m’n beeb en ik zijn er nog niet klaar voor. We willen van de zomer wel een keertje in de B gaan starten.
Ik heb niet echt doelen wat voor 1 jaar gerelateerd is.. Ik heb eerder een heel groot toekomstbeeld wat ik via de meerdere wegen van Rome ga bereiken.
Ik wil later ( als ik groot ben (A) ) een eigen stal met een aantal paarden die ik op wedstrijd uit zal brengen. Mijn paardenbedrijf zal verschillende disciplines kennen.
Ik wil een geweldig vriendje wat mijn man gaat worden, waarmee ik het huisje boompje beestje verhaal ga krijgen. Een vrachtwagen voor m’n paarden. En dat ik lang en gelukkig zal leven!
Ook Noortje heeft wat geschreven over een paar meiden;
Kirsten_S : Mon petite ami! wat moet je nou weer over die kleine stuiterbal schrijven.. moeilijk, maar ik ga het toch proberen.
Kirsten heb ik leren kennen tijdens de cursusweken in de zomer op de manege toen we allemaal nog heel petite waren. Ik trok de eerste tijd geloof ik nog niet echt veel met haar op. Want ze had altijd energie voor 10 en aangezien ik altijd heel stil en rustig was ( zou je niet zeggen hé ) ging dat niet altijd samen.
Daarna kwamen we bij mekaar in de woensdagavond les bij Frans.
In de loop der jaren ( ik weet niet eens hoeveel jaar we mekaar nu eigenlijk kennen ) zijn we hele goede vriendinnen geworden. Ze maakt altijd tijd voor me vrij, ze is er altijd als ik der nodig heb, we kunnen heel serieus praten en heel volwassen zijn maar we kunnen ook over onzin praten en net kinderen van 6 lijken. We lachen samen heel wat af.
Wist je trouwens dat ze vaak ( eigenlijk heel vaak ) lekkere dingen maakt?
Taart, cake, muffins, brownies, alles is wel te vinden bij Kirsten.
Heel toevallig sta ik altijd op het juiste moment voor de deur (A) hihihi.
Nou goed, al met al, ik hoop dat we nog heeeeeel lang vriendinnen blijven kind!
Broccoli ( Nadine ) : Vriendin!!! Dat is altijd het eerste wat ik roep tegen Nadine en haar paarden. Wat heb ik een groot maar dan ook een heel groot respect voor Nadine.
Wat die meid allemaal meegemaakt heeft kan je een mega boek over schrijven.
En verrek, daar is ze zelf al mee bezig! Ik vind het heel knap wat zij allemaal heeft overwonnen en dat ze nu op de goede weg zit! Ik heb je altijd willen helpen door er over te praten of er voor je te zijn. Je liet nooit wat los, maar ik durfte er zelf ook niet zo goed over te praten want ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen. Het heeft natuurlijk een hele impact op je gehad en zoiets ligt heel gevoelig dus daar praat je niet ‘ff’ over.
Nadine en ik ontweken altijd dat soort situaties en maakte mekaar altijd vrolijk op de momenten dat we het nodig hadden. We zorgden altijd voor mekaars afleiding.
Ze heeft me geholpen met het uitkiezen van een paard! ( ook al had ik al een grootse voorliefde voor Mister X… )
Dan gingen we samen naar Merania, ik kwam je supporten op je eerste wedstrijd!
Ik weet nog hoe je na proef 1 de baan uit kwam : ‘Die eikel heeft verkeerd voorgelezen!’
‘Noortje jij leest de volgende proef maar voor!’ Eh.. okee is goed hoor zei ik dan!
Ik ben zo gek op Merania! En toen kwam de volgende pech. Merania kreupel.
Gelukkig had ze de mogelijkheid om haar bij haar thuis op het land te zetten!
Maar toen ineens had ze een nieuw paard! Zamora!
Zamora is een stukkie lastiger te rijden dan Merania, maar ze gaan er vast en zeker komen! Wat ik maar probeer te zeggen is dat Nadine al zo veel meegemaakt heeft en wat een pech ze allemaal in haar leven heeft gehad. Maar dat ze nu haar eigen vrouw zoekt boer heeft gevonden haar eigen 2 ( !! ) paarden heeft!! En ik wens haar het allerbeste toe, dat ze maar heel lang en gelukkig mag leven!
