Besloten Tinkerpraat Veluwetrail

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Besloten Tinkerpraat Veluwetrail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 19:01

Hier dan zoals beloofd het topic om vooral voor te genieten!

Het gaat om week 30 (21 - 25 juli) of week 31 (28 juli - 01 augustus) en dan maandag aankomst en vertrek naar huis op vrijdag.. Low budget, dus goedkope pensionnetjes of herbergjes en een simpel weiland voor de paarden.. En wel lekker rondtrekken, maar geen race tegen de klok, gewoon relaxed..

http://www.vvvveluwevallei.nl/index.php?pag=1654

Chubby

Re: Besloten Tinkerpraat Veluwetrail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 19:02

Aangemeld hebben zich tot nu toe Leonoor, Coydog, SuperRoos, Marcella, Shayla en Chubby (duh)...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:11

super leuk,
ik kan het niet echt vinden met die site nog haha maar staan er voorbeelden waar je met paard terecht kan en hoe ze dan staan..
en hoe slaap je als mens, nemen we ontbijtje erbij of regelen we dat zelf allemaal..
is veel meeslepen ook aan slaap en rijkleren of regelen we dan iemand met auto die vooruit gaat met spullen..
die bijvoorbeeld een hond heeft en dus ook lekker kan genieten of iets..

weet niet hoor Bloos haha vandaar de vragen Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 19:16

Of we moeten inderdaad een taxi regelen voor de spullen óf we moeten niet teveel meenemen zodat het in zadeltassen past.. En dan gewoon lekker makkelijk eten (te paard langs de bakker voor ontbijt, 's middags ergens een broodje halen en 's avonds wat boodschapjes halen of bijvoorbeeld snackbar Vork

Ik voel eigenlijk het meeste voor dat laatste Bloos

In het boek wat ik wil bestellen bij het VVV staan de routes én overnachtings cq pleisterplaatsen. Dus als we t.z.t. eens samenkomen om samen te bespreken hoe en wat en waar Knipoog

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:19

Ik heb goed nieuws Go jij! Go jij!

M'n chef kwam later vanmiddag nog naar me toe met de mededeling dat ie nog even goed op de vakantieplanning gekeken had Haha!

Niemand is op vakantie in week 30 of 31 , dus het maakt niet uit welke week ik erbij pak !

Dus ik kan beide weken , maar week 30 heeft de voorkeur (die sluit aan op mijn vakantie Knipoog )

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:54

Week maakt eigenlijk nog niet heel veel uit, moet wel even goed plannen met collega's, nesten en shows Bloos

Dekkingen worden dan lekker doorgeschoven, zet het gewoon op de site Ja

Anyway, ik ga er vanuit dat ik mee kan en ga!!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:03

Ik kan allebei de weken, als ik het maar op tijd aan kan vragen.
Misschien is er hier nog wel wat te regelen vwb taxi, zal eens overleggen.
Wil dan wel zeggen dat het hele nest meekomt incl hond Tong uitsteken
Vervoer voor een extra setje kleding, wat ehbo spul e.d. is misschien toch wel handig.
Eten ga ik me ook niet druk om maken, dat zien we wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:31

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 21:26

Dank je voor de geweldige link Maya!

Mij maakt de week ook niet uit.. Knipoog

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:39

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 22:13

Wat ik regelmatig zie is dat stallen alleen buiten het seizoen voor één nacht worden verhuurd.. Helaas zit ik wel écht aan het seizoen gebonden Nagelbijten / Gniffelen

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:44

Heb je enig idee van welke plaatsen we dan ongeveer langs gaan, ben er te weinig bekend helaas.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 00:49

Week maak voor mij niet veel uit pas me gewoon aan de rest aan. Aangezien ik nu nog niet weet of mijn 6 maanden contract verlengd word.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 08:55

Ik had ook wel een keer mee willen doen maar met een veulen aan de voet gaat dat niet.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:48

wil ff zeggen dat het erg aantrekkelijk is maar mijn portemonnaie er anders over gaat denken Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 21:59

We maken het niet te duur Pellie.. Low budget is net zo gezellig Knipoog Maar ik denk dat je wel al gauw een 250,- kwijt bent aan overnachtingen voor mens en paard en wat te eten en te drinken..

Ik dacht erover om maandag in Arnhem te verzamelen en vandaar uit de trail te volgen naar Ermelo waar we dan donderdag aankomen. Ik weet niet precies hoe de route loopt, moet het boek nog bestellen bij de ANWB/ VVV. Dat zal ik dit weekend eens doen!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:20

ik weet ook niet hoe die route loopt, geloof wel dat ik vanuit laag soeren die route een stuk gevolgd hebt..
dan ga je bij arnhem de A12 over van de veluwezoom naar de hoge veluwe..

hoge veluwe heb ik nog nooit gereden..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 12:37

Zo nog even nagevraagd wanneer mijn ouders nu op vakantie gaan, maar ze zijn dan al terug van vakantie. Maar mijn vader kan in deze periode geen vrij nemen om me te halen en te brengen. Dus hij zou alleen zondag kunnen komen brengen en zondag weer ophalen. Maar hij vind het ook te ver om even heen en weer te brengen (ik vind dit erg flauw).

