Genieput [***] zondag 28 mei + fotos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

witte_spook

Genieput Havelte zondag 28 mei + fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 00:07

Boktmeeting Havelte Locatie GeniePut Zondag 28 mei 2006-05-28

Al een aantal weken geleden heb ik op bokt een meeting geplaatst voor een gezellige rit rond de genieput in Havelte, altijd een succes want er is heide, bos, water en veel zand J

Vandaag was het zover, een aantal bokkers en stalgenoten van mij gingen erheen met hun paardjes. We waren met een aantal toeschouwers [o.a bokkers] en bokt-paarden.

J [stalgenoot], A [stalgenoot] en S [stalgenoot] en ik waren voor elfen al op stal. Spulletjes pakken en in de auto leggen. S [eigenaar van stal] zou onze paarden brengen en ik [Rilana] zou met de rest en de mensjes erachteraan rijden. Mijn dochter Lesley ging ook mee. Om 12 uur kwamen we daar aan en al gauw vonden we elkaar.

Ik zag daar al een ijslander staan…JOEPIIIIII dát vind ik altijd leuk, een mede ijs-genoot. Het was skotli van Wieteke [bokker], een lieve ijslander. En wat kwam daar aan…………..tanken……..hihihi, daar kwam Daniëlle [ook bokker] met Idro aange-KLOSHOPTSCHOPSCHOP….whahahahaha wát een leuk schitterend beest, ehm BAK-beest [en dat bedoel ik echt positief] wát een grappig, lief en vooral een rustig dier is Idro, ja ik ben gelijk weg van hem.

Tvistur en Indian even meegenomen aan een halster met touw om even de omgeving te checken J toen daar om het hoekje iemand kwam aandraven………..HOIIIIIIII zegt ze ‘bokkers?’ hahahaha wij lachen……’jahoor, wie is u’ hihi

Het was Matthanja met loryen, ze kwam toch nog even kijken maar zou niet het ritje meedoen. Dus toen wij lang genoeg hadden gewacht op degene die achteraf toch maar niet kwamen opdagen, gingen wij beginnen aan ons ritje. En dat ritje ging super. Iedereen had superlieve paardjes met allemaal een remmetje en het ging superrelax.

Groepsfoto:
Afbeelding

De weg wisten we niet, dus we liepen overal maar langs de leukste mooiste paadjes J. Indian wou even galopperen dus dat kon. Idro en Skotli en Tvistur waren er niet van onder de indruk en Indian kreeg het dus ook even moeilijk…..hm….dan heb ik ook geen zin whahahahaha.
Dus ben ik maar gaan helpen en gingen Indian en Tvistur maar even een glopje maken.

Verder supergezellig gekletst met zijn allen, veel gedraafd of getölt voor de ijslanders en ook nog even een snel sprintje getrokken na goed overleg, maar omdat we gewoon met zijn allen zulke lieve paardjes hebben voelde het ook goed, er was heel goed controle dus gingen we even lekker snel en lekker los. Prachtig dit!! Kan het alleen niet hebben na de 2e sprint dat Indian gewonnen heeft, dus dit vraagt om een revance J

Terug bij de Genieput was Matthanja al terug naar huis en hebben wij onze zadels afgedaan, tijd om het water in te gaan…leuk…leuk…leuk…leuk
Wat hebben we gelachen, er is [helaas] niemand erafgevallen, maar wat een pret. Indro de tank die is schitterend door dat water hihihihi

Indian wil wel in het water maar liever als Tvistur er even bij is bij het diepe. Tvistur vond het water niet eng maar toen het water zijn buikje raakte voelde ik me wel even 5 cm groeien J . Nog even lekker stoer zonder zadeltje rond de plas getölt/gedraafd en beschaafd galopje gedaan [ahum] en toen ik af wou steigen flikkerde ik meteen op de grond van de spierpijn.

S [stalgenoot] heeft ook nog even op Tvistur gezeten en door het water gereden en rondje plas geweest. A [stalgenoot] heeft er ook nog even opgezeten J

Wieteke [bokker] heeft daarna nog even op Tvistur gezeten om even wat leuks met Tvis te doen, namelijk ‘liggen’. Dat vind ie schitterend om te doen en hij doet het vrijwel bij iedereen die bovenop hem zit J

Tijd om af te sluiten, we hebben daarna nog wat gedronken, patatjes gehaald, broodje kroket gegeten en was het wachten op de eigenaar van stal die ons weer kwam ophalen. Nu ben ik heel moe en zal heel lekker slapen vannacht.

En morgen spierpijn! Twas een fijne, leuke dag

Sfeerfotos:
Afbeelding
Daniëlle met Idro

Afbeelding
Wieteke met Skotli

Afbeelding
Matthanja met Loryen

Afbeelding
Angelina met Indian

Afbeelding
Stefanie met mijn tvistur

Afbeelding
Joyce met haar eigen Indian summer

Afbeelding
Wieteke en Tvistur gaan even uitrusten van de vermoeide dag

Afbeelding
En dit was ik, na het 'zwemmen' zonder zadel, helemaal stijf viel zo op de grond toen ik afstapte

Ik heb zo nog 87 foto's in totaal en die kun je bekijken op
http://s66.photobucket.com/albums/h250/ponypaardtvistur/

Leuke reakties altijd welkom! En misschien tot de volgende keer want het was voor herhaling vatbaar.