En dat we natuurlijk nog heeeeel lang vriendinnen blijven!!!
Melanie_B : Oh oh oh wat hebben wij al veel meegemaakt samen.
Van de grootste ( in je broek plassende ) lol tot de klap op elkaars gevoel.
We deden samen altijd mee aan de onderlinge springwedstrijden.
We zagen mekaar als concurrent op zulke momenten maar tegelijkertijd wensten we mekaar toe : dat de beste mogen winnen. We gunden het mekaar om te winnen.
Toen we serieus dressuur en springen begonnen te rijden waren we heel gewaagd aan elkaar. We wilden allebei het zo goed mogelijk doen en hielpen mekaar ook altijd.
Wij wilden altijd maar beter worden en het kon altijd beter.
Toen kwam de grootste klap voor mij : Je ging verhuizen naar Twente.
Je zou het boerenleven gaan proeven en dichtbij je broer gaan wonen.
En binnen de kortste keren had je al een paar paarden te rijden.
Potverdriedubbeltjes wat was ik jaloers!! Ik kon je niet uitstaan!
De droom die ik al jaren had ( en nog steeds heb ) kwam voor jouw uit.
Natuurlijk wenste ik het je van harte, maar ik was ontzettend jaloers dat jij het wel voor mekaar kreeg en ik niet. Het afscheid is er nooit geweest. Je hield wel een feestje maar ik kon niet komen. Afscheid hebben we nooit genomen. Omdat we zulke goeie vriendinnen zijn. Je wist hoe erg ik het vond dat je Almere verliet en een totaal ander leven ging opbouwen. Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds een beetje jaloers maar heb ik het meer naast me kunnen leggen. Ik geloof dat iedereen zijn geluk zal vinden dus ik zal ook een keer mijn geluk krijgen. Of het nou dit jaar is of over 5 of 10 jaar.
Wij hebben ons door hele zware tijden heen geslagen en dat betekent maar hoe sterk onze vriendschap is. Onze vriendschap zal altijd blijven bestaan. Because we will fight for this love, ZORRO!
Astor ( Melissa ) : Ook met Melissa heb ik de cursusweken jaren achter mekaar meegemaakt. We bleven altijd hele dagen nog hangen op de manege. Om te helpen maar ook om te snaaien haha. Samen hebben we heel wat paardenjaren achter de rug.
Ook voor Melissa heb ik groots respect, op jonge leeftijd is zij ( en haar broer ) haar ouders verloren. Hoe verschrikkelijk moet dat zijn geweest. Er zal geen dag voorbij gaan dat je niet aan ze denkt. Melissa is heel ambitieus. Ze heeft heel veel dromen en maakt echt wat van haar leven. Ze word over een paar jaar Dierenartsassistente.
Misschien gaat ze nog wel doorstuderen! Wat zullen je ouders supertrots mee kijken van daar boven! Ik denk dat Melissa het grootste hart heeft van iedereen op deze wereld. Melissa is er namelijk ALTIJD voor iedereen. Ze wilt iedereen altijd heel graag helpen en je kan altijd bij haar terecht als je ergens mee zit. Maar het mooiste, ze gunt iedereen het beste. Toen ik m’n eigen paard kreeg was ze niet jaloers, nee echt niet.
Ze was echt superrrr blij voor me en gunde het me echt enorm.
Natuurlijk wilt Melissa ook ooit haar eigen paard, maar eigenlijk kan ze al spreken van een eigen paard want ze rijd een schitterende merrie genaamd Azra. En wat heeft ze daar een plezier aan! Daarnaast heeft ze ook nog een ontzettend leuke vriend!!
Wat zijn we daar allemaal jaloers op!! Ik vind het heel knap hoe Melissa zich overal doorheen slaat, zij gaat het echt helemaal maken!!
Ik hoop dat we nog heel lang vriendinnen blijven en dat je het ver gaat schoppen met alles!
Lisette Topmeid !! En MASTER pannenkoekenbakster

RSVA-BOKKER 9 Skyline! 

