Ijsje hupsen (sjokken :D ), Maastricht meeting!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Figo88

Ijsje hupsen (sjokken :D ), Maastricht meeting!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 09:13

Haajj allemaal!!

Gisteren was het zover.. we gingen Ijsje hupsen :D
We waren uiteindelijk met zn 6-en.
Ik was natuurlijk weer de laatste die aankwam bij de plek waar we afgesproken hadden.. mn moeder en ik stonden errug lang in de file.... :o
Maargoed. Eerst een beetje kennis maken en het viel me allemaal 100% mee hoor :P Ja meiden, jullie waren tof! Toen we bij elkaar waren gingen we naar de auto van Yvonne (sorry ik ben bijna alle namen kwijt....... :o Boktnamen dan..). Daar propten we ons met zn 5-en in, want de organisator van alles ging op de fiets!! :D
Na een paar minuten kwamen we bij de wei aan waar de paarden normaal staan. Nu dus niet. We moesten wachten op Okke, de eigenaar van de paarden. Er was ook een meisje die met ons meekwam. Die begeleidde ons ook tijdens de rit.
Toen Okke kwam sprong de helft in zijn busje, en de andere helft in Yvonne's auto. Waaronder ik. Het werd een wilde (zie stoffige en irritaties oproepende, hé Yvonne :D :+ , ) rit naar de wei waar de Ijslanders nu stonden. Midden in het bos.
Bah.. toen we daar aankwamen en naar de paarden toegingen had ik echt zoiets van uuuh... |( mijn vorige pony was ook van die hoogte.. Toen iedereeen op de paarden zat vertrokken we. Zonder zadel, alleen met hoofdstel om. Echt geweldig.
Wel een vreemde manier van rijden was het hoor! We dachten vaak ''Zo zouden mensen van de manege ons eens moeten zien :P '' We mochten onze benen niet aanleggen en die moesten we maar een beetje vooruit steken. In draf was: eerste LIEF ''sjok'' zeggen, dan BOOS en als ze t dan nóg niet deden, drijven. Nouja.. galop was dan dus het ene moment nog een keer lief sjok, boos sjok, drijven, maar daarna was het weer gewoon galop zeggen.... raaaaar.. :Z
Maar het was wel echt een supermooie omgeving!! Mn lachspieren zijn ook weer getraind doordat ik steeds achter rme hoorde ''De mijne sjokt niet'' Echt... werkelijk heel erg lachwekkend. Ik zal maar niet zeggen WIE dat zei. Net zoals met die lieve stem he. ;)
We hebben redelijk wat gegalopeerd en het zat ZÓ fijn!!!!! Die beesten kennen ook echt exact de weg.. je hoeft dus niet echt wat te doen... ja zitten.. :P
Iedereen vond t jammer toen het weer afgelopen was.. Paarden in de wei.. en TOEN.. TOEN werden er foto's gemaakt! Mooie konten hebben die paarden hoor ;)

Het was in elk geval echt super!!!!!!!!!!!!! Dit gaan we zeker nog ns doen!!!!!! :D :D :D

Oja.. er zijn foto's gemaakt... maar ik heb geen idee hoe die geworden zijn en of die op bokt komen..... Hoop t niet eigenlijk.. :P
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 30-11-22 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Re: Ijsje hupsen (sjokken :D ), Maastricht meeting!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:20

Leuk man!! Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad met dat gesjok van jullie Knipoog

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 09:21

Haha thnx May Haha! Hopelijk wordt die dravermeeting ook leuk!! Haha!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 14:50

Klinkt leuk.. vind het jammer dat ik niet mee kon! Volgende x beter Knipoog

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:49

Ha, er is al een verslag Pling
Het was inderdaad èrg leuk, heel gezellig! En volgens mij was Per (mijn ijsje Tong uitsteken ) zowat de enige die wél braaf sjokte, maar dan wel de bosjes in Clown Het grappigste vond ik dat wel met 3 pony's op 1 smal paadje vaststonden omdat de voorste alleen nog maar achteruit wilde (slapstick-effect *LOL* ). Toen lag ik dus bijna van mijn ik-kan-bijna-met mijn-voeten-op-de-grond-staan paardje af Clown Tel daarbij het geval dat Per bijna langs het pad de afgrond in 'sjokte' en het was een avontuur op zich Haha!

