Testrit Brooke, Brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KingMarco

Testrit Brooke, Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 17:16

Tijdje geleden ben ik benaderd door Bicci hier op bokt met de vraag of ik niet mee wilde rijden voor Brooke. Uiteraard had ik hier wel oren naar. Enkelt mijn vraag was of een hengst geen probleem was, nee alleen iets meer organisatie, maar dat moest kunnen.
Dus zo doende ben ik voorlopig bij t team gevoegd voor volgend jaar en dit jaar een proeftrailtje van 3 dagen.
Team bestond tot nu uit Bicci met Brezer en met vriend Ronald en Bianca-ilona met ilona en dan ik Irma met King Marco erbij voor de wagen, Ronald zou dan het groom werk onderweg en kaartlezen voor zich nemen. Nu zochten we eigenlijk nog een man erbij, zodat Roon niet alleen tussen al die meiden zou hoeven te zitten en gemengd maakt vaak toch de sfeer beetje anders.
Dus zo doende is er nog een man gezocht, duurde even, maar toch gevonden, dit is Ad geworden met zijn Henriette.

Plan was om zaterdagochtend vroeg te vertrekken. Omdat derest dicht bij elkaar woont en ik ongeveer andere kant van t land (nouja klein beetje overdreven dan, de buurt van Schiphol), ben ik vrijdagmiddag aangekomen. Co kon bij Bianca op stal en zouden dan 's avonds een proefritje maken.

