Ponyclub het Lamoentopic heeft gemeet 2 :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Ponyclub het Lamoentopic heeft gemeet 2 :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 20:38

En het was weer zover. Op vrijdag vier mei pakten Iris en ik weer de trein, dit keer naar Deventer, om naar het Lamoen te gaan. Op Deventer stond Tessel met haar moeder om ons eerst even naar het huis van Tessels ouders te brengen. Daar aten we een stroopwafel (en Tessel nog even haar ontbijt) en dronken we nog wat. Rond kwart voor twaalf zaten we weer in de auto van Tessels ouders op weg naar het Lamoen. Dit keer met Tessels vader als Chaffeur.

Op het Lamoen aangekomen konden we niemand vinden, iedereen was kwijt. Dus kleedde Tessel zich eerst even om en zaten we nog even in het Klephok. Daarna vonden we Kirsten en Jeanet (weet de volgorde niet meer hoor) en konden we de pony's pakken.

De Indeling:

Kirsten op PZN
Iris op Toontje
Tessel op Odessa
Fenn op Mirthe

Zwartwitje schreef:
de route: bij de eerste kruising rechtdoor het bospaadje in (galop); rechtdoor kilometerpad (galop); achterste heidepaadje en kleine kuil door; linksaf langs de schaapskooi; eind van het pad links het nieuwe kronkelpaadje in; bij het koeienpadhek rechtdoor (galop); linksaf Oude Rijssenseweg; rechtsaf langs de Bovenbergcamping; aan het eind linksaf Apenbergweg (draf en ikke in galop Haha! ); rechtdoor (galop); linksaf weer het bospaadje (galop); snelwegpad; naar huis Ja
zo duidelijk? Haha!

Harstikke duidelijk. Alleen hoe ging het nou echt:

Hartstikke relaxt. Dat was gewoon de buitenrit. Ik weet niet helemaal hoe de rest het vond, maar Mirthe en ik genoten in elk geval. Volgens mij de rest ook. De pony's hadden er zin in. Het ging ook allemaal hartstikke beheerst en lekker. Klinkt niet heel spectaculair, maar dat was het misschien ook niet. Het was gewoon helemaal Goed.
Eigenlijk weinig bijzonders te melden. De gallopjes (zie Tessels Route) waren allemaal beheerst. Dat is misschien verrassend. De eerste gallop, met PZN voorop, was een Handgallopje en die ging boven verwachting goed. Geen gebok, onbeheerst gesjees, geen bermen in en iedereen hield het bij. Zelfs Toontje die eigenlijk na het eerste drafje al flink zat te hijgen Ach gut
Daarna kwamen we langs het water en stelde Kirsten voor om even te gaan zwemmen. Daar zeiden we geen nee tegen:
Afbeelding
Afbeelding

Toen het Kilometerpad waar we wel een lekker crossgallopje deden. Uit behoud van mij werd ik niet ingehaald door PZN en Kirsten, maar toen ze op het einde nog even langs me heen kwam gebeurde er niets. Behalve dat ik dat natuurlijk niet op me liet zitten dus we gingen er voor Knipoog Ik beloofde Kirsten dat het de volgende keer niet zou gebeuren en natuurlijk was dat gelijk afgesproken.
Afbeelding
De rustige stappaadjes, het Zonnetje en de vrolijke paarden.

Na de kronkelpaadjes, wat lekkere drafjes besloten we weer een gallopje te doen. Kirsten en ik startte naast elkaar en we gingen lekker racen. Op het einde even vergeten of het pad nou wel of niet stopte maar alles ging goed en Mirthe en PZN hadden ook de grootste lol Haha!

Daarna het grootste wonder. Na wat stappen een rustig HANDgallopje met Mirthe voorop. De kwaardaarige Mirthe ( Clown ) die gewoon voorop ging in een hartstikke beheerst gallopje. Eerst bedacht ze van niet, maar toen zei ik van wel en toen zei Mirthe ook van wel en toen. Lachen Lovers
Daarna nog een handgallopje geprobeerd op de twee potentiele bommetjes. En het Lukte. PZN en Mirthe met z'n tweeën voorop, het was zo leuk. En zo ontspannen, ook niet alleen maar houden, houden, houden ofzo. En ze kwam terug als ik het vroeg en ging er weer naast als het moest en Lachen

Toen nog lekker stappen over het snelwegpad, langs het verbrande gedeelte. Wat gelukkig heel erg mee viel.
Afbeelding
Afbeelding

En toen waren we alweer bijna op het Lamoen.

waar Annemarie ook was. Haha! Vanwege haar arm kon ze niet rijden Ach gut maar wel helpen Prisje Poetsen Ja en foto's maken Cheese! en heel gezellig zijn Haha!

