Ik had Rocky toegedeeld gekregen, had gezegd dat ik graag een ontspannende rit wou hebben, dus niet al dat gekkegedoe enzo, want dat had ik thuis ook wel kunnen krijgen of mijn paardje mee had kunnen nemen als dat al mogelijk was geweest.
Maargoed, Rocky was een kruising tussen een Fjord en Arabier, maar zag er echt uit als een fjord.
Had al zoiets van, ok rustige rit is goed, maar niet zo slome waar op een gegeven moment mn beentjes een beetje zeer gaan doen van het drijven, weet uit ervaring dat dat bij Fjorden vaak nogal eens het geval is, of bij manegepaarden.
Zat er nog aan te denken of ik moest vragen of ik een zweep nodig had.
Nou, dan kwam je toch nog even te kijk staan.
Hoofdstel indoen ging al moeilijk en die jongen die mij moest helpen, wist niet eens echt hoe hij het hoofdstel vast moest maken, dat heb ik dus maar even gedaan.
Mijn Cappie had ik netjes op de bakrand gelegd met mijn handschoenen, maar ze waren ineens verdwenen.
Rocky vond blijkbaar dat het daar niet hoorde en had ze de bak ingeduwd.
Eerst nog eventjes aangesingeld en toen naar de bak, cappie gepakt en opgedaan, alles gecontroleerd en wou opstijgen, maar niet dus, de singel zat voordat ik aansingelde al aardig vast en na de tijd dus nog net ietsjes meer, maar dat was dus niet genoeg, zadel schoof, dus nog maar weer aangesingeld, dit keer ging wel goed en paar rondjes gestapt.
Toen wou ik even gaan aandraven om te kijken hoe hij zich daarbij gedroeg, maar dat mocht blijkbaar niet.
We hebben in de bak alleen gestapt, buiten gingen we pas draven toen we bij het bos waren(of dribbelen in sommige gevallen).
Tot het bos hebben we gestapt, ben achteraan begonnen maar eindigde vooraan.
Dat ging alleen een beetje te gek, lees ook de andere verhalen maar.
We gingen draven en de mijnes schoot er meteen vandoor, kop in de lucht en geen houden meer aan, heb hem het bos ingestuurd en toen zag ik ineens dat een paard los was, de ruiter (Kimmy) lag op de grond.
Gelukkig bleek het toch wel allemaal mee te vallen en hebben we de rit voortgezet.
Kreeg alleen wel steeds commentaar dat ik met Rocky dit en dat moest doen, zoals vlak achter de paarden blijven.
Maarja, als je gaat stappen zodat je toch ff iets meer te zeggen hebt (want bij draf ging meteen de kop in de lucht) zodat je hem fatsoenlijk tussen de paaltjes of langs de boomstam kon sturen, dan krijg je dus een kleine achterstand.
Maar had toen het gevoel dat ik hem onder controle had en was al aan het draven en wou juist harder gaan draven zodat ik weer bij de groep kon aansluiten.
De keer erop heb ik het gedaan zoals zij wouden, die dul liep dus over het paaltje heen, heb de teugels los gegooid en het paard het laten uitzoeken, dat liep gelukkig wel goed af.
Ook had ik geprobeerd Rocky in galop aan te laten springen, maar hij ging alleen maar harder draven.
Tot we een hoek om moesten en hij er ineens in een rengalop vandoor ging (dat en toen was dus niet de bedoeling, weet ook nog steeds niet waarom hij er vandoor ging), nek en kop er weer op natuurlijk.
Natuurlijk kwam er een angstkreetje van mij (HELLUP), maar kon hem gelukkig weer snel inhouden.
Volgens mij had hij toen de galop uitgevonden, want de keer erop ging hij wel zo.
Even lekker over het boomstammetje gecrosst, en nog een stukje verder gegalloppeerd aangezien de voorgangers al een stukkie vooruit waren en tja, Rocky moet de kontklefer zijn.
Ook vond de haflinger van de manege Rocky niet zo leuk, die ging dreigen en trappen.
Gegaloppeerd hebben we opzich niet, iig niet met de hele groep samen, ja misschien iedereen even een klein stukje na het boomstammetje maar daar hield het dan ook mee op.
Opzich was het een leuke rit, mijn paardje was voor mij ook wel te doen, maar het ging allemaal een beetje anders dan iedereen had verwacht.
Geen rustige manege paarden, maar paarden overal vandaan geplukt, en totaal niet van die rustigste.
En dit ben ik dan op Rocky, de kruising Fjord X Arabier, let niet al te veel op mij, want ik sta er een beetje dullig op