Boktnaam: skyline
Eigen naam: Channah
Geboortedatum: 8-03-1996
Leeftijd: 14
Verzorgpaard: Ice , Solskin , Saffiera , missy , anouk , boris , ramona , wilson
Eigenpaard: Sensation
Via een vriendin die daar toen reed
De paarden en de gezelligheid
Zaterdag 2 uur's les
Kamona & Worlino
6,5 jaar denk ik nu
Ongeveer 3 uur per dag , ( in het weekend meestal meer )
Endurance & boscrossen
Nog niks
Een bomproof paardje hebben , En endurance starten
Ik wil mn oude pony nog graag terug kopen
RSVA-BOKKER 10 Broccoli! 
Boktnaam: Broccoli
Eigen naam: Nadine
Geboortedatum: 14-06-1986
Leeftijd: 24
Verzorgpaard:
Eigenpaarden: Merania en Zamora
- Dat is lang geleden. Mijn nicht had haar paard daar staan en ik reed weleens op dat paard. Op een gegeven moment ben ik eens een proefles gaan doen en vanaf die tijd rijd ik bij RSVA.
- De gezelligheid, de lieve paarden etc.
- Ik rijd nog steeds op zaterdag van 9:00 uur tot 10:00 uur.
Daarnaast heb ik op woensdag om 17:30 uur en 18:30 uur gereden.
- Dunja!
- Een jaar of dertien.
- Teveel, volgens mijn vriend
- Tegenwoordig dressuur, voorheen springen.
- Momenteel even niet.
- Starten met Zamora
- Met Zamora Grand Prix rijden natuurlijk. Nee even zonder gekheid: ik heb geen plannen. Het loopt toch altijd anders dan je gepland had.
Nadine schreef het volgende;
Noortje: Noortje leerde ik in 2007/2008 kennen. We lagen elkaar meteen al goed.
Dat is de afgelopen tijd alleen maar beter geworden. We hebben samen de ORUN gedaan en ik mocht zelfs mee naar Ted om naar een eigen paard voor Noortje te zoeken! Dat vond ik echt geweldig!
Noortje, je bent een fantastische meid en ik weet zeker dat jij en Xander het nog heel ver gaan schoppen!
Melanie: Melanie leerde ik in diezelfde periode kennen. Op woensdag voor de springles waren wij al vroeg op de manege. We hadden altijd brood bij ons zodat we na het springen wat konden eten. Maar we konden allebei niet tegen de verleiding van het brood in onze tas en hadden dus meestal om half 5/5 uur ons brood al op! Verder was het altijd pret met haar 'Zorro'.
Melanie, ik heb respect voor hoeveel jij geleerd hebt de afgelopen jaren! Succes met je paardenbeesten!
Kirsten: Kirsten ken ik al wat langer. Zij reed ook op zaterdag een paar jaar terug. We zagen elkaar vaak op de FNRS wedstrijddagen waar we allebei op Dunja aan meededen.
Kirsten, ik vind het echt heel knap hoe jij springt met manegepaarden. Echt een talentje!
Lisette: Lisette kende ik eigenlijk helemaal niet zo goed. We reden heel soms wel eens samen in het vrije uur en dan kletsten we wat, maar op Jumping heb ik haar beter leren kennen! Ik heb heel veel lol met haar gehad die vrijdagavond!
Lisette, ik vind het dapper hoe je doorzet met Troy!
Melissa Ook Melissa kende ik helemaal niet goed. We spraken zo nu en dan wel eens met elkaar op de manege, maar meer ook niet. Ook Melissa heb ik beter leren kennen op Jumping. Ze is een enorm leuk, gezellig en gek mens!
Melissa, veel succes met Azra straks in de wedstrijdring! Gaat helemaal goed komen!
RSVA-BOKKER 11 Romana01 

Boktnaam: Romana01
Eigennaam: Gina
Gina versterkt sinds kort ons topic, wij hopen een gezellige tijd tegemoet komen!
RSVA-BOKKER 12 Essiebessie 
Boktnaam: Essiebessie
Eigennaam: Esmee
En een speciaal plekje voor.. 