Zeker voor herhaling vatbaar!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:22

Volgens mij waren Naranga, Vientje en ik ofwel gelijk, of net na jou daar hoor Jumpfreak!

Die auto van Wesleymacksy (geloof ik? Tong uitsteken) was wel bloedheet zeg... Lekker knus tussen Vientje en de deur ingeklemd Haha!

Ik vond het erg jammer dat ik achteraan reed, ik heb eigenlijk alleen het laatste stuk langs die wei af kunnen galopperen, want tegen de tijd dat de voorlaatste in galop zat stopte de eerste alweer, waardoor de mijne ook niet meer wilde... Vond ik enigzins irritant, dat dat meisje dat mee was iedere keer 3 meter galoppeerde en dan haar Ijsje weer stop zette... Scheve mond Wat wel een voordeel was, was dat ik de mijne wat in kon houden waardoor er wat ruimte ontstond. Zo reageerde hij wat beter op mijn commando's, we hadden allebei rust én ik kon net doen alsof ik aaaaaaall by myself was Ja

Bij dat hekje had ik het geluk achteraan in de leegte te kunnen staan... Ik heb dus breed glunderend naar het gestuntel voor me gekeken Schijnheilig

Vraag alsjeblieft niet hoe de mijne heette, ik heb hem vanalles genoemd... Slijpnek, Slijpnier, Spiernek, Etter, Dinges... Clown

Na de rit en het drankje bij Yessay (waar ik overigens even helemaal ingezakt ben... Mijn god, wat was ik moe toen ik weer opstond!) wilde Wesleymacksy ons gelukkig bij Vientje afzetten, ik bleek een fikse blaar op mijn voet te hebben. Memo: stalschoenen die eigenlijk toch al aan de kleine kant zijn, zijn NIET geschikt om een half uurtje mee te lopen in een redelijk tempo. Vervolgens gaan koken en rond kwart over 10 konden Naranga, Vientje en ik eindelijk gaan dineren... Om half 12 ben ik naar huis gegaan, daar kwam ik net na middernacht aan. Ik was echt doodmoe... Laatste stuk met mijn raam open gereden en niet eens meer zin gehad om Bokt te checken Bloos!

Ik vond het een hele leuke rit, idd voor herhaling vatbaar! De mijne had ook erg lekkere gangen op zich, vooral de galop. Echt lekker! Mijn spierpijn viel me trouwens ook heel erg mee, eigenlijk helemaal niet... Terwijl ik het afgelopen halve jaar toch echt maar één keer op een paard gezeten heb (hè Maya?). Ik heb me in het begin even vastgeklampt aan de manen en eigenlijk de hele rit met één handje aan de teugels gereden.

Jumpfreak en Wesleymacksy, ik vond het erg leuk om jullie te ontmoeten Ja

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 18:37

Ik vond het ook super om jullie allemaal te ontmoeten!!!!!!! Dit gaan we absoluut nog eens doen he!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Ja..bij Yessay was ik ook ene beetje ingezakt.. damn.. ik was écht kapot.. vooral omdat ik niete hct veel had geslapen enzo.. maar het was ehct super!!!
Enne.. ja..die van jou heette Slijpnier.. vraag niet hoe die van mij heette.. Bloos Ik schaam me erg....

Jessay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:43

Kan je na gaan en ik moest nog werken... maarre syl het kwam door mij dat het meisje steeds stopte hoor hihihi dat kwam ook omdat hij niet in galopging en als hij dan ging dat ik er dan bijna aflag.
Natuurlijk had vientje het lekkerst zittende paardje voorzichzelf gehouden maar ook thor zat lekker en toen ik bijna voorop reed ging het galopje ook wel.

Ik moet zeggen dat ik het verhaal bij het hekje errug leuk was om te aanschouwen van een afstandje.... het zag er even naaruit dat het onze kant op zou komen maar toen zaten de ponies allemaal klem whahahaha.

Dat meisje van dat niet sjokken en mijn "lieve stem" ben ik trouwens en dat mag je best zeggen.

