"Kerstrit" op 27-12 in de Veluwse bossen! Wie gaat er mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

detour

"Kerstrit" op 27-12 in de Veluwse bossen! Wie gaat er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 12:16

Hallo!

n.a.v, Het lezen van andere topics raakte ik geinspireerd om tussen Kerst en Oud en Nieuw een rit te organiseren.

Het idee is simpel, maar misschien wel hartstikke leuk;

Wonende te Putten rijd ik inmiddels al weer een paar jaar in de bossen hier, er zijn oneindig veel ruiterpaden en prachtige routes!

Er zijn twee opties: We kunnen vanaf ons huis vertrekken (parkeergelegenheid aanwezig), hier wat drinken en vertrekken. Het is dan nog 2.5 km naar het bos, dus de paarden dienen wel verkeersmak te zijn.
Ook kunnen we aan de rand van het bos parkeren en vanuit daar bijvoorbeeld naar Boshuis 3 rijden waar we bijvoorbeeld zouden kunnen lunchen, de paarden in de wei zetten daar, en terug rijden. Boshuis 3 ligt in het oudste stukje bos van Nl, is erg prachtig!

Mochten er mensen te porren zijn voor zo'n meeting, reageer dan gerust! Knipoog

(En anders wordt het gewoon een piepklein bekend groepje, is ook leuk).

Ramooontje

Re: "Kerstrit" op 27-12 in de Veluwse bossen! Wie gaat er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:36

Wat een leuk idee! Is het ook mogelijk om niet met eigen paard te gaan? (geen trailer)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 12:38

Tja, dat zou ook nog kunnen, er worden hier vlakbij wel paarden verhuurd. heb je wel een paard? misschien is er iemand in de buurt je die hierheen zou kunnen rijden?...

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:45

Ik heb zelf helaas geen eigen pard meer maar rijd er nu wel 3 alleen zit er bij alle een verhaal waarom het moeilijk zou gaan om op die datum met trailer en al te kunnen vertrekken. (1 moet nog aansterken, ander heeft erge trailerangst en de derde kan nog niet zonder de ander, erg lastig maar we zijn er mee bezig en het gaat goed).

Als het niet mogelijk is, begrijp ik het ook hoor, maar het leek mij zo'leuk idee.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:48

Hey, leuk idee Lachen

Ik houd het even in mijn achterhoofd en mocht ik op dat moment een paard tot mijn beschikking hebben dan heb ik wel zin om mee te gaan. Alleen op het stalen ros zie ik dus niet zo zitten Knipoog

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:49

Ik ga het ook even in mijn achterhoofd houden. Heb op dit moment twee geblesseerde paarden staan maar als 1 van beide op dat moment weer mag van de DA ga ik graag mee, lijkt me gezellig Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 12:54

Dan hoop ik echt dat jullie ergens een paardje kunnen vinden en mee kunnen nemen. helaas heb ik zelf geen vervoer. Misschien dat jullie met elkaar iets kunnen regelen eventueel?..
Er zijn paarden te huur hier vlakbij, dus dat zou ook nog kunnen, dan meeten we daar, is vlakbij plek aan de rand van het bos, dan zal de rit zo'n 3 uur kunnen duren...

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:11

Nou dat lijkt mij heel leuk, als er meer bokkers zonder paard zijn dan is het inderdaad een idee om samen wat te huren?!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 13:16

Why not? Kunnen er toch een heerlijk rustige relaxte rit van maken?

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:19

Ik hou dit ook even in gedachten! Als er mensen vanuit de omgeving Delft gaan kan ik misschien wel een lift krijgen met paard!

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:21

...hoe ver is putten v utrecht...lijkt me leuk maar ik moet iemand vinden die me wilt rijden dan(heb geen trailerrijbewijs nmlk) Verdrietig ..

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:21

Jammer dat het op een donderdag is...ik moet dan waarschijnlijk gewoon werken Verdrietig
Mocht ik toch vrij zijn dan haak ik wel aan Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 13:21

Kijk eens aan! Leuk dat er mensen in ieder geval te porren zijn, had nooit gedacht dat het zoveel leuke reacties zou geven!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:26

Lijkt me erg leuk Detour, maar dat wist je al Knipoog

Dit hoort trouwens bij Bokt meetings, zal even temmen Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 13:28

Ik zag ook andere ritten onder de commercie staan dus zie het probleem niet eerlijk gezegd. Wat mij betreft blijft hij zo staan, hoor!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:00

vind het wel een leuk idee, alleen zo rond oud en nieuw ga ik niet meer op pad...

