Ik ben lid van Sunnanvindur en wij zijn een ijslander-rijvereniging uit Zuid nederland. Met de activiteitencommissie hebben we het plan bedacht om een soort meeting met andere gangenpaarden te organiseren. Het staat allemaal nog in de grondverf dus ik gooi hier maar eens een eerste balletje op om te kijken of er bij andere rassen ook animo voor is. Het doel/idee is: een dag organiseren waarop we zoveel mogelijk verschillende gangenpaardenrassen bij elkaar krijgen. De bedoeling is dat je een gangenpaard meeneemt waarop je laat zien wat de gangen van "jouw" ras zijn en waar anderen ook op mogen rijden om de specialiteit van jouw ras te ervaren. Zelf kun je ook naar hartelust andere rassen uitproberen. Eigenlijk dus een soort uitwisselingsmiddag waarbij gangenpaardenruiters eens op elkaars paarden kunnen rijden en waarbij we natuurlijk zoveel mogelijk verschillende rassen met bijzondere gangen bij elkaar willen brengen. Heb jij een (voor de veiligheid, makkelijk te rijden) gangenpaard en spreekt het bovenstaande plan je aan, stuur me dan een mailtje/pb'tje! Het idee was om het ergens in het najaar (okt/nov) te organiseren, omdat we dan waarschijnlijk niemand in de weg zitten met de training in het wedstrijdseizoen en de meeste paarden rond die tijd nog wel op conditie zijn. Voor de duidelijkheid: het gaat hier dus om ANDERE rassen dan ijslanders die we zoeken, want die hebben we zelf al genoeg! Ik hoop op veel reacties! Groetjes Kristel Spanjers
Ik vind het een heel leuk idee, ik woon in Limburg, en ik heb een töltende draver.
Alleen zie ik het misschien eerlijk gezegd niet zo zitten om jan en alleman op hem te laten rijden... Hij is wel 'veilig', als je ervaring hebt met bloedpaarden en er goed mee omgaat... En hij is ook geen supertölter ofzo! Het lijkt me dan wel weer eens leuk om te zien wat een ervaren gangenruiter er uit kan halen, want zelf rommel ik maar wat aan!
Onder Zuid Nederland verstaan wij... tja, zuid nederland: eigenlijk is het voor limburg, zeeland en noordbrabant maar in de praktijk gaat het dus vooral om noordbrabant en het noorden van limburg, maar iedereen van daarbuiten is ook welkom hoor!