Afgelopen zaterdag zijn wij ook op P&K geweest.
We stonden om 10:45 in de rij en waren pas om 11:50 door de kassa......

De mensen om me heen begonnen ook al te morren en kregen al zin om te

Dus meteen naar de showpiste om mijn geliefde Grunningers te zien, was daar net op tijd.
Komt er zo'n kanjer met iemand met een snobpakje aan binnenrijden (die Lottel zit echt niet door Kim

Ook Hans Zumbrink zag er perfect uit met z'n enkelspan.
Het leuke van de Grunningershow vond ik dat ze het paardtype in al z'n facetten lieten zien, als boerenknol (heel erg leuk met dat shaggie in je mond, alleen wel je pet ophouden

Ik heb zaterdag beide grunningershows gekeken en er echt van genoten.
Na de eerste show zijn we vervolgens de achterste hal waar de paarden enz. stonden ingedoken, leuk hoor al die supergrote trekbeestjes.....

Daar ook nog de Lusitano's zien losrijden, pittige beestjes hoor.
Natuurlijk ook nog in het Stamboekdorp rondgeneusd, wat wel leuk was is dat een kennis van mij die bij het Tinkerstamboek zat pal tegenover de Grunningers stond, had ze tenminste nog wat te kijken met die mooie kanjer daar op de hoek die op een gegeven moment even zo nodig z'n hoofd op mijn schouder moest leggen om daarna even vreselijk hard te gaan hinniken......., ben er nog doof van....

O ja, ook nog even Anky gezien met haar show, ik ben zelf niet zo'n dressuurtype

'S avonds zijn we ook naar de menshow geweest, en ook daar was het weer superslecht geregeld voordat je de tribunes op kon.
Maar goed dat ik niet zo'n licht ventje ben want anders kwam je gewoon door het gedrang de deur niet door

De show zelf was erg leuk om te zien, vooral het jeugdonderdeel, die jonkies gingen echt als een speer door de bak heen!!
Daarna diverse mooie aanspanningen gezien waarbij ook weer die Belgische kanjers opvielen.
Een marathon rijden met 4 van die grote jongens voor je kar...... da's pas echt POWERHORSE, gaaf hoor

Tja, en toen kwam IJsbrand Chardon....... heb ik toch wel effe om een teiltje gevraagd...

Hij kan prima sturen, maar wat een opgeklopte zooi was dat zeg, nee, geef mij dan maar Mark Weusthof en Ton Monhemius.
De laatste had wel wat pech met één van z'n paarden, die wilde niet echt meewerken.
De show was verder wel erg leuk om te zien, vooral de onderlinge race tussen het team wat naar Jerez was geweest en natuurlijk die fantastische shet-aanspanning waar ze een harde dobber qua rijtijd aan hadden.
En ja... ik zag op een gegeven moment een felgele jas tussen al die rode bodywarmers.... zal toch geen Kim geweest zijn?

Na afloop van de show...... ja hoor , naar de uitgang toe, helemaal buitenom!!!!
En dat zonder jas, want die hing natuurlijk netjes in de garderobe

Conclusie: Het was een geweldige dag waar we erg van genoten hebben, maar de organisatie was zwaar kl** waar het de omgang met de drukte betrof.
Overigens heb ik wel een zooi foto's gemaakt waarvan er ondanks de slechte lichtomstandigheden (2x viel tijdens de shows waar ik bij was het licht uit...) toch nog een aantal redelijk zijn gelukt.
Als het even meezit zet ik er vanavond een stel op Bokt.