Ik schaam me nergens voor............
Behalve voor de niet gezogen vloer en de berg afwas Ach gut (PS dat heb ik gister wel even meester gemaakt)

vandaag weer lekker op echte paardjes gereden hihihihi op mooie ardenners, volgende week weer op kwpners
Laatst bijgewerkt door Jessay op 17-06-05 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:44

ps foto's volgen en trouwens een goed excuse om het nog eens over te doen is dat we ook een foto van ons op de ponies willen Pling onder het mom achter de wolken schijnt de zon Lachen

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 17:33

Dat vind ik een goed excuus ja!! Haha! Hahaha!!! Ja..dat was grappig he.. kon ik ook op een redelijek afstand bekijken.. gezellig..al die pony's op elkaar gestapeld Tong uitsteken

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:19

Klinkt allemaal als ERG gezellig en de volgende keer ga ik ook mee hoor Tong uitsteken:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:25

Leuk verslag, maar waar blijven de foto's? Haha!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:30

Die zijn nog bij Jessay Haha!
En laat ze daar ook nog maar even zou ik zeggen, op de een of andere manier komt mijn hoofd me daar iets te vaak op voor Clown Tong uitsteken

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:04

ik vond het ook hardstikke gezellig!! Ik wil dit zeker nog een keer doen, en dan inderdaad wat foto's van OP het paard in plaats van IN de auto op de TERUGWEG!!!Ik was trouwens in de kop-staart-botsing terecht gekomen, voor mijn been was dit een minder leuke ervaring. Ik ben trouwens weer heelhuids van Banholt naar Geleen gekrost.........

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:31

Dat meen je Scheve mond Jeetje...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:36

Volgens mij bedoelt ze de kop-staart-botsing te Ijsje...en ging het autorijden goed zonder ongelukken Lachen

Maar ik kan het fout hebben Bloos

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:41

Ooooh! Kwartje valt Pling

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:44

Wiehie mijn kwartje was sneller dan de jouwe Haha! Haha! Haha! En dat wil wat zeggen Tong uitsteken

Nananana Knipoog Haha!

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 22:38

Hahaha!!!!!!! :D Ja Yvonne dat was SUPER van je!!!!!!! Blij dat je heelhuids terug bent gekomen :) Maar daar was ik al achter he!!!!!!!! :D
Dit gaan we zo echt nog ns doen he!!! En laten we iedereen even lekker enthousiast maken..
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 30-11-22 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:55

Jess, ik wil foto's Vork
Maar het was idd erg gezellig met de ijslanders, zeker voor herhaling vatbaar.

wauw... Vientje dr kwartjes vallen een keer, dat is werkelijk een wonder

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 08:53

Neeeeee........ geen foto's!!!!!!!! :S Tong uitsteken

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 19:22

Jumpfreak schreef:
Neeeeee........ geen foto's!!!!!!!! :S

Ik wil ze WEL zien

Ik ga hier over 2 weken weer op ponykamp !!

Haha... slypnier...hehe....ik zal maar niets zeggen

Hoe heette het meisje dat jullie begeleide?
Waarschijnlijk zal ik haar wel kennen !

Op wie hebben de andere gereden??

Leuk dat jullie het naar jullie zin hebben gehad!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:20

Olivia of zo? Misschien zeg ik nu iets heel stoms... Wsn wel zelfs

Maar zeg toch maar wel eens over spiernek wat je wil zeggen

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 16:55

Ikke op Per
En Naranga op Piris, dat weet ik nog want daar moest ik eigenlijk op maar ik wou niet
Ik weet van de begeleidster nog wel dat ze een kamer zoekt/zocht in Maastricht

Enne, Jess....IK WIL FOTO'S!! Wel eerst censuur door ondergetekende

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:04

Haha...
@ vientje: zijn naam is Phyrrus en hijs cool! Hoezo wilde je niet op hem hobbelen?

Wie dat is die een kamer zoekt zou ik niet weten
Jullie hebben geen naam onthouden?

@ Sylvia: Olivia? hehe...nog nooit van gehoord.. Welke kleur had het paardje?

Over slypnier: Hijs grappig... kan niet normaal lopen.... hij zigzagt van links naar rechts...maar over zijn gallop kan ik alleen maar zeggen HEERLIJK!!...

Maar toch rijd ik zelf t liefst op Michaya.. heeft niemand op haar gereden? (zal wel niet...ze heeft nog niet zolang een veulen)...

Dus tot nu toe reed er iemand op Slypke, Per en pierke!
En de rest?