De beginnende amateurfotografen gaan meeten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

De beginnende amateurfotografen gaan meeten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 21:15

Tatatadum..

Geluksvogel als ik ben, heb ik de eer om het meetingstopic van de beginnende amateurfotografen te openen! Vandaag kwam het idee naar boven, om eens een meeting te doen, om ons eens lekker met z'n allen tegelijk bezig te houden met 1 van onze hobby's/passies: Fotograferen!

Nu is natuurlijk de allergrootste vraag (of eigenlijk 2 Tong uitsteken ): Waar en wanneer? Het idee is volgens mij om het ergens binnen te doen (al weet ik niet of ik dan wel kom, want binnen fotograferen lukt gewoon niet goed met deze camera).

Dus nu is het de bedoeling, om een wedstrijd/evenement/stal/paard te zoeken, een beetje centraal in het land, om ons op uit te kunnen leven! Iedereen die ideeën heeft voor de plaats en datum, is bij deze uitgenodigd te reageren! Uiteraard alle anderen uit 'ons' topic ook!

Laat het brainstormen beginnen!

X, Joyce - Een van de beginnendste amateurfotografen!

SaskiaKur

Re: De beginnende amateurfotografen gaan meeten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:24

Nou, ik heb dan de eer voor de eerste reactie Knipoog
Opzich vond ik het idee van Kimble niet slecht.

Evenement of bij iemand die een goede acommedatie heeft en waar we als enkele paardenmodellen in de binnenbak kunnen oefenen.

Wanneer? Niet doordeweeks, weekend meestal altijd en binnenkort is Carnavalsvakantie voor mij dus dan ben ik al helemaal gereed Lachen

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:30

wij hebben een mooie hal maarja ik woon in Noord-Holland.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:32

borrie01 schreef:
wij hebben een mooie hal maarja ik woon in Noord-Holland.

Brabant vond ik opzich een goede keus. Midden in het land, maar tis wat je ervoor over hebt. Misschien kan enkele medebokkers met iemand meerijzen?

Noord-Holland is voor mij geen probleem, ik heb daar familie wonen. Maar hoe ik er kom, en dat mijn ouders me daar heen willen brengen (zodat ze even naar familie kunnen zitten Clown ) is ten tweede.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:33

Indoor Brabant had ik al gezegd.
Leuke evenement, goed te bereiken.
Ik ga zelf op zaterdag de 24ste.
Dan is er dressuur en springen, dus voor iedereen wat zou ik zeggen!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:35

Oh, dit klinkt erg interressant. Dit ga ik zeker in de gaten houden! Jammer genoeg heb ik zelf geen geschikte acomodatie... maar mijn voorkeur gaat ook uit naar buiten hoor. Houd niet zo van binnen fotograferen. Dat is gewoon lang zo leuk niet!
Maareh... als het dan toch binnen is... equitana (is ook een dezer dagen geloof ik)? Het is wel een heel eind weg, maar daarintegen ook enorm groot. Er is altijd wel iets te fotograferen.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:37

Kimble schreef:
Indoor Brabant had ik al gezegd.
Leuke evenement, goed te bereiken.
Ik ga zelf op zaterdag de 24ste.
Dan is er dressuur en springen, dus voor iedereen wat zou ik zeggen!

24e? Femke en ik hadden het erover om een weekend voor of na mijn stage naar een evenement te gaan. Misschien kan ik het met Femke erover hebben.

En je hoefde geen kaartje te bestellen als je op tijd binnen was? Vork

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:41

Malenka schreef:
Oh, dit klinkt erg interressant. Dit ga ik zeker in de gaten houden! Jammer genoeg heb ik zelf geen geschikte acomodatie... maar mijn voorkeur gaat ook uit naar buiten hoor. Houd niet zo van binnen fotograferen. Dat is gewoon lang zo leuk niet!
Maareh... als het dan toch binnen is... equitana (is ook een dezer dagen geloof ik)? Het is wel een heel eind weg, maar daarintegen ook enorm groot. Er is altijd wel iets te fotograferen.

Equitana wil ik misschien ook wel heen.
Nadeel daarvan is dat het in het buitenland is en niet voor iedereen te doen.
Ik kan zelf waarschijlijk wel met de auto, maar andere zullen het met de trein moeten doen.
Denk dat het daarom geen optie is.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 21:47

Ik heb voor mezelf besloten dat ik niet meega als het binnen is. Begrijp dat iedereen dat toch wel graag wil, is natuurlijk wel leuk om te oefenen, maar ik kan daar zonder lichtsterke lens gewoon niet fotograferen. Aangezien ik niet van plan ben binnen nu en een maand een nieuwe lens te gaan kopen, houdt het dan op voor mij Tong uitsteken

Máár, natuurlijk help ik graag mee met bedenken en meelezen Knipoog

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:49

Myukii schreef:
Ik heb voor mezelf besloten dat ik niet meega als het binnen is. Begrijp dat iedereen dat toch wel graag wil, is natuurlijk wel leuk om te oefenen, maar ik kan daar zonder lichtsterke lens gewoon niet fotograferen. Aangezien ik niet van plan ben binnen nu en een maand een nieuwe lens te gaan kopen, houdt het dan op voor mij Tong uitsteken

Máár, natuurlijk help ik graag mee met bedenken en meelezen Knipoog

Weet je het zeker? Dat je nu een digitiale of SLR-camera of lens hebt, het blijft leerzaam Ja

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 21:52

Haha, maar ik heb al in zóveel binnenbakken geprobeerd foto's te maken, maar het werkt gewoon niet. Bij mij op stal hebben we een ontzettende lichte binnenbak, veel lampen, de helft van het dak is gemaakt met lichtdoorlatende platen, en je zou dus denken dat je daar toch redelijke foto's zou moeten kunnen maken. Maar zelfs na veel oefenen lukt het me niet. Niet met deze camera, niet met mijn vorige, en ook niet goed met de SLR van een vriendin (met normale kitlens).