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 00:11

als jullie er uit zijn over hoe we de bagage naar de volgende locatie krijgen. De routes te doen zijn voor het 'trekken' van plek naar plek. Het voer voor de paarden moet ook voor een hele week mee neem ik aan.

Kleine optie:
Is het geen idee om op 1 plek de nachten door te brengen en dan van daar uit elke dag een andere route te pakken. Zo heb je je spullen op 1 plek en voor de paarden is het ook niet al te wisselend. Is er een paard wat minder te been, denk aan Shayla of een andere overbelasting bijvoorbeeld dan kunnen die te saam een kort ritje doen en de rest maakt een grotere ronde.

Ik weet nog wel dat mijn (toen ex-) merrie kreupel werd onderweg, we konden toen omkeren naar de thuisbasis en de rest van de week stappen. Zo was ik er toch bij maar kon alleen niet meerijden. Zou je nu op trektocht zijn dan kan je gewoon afhaken omdat je niet mee kunt met je paardje...

Dat zou het voor mij iig aantrekkelijker maken om mee proberen te gaan. Puur praktisch gezien naar het paardje toe.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:45

Ga beide weken vrij vragen op de zaak, ongeacht welke week het wordt. Maar inmiddels is het wel zo dat de laatste week beter uitkomt dan de 1e.

Edit, ik lees niet goed, maakt geen donder uit.

Mijn moeder heeft besloten de 19e te gaan trouwen Bloos dus ik moet mijn plannen wel een beetje aanpassen op haar

ssssssst, mag niet overal bekend worden

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 09:25

Ik begrijp dat Sandra een voorkeur heeft voor week 30 en Leonoor voor week 31. Aangezien het mij om het even is, laat ik het jullie even zelf uitvechten Knipoog

Chev, ik snap je argumenten. Ben 2 jaar geleden met Leon ook vanaf 1 punt steeds gestart en dat heeft zéker zijn voordelen. Toch trekt mij de uitdaging van het werkelijke trail rijden meer. Bepakt en bezakt met zadeltassen Cool Maar ik hoor graag wat de anderen vinden!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:07

Ik wacht nog even af of ik het voordeel van trekken kan vinden in mijn hoofd en of ik het praktisch kan voorstellen voor mezelf. Al het gewicht komt extra aan mijn paard te hangen, op zadelgebied op zijn rug. Mijn kleren voor een week, zijn eten voor een week, zweetdeken en andere dingen die je op rit nodig hebt. Het idee van trekken is zeker leuk maar ik heb de verantwoording voor mezelf (en mijn lijf) en mijn paardje wat ik niet wil overbelasten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 12:09

Chevke toch, bepakt en bezakt is dat je zo min mogelijk meeneemt (afhankelijk van het weer natuurlijk) Knipoog En we zouden altijd nog een taxi kunnen regelen voor de kleding en het voer bijvoorbeeld..

Ik had ff geen rekening gehouden met voer, omdat Chub toch wel eet wat ze krijgt aan brok.. Ze heeft geen speciaal dieet..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:10

Kan ook nog, maar dan nog moet je paard met de groep mee ook als het eigenlijk niet kan...
'we' zitten natuurlijk ook met Shayla en haar artrose/pijnstillers.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik probeer slechts mee te denken met het plan en neem daar mijn eigen ervaring in mee Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:53

Hoewel ik niet meega, toch nog even een opmerking nav dit gesprek. Als het niet op prijs gesteld wordt, gewoon zeggen, dan zwijg ik weer Knipoog

Ik ben eens een week op trektocht geweest met Amanda en een vriendin en haar haf, toen hadden we ook alleen het hoogst noodzakelijke mee, en echt van het ene naar andere overnachtingspunt trekken. Dus kleding, handdoeken, ondergoed, toiletspul, eten / drinken, slaapzak, matje, en nog wat spullen. Dat kwam bij elkaar op ongeveer 15-20 kilo bagage per paard mee. Als je goede zadeltassen hebt, die goed en fijn te bevestigen zijn, en je zorgt ervoor dat het gewicht éxact gelijk is. Dan is dat goed te doen Lachen

Als je paard eraan gewend is, kan je ook gewoon draven en galopperen. Maar anders ben je idd tot een staptocht 'veroordeeld'. Dat kan behoorlijk warm zijn in de periode dat jullie gaan. Wij gingen toendertijd meer eind augustus, en toen hadden we de ergste warmte al gehad. Voer en hooi kan je normaal gezien altijd op de overnachtingsadressen krijgen.

Zweetdeken in de zomer? Gebruik ik nooit.

Toch is er zeker ook wat te zeggen voor een centraal overnachtingspunt, dat ga ik zelf deze zomer doen in Wolfheze Lachen Gewoon een week daar staan, en afwisselend korte en lange tochten maken.