Zondag 1 juni; boktrit Appelscha

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25616
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:39

ik kom nog steeds maar het is even afwachten als ik wel een paard mee kan nemen voor honeybee want die ik mee zou nemen heeft droes gehad en het gaat nog niet zo super met hem

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:19

Ik heb even overlegt en mijn vriendin fraukje zou graag op een huurpaard mee willen en ze heeft ook genoeg rijervaring.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:30

Aangezien ik mij een huurpaard niet kan veroorloven op dit moment... en het dus onzeker is of ik een paard van Alja kan gebruiken, moet ik denk ik verstek laten gaan.

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:40

ik krijg 23 mei mijn loon... ik zal even kijken hoeveel dat is, als het genoeg is moet het lukken.
waar is appelscha ergens?? haha, mijn topografie is niet zo goed

Belker

Berichten: 15322
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:29

Ik ben verhinderd. heb niets staan dat voldoende zadelmak is en voldoende conditie heeft voor zo een rit.

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:52

Uhm, is er misschien iemand omgeving Arnhem of die daar langs komt die meegaat? Want als ik met de trein moet en dan nog 2 uur een paard huren dan wordt het voor mij wel een heel prijzig ritje?????
Ik hoop het, want ik heb wel zin in een lekker stevig buitenritje.
Mijn vriendin laat ook zsm weten of ze definitief meegaat. Iig voor 24 mei laat ik het namens ons beiden horen, en hoop voor die tijd iemand gevonden te hebben die ons een lift wil geven!

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 23:26

Naar aanleiding van een rondje pb-en hier de volgende deelnemerslijst
de huurpaarden
1. [naam verwijderd]
2. Annemieke 21
3. Maarten
4. LiSSY
5. Elles
6. Mar1986
7. Renske (vriendin Mar1986)
8. Lindyjd
9. vriendin Lindyjd

Met eigen paard:
10. Joyce B
11. Alja

onder voorbehoud
Honeybee (paardloos)
Merlyn (weet nog niet zeker...)
Lindy (geen vervoer paard?)
*volcano* (geen vervoer paard?)


Er zijn 8 paarden en 3 ponies te huur.
De rit duurt twee uren, kosten per huurdier in totaal 24,-- euro.
De rit begint ongeveer 13.00/13.30 uur, vanuit Appelscha (manegesite: www.manege-rca.nl )

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 09:51

Ik (lissy )kwam met eigen paard en fraukje mijn vriendin wil graag op een huurpaard.

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:49

Niemand vervoer voor mij??????

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:41

ik ben bang dat het niet gaat lukken voor mij.
mijn moeder herinnerde me vandaag dat ik nog 150 euro aan haar af moet betalen Verdrietig
en 31 mei is de nacht van almelo, dus dat is heel hard feesten en dan kan ik niet al vroeg mijn nestje uit

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 22:56

Joyce B heeft zich afgemeld, via pb.
De groep is nu teruggebracht tot 9 rijders.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:32

Ik zal nog even uitleggen waarom... Ik zie het niet zitten om in een grote groep onder manegebegeleiding te rijden, omdat je dan meestal weinig zeggenschap hebt over het tempo dat gereden wordt...
Veel plezier!!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:57

Dat is voor mij ook mede een reden dat ik me niet aangemeld heb om mee te gaan, ik vond de ritten zonder begeleiding een stuk relaxter...
Daarbij zit ik hoogstwaarschijnlijk zonder vervoer.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:01

Ik moet me helaas ook afmelden... deze maand was verschrikkelijk duur (nieuwe distrubitieriem en grote beurt voor de auto, de mensen die zelf een auto hebben weten ongeveer hoeveel zo'n geintje kost Haha! ). Daarnaast ga ik zondag naar Six Flags en dan is de koek toch echt helemaal op voor deze maand... lastig... keuzes

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:43

Ik kan misschien toch mee (en zus dan ook wel I guess) Haha!

Maar over dat tempo is onjuist, je bent er toch zelf bij Verward
Als het je te hard gaat dan kun je dat gewoon zeggen. Als ze niet luisteren blijf je gewoon achter. Zo snel verdwaal je nu ook weer niet Lachen

Maar het is idd wel hoe je dat zelf ziet Lachen

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:16

Ik zie het probleem niet met begeleiding.
Ieder moet het natuurlijk voor zich weten en dit is mijn eerste boktrit maar als je zonder begeleiding gaat heb je misschien wel onderling ander ideeen en het staat erbij dat het een pittig ritje wordt dus kan je wel een beetje inschatten van het tempo en anders zeg je het toch gewoon als het te hard of zacht gaat, we gaan met een groep en betalen ervoor en is zelf samengesteld en de begeleiding gaat neem ik aan mee omdat hun paarden mee lopen dus hebben we zelf ook nog wel wat te zeggen toch!

