Allereerst een lekkere lading winterpenen gehaald, vond ik leuker dan een bloemetje. Maar liet nou net het wortelboertje op stal zijn geweest...
Mack is een half broertje van papa's kant van mijn Rock (v. Levantos 1). Levantos 1 heeft niet zoveel afstammelingen in Nederland rondlopen. Dus was weer extra leuk om Mack weer te zien. Levantos heeft de eigenschap om groot te fokken, mijn eigen reus is al 1.80 m, maar ouder broertje Mack meet maar liefst 1.87 m.
Ik heb Mack en Caroline 3 jaar geleden voor het eerst gezien, op een concours in Houten. 2 jaar geleden hebben we samen een boktmeeting in de achterhoek gereden. En daar kwamen we er al achter dat de broertjes verdacht veel van elkaar weghebben. Mack is wat meer uit de kluiten gewassen dan Rock, maar de zelfde streken, zelfde koppie, oogopslag, alleen andere kleurtjes.
Na een warm onthaal in huize Caroline en vriend, en natuurlijk veel foto's bekijken, zijn we doorgegaan naar Mack. Caroline heeft zelf een tijdje wat minder kunnen rijden, dus ik mocht als eerste op haar reus. Rock is de helft smaller dan Mack, dus dat merkte ik al goed aan mijn toch al gestresste liezen...
En toen mocht ik Mack rijden. Ik voelde me een enorme kluns en kleuter op dat grote paard. Mack heeft zo zijn eigen manier van losrijden, en die is dus net omgekeerd aan Rock. Je moet hem in zijn waarde laten, en dan doet hij alles voor je. Kostte me veel te lang om daar achter te komen. Gelukkig kwam ik er door schade en schande achter en is het me toch gelukt om even te rijden zonder het "ik zit voor het eerst op het paard en weet absoluut niet wat ik doe" gevoel.
Later weer lekker warm geworden bij Caroline en vriend en heeeeeeerlijk pannekoeken zitten schransen. Vriend is zeer bedreven in het bakken van overheerlijke pannekoeken (of is het pannenkoeken

Het was echt zo gezellig, dat het best nog wel laat werd, en toen moest ik nog het hele stuk naar huis rijden.
Al met al een lange, maar supergezellige dag. Vond het fantastisch om Mack weer eens te zien (en Caroline en vriend natuurlijk ook).
Caroline, dank voor de gezellige dag en de overheerlijke pannekoeken! Ennuh, als het weer weer beter is, dan komen jullie gauw maar naar het kleine vroertje van Mack kijken...