Strandrit Zuid-Holland voorjaar 2006

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Strandrit Zuid-Holland voorjaar 2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 20:24

Al heel lang droom ik ervan een keer een strand/duinrit te kunnen maken.

Sinds een halfjaartje heb ik een verzorgpaard met een onwijs toffe eigenaresse, die er totaal geen probleem van zou maken als ik hem een keer mee zou willen nemen naar het strand oid.

Mijn vraag is dus of er interesse is in een strandrit in Zuid-Holland met een leuke groep bokkers. Sun is namelijk nog nooit op het strand geweest, en ik zou nooit in m'n eente het strand opgaan. Met een groep vind ik het toch weer een stuk veiliger en gezelliger natuurlijk
Omdat Sun in z'n eentje best onzeker kan zijn vind ik het voor hem ook leuker als er wat meer paarden bijzijn, dan voelt hij zich ook wat meer op zn gemak

Ik hoop dus dat er animo is voor een gezellige strandrit ergens in het voorjaar 2006. Ik open dit topic expres nu al zodat ik al vroeg weet of er interesse is, en áls dat er is kunnen we op tijd kijken wie wanneer kan etc.

De enige 'eisen' die ik stel zijn:
- je bent in staat je paard onder controle te houden wanneer we buiten rijden, dit puur voor de veiligheid van de groep (niet dat er 1 hittepettit tussen loopt die de andere paarden opfokt)
- je paard beschikt over een redelijke conditie, moet dus in staat zijn een rit van ong. 2 uur vol te houden met (hopelijk ) een paar keer galop etc.

En ach, verder maakt leeftijd, ras etc me niets uit, als het maar gezellig wordt, toch?

Een locatie heb ik overigens niet in gedachten, dus als iemand suggesties heeft voor een leuk (paardvriendelijk) strand met leuke duinen erbij...laat maar horen

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 21:12

Des te groter de groep, des te groter het risico dat het allemaal net iets harder en ongecontroleerder gaat als dat de bedoeling is .

Als Katwijk niet te ver voor je is dan ben je van harte welkom .

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 22:07

Apple schreef:
Des te groter de groep, des te groter het risico dat het allemaal net iets harder en ongecontroleerder gaat als dat de bedoeling is .

Als Katwijk niet te ver voor je is dan ben je van harte welkom .

Dat het hard en ietwat ongecontroleerd gaat vind ik niet zo'n ramp, maar ik ben altijd een beetje angstig voor situaties waarin ruiters hun paarden totaal niet meer in de hand hebben.
Nu denk ik zelf ook wel dat des te groter de groep is, des te kleiner de kans is dat wanneer 1 paard helemaal los gaat, de rest volgt, het desbetreffende paard zal in dat geval de groep niet verlaten natuurlijk.

Ik weet niet wat het is, maar denk van tevoren vaak té veel na wat er fout kan gaan en hoe dat te voorkomen, terwijl het nog nooit fout gelopen is (bij mij zelf dan).

Wat betreft jouw aanbod: ik heb eens snel op de kaart gekeken en Katwijk is wat dat betreft geen wereldreis. Ik wacht nog wat verdere reacties af, maar Katwijk klinkt erg leuk

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:34

Kan wel zijn dat in een grote groep ze nogal gaan reageren op het drukke paard en dat draf en galop dus per definitie in een hoger tempo liggen als dat je zelf had gewild .

Maar goed, het aanbod staat . Paard heeft meerdere malen als 'braafpaard' dienst gedaan bij bokkers die hun paard wilde laten wennen aan het strand .

Ik hoor het wel .

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:38

Ik wil wel mee en heb eigen pony, heb alleen het probleem dat deze geen goede conditie heeft gezien zij net hersteld is van hoefbevangenheid. Dus mocht iemand een (rustig) paardje overhebben.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:25

Mits ik vervoer heb met mijn paard wil ik wel mee. Moet even kijken of ik met iemand mee kan in de trailer.
Als ik mee kan dan wil Amo wel dienen als rustigste paard Die trekt zich nergens wat van aan, schrikt niet, laat zich niet opfokken, wil niet hard als het niet mag, kan goed opschieten met alle paarden, enz. Dus als er iemand heengaat die mij op wil pikken, graag

Gaia

Re: Strandrit Zuid-Holland voorjaar 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:55

Het lijkt me ook wel erg leuk om mee te gaan. Misschien wil een stalgenootje van me ook wel mee. Ik ben ook nog nooit met Rhona op het strand geweest, dus ik weet ook niet hoe ze zal reageren

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 23:15

gaia schreef:
Het lijkt me ook wel erg leuk om mee te gaan. Misschien wil een stalgenootje van me ook wel mee. Ik ben ook nog nooit met Rhona op het strand geweest, dus ik weet ook niet hoe ze zal reageren

bij deze ik wil dolgraag mee, wel eerst even aan de eigenaresse vragen, maar ik denk dat dat wel goed zit!