Werd door Erica opgehaald, aangekomen bij Bianca werd ik door Bicci verwelkomd, omdat Bianca nog even naar de verloskundige moest voor de baby in de oven te laten checken. Co opstal gezet, alle troep uit de toet gehaald, toen kwam Bianca al aangereden even iedereen met iedereen kennis gemaakt, is Erica op huis aangegaan. Bicci ook, die moest nog werken. Dus Bianca heeft me een rondleiding gegeven op de boerderij, langs alle koeien, kalveren, poezen met ukkies (2 nestjes) Oooooo zo schattig. Na heel wat geklets van Bianca was het tijd om wat te gaan eten, werd besloten voor chinees. Daarna Co ingespannen voor testritje voor de huif.
Co moest gelijk de bocht om om een enorme kuil heen het erf af. Helaas ging dit iets te snel en te krap, dus huif schoof net met de wielen iets naar beneden. Bianca stond voor bij Co en heeft deze vast gehouden, hij werd nog stapje achteruit getrokken, terwijl ik van schrik (bang ondersteboven tussen huif en paard naar beneden te donderen) van de huif sprong. Hierbij heb ik me knie bezeerd. Co stond braaf stil, deze uitgespannen, want die kon de wagen niet zelf meer op t rechte pad trekken, hadden we even de trekker voor nodig. Dus even rustig gaan zitten om bij te komen van schrik en pijn in de knie, terwijl Cornee de huif weer goed neergezet had. Hierna Co dus weer opnieuw ingespannen en alsnog op pad, deze keer ging alles goed en na klein rondje zijn we weer heelhuids thuis gekomen. Huif op zn plek gezet, Co op stal.
We hadden afgesproken om nog even uitgebreid met zn alle kennis te maken daarna, dus derest kwam toen binnengedruppeld. Uitgebreid kennis gemaakt, zowel Ad als ik waren net jarig geweest, heel lief kadootje gekregen van de anderen. Ook nog even de route nagekeken en nader uitgestippeld. Toen werd het onderhand wel bedtijd, dus iedereen naar huis, ik ben nog even uitgebreid in bad geweest bij Bianca, heerlijk en daarna ook in bedje gekropen.
Zaterdagochtend vroeg wakker, na wat eten en paardje voeren toch maar besloten even langs de spoed eisende hulp te rijden voor knie. Bleek me kniebanden verrekt te hebben en was ingetapt, maar goed kon toch de pret niet drukken, kon dr best nog klein beetje op vooruit komen en derest hielp met derest. Bij thuiskomst waren de andere inmiddels ook al binnengedruppeld, zodoende hebben we alle spullen in de huif gepropt (tjee wat sleept een mens mee voor die paar dagen, je zou toch zeggen dat we voor een maand weggingen, hahahaha). Nog wat gedronken en toen waren we klaar voor vertrek, dus paardjes opgezadeld/ingetuigt en we konden op pad(om ong 10.30/11.00u)
Na 10 min bedacht dat we heel geen foto's van vertrek gemaakt hadden is Roon gauw uit de huif gesprongen om deze dan alsnog maar te maken vanaf de weg, nu we nog allemaal fris en fruitig waren. Werd een vrij lange en zeer warme dag, voor zowel ons al de paarden. Tussen het team en ook de paarden klikte het prima. Er werd lekker gekletst en gelachen, grapjes over en weer. Tussendoor een korte pauze genomen. We kwamen om ong 16.00u aan op lokatie waar we zouden overnachten.
Paarden heerlijk afgespoten en verzorgd, deze hadden ook heel erg dorst, dus namen het er goed van, flinke rolbeurt was ook niet van de lucht. Zelf hadden we onderweg ook veel gedronken, geloof dat het gemiddelde lag op ong 6 van die flesjes met drinken per persoon.
Onze spullen geinstalleerd en wat geinformeerd hoe en wat we aan eten konden krijgen, dit besteld(is voor de meeste shoarmaschotel geworden) en zitten uitpuffen in de kantine waar we zouden overnachten. Het was warm die eerste dag, was rond de 28 graden. Na het eten, waren we allemaal nogal uitgeblust, dus al gauw de luchtbedden en onszelf klaar gemaakt voor de nacht. Wel nog lange tijd liggen kletsen op deze manier.
Volgende ochtend waren we allemaal weer vroeg wakker, dus om 6u stond iedereen weer naast t bed. Paardjes nagekeken, gevoerd, water gegeven enz. Zelf aangekleed, ontbeten, spullen weer in de huif geplaatst en klaar gemaakt voor vertrek. Meneer voor de overnachting in Poppel bedankt voor de gastvrijheid. En zo begon dag 2.
Was ong.9.u dat we vertrokken, was dus nog redelijk koel, al stond de zon weer hoog aan de hemel zn best te doen. Was echt een zalige dag, paarden waren ietsje rustiger, dus tempo lag nog wat gelijkmatiger. De rit ging duidelijk gemakkelijker af, zowel voor paard als mens, stond iets meer wind en meer onder de bomen door, dus meer schaduw, zo leek het dus iets minder warm dan de dag ervoor. Vlak voor aankomst (dachten we, bleek toch nog iets verder te zijn) toch nog maar even pauze ingelast, voro benen te strekken, plasje te plegen en paardjes wat grasjes te laten eten. Hierna de rit weer opgepakt en laatste stukkie gereden. Zo gezegt zo gedaan, laatste straatje was wel erg lang, bij elke boerderij dachten we dat we er waren, uiteraard was het ongeveer de laatste in de straat. Zo ook daar paardjes verzorgt, lekker afgespoten en op de wei/stal gezet. Onze spullen klaar gezet. Was vandaag een stuk minder warm en stuk vroeger bij aankomst. Heerlijk onderuitgezakt op luie banken gehangen en geklept met zn allen, eten(piza voor de meeste) besteld. Daarna nog hele tijd zitten kletsen, mede omdat er nog mensen in de kantine zaten, wel gegeven moment vast de bedden klaargezet, zodat we later er alleen nog maar in hoefde te ploffen.
Hier nog een meisje van een jong paard heel hard zien vallen. Duurde wel even voor ze weer beetje zover was om even op te stappen, paardje had ook nog even uitgeraast voor die zich liet vangen. Na 5 min stappen, paardje op stal gezet en meisje met vriend naar t ZH gegaan, bleek dat ze zich neits vna t vallen kon herinneren en niet wist hoe zij en paard daar op stal waren beland, dus wij gokken dat ze hersenschudding had. De mensen die in de kantine werkte, 1 van hun had een meisje met broertje die ons in de middag/avond nogal wat gezelschap gehouden heeft, geeft altijd wel grappige uitspraken en dus lachbuien tot gevolg. Nadat eindelijk iedereen weg was, zijn we gauw in bed gaan liggen en na nog wat nagepraat te hebben, zijn we gaan slapen.
Volgende ochtend was wederom weer rond 6u dat we allemaal wakker waren en opstonden. Paardjes verzorgt, zelf gegeten, spullen ingepakt en opgeruimd in de huif. Staleigenaar bedankt voor de overnachting en rond 9u gingen we voor de laatste rit op pad. Dit was de kortste rit van de 3. Na 2 uur kwamen we al op plaats van bestemming. Paardjes op de wei/stal. En wij lekker aan de pannekoeken. Heerlijk, maar we hadden honger, dus hierna nog toetje, aardbeien met ijs en slagroom en iemand met wafel en aardbeien en slagroom. Ad had grote mond over dat hij altijd zoveel slagroom kreeg, dus Bianca sniekte onder de mom van even plassen naar de keuken (zij is daar bekend) en zorgde ervoor dat hij enorme bak met slagroom kreeg. Hier werd natuurlijk flink om gelachten en foto's zijn er ook van gemaakt. Na nog wat uitgebuikt te hebben zijn we met de paarden naar watervennetje vlakbij geweest. Aantal hebben lekker lopen waterspatten. Hoop lol hadden de paarden en wij om de paarden.
na half uur/uurtje zijn we maar weer teruggegaan. Paarden weer lekker op de wei/stal. Spullen maar vast uit de huif gehaald en bij elkaar gelegd wat van wie was, zodat zodra de taxi van iedereen er was het zo opgeladen kon worden.
Zowel Erica als de vrachtwagen waren er tegelijkertijd, dus iedereen heeft laaste halte tegelijk verlaten ongeveer. Was wel nog effe kunstje om de huif op de aanhanger van de vrachtwagen te krijgen, maar is toch nog gelukt.