Groetjes Rilana

Rijlaarsdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:43

leuk dag zo te zien!
lekker hoor even gek doen met z,n alle!!

gr.

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:32

Heej leuk verslagje Ri!!

Vond het ook erg gezellig! Ook nog even een stukje op Loryen van Matthanja gereden, echt zo leuk paardje
Ik heb heel erg veel leuke foto's gemaakt, ben al poging aan het doen om ze te uploaden alleen het werkt nog niet echt Heb namelijk zo'n 150 foto's en vind ze allemaal even leuk. Dus die moeten wel even allemaal online

Ri jij hebt ook leuke foto's gemaakt Haha schattige foto van mij en m'n kleine Indy.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:22

Wat een leuk verslag!, jammer dat ik niet mee kon.. maar we doen het gauw weer en dan ga ik en [***] ook mee!..
Jullie hadden het weer wel mee zitten he

Oamaru

Re: Genieput Havelte zondag 28 mei + fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:30

heey,

geweldige foto's! Echt superscherp

Was een supergave dag, echt ik sta nu stijf van de spierpijn

Groetjes Wieteke en Skotli

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:19

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:29

HAHAHA erg grote foto

Ik ben druk bezig met de foto's, volgens mij moet ik nog 20 foto's uploaden.

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:58

Wij wachten in spanning!

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:02

ik ook!!

Justice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:19

Ik heb de foto's al vaker bekeken op de camera, maar ze blijven zo leuk!

Geweldig om te zien hoe we zaten te lollen op de knollen. Sfeerplaatjes genoeg. Van riviles moeilijke gezicht (meid, don't worrie, be happy tralalalaaa ) tot een big smile van Matthanja en een kijk-ik-verzuip-bijna-blik aan toe. GE-WEL-DIG.

We hebben het echt heel gezellig gehad. Ontzettend gelachen! Leuk gekletst!

Justice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:25

Matthanja: Hoe gaat het nu met Loryen? Misschien inderdaad verstandig om het even na te laten kijken! Tijdens het rijden is mij ook niet opgevallen dat ze onregelmatig liep. Toch misschien wat overbelast of geirriteerd...

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:37

Loryen loopt gelukkig weer goed

Ze heeft het al vaker gehad met linksvoor.. tijdens het rijden is er ook niks van te merken, hoe lang, hard en ver ik ook ga. Ze wordt pas kreupel na 20/30 minuten.
Ik probeer het been tijdens lange stukken draven al te ontzien door niet te gaan lichtrijden maar in "zweefzit te rijden.

Het zit of in de kogel of iets erboven. We gaan foto's laten maken en dan kijken hoe het verder gaat.

Maar Loor heeft er zóveel plezier in! Hoe verder hoe mooier, hoe harder hoe beter, hoe zwaar de weg ook is, ze loopt er niet minder hard om, ze ploetert er wel door

Ik hoop niet dat ze niet meer gebruikt kan worden als rijpony.. maar gister heeft ze hooguit 15 km gelopen, en ik denk dát zelfs nog niet eens.

Justice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:57

Hopen dat er op de foto's dan iets te zien is dat het zou verklaren waarom ze kreupelt.

Wel is het lopen en draven in water best zwaar hoor. ze mag dan misschien niet zo ver (ze is meer gewend) hebben gelopen het heeft haar wel belasting gegeven. Misschien zijn haar spieren of pezen toch wat gevoelig...

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 23:08

witte_spook

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 23:35

ik had ze al voor mogen kijken
superrrrr, heb ze allemaal opgeslagen hoor

Ik vind dees de mooisten van mezelf

Afbeelding

En dees vin ik helemaal super, wat een supermooie blik van tvis. Mijn ponypaardje
Afbeelding

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:31

wauw, supermooie foto's!

Die 2 onder de boom, en dan zo sneaky ons op de foto zetten zijn echt heel mooi, weet niet waarom maar ze hebben gewoon wat!

Zijn supermooi

danie_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:42

heey ik ben ook maar is wezen kijken.. idro was gelukkig helemaal droog thuis niet moe .. !! toen ik hem de weiland in deed ging hij gelijk weer gek doen enne mooie foto's waneer volgen de rest? ik wacht in spanning af.. gr danielle en idro

danie_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:43

soory ik de album al gevonden van de andere..

Justice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:56

Ik heb hem ook gevonden

Ben al druk mijn profiel aan het updaten geslagen

witte_spook

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 20:11

hahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa je profile is cooooollll

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:19

Jaa heel leuk, maar ik moet er ook nog bij!.. je gaat mij ook nog meeten want de volgende rit.. ben ik er ook bij!

Justice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:27

Hahaha Thnx Riviles

@[***]: eerst meeten en dan wordt je geadd in het rijtje

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:09

super gave/mooie foto's Summertje!!
en vind je profiel cool Justice

Justice

Re: