Kamp Rancho de Verano

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

visje21

Kamp Rancho de Verano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 08:25

Gaan er mensen naar het (western) kamp Rancho-de-Verano?

Een week western (engels rijden mag ook) rijden in de bossen van Drente. Voor iedereen vanaf 17 jaar.

Stappen in Groningen en een dagje shoppen.
En natuurlijk elke dag een lange rit door de bossen.

Klinkt leuk toch?

http://www.rancho-de-verano.nl/

Ik ben benieuwd

iski

Re: Kamp Rancho de Verano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:24

Inderdaad...klinkt heel leuk....maar als dit dat ding is dat ik tijdens mijn ruiterroute naar Steenbergen vanaf een afstand kan zien liggen (de foto lijkt er verdacht veel op) met zo'n 150 pony's die er niet uitzien, op schrale zandgrond staan met enorme plassen modder, omheind met prikkeldraad (!!!!) en omzoomd door aangevreten bomen en waarvan sommigen hoognodig naar een hoefsmid moeten......thanks but no thanks

botje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:32

Ik wilde die trektocht graag doen. Het leek mij echt heel leuk (wat ik op de site zag dan). Maar de datums zijn voor mij te laat, ik heb vakantiewerk, en ik kan alleen aan het begin van de vakantie.
Vorig jaar ging ik met een vriendin op trektocht, maar die kan nu niet, en in je eentje is toch wel eng. Volgende keer beter...
Ben je daar trouwens al eens geweesd? Kun je dan zeggen wat de gemiddelde leeftijd daar is? Er staat vanaf zeventien jaar, zijn er dan ook echt mensen van 17/18 jaar, of vooral echt volwassenen?

visje21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 21:00

ik heb geinformeerd, vorig jaar was de jongste 17 en de oudste 23.
Ik ben nog niet eerder naar dat kamp geweest.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:52

Nou Iski je had gelijk...
Ondanks dat het allemaal goed verzorgd was (voor de mensen) en ontzettend gezellig, zal ik daar niet meer heengaan.

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:59

Het klinkt idd heel erg leuk. Maar zoals ik uit bovenstaande berichten begrijp staan de paarden er niet zo netjes bij??

Kan dat duidelijker worden beschreven, wat bedoelen jullie daarmee?

visje21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 16:08

ik heb een aantal mensen gesproken die vorig jaar ook zijn geweest. En daar heb ik deze vraag inderdaad ook aan gesteld. Alleen geen van alleen heeft dit bevestigd. Ze vinden allemaal dat de paarden er gewoon netjes bijstaan. Gewoon netjes verzorgd. Ja als je tip top dressuur stal gewend bent, met alle overbodige luxe. Dan zal je een houten schuur met stallen wel een zooitje vinden. Maar de pony's en paarden zijn gewoon netjes bekapt en niet mager of zo. In de zomer weken lopen ze alleen wat meer, i.v.m de kinderkampen en volwassen kampen.
Maar dit is wat ik gehoord heb van circa 4 a 5 mensen. Ik heb van deze meiden alleen maar positieve verhalen gehoord.
Dus ik heb me gewoon opgeven. De eerste week ben ik van de partij!
Laatst bijgewerkt door visje21 op 22-05-06 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:10

iski schreef:
Inderdaad...klinkt heel leuk....maar als dit dat ding is dat ik tijdens mijn ruiterroute naar Steenbergen vanaf een afstand kan zien liggen (de foto lijkt er verdacht veel op) met zo'n 150 pony's die er niet uitzien, op schrale zandgrond staan met enorme plassen modder, omheind met prikkeldraad (!!!!) en omzoomd door aangevreten bomen en waarvan sommigen hoognodig naar een hoefsmid moeten......thanks but no thanks

Reken er maar wel op ja....

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:24

Hmmm. Dat klinkt gelijk wel erg negatief, mijn vorige bericht. Dus nu in andere woorden:
In de zomer hebben de paarden het goed. Zien ze er qua 'vlees' en glans op de vacht in ieder geval goed uit. Ook heb ik gezien dat ze bijgevoerd worden (hooi/gras).
Hoefsmid komt zeker niet wekelijks op bezoek. Dat is een waarheid als een koe (in de natuur hebben ze ook geen hoefsmid, en dit zijn niet mijn woorden... ).

Aan de andere kant even een ontnuchterende noot: de eisen die ik aan de verzorging van mijn paard stel slaan misschien (in andermans ogen) door naar de andere kant. Deel mij maar in in de groep 'tuttebellen met paarden' .
Daarom: Ik geloof echt wel dat een paard een prima leven kan hebben met een minder uitgebreid verzorgingsritueel. Voor mijn paarden hanteer ik echter liever een hogere standaard dan die van RdV.

Pluspunt: de omgeving is wél de moeite waard om te rijden. Absoluut. Je kunt uren in de bossen rijden zonder (veel) langs de weg te moeten. Bovendien zien de groepsritten er altijd wel gezellig uit. En qua hoeveelheid paarden: keuze genoeg!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:27

iski schreef:
met zo'n 150 pony's

Je zit tamelijk aan de lage kant met deze schatting hihi!

Enne, aangezien dit de 3de keer vandaag is dat ik je hier tegen kom: Ken ik jou niet ergens van toevallig? (Dit gezien je woonplaats enzo?)

visje21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 16:46

Olympia96 schreef:
Hmmm. Dat klinkt gelijk wel erg negatief, mijn vorige bericht. Dus nu in andere woorden:
In de zomer hebben de paarden het goed. Zien ze er qua 'vlees' en glans op de vacht in ieder geval goed uit. Ook heb ik gezien dat ze bijgevoerd worden (hooi/gras).
Hoefsmid komt zeker niet wekelijks op bezoek. Dat is een waarheid als een koe (in de natuur hebben ze ook geen hoefsmid, en dit zijn niet mijn woorden... ).

Aan de andere kant even een ontnuchterende noot: de eisen die ik aan de verzorging van mijn paard stel slaan misschien (in andermans ogen) door naar de andere kant. Deel mij maar in in de groep
'tuttebellen met paarden'
.
Daarom: Ik geloof echt wel dat een paard een prima leven kan hebben met een minder uitgebreid verzorgingsritueel. Voor mijn paarden hanteer ik echter liever een hogere standaard dan die van RdV.

Pluspunt: de omgeving is wél de moeite waard om te rijden. Absoluut. Je kunt uren in de bossen rijden zonder (veel) langs de weg te moeten. Bovendien zien de groepsritten er altijd wel gezellig uit. En qua hoeveelheid paarden: keuze genoeg!

Ik kan er verder niet over oordelen. Ik ga gewoon mee met het kamp. En ik ga er gewoon van uit dat alles goed en wel is. Na die tijd kan ik mijn eigen oordeel geven.
Mijn paardjes gaan ook echt niet wekelijks naar de hoefsmit hoor. Ze zijn er zelfs al ruim een half jaar niet meer geweest. Als ze veder niet op de verharde weg lopen. En geen hoefijzers hebben. Dat is dat ook niet echt noodzakelijk. De hoeven groeien niet hard, dat ze onwijs lang en doorgezakt zijn of oz. Omdat ze toch zo nu en dan heel even op de weg lopen, dus die slijten natuurlijk wel goed af.

collendoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:52

Ik zal jullie zeggen ik ga daar altijd op ponykamp! maar sinds vorig jaar hebben ze dan ook het westernkamp geopend!! Super super super mooi ziet alles eruit.. Alles hebben ze zelf gebouwd!!

En de paarden hebben het meest natuurlijke leven dat je je voor kan stellen! 365 dagen per jaar op het land! waar ze bijgevoerd worden door zomers vers gras en in de winter hooi!

Oké sommige hoeven zien er niet altijd goed uit! maar over het algemeen genomen! komt de hoefsmid daar zeker wel op bezoek!

En over de omgeving: Die is ook heel leuk!!
over de trektocht kan ik niks zeggen omdat ik dat nog niet heb meegemaakt!

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:56

Hmmm. Ja. Ik denk dat je met een gerust hart naar RdV kunt gaan, als ik dit zo lees.

Als ik heel eerlijk ben vind ik je hoefsmid-verklaring kant nog wal raken.... Hoeven slijten zeker niet 'goed' af van het op de weg lopen. En álle paarden moeten in mijn ogen regelmatig door een deskundige bekapt/beslagen worden.