Daarna kregen we nog paardrijles van Paulien De indeling daar was als volgt:
Tessel op Punky
Iris op Jupiter
Fenna op Priscilla

Ik ga niet voor de rest zeggen hoe hun les was, maar ik vond het leuk Ja Pris is wel een maf paard Clown Heel veel gecrosst en ik had het idee dat sommige dingen echt helemaal fout gingen. Te onbeheerst, en te... Ik had het idee dat ik wel doorkwam op mijn benen, maar totaal niet op teugels ofzo. één moment had ik dat idee wel, maar dat waren drie minuten op een uur Vork

In elk geval, na de les, nog uitgestapt. Paarden afgezadeld en op stal gezet. Nog even nagepraat, Annemarie gedag gezegt. Omgekleed. Wat gegeten tussendoor, wat gedronken. Nog een tijdje zitten praten en toen was Tessels vader er weer die Iris en mij naar het station bracht en Tessel naar huis in Deventer.

En dat was het einde van Lamoenmeetingnr. 2.

*met dank aan:*

Tessels ouders die chaffeur speelden.
Het weer, voornamelijk de zon.
Onze fotocamera's.
Kirsten die toch met ons naar buiten durfde Clown
De pony's die zo braaf waren.
Alle meetingmensen en vooral ook Annemarie, Lachen Volgende keer kan je ook weer in het zadel klimmen en ga je gewoon mee Lachen

Ik vond het leuk Haha!

Zwartwitje

Re: Ponyclub het Lamoentopic heeft gemeet 2 :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:48

JOAAAAAH mooi topic! Nog niet gelezen alleen Nagelbijten / Gniffelen
ga ik zo doen, eerst eten !

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:56

Jeeeeh! Go jij! Go jij!
Koel Fenn Haha!
Volgende keer ga ik meehee *LOL*
(Dus niet eerder gaan dan dat ik weer meekan Knipoog )

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:00

wat een ontzettend leuk verslag Haha!
gezellig was het zeker Haha!

alles werkte ook wel mee Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 21:04

oja, heeft iemand al gezien wat Iris en ik nog in het klephok hadden geschreven Schijnheilig

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:06

Eeh.. ik niet Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:06

Hey! Water op de Friezenberg? Verward

Ik wil wel graag weten waar dat is, ik rijd er regelmatig. Kan ik ook gaan spetteren met mijn knol, vindt-ie leuk. Ja

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 21:14

Karin: Zwartwitje en bruine zijn beter bekend met de kaart. Dus die moeten het weten Knipoog

bedankt trouwens, de rest Lachen

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:00

Hej,, jullie hebben een leuke dag gehad zie ik wel haha,, Ach jah,, Ik kom eigenlijk nog maar vrijweinig bij het lamoen,, (druk he) (welke school laat iemand dat ook tot 4 uur op school zitten op vrijdag) Maar ach,, Ziet er allemaal wel weer gezellig uit Haha! Vind het jammer dat ik er niet bij was als ik dat zo zie haha

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:01

als ik het goed heb ligt dit watertje toch naast het kilometerpad?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:01

Maar ik weet ook niet welk pad wordt bedoeld met het Kilometerpad. Haha!

Het Snelwegpad herken ik volgens mij wel van de foto, daar ligt de A1 achter je, net voorbij de wildoversteek toch?
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-05-07 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:02

Karin, wat grappig dat je reageert, misschien hebben we je weleens zien rijden zelfs Nagelbijten / Gniffelen
Nooit geweten dat je met "bij de berg" "onze" berg bedoelde!

Het plasje is wel leuk om wat in rond te plenzen idd. Echt zwemmen gaat niet, maar wat pootjebaden is niet verkeerd met dat warme/droge weer. Waar het is, tsja, "langs het kilometerpad" zegt je waarschijnlijk idd niets Haha!

Vroeger kon je vanaf de vijfsprong (bij het koeienpad met die hekken die je opendraait en de grafheuvels) noordwaarts de Veenweg op (nu is die afgesloten). Dan kon je linksaf een lang breed pad op. Klein stukje rijden en dan is de plas daar rechts langs het pad Ja

Viel me trouwens nog mee dat die niet compleet droog stond.

Misschien heb je hier iets aan: http://www.synbiosys.alterra.nl/natura2 ... orkeld.pdf
de plas is in het vakje waar 127 in staat.

edit: je moet nu dus niet die Veenweg nemen, maar dat andere pad wat ook naar de snelweg gaat, aan het eind linksaf, dan kom je er ook.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:05

Karin schreef:
Het Snelwegpad herken ik volgens mij wel van de foto, daar ligt de A1 achter je, net voorbij de wildoversteek toch?

jup, daar is dat bosbrandje geweest ook.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:05

Nou nee, 'de Berg' onder mijn avatar is die andere Berg, meer richting Nijverdal. Haha!

Maar ik ben ook zo op de Friezenberg. Vroegah, toen we de paarden nog in Rijssen hadden staan, reed ik nog vaker op de Friezenberg.

