Gisterochtend ben ik rond tien uur vertrokken richting Assen waar ik om elf uur Cody en Kimmy van het station af zou halen. Eerst wat ontbijt gehaald en afgezet naar Gasselte waar we meteen terecht kwamen. Volgens mij waren wij één van de weinigen die zonder problemen bij de manege aan kwamen. Allereerst zijn wij even de stallen doorgelopen waar we er al gauw achter kwamen dat er al paarden voor ons werden gepoetst. We hebben eigenaresse Marian opgespeurd en die vertelde ons dat ze meteen de lijst met paarden in wou delen. Dit hebben we zoals Cody eerder al zei zo goed mogelijk proberen te doen. Kimmy zei meteen dat ze wel een lekker pittig en apart paard wou. Er werd al gezegd dat dit paard de neiging had zijn kop tussen zijn benen te steken enz. maar dit vond Kimmy alleen maar leuk.

Vervolgens zijn we naar de kantine gebracht om onder het genot van een kopje thee te wachten op de nog arriverende bokkers. Vanaf twaalf uur kwamen deze al langzaam binnen druppelen. Hier hebben we het nog wel even druk mee gehad, maar iedereen is uiteindelijk goed terecht gekomen. Terwijl ik al met CC in de bak stond, wachtend op Marloes kwamen Maaike en Ilindra nog als hekken sluiters aan. Helaas geen tijd meer voor een kopje thee van te voren..
Toen was het zover.... iedereen opstijgen in de bak. Hopelijk zag niemand mijn gestuntel... ik snap er niets van. Een paard van 1.75 stap ik vrijwel probleemloos op (tja.. ik ben stijf en moet weer wat oefenen), maar op Pandor kwam ik nauwelijks...

Tja.. en toen naar buiten.. in eerste instantie leek alles goed te gaan. Dees begon met haar Paula achteraan, maar binnen de kortste keren liepen ze al helemaal vooraan. Lekker fris dus.

Cody en ik hebben naderhand nog ergens wat gesnackt en heb ik haar weer naar het station gebracht. Ik moest helaas het diner bij Maarten missen, maar na een telefoontje met Maarten kon ik mijzelf in ieder geval verlekkeren met wat hij en Doree allemaal hadden gemaakt.

Eenmaal in Drachten moest ik meteen door met verhuizen en heb ik tot slot nog wat gedronken bij medebokster Joyce b (mijn nieuwe buuf). Mayo belde me nog (thanx!) om te vragen hoe het nou was. Eenmaal thuis heb ik de foto's bekeken en op bokt gezet. Hier viel mij op dat Pandor iets bij zijn borst had zitten wat mij echt een wond leek. Ik kon mij niet herinneren dat hij zich tijdens de rit bezeerd zou hebben. Nou bleek dit na een telefoontje met Gasselte bekend te zijn. Hier had vorig jaar een gezwel gezeten. het was wel geheeld, maar er zat een dun stukje huid overheen zonder haar. Vandaar dat het dus een wond leek. Ook heb ik vandaag Kimmy nog gesproken. Ze voelt zich nog niet op en top, maar ze heeft me beloofd als dit aan zou houden, ze naar de dokter zou gaan.
Helaas kan ik niet zeggen dat ik aan deze rit goede gevoelens heb over gehouden. Dit door een combinatie van kritiek, boze gezichten en de gebeurtenissen onderweg. Het eerste uur en naderhand stond dan helaas ook het huilen nader dan het lachen. Maar dankzij een aantal bokkers voel ik me hier nu wat minder verantwoordelijk voor, maar goede gevoelens.. nee helaas.. die liggen er niet echt bovenop, al was de tweede helft van de rit stukken beter. Helaas ben ik niet een persoon die mijzelf hier gauw overheen zet.
Maar goed.. ik zal het niet laten om weer eens met Cody een rit te organiseren. Dan alleen wel met minder deelnemers en goede afspraken over de begeleiding e.d.