Vrijheidsdressuur Meeting Deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_456

Vrijheidsdressuur Meeting Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 13:10

Hallo
Gister hebben we onze 4e (alweer) VDmeeting gehouden.
Om 12 uur arriveerde Mop, Evelien (Evy), Nancy (Nancy_Evita) en Odin bij Timon en mij om ons op te komen halen.
Timon liep natuurlijk zo de vrachtwagen in en hij vond het allemaal ook wel erg spannend Waar zou hij nu weer terrecht komen
De belgische TomTom van Evelien was af en toe zelf een beetje de weg kwijt. Evelien zelf trouwens ook
Op de terugweg zei onze geliefde belg zelfs: Na 50 meter de rotonde rond en dan rechtsaf, na 50 meter de rotonde rond en links af, na 50 meter recht door over de rotonde, 2e afslag. Zoals ik al zei; ze wist het dus zelf af en toe ook niet meer

Foto's van de heenweg
Let op de door mij meegenomen snoepjes
Afbeelding
Grappig he eef?
Afbeelding

Maar goed, we hadden het dus gevonden én we waren als eerste (iemand moet de eerste zijn ). Eventjes kennis gemaakt met degene die we nog niet konden. Daarna de paardjes uitgelaad. Eerst moest Timon even 10 minuten om zich heen kijken waar hij nú weer was beland
Dennis begon een beetje luidkeels aanwezig te zijn en Timon zat hem vol bewondering te bekijken

Toen iedereen was gearriveerd begonnen we met VDen.
Eerst moesten Ciska en Dennis natuurlijk. Ik vond het echt geweldig dat toen Dennis het bakje in kwam hij erg begon te hinneken naar de aan de kant staande merries, maar toen ze eenmaal met VD begonnen had meneer geen oog meer voor de merries, maar natuurlijk alleen nog voor Ciska die de snoepjes in bezit had Ook al had Ciska al 2 jaar niks meer aan de VD gedaan vond ik het er evengoed weer netjes uitzien

Daarna was Danielle en Mireille. Die had ik al wat vaker gezien maar toch ging het weer erg goed! Ik vind het leuk dat Danielle bij de buiging Mireille niet hoeft te lokken met een snoepje Dat lukt namelijk nog niet iedereen

Ondertussen wilde ik een beetje gaan lopen en rennen met Timon zodat hij met de VD het niet koud zou krijgen. Tot m'n grote verbazig liep hij kreupel. Siempie even wezen kijken, maar het kwam denk toch door het pad, aangezien er thuis niets meer aan de hand was, daarna ging ik met Erika3 naar de weg om daar even verder te kijken, maar toch liep hij voor (links vooral) niet goed.

Toen was Katie en Dandy aan de beurt. Ik had hun als enige nog nooit gezien en het zag er erg leuk uit! En wat steigert hij hoog Om bang van te worden

Ik had Timon snel de dekens af gedaan en toen moest wij Hij zag natuurlijk alle intressant mensen en paarden en zelfs de hond van de buren was erg intressant (eng dus). Al met al heeft hij het best goed gedaan. Kunstjes zoals, flemen, plat liggen, dood liggen en berggeit zijn niet gelukt, helaas. Later mochten we nog met zn alle op de foto en toen met wat oefenen wilde hij wel plat.
Door alle spanningen wil hij zich niet zo inspannen, omdat de omgeving natuurlijk veel boeiender is Dat had ik al van te voren gezegd. Ook toen ik Spaanse pas vroeg ging hij steigeren. Van die dingen die hij thuis allemaal zo leuk doet, en dat dan niet laat zien op de meeting.