Bedankt voor de kaart! Dat moet ik wel kunnen vinden, ik rijd vaak over de Veenweg vanaf de andere kant (vanaf Snorrewind zeg maar). Ben van plan er komende week weer eens naartoe te gaan, ik zal eens goed om me heen kijken of ik water zie!

Maar het is dus op de hei, zeg maar? En niet direct langs de Veenweg?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:10

Nee, ik zie het al. Te groen om op de hei te liggen. Ik ga deze week gewoon een keertje ter plekke kijken. Haha!

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:10

gelukkig heb jij een beter richtingsgevoel als ik , zwartwitje Knipoog

karin, als ik het goed heb ligt de hei tegenover het water, het "kilometerpad"ligt er tussen.

edit: als je het kilometerpad iets verder af rijd begint aan de linkerkant de hei.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:19

bruine schreef:
gelukkig heb jij een beter richtingsgevoel als ik , zwartwitje Knipoog

moah, ik ken het bos redelijk als mijn broekzak, veel te vaak gereden, gewandeld en gefietst Nagelbijten / Gniffelen

Karin: je ziet hem vanzelf wel liggen. Als je op de Veenweg rijdt en vanaf de andere kant komt, dus niet vanaf de vijfsprong maar vanaf Snorrewind, ligt ie ongeveer dus tegenover dat afgesloten pad aan de linkerkant achter de bomen Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:42

Citaat:
Daarna het grootste wonder. Na wat stappen een rustig HANDgallopje met Mirthe voorop.

Dit moet natuurlijk wel even opgehelderd worden, voor degenen die Mirthe niet kennen Knipoog
Kirsten bracht de stemming er meteen lekker in door toen we koud 3 minuten onderweg waren, te vertellen dat Mirthe 3 maanden niet naar buiten was meegeweest. De laatste keer dat ze was meegeweest heeft ze de hele weg gedribbeld, gebokt, gerend en alles gedaan wat niet mag, kortom ze hing het vervelende paardje uit.. Nou is Mirthe een lief en leuk paard, maar dit verhaal verbaasde me niet zo eigenlijk, dus ik dacht al "ha leuk, dat wordt nog wat" Scheve mond . Vorig jaar met leidingweekend heeft Mirthe het klaargespeeld om binnen 5 minuten het meisje wat op haar reed drie keer af te gooien.

Vandaar dat het ons allemaal verbaasde dat Mirthe gister geen stap verkeerd heeft gezet.. en vooral de handgalopjes waren te beheerst voor woorden Nagelbijten / Gniffelen
Misschien moet je haar gewoon maar kopen ofzo, Fenna Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 23:33

Geen weiland en geen geld en geen tijd geloof ik Tessel Knipoog Al zou ik er wel tijd voor maken als ik de eerste twee had. (en Geld eigenlijk ook...) (Beetje moeilijk alleen om alles te combineren)

Het verbaasde mij eigenlijk ook wel, die handgallopjes, maar ik was vooral trots op haar Haha! Ondanks alle spookverhalen kan ze het prima *hihi, maar ik had niet zosnel gedacht aan een handgallopje met ontspannen teugeltje, terug nemen op nauwlijks hulpen, iets dieper zitten, braaf achter PZN en heel braaf er weer naast.

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:40

Clown Zo gaat dat mij ook altijd, krijg een paardje mee, en net buiten krijg ik te horen wat voor "lief" paardje het eigenlijk is Tong uitsteken
Maar dit ging toch super, had ik ook wel verwacht, alleen mensen die Mirthe echt kennen zijn ook gek van haar, en die kun je er dus rustig mee naar buiten sturen, het bewijs heb ik gezien gister.
Toppie verslag trouwens, echt leuk, en mooie foto's, geven de sfeer van gister goed weer Haha!
Zo'n ritje wil ik wel vaker maken Cool

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 23:44

Ik ook Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 01:58

sneeuwuil schreef:
Zo'n ritje wil ik wel vaker maken Cool

Grappig dat je dat zegt, aangezien je gister toch drie buitenritten achter elkaar hebt gedaan.. was je niet heel moe achteraf? Nagelbijten / Gniffelen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:00

Fenna mag Mirthe niet eens hebben, wat moeten wij dan, wij kunnen haar niet missen! Verdrietig

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:34

[/quote]
Grappig dat je dat zegt, aangezien je gister toch drie buitenritten achter elkaar hebt gedaan.. was je niet heel moe achteraf? Nagelbijten / Gniffelen[/quote]

Nee hoor, geen probleem Cool afgelopen winter heb ik een aantal keren elke zaterdag naar buiten gemoeten, dus.....6 uur achter elkaar op het paard, goed getraind dus Tong uitsteken
Maar....ik wil dan wel liggen 's nachts Clown

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:35

Dat was ook zo inderdaad!
En wij maar medelijden met je hebben toen! Ach gut