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:56

In hoek van holland kan je leuk op het strand rijden en evt duinen erbij pakken. (niet ver van rdam af) was een paar maanden terug ook een boktrit

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:39

Jammer dat mijn paard dan met veulen zit, anders had ik wel mee gewild! Als jullie dus in het najaar nog een keer gaan, moet je het me even laten weten!!!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:50

Een ieder die een keer zn paard aan het strand wil laten wennen is sowieso welkom bij mij in Katwijk .

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:53

als het in de zomer is kan ik ook buiten gaan rijden alleen dan zit ik met trailer..
Wie kan me tegen die tijd even een pmetje sturen?
heb nu nog geen pony tot beschikking

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:41

Baal baal baal dat ik geen trailer en e rijbewijs heb de mijne is nu aardig braaf buiten namelijk. Maar ja wie weet win ik de oudejaarsloterij wel....

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 18:22

gouda schreef:
Baal baal baal dat ik geen trailer en e rijbewijs heb de mijne is nu aardig braaf buiten namelijk. Maar ja wie weet win ik de oudejaarsloterij wel....

waar woon je precies? Ik hoop dat ik mijn vader zover kan krijgen dat hij mij met de trailer weg wil brengen, zo niet, dan houdt het sowieso op, of er moet iemand in/rond spijkenisse zijn die mij op kan/wil pikken.

Nu denk ik wel dat mijn ouders het niet erg vinden, als ik het ruim van tevoren inplan kunnen zij de betreffende dag zelf iets inplannen, bijvoorbeeld winkelen in de buurt oid.

Wel leuk dat er tot nu toe al best veel mensen voor in zijn, ik blijf dit topic regelmatig in de gaten houden, het is nog maar december, en als mij duidelijk is hoeveel animo er voor is kunnen we misschien echt eens kijken waar, wanneer etc

En het aanbod van Apple houdt ik zeker in m'n achterhoofd, zeker als haar paard vaker met wat frissere paarden het strand op is geweest...geeft mij wat meer gevoel van zekerheid

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:13

Ik woon in Schoonhoven en mijn paard staat in Bergambacht.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:37

Kellebel, mijn paard komt meerdere malen per week op het strand . Daarnaast is hij al meerdere malen met paarden van diverse Bokkers op het strand geweest (toch zeker al met een stuk of 7 verschillende beesten die nog nooit op het strand waren geweest ).

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 02:13

gaia schreef:

Heeey jaaa leuk!!

Gracy is als jaarling op strand geweest maar hoe ze nu zou reageren

Ik ga 3e weekend van Jan naar Meyendell, wil ik stuk duinen mee pakken even zien hoe ze reageerd! Ik en waarschijnlijk mijn reis/stalgenoot zijn dan ook voor de partij!

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 02:13

Apple schreef:
Kellebel, mijn paard komt meerdere malen per week op het strand . Daarnaast is hij al meerdere malen met paarden van diverse Bokkers op het strand geweest (toch zeker al met een stuk of 7 verschillende beesten die nog nooit op het strand waren geweest ).

Kunnen we nie eens afspreken Mary vond het ook helemaal te gek toen!! hahahaa

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 13:24

Megantjuh schreef:
Kunnen we nie eens afspreken Mary vond het ook helemaal te gek toen!! hahahaa

Maar toen hadden we een manegepaard gehuurd

Ik kan iedereen zeker aanraden om met Apple naar het strand te gaan.
Haar manege ligt vlak bij het strand en een mega parkeerplaats ernaast.

Ik hoop zelf nog een keer met Samira te gaan

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 13:33

Paard huren? Kan dat daar? Ook voor beginners? (Dan kan me vriend mee!!)

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:25

Megantjuh schreef:
Paard huren? Kan dat daar? Ook voor beginners? (Dan kan me vriend mee!!)

Dat hadden Mary en ik gedaan maar de paarden van Manege Jonker zijn vrij pittig op het strand, ik denk niet geschikt voor mensen die niet kunnen rijden.
Ze waren wel braaf maar zeker niet sloom of zo.

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:39

Das jammer!! Maar pittig in die zin van bokken? Of gewoon hard gaan? Dat vind ik altijd nog een heel verschil!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:53

Dat is inderdaad wel erg leuk, dan ga ik met Rhona en dan kan mijn bijrijdster misschien ook wel mee op een huurpaard. Zou wel erg leuk zijn.
Lijkt me gezellig als je ook mee gaat megan! lang geleden dat we elkaar gezien hebben. Alles goed verder?

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:30

wat jammer dat mijn pony dit nog niet kan... en wil ook niet riskeren dat het helemaal fout gaat... dus ik blijf maar thuis denk ik...doe ik jullie niet aan

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 22:55

Megantjuh, een absolute beginner neem ik niet mee naar het strand, dus je vriend kan helaas niet mee .

Gaia, zoiets kan geregeld worden .

Moyra, je kunt ook gewoon een keer afspreken dat we met zn tweeen gaan .