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 12:59

Ik heb graag begeleiding mee, ik ken daar nog steeds de weg niet Clown

Overigens, de reden waarom ikzelf te huurpaard sta vermeld... Het is die manegemensen er aan gelegen dat hun paarden verhuurd worden, daarom willen ze meebegeleiden.
Maar mijn eigen paard is fit voor zo'n rit, en ik zit er niet zo over in dat zij in zo'n manegepaardengroep in de kreukels zal worden gejaagd. Dat risico is eerder denkbaar met een groep wedstrijdpaarden, die imemrs veel onvoorspelbaarder zijn. En ik ga er van uit dat er goed rijdende bokkers meegaan.

Mocht er nu 11 man op een huurpaard mee willen gaan, dan sta ik mijn huurpaard af en neem mijn [naam verwijderd] mee. Geen probleem. In eerste instantie was er weinig animo voor huurpaarden, dus vandaar heb ik me voorgenomen een ros te huren.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:12

Denk dat het met de grootte van deze groep wel meevalt wb het tempo en de begeleiding.
Zowel de ritten in Schoonloo en Zeijen (dus vanuit een manege) werden prima geregeld qua tempo. Dit waren groepen van zo'n 12 paarden.
De groep in Gasselte was idd wel wat groot en daardoor was het tempo ook moeilijker te regelen voor de begeleiders.
Zo vond ik de 'eigen' rit op het Balloƫrveld weer wat rommeliger, omdat er geen duidelijkheid was over het tempo. Maar ook dan geldt: gewoon zeggen wat je wel en niet wilt, wordt vaak wel rekening mee gehouden, of de begeleiders van de manege nou voorop rijden of een stel bokkers.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:14

Cody schreef:
Zowel de ritten in Schoonloo en Zeijen (dus vanuit een manege) werden prima geregeld qua tempo.


En dan natuurlijk de rit van Ameland niet te vergeten! Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:35

Ohja, ik wist dat ik er eentje vergeten was!
Ja die was ook prima geregeld.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:23

Bij het begin van dit topic werd aangegeven dat het een pittige rit zou worden, niet geschikt voor kleine pony's en onervaren ruiters.
Aangezien het gaat om paardentempo, en er meestal begeleiding voorop gaat, je rijd in een groep met vreemde paarden en dus met eigen paard waarschijnlijk achteraan beland, en ik weet dat mijn pony in zulke omstandigheden snel druk en drammerig wordt en zichzelf dan voorbij gaat lopen, zeg ik dus: ik doe het niet.
Daarbij Romkabouter, kan ik prima met mijn pony alleen buiten rijden, maar zodra ik met andere paarden op stap ben, dan wil hij zeker niet achter blijven of bij de groep wegrijden. Het is een echt kuddedier.
In januari reed ik buiten met mijn vriend in Appelscha, hij liep... Er kwam een vreemd paard langs, en nog wilde hij mee. Ik had echt mijn handen vol aan hem.
Ieder maakt die keuze voor zich. Maar ik maak liever een rit met mesnen, waarbij ik weet dat er van te voren afgesproken is, om rekening met elkaar te houden, en eventueel de groep gesplitst wordt als belangen uiteen lopen. (ook gebeurd bij het Kuiderbos, en verliep prima: Bedankt Anita! )
Elk paard is anders, en ook elke ruiter. Zo'n rit zou ik maken met manegepaard, maar aangezien ik zelf regelmatig naar appelscha ga, leek me dat niet nodig.

Geen klachten over boktritten overigens! En ik wil dat graag zo houden...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:57

Hey Joyce, was ook geen persoonlijke kritiek hoor Knipoog
Maar om even aan te geven dat het geen probleem hoeft te zijn omdat de groep een stuk kleiner is geworden. Maar je hebt gelijk dat je zelf moet beslissen of je er met je eigen beestje heen wilt.
Denk nl dat er 'pittige rit' is bijgezet om beginners uit te sluiten, maar dat ben jij zeker niet, jezelf niet onderschatten Knipoog

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:06

Helaas, mijn vriendin gaat iig niet mee! Huilen Ze heeft helaas niet genoeg geld. Ik eigenlijk ook niet, haha. Maar ja, ik wil het toch gewoon een keer meegemaakt hebben, dus het hangt nog af van het vervoer! Misschien heb ik wat, maar zolang dat niet zeker is blijft het spannend.

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 18:37

Cody schreef:
Denk nl dat er 'pittige rit' is bijgezet om beginners uit te sluiten, maar dat ben jij zeker niet, jezelf niet onderschatten Knipoog


Ehm... Schijnheilig Inderdaad, dat is de reden Schijnheilig

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:41

Lijkt me heel erg leuk, hoewel het wel op korte termijn beslissen is.
Gaan er niet ook toevallig mensen uit omgeving Rotterdam heen?