Maarja ik wist het al van te voren, ik weet dat hij zo is uit vorige meetings en show, het is nou eenmaal zo en ik weet dat hij het wel goed kan (en andere mensen ook). Ik ben bang dat het er dan zo geweldig uit ziet op de foto, maar dan in het echt Ik snap ook dat mensen Timon dan tegen vinden vallen.
Daarom wil ik zeggen dat nogmaals iedereen welkom is om een keer bij me op stal te komen kijken. Dan kan ik echt bewijzen dat hij het kan en dat het er niet alleen 'leuk' op de foto uit ziet

Nou toen gingen we lekker eten Ciska had het super goed verzorgd. 2 soorten soepies en broodjes die je zelf mocht beleggen, het was erg lekker! Daarna heb ik nog even met Timon de kar van Ciska getest omdat ik deze ook wil nemen, maar als je hem eerst kan testen is het natuurlijk makkelijker Volgens mij zijn er nog mensen die hier foto's van hebben gemaakt? Het karretje zat erg lekker (beter dan mijn houtte rolstoel ) en Timon liep er zo mee weg
Daarna hadden we ingeladen en terug naar huis

Ciska nog bedankt voor de gastvrijheid en het eten was heerlijk!
Een geslaagde dag dus, op naar deel 5!

groetjes, Marieke

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:11

Ik wil MEER foto's . Ook van Timon voor de wagen(waar een VEEL te groot lamoen voor mijn 2x zo grote pony's aan zit op het moment ).

Het was idd een geslaagde dag.

Marieke_456

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 16:55

Whahahaha ja dat lamoen was ietsje aan de grote kant

Maar die ik erbij krijg dat is een prima maatje voor hem
Gelukkig maar, want zo ging het een beetje ongemakkelijk

dagami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:05

Marieke_456 schreef:
Ik snap ook dat mensen Timon dan tegen vinden vallen.

Mens, muts eens niet zo Ik durf te wedden dat NIEMAND die stoere Timon tegen vond vallen! Hij deed het echt super! En iedereen begrijpt dat er wat dingetjes mis kunnen gaat tijdens zo'n meeting op een vreemd erf Bij Mirei ging ook lang niet alles goed Als er mensen zijn die daar geen begrip voor hebben, zijn dat GEEN mensen die ook maar een greintje verstand hebben van VD of zelfs van paarden in het algemeen En dat soort mensen moet je dus uberhaupt niet serieus nemen

Psst ik ben stiekem ook wel een beetje trots op Mireilles buiging hoor

Renza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:28

Timon tegenvallen??? Ik vond (vind nog steeds) 'm gaaf
En ehm ik hoor dus bij de mensen die geen greintje verstand van VD hebben , en zelfs ik snap dat het logisch is dat ze het thuis beter dan doen op een vreemd erf met allemaal enge mensen en paarden

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:34

Hey leuk verslagje joh! Enneh, Timon viel juist echt niet tegen! Ik vond (vooral met de door jou vooraf afgegeven waarschuwing ) dat hij het juist super goed deed!!! Tuurlijk is het eng in zo'n nieuwe omgeving, maar hij ging wel mooi voor je liggen uiteindelijk, da's een boel vertrouwen wat hij dan in je moet hebben hoor! Ik was juist diep onder de indruk en niet alleen van Timon, van alle paardjes die er waren! Het niveau was hoog en alle paarden lieten zien dat ze de diverse oefeningen prima onder de knie hadden. Dat de uitvoering weillicht soms niet perfect was, boeiend!!! Wij weten langs de kant toch niet wat perfect is! Lekker van nagenieten hoor! Het ging goed!

MoonWencke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:52

Timon NIET tegenvallen? Zijn jullie gek geworden ofzo

Grapje Timon was juist ubercool met z'n mooie paarse
dekentje En al lukte misschien niet alles, alles wat wel leukte
was ook gewoon super om te zien! Dus niet zo onzeker zijn, want
je hebt een harstikke leuke pony

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:23

Timon is super, wees trots!
Hij is hartstikke leuk!

Het was idd geslaagd, ik ga nu ook hard aan de slag met VD, en dan gaat mijn muts volgende keer ook mee.
Al was het alleen al omdat Amable en Siempie van die mooie foto's hebben gemaakt.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:11

Ik wil alleen nog foto's van Timon voor de wagen! Wie heeft ze?

MoonWencke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:05

Ik heb ze niet Was veel te druk bezig met bewonderen

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:50

Dennis schreef:
Ik wil alleen nog foto's van Timon voor de wagen! Wie heeft ze?

Als ik het goed heb heeft Siempie wat foto's gemaakt van Timon voor de wagen