Boktnaam: Annie_
Eigennaam: Anna
Geboortedatum: 4 december 1991
Eigen paard: Jastrade
Anna is geen 'echt' lid van onze manege, maar heeft er wel diverse keren gereden en komt zo nu en dan even spieken in dit topic
Boktnaam: Marjolein29
Eigennaam: Marjolein
Geboortedatum:
Eigen paard: Oebele, maar die is inmiddels verkocht.
Marjolein had haar fries Oebele op de manege staan, en Noortje heeft
deze fries nog een paar maanden bijgereden.
Boktnaam: Dj69
Eigennaam: Danielle
Geboortedatum:
brijd paard: Roos
-----------------------------------------------------------------
..**...**....** Wist je dat.....? **....**...**..
- Jozele het beste manegepaard is om galopoefeningen mee te beoefenen?
- Nadine Zamora heeft gekocht..
- Zij dus nu 2 mooie paarden bezit..
- Zij een heerlijk weekendje weg is geweest met haar geliefde boer..
- Annika toch nog stiekem mee leest..
- Noortje helemaal super blij is met haar Xander(tje)..
- Xander ook gewoon een ontzettende mooie knappe fries is..
- Zij deelgenomen hadden aan de EuroBottleCup!
- Kirsten ook erg blij is met haar Ringo..
- Maar het zo nu en dan nog wel zwaar te verduren heeft met hem..
- Ringo niet zo gemakkelijk is..
- Kirsten D haar moeder opzoek is naar een paard!
- Zij samen de zoektocht gestart hebben..
- Sabien haar paarden lekker rustig waren..
- De rest van de paarden van andere bokkers de winter af en toe goed merkte
- Channah erg blij is met Sensation..
- Wij dit een erg mooi dier vinden..
- Nadine Noortje altijd heel goed les geeft..
- Dit zijn vruchten afwerkt..
- Melissa een echt TE lief vriendje heeft..
- Zij samen met hem een weekendje naar Parijs is gegaan..
- En zij een meet&greet gekregen heeft..
- Zij nu in gesprek mag gaan met Marco Borsato!!
- Melissa Azra berijd en les kreeg van Lies Beuker..
- Azra nu verhuisd is naar de eigen pension stal van Jennifer..
- Zij zich daar wel vermaakt..
- Kerstspringen dit jaar niet doorging..
- Er waren te weinig aanmeldingen..
- Wonderboy ruim een halfjaar op stal heeft moeten staan..
- hij een blessure had..
- Maar inmiddels weer genezen is verklaard en Melanie mag opbouwen met hem!
- Lisette en Troy steeds beter gaan..
- De meiden bij Lisette pannekoeken hebben gegeten!
- Lisette MASTER PANNEKOEKENBAKSTER is..
- Nadine Merania soms plaagt met een lekkere (wormen) spuit..
- Er weer wat nieuwe mensen in het topic zijn gekomen..
- Namelijk Romana01..
- Wij dit erg leuk en gezellig vinden..
- Gina een hamsterkooi gaat maken van een IKEA kast?
- Kirsten_D haar smartje afgevoerd is naar de garage?
- Elja rustig 36 uur achtereen kan feesten?
- Esmee wandelende takken krijgt als huisdieren?
- Noortje uuuuren zichzelf kan vermaken in het topic?
- Kirsten_S weer met haar groentenkwekerij is begonnen?
- Melissa haar startkaart heeft aangevraagd?
- Channah een hele mooie deken gewonnen met een prijsvraag
- zij erg mooie foto's heeft van haar zwarte parel
- Kirsten D al 4 jaar verkering heeft..
- Ze helaas d'r lieve Venice gaat verkopen..
- Hopelijk een goed nieuw baasje gaat vinden..
- Nadine van Zamora heel hard is gevallen..
- Wij dit heel erg vinden..
- Gelukkig valt de 'schade' mee..
- Xander hoofd, schouders, knie en teen kan..
- Dit volgens Marjolein altijd beter is dan de vogeltjesdans..
- Die kan je namelijk niet uitzitten..
- Noortje vind dat we ook wel de kabouterplop dans kunnen doen..
- Volgens Gina word dat een nieuwe sport; dansen op je paard..
.. Op naar deel 16 dames, met veel gepraat en veel paarden plezier...

Leuk gedaan.Ik gluur vaak en lees ook lekker veel.