Mijn paard gaat in ieder geval netjes om de 8/9 weken naar de hoefsmid en zomers soms zelfs vaker.

Chawi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:26

En de hoeven, dat was op het moment dat ik er was, ondermaats te noemen. Ik ben zelf geen muts met mijn paard. Alleen hoeven, zeker voor paarden die veel moeten lopen. Die horen er goed uit te zien...punt uit!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 01:29

Ik ben er ook een aantal keren geweest. 1x op kamp en we huren daar wel eens paarden. Erg leuk daar hoor! De 1e x toen ik daar kwam schrok ik wel van de hoefen. Die waren veel te lang. Maar toen ik daar 4dagen met kamp op reed waren die lange hoefen ook weer verdwenen. Mischien dat dat de reden is dat ze iets langer waren. Ik vind het daar wel aan te raden hoor Vind het erg leuk daar

Olympia96, als je paard altijd op blote voeten loopt en sterke hoefen heeft dan slijt dat gelijkmatig af Mijn paarden worden ook regelmatig nagekeken/beslagen, bekapt wat dan ook nodig is. En als je een onbeslagen paard zo op blote voeten laat lopen slijt dat heel snel en niet regelmatig af. Maar als je paard sterke hoefen heeft dus wel. Wij hebben een 3,5jarige IJslander. Die word 1x in het halfjaar bekapt. We wandelen regelmatig met haar maar die hoefen zijn gewoon zo mooi. Ben er ook heel trots op, komen nooit IJzers onder

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:34

Na ja, laten we de discussie over hoefverzorging maar sluiten bij deze. Of, nadat ik nog even het volgende heb gezegd:
Elk artikel dat je leest over het bekappen van hoeven (op de reguliere manier, dus niet bekappen volgens de 'natuurlijke zwevers') beschrijft dat je regelmatig naar de smid moet (en dat is dus niet 1 keer per half jaar!). Het is dus niet de verkooppraat van mijn hoefsmid waar ik alleen op af ga...
Hoewel hij mij wel tot in detail heeft uitgelegd wat het belang van goed bekappen is. Dus óók met het oog op de stand van de benen en eventuele correcties die de beweging en de kwaliteit van de hoef kunnen bevorderen.
Dus, hartstikke fijn dat je paard van die goede hoeven heeft, maar ik vraag me af of jij en ik dat met ons ondeskundige oog wel kunnen beoordelen!

Suuskipje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:39

hmm naar mijn idee ging dit topic over el rancho de verano en niet over hoefverzorging..

In ieder geval ik ga dit jaar voor de 3e keer naar het "kinderkamp" en ga over 2 jaar naar het westernkamp denk ik.
Ik denk dat jij telkens in de zomer de ritten ziet met 150 paarden op de woensdag, dan is de dagtocht en rijden ze met alle drie de groepen, normaal zijn dat er zo'n 30 paarden.

Ik raa dhet kamp zeer zeker aan, ik heb binnen mogen kijken en het ziet er echt heele rg mooi uit. de paarden zijn heerlijk om op te rijden, bokken zelden en zitten heerlijk. de omgeving is ook erg mooi. Dus ik zou gewoon gaan als ik jullie was!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:31

Ik vind het een superkamp. Ik ga dan altijd naar het "kinderkamp", en je leert er harstikke veel! Ik vind de paarden er harstikke netjes bij staan.
Het is geen luxe, maar het is er altijd gezellig, en je zal er altijd wel een gezellige week hebben! Ik ga net als haffie_lover voor de 3e keer.
Ik heb bij dat kamp nog nooit magere paarden gezien, met lange hoeven enzovoorts. Ze gebruiken bij het "kinderkamp" ook gewoon de paarden die ze voor het westernkamp gebruiken.
Hieronder een paar foto's van de paarden daar, dan zul je zien dat de paarden er harstikke goed bijstaan!

http://img311.imageshack.us/img311/9851/dscf00126xd.jpg
http://img311.imageshack.us/img311/6571/dscf00215cm.jpg
http://img172.imageshack.us/img172/6765/dscf00112as.jpg

visje21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 08:18

@Megamutsj: Bedankt voor je info en de foto's!!

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:26

Zal ik ook eens even wat foto's van de hoeven schieten dan? Zondag was het nog huilen met de pet op, en dat is echt nog nooit anders geweest!