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:02

Mizsz_Kitty schreef:
vind het wel een leuk idee, alleen zo rond oud en nieuw ga ik niet meer op pad...

ohja..ivm vuurwerk....enzo...tja niet eens aan gedacht nee...hoe is dat daar in t bos Detour?
veel last van knallen...anders durf ik het eingelijk niet...ben een bange broekpoeperd dan Haha! Haha!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:08

Het is bos is hier zo enorm uitgestrekt, ik denk niet dat ze op de ruiterpaden met rotjes gaan gooien maar ik zou dan wel de paden vermijden waar ook fietsers/auto's rijden voor de zekerheid...(wordt mijn eerste kerst/ou en nieuw hier dus zeker kan ik het niet zeggen Clown ).

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:09

ok..mmm ik ga eens kijken of ik iemand kan charteren die wilt rijden. misschien komt er dan ook een ruiter en paard mee Pling ..is geen probleem toch? ik ga vanaaf of morgen wel eens op stal kijken of ik iemand zo gek kan krijgen Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:11

Ook ik houd dit even in de gaten, aangezien het voor mij met vervoer wel allemaal geregeld moet worden.

één belangrijke vraag: zijn aanspanningen ook mogelijk en toegestaan? Lachen ik rijd nl. met een enkelspan shet Lachen
met vervoer is dat dus wel mogelijk, maar soms wel lastig, wagen moet op de aanhanger, pony in de trailer (heb zelf geen trailer maar kan er af en toe eens eentje lenen van vriendin, aanhanger hebben we wel zelf, heb mijn B rijbewijs wel, maar E nog niet) Knipoog

Edit: het blijven vluchtdieren, maar ik kan uit ervaring zeggen dat mijn merrie 99% bomproof is, rijd zelf namelijk ook in de oud & nieuw periode gewoon door Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 14:24

AnjaKos schreef:
Het is bos is hier zo enorm uitgestrekt, ik denk niet dat ze op de ruiterpaden met rotjes gaan gooien maar ik zou dan wel de paden vermijden waar ook fietsers/auto's rijden voor de zekerheid...(wordt mijn eerste kerst/ou en nieuw hier dus zeker kan ik het niet zeggen Clown ).

Klopt wel, Anja, ze gooien hier idd niet met rotjes.

Het wordt mijn derde oud en nieuw hier en de laatste dagen van het jaar schieten ze her en der wel eens met karbiet..
We kunnen de 27ste altijd kijken of het rustig genoeg is in jullie ogen en anders spreken we af bij het bos.

heb er zelf met rijden nooit gedoe mee gehad hier, maar rijd de 31ste en de eerste van januari ook niet buiten.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 14:26

JoyCiej007 schreef:
Ook ik houd dit even in de gaten, aangezien het voor mij met vervoer wel allemaal geregeld moet worden.

één belangrijke vraag: zijn aanspanningen ook mogelijk en toegestaan? Lachen ik rijd nl. met een enkelspan shet Lachen
met vervoer is dat dus wel mogelijk, maar soms wel lastig, wagen moet op de aanhanger, pony in de trailer (heb zelf geen trailer maar kan er af en toe eens eentje lenen van vriendin, aanhanger hebben we wel zelf, heb mijn B rijbewijs wel, maar E nog niet) Knipoog

Edit: het blijven vluchtdieren, maar ik kan uit ervaring zeggen dat mijn merrie 99% bomproof is, rijd zelf namelijk ook in de oud & nieuw periode gewoon door Bloos

In dat geval zal onze shet die aangespannen loopt oko nog wel meekunnen denk ik, al is Boshuis 3 dan wel een eindje weg...

Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Laten we de wilde zwijnen een poepie ruiken! Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:37

Hahahaha, jachtgeweer mee, schieten maar Clown Tong uitsteken

Ik moet zeggen; ze loopt met gemak 60 km. op één dag tussen allerlei grote aangespannen paarden, dus qua conditie heb je bij die van mij niet veel te klagen Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 16:07

Oh, da's wel gaaf! De onze loopt ook graag een eind en het voordeel is dat ze bij Boshuis 3 kunnen rusten voor ze teruggaan!

By the way: Zijn er al serieuze kandidaten?
Ik ga zo slaapdienst in , tot morgen, ben benieuwd of er zich dan mensen hebben gemeld.

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:40

Ik heb er wel belang bij.
een lekker haffie die goed mak is alleen soms een beetje dribbelt.
ik kom meestal al door het bos maar kan ook vragen of de baas me een keer wil brengen!
dit is dan m'n verzorghafje. misschien dat er nog wel iemand meekan verder.
welke datum werd het nou?