Zo is er weer een einde gekomen een een zalig en onwijs gezellig weekendje weg en kan niet wachten tot we volgend jaar voor t echie gaan.
Wil iedereen nog bedanken die hier zn tijd en moeite in heeft gestoken, net als onze gastheren die hun accomodatie hebben opengesteld voor ons.

Dit was een verslagje van mij en denk dat Bicci, Bianca hun eigen verhaal nog wel te vertellen hebben of aanvullingen hebben, in ieder geval heeft Bicci nog foto's die Roon gemaakt heeft.
Laatst bijgewerkt door KingMarco op 13-05-08 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

nobillity

Re: Testrit Brooke, Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:31

Lijkt me een ontzetten gezellig weekend Haha!
fijn dat jullie lekker weer hadden he Haha!
Wil trouwens wel foto's van rooie bicci Nagelbijten / Gniffelen

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:48

Leuk verslag!!
Volgens mij gaat het helemaal goedkomen volgend jaar ;D

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:10

meid ik pas mij helemaal aan. Aan je verslag, prima uitgelegd. Heb net de stal en wei uitgemest hiero. Dus nu even foto's afwachten van bic en roon Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:55

Klinkt allemaal heel gezellig. Benieuwd naar de foto´s.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:08

tjee klinkt echt gezellig volgens mij hebben jullie een super weekeind achter de rug.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:45

Jullie hebben je dat weekend zeker niet hoeven te vervelen! Ko heeft dus erg goed zn best gedaan, maar eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht Haha! Op naar volgend jaar!

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 22:50

Yup, we hebben t onwijs naar onze zin gehad en zeker Cobus heeft weer eens bewezen hoe levens gevaarlijk hij wel niet is. Hoop dat Bicci snel weer verbinding heeft, dan kan ze de foto´s die Roon gemaakt heeft erbij plakken. Zitten echt hele leuke tussen van t clubbie.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:29

klinkt mega gezellig zeg Haha!
volgende keer ga ik mee hoor Haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:53

zo dat klinkt echt leuk Haha!
Brooke? Is dat brooke hospital?

Als ik kon wou ik ook wel mee rijden volgend jaar maar denk dat vervoer een groot probleem word Knipoog

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:36

klopt brook hospital, volgend jaar een rit van 200 kilometer naar julianadorp Haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:53

ooh ik heb daar zo'n groot project over gemaakt toen he!!
Geweldig werk wat zij verrichten. en super dat jullie daarvoor een rit maken Haha!
zou graag een keer mee rijden Ja

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:19

ir....meis....beter had ik het niet kunnen verwoorden....toppie meid....

nu de foto's...

doek ffkes met link..of hoe dat heet...
en plak 1ste impressie hier...
uhm..als ik dat zo goed omschrijf dan.. Tong uitsteken

het vertrek...
Afbeelding

de losse peerdjes..
Afbeelding

1ste dood-op-val-op-je-lucht-bed-neer plaats....
Afbeelding

de huif....
Afbeelding
Afbeelding

menster irma met groom roontje..
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:19

oma dr rooiuh kop... Tong uitsteken
Afbeelding

los stallionos...
Afbeelding

zonder woorden....
Afbeelding

ad-je patatje...
Afbeelding

allom bekend.....
Afbeelding

HET toetje....
Afbeelding

lol....met je knol....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jetje vond t op het droge duidelijk beter.....
Afbeelding

trailteam voor brooke 2009

Afbeelding

..............voor alle foto's....
klik..... http://www.mijnalbum.nl/Album=T4OYE73L ....klik
Laatst bijgewerkt door bicci op 15-05-08 11:43, in het totaal 2 keer bewerkt

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:21

Ziet er zeer gezellig uit Bic!

Is dat Ad Voesenek uit Rijsbergen nou of zie ik het verkeerd?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:22

Misterylady schreef:
Ziet er zeer gezellig uit Bic!

Is dat Ad Voesenek uit Rijsbergen nou of zie ik het verkeerd?

uhu *LOL*
kende gy die?
hahahaha

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:23

Eh wie niet Haha!
Zijn paarden staan hier vlakbij.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:24

leuke fotos

wist niet dat ad ook mee ging joh haha die kwam vorige week nog voorbij met dat paardje Knipoog ohz Tong uitsteken

ziet er gezelig uit op naar de echte trail Haha!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:24

en da ziet er weer gezellg uit Haha!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:31

Ziet er echt heel gezellig en geslaagd uit Haha!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:32

was beeeeruh gezelli.....
en we hebben onderweg bedacht dat er nog ruimte is voor 1 mannelijke ruiter erbij....
dan hebben we even aantal....
3 vrouwvolk...
en 3 mennekes....
Clown

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:52

Leuke foto's en een leuk verslag! Mag het in het echie ook zo goed verlopen Knipoog

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:14

leuke foto's geworden, en blijft grappig dat ad ver weg ie stan familie van mij is Haha!

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 12:17

Nou jullie verschillen in ieder geval als dag en nacht, duopinotie in een potie, hahahhaa.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:24

super leuke foto's !!!! Lijkt echt een super dagje