Misschien kom ik wel voor de lol, als het niet te ver weg is, maar zoiezo niet om foto's te maken, daar wordt ik alleen maar gefrustreerd van Clown

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:56

Myukii schreef:
Haha, maar ik heb al in zóveel binnenbakken geprobeerd foto's te maken, maar het werkt gewoon niet. Bij mij op stal hebben we een ontzettende lichte binnenbak, veel lampen, de helft van het dak is gemaakt met lichtdoorlatende platen, en je zou dus denken dat je daar toch redelijke foto's zou moeten kunnen maken. Maar zelfs na veel oefenen lukt het me niet. Niet met deze camera, niet met mijn vorige, en ook niet goed met de SLR van een vriendin (met normale kitlens).

Misschien kom ik wel voor de lol, als het niet te ver weg is, maar zoiezo niet om foto's te maken, daar wordt ik alleen maar gefrustreerd van Clown

Het is je eigen keuze maar ik zou toch je camera meenemen als je meegaat Vork

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 21:59

Natúúrlijk Haha! Die gaat zoiezo overal mee naartoe! Of het nou binnen is of niet Knipoog

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:05

Kijk naar mijn foto's van Zuidlaren.
Ik had toen ook nog een gewone lens. Daar zitten toch best hele leuke plaatjes bij!
Het kan ook heel leerzaam zijn.
Ik weet niet welk merk camera je hebt, als je Canon hebt mag je ook best mijn lens even proberen.
Dat is voor iedereen misschien wel een leuke ervaring.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:06

Kimble schreef:
Kijk naar mijn foto's van Zuidlaren.
Ik had toen ook nog een gewone lens. Daar zitten toch best hele leuke plaatjes bij!
Het kan ook heel leerzaam zijn.
Ik weet niet welk merk camera je hebt, als je Canon hebt mag je ook best mijn lens even proberen.
Dat is voor iedereen misschien wel een leuke ervaring.

Zullen we niet eventjes bij Commercieel een advertentie/topic plaatsen voor een goede accomedatie en modelpaarden voor te oefenen? Kan nooit kwaad, toch!? Clown

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:08

Ik blijf jullie even volgen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:43

Het lijkt me erg leuk om mee te gaan en van jullie te mogen leren!!!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:46

SplashIsLief schreef:
Het lijkt me erg leuk om mee te gaan en van jullie te mogen leren!!!

En eveneens van jou Knipoog

Wat vind jij fijner? Evenement of bij een goede accomedatie?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:47

Hahah, nou leren van mij in een binnenbak, dat gaat niet. Knipoog

Evenement, gewoon ook de sfeer er omheen vind ik altijd wel leuk! Maar als jullie liever een goede accomedatie hebben, ga ik mee! (afhankelijk van datum)

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:50

SplashIsLief schreef:
Hahah, nou leren van mij in een binnenbak, dat gaat niet. Knipoog

Evenement, gewoon ook de sfeer er omheen vind ik altijd wel leuk! Maar als jullie liever een goede accomedatie hebben, ga ik mee! (afhankelijk van datum)

Evenement is weer het voordeel dat er een gezellig en leuke sfeer rondhangt. Het nadeel is dat er veel drukte, andere mensen, (ligt eraan hoe groot het evenement is) en kun je niet je tijd nemen.

Bij een goede accomedatie is het wel dat je rustig de tijd kan nemen en iedereen rustig kan helpen en tips kan geven. De sfeer blijft erin, want wij zullen wel een gezellige boel van maken Knipoog

Beidde is voor mij OK Lachen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:52

Ik heb vorige week bij JA echt op mijn gemak foto's kunnen schieten, maar is wel anders ja!! Ik vind het ook allebei leuk hoor!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:54

SplashIsLief schreef:
Ik heb vorige week bij JA echt op mijn gemak foto's kunnen schieten, maar is wel anders ja!! Ik vind het ook allebei leuk hoor!

Opzich foto's maken is geen probleem, iedereen houd zich toch daar mee bezig. Maar ik denk niet dat je het op een rustige manier kan uitleggen als er een paard aan t rijden is, mensen naast/voor/achter je aan het schreeuwen is. Of heb ik het mis? Vork

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:55

Hmm ik denk dat het wel mee valt! Maar dat is ook afhankelijk van welk evenement je kiest denk ik!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:56

SplashIsLief schreef:
Hmm ik denk dat het wel mee valt! Maar dat is ook afhankelijk van welk evenement je kiest denk ik!

Ja, dat zeker. Ikzelf ben nog niet naar een groot evenement geweest. Naast het NK in Nijmegen zelf als Groom mee te maken Clown Maar toen had ik geen fotocamera en had er nog geen ballen verstand van Tong uitsteken

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:58

Nadeel van een accomodatie is misschien dat er maar 1 paard beschikbaar is die zeg maar voor wil rijden in een binnenbak.
Op een evenement heb je zeg maar meer 'modellen' in een hele rubriek. Meer dingen om te oefenen.
We kunnen niet verwachten dat iemand met 1 paard 2,5 uur rondjes blijft rijden.

Ik vind beide goed! Het maakt me niet uit.
Maar ik ga al naar Indoor Brabant, dus als we daar een meeting van maken ... prima!