manege het zwarte water?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

siem

manege het zwarte water?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 21:21

hallo:)

staat er iemand hier op manege het zwarte water in mortel? ben ik wel eens benieuwd naar hoe het daar is, want daar gaan we in de zomer op ponykamp Haha!

groetjes simone...

ilovejuno

Re: manege het zwarte water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:24

ik sta der niet maar ben der welles geweest..
het is daar volgens mij best gezellig.
ze hebben der wel lieve ponys en paarden Haha!
maar veel weet ik der niet van want ik ga altijd naar manege de stap ( in de mortel)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:01

Mijn vriendin rijd ook bij de stap. Eerst reed ze bij het zwarte water maar zei vind de stap echt leuker en beter!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:56

ik heb 3 jaar op het zwarte water gereden.Ponykamp is echt super gezellig, heb ik altijd met veel plezier gedaan. Ponies verven, spelletjes doen, buitenritten. Echt heel erg leuk.
De stap heb ik wedstrijd gereden,maar vond de manege er behoorlijk waardeloos uitzien. Ook een heel slecht geregelde wedstrijd. Zou er geen les willen volgen. Kvond het zwarte water echt heel goed.
Heb van 3 mensen les gehad.De eerste kon totaal geen les geven,zat in z'n luie stoel aanwijzingen te geven.
Als 2de van een vrouw die nog steeds les geeft, die is echt goed, maar kan je rond het L2 niveau niets meer leren.
Verder vandie eigenaresse,die geeft echt geweldig les vindik.

NathalieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:25

Ik ben er vorig jaar op kamp geweest met onze ponyclub. Als je dingen wil weten moet je maar PBen!

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:34

ben dr zelf wel ooit geweest, vind het niet zo veel aan eerlijk gezegt, lessen zijn zo ie zo waardeloos.
dan is manege de stap toch veel leuker ( meer pony's en paarden, dus meer keuze ) maar een dochter van een pensionklant van mijn werk ( ja snap je het nog ) heeft daar een pony staan die ze mag rijden scooby doo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:20

wanneer heb je er lessen gevolgd? ik weet namelijk dat er een hele tijd geleden iemand les heeft gegeven, een man, die echt vreselijk slecht les gaf. Daarna is er iemand nieuw gekomen, die wel heel goed les gaf (nit op hetzelfde niveau als ik nu krijg, maar die gaf toch behoorlijk les en veel gezelliger), maar er is tegewoordig dus bij de paarden les van de eigenaresse, die geweldig goed les geeft, vooral bij de springles.
Een vriendin (die er nog wel rijd, ik niet meer) vertelde ook dat zij nu les krijgen van iemand anders, een vrouw die ik wel ken, maar niet qua lesgeven (ben over haar rijstijl niet bepaald te spreken, maar goed) en zij is er echt laaiend enthousiast over. Ik hoop niet dat ze les geeft zoals ze rijd, dan zouk wel kunnen janken (paard dat angst heeft de poetsplaats op te gaan erop slaan, paard dat weigert en stijgert als het de bak in komt op het hoofd slaan, dat soort onzin)

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:36

heb maar 3lessen gehad:
Ken je die pony die op toby lijkt?
Daar moest ik op, vind het gewoon saaie pony's daar, de lessen zijn saai ( tikkertje met je paard doen ze daar?? ) ze zijn allemaal wel superbraaf, en dat vind ik nou ook niet echt zo super.
en ze deelde me te laag in ( ben niet zo groot en schijnbaar kun je dan niet goed rijden daar?? )
Heb je op de manege de stap van els, astrid, marielle, nicole, tamara, angelique, of heidi les gehad?
De wedstrijden zijn idd slecht geregeld op de stap: de niveau's kloppen van geen kant, je mag niet inrijden dus je pony komt zo stijf alsk weet niet wat uit zn stal, en je moet 3uur wachten op de prijsuitreiking. Ik rijd nu ook op een stal, ga in april de 10de b startte.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:51

ik heb geen manegelessen op de stap gehad. Wel een wedstrijd van eigen ponies daar. Vond het echt waardeloos geregeld :S mijn pony moet gewoon heel erg goed worden ingestapt, anders is ze stijf en stokkreupel. Mag ik eerst inrijden, ben ik bijna klaar, worden we eruit gegooid, mogen we op een ijskoude gang die tocht als de ziekte staan wachten, en ik moest als laatste van die groep, dus me pony was ijskoud toen ik de ring in mocht. Als je vroeg of de schuifdeur dicht mocht, omdat mijn pony het er koud kreeg (geschoren, en met dun dekje op en zadel) word je smerig aangekeken door die leiding daar.
Vervolgens ben ik aan de beurt, word er gegild: ja, volgende groep mag inrijden. Dus ik zeg: nee, ik moet nog.
Blijkt dat ik dus volgens dat lijstje nu pas in hoef te rijden. Mja, was er allang blij mee, dan kon ik als eerste was me pony warm. (maar wel waardeloos geregeld dat je eerst t ehoren krijgt bij de eerste groep, dan bij de 2de)
Ben ik net 10 seconden weer in die ring, besluiten ze toch dat ik die proef nog mag rijden en mag iedereen de ring weer uit.
Nooit, maar dan ook NOOIT meer ga ik daar een wedstrijd rijden, wat een stelletje zeikerd.

Een pony die op toby lijkt? zegt me niets, hoe heette de pony. Ken toby wel, maar zou nietweten wie je bedoelt.

Dat het allemaal saaie en brave ponies zijn vind ik echt gigantische onzin, ze hebben daar ook gigantisch drukke paarden lopen, heb er 3 jaar gereden, dus spreek uit ervaring. Heb op ponies gezeten die me de bak rondrende, vooral in de winter.
Idd, tikkertje of een ander spelletje, heb ik altijd heel veel plezier in gehad, deden we behoorlijk vaak, aan het einde iets leuks. Dat doen we nu met de eigen paarden ook af en toe (geen tikkertje ,wel andere spelletjes)
Mja, en zij kunnen ook niet zien hoe jij kan rijden, als jij vind d at je te laag zit, dan moet je dat daar gewoon zeggen. Ze hebben mij ook heel lang in de beginnersgroep laten slingeren, tot ik vroeg of ik niet onderhand naar een niveau hoger mocht, werd meteen geregeld.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:20

Ik heb 1x wedstrijd gehad bij de Stap in de Mortel (samen met Lenke, hier secricible). Die wedstrijd was echt zeer knudde geregeld. Er klopte helemaal niks van. Ten eerste: We moesten buiten losrijden, op het ijs. Je kon een beetje over de hoefslag rijden, als je een beetje geluk had ging je pony niet kreupelen. Mijn pony laat het nooit zien, hoeveel pijn die ook heeft, das handig Knipoog . In ieder geval, moesten we na het losrijden omstebeurt naar binnen. Buiten ijskoud: binnen hartstikke benauwd. Je raad het al, je raakt natuurlijk helemaal buitenadem, en je pony krijgt ook een klap (koud-warm). Toch was ik nog 4e, maargoed. Ik kreeg allemaal commentaar van de jury te horen, dit was niet goed, dat was niet goed, hmm, toch had ik prijs. Heel vaag. Maarja, daar gaat het niet om. Daarnaast kregen we in de kantine half-gare tosties, niet te eten dus.

Daarnaast heb ik zelf 2 jaar gereden op het Zwarte Water in de Mortel. Ik heb het altijd erg naar mijn zin gehad. Ik begon in de beginnersgroep, meteen een uur, maar mocht al na 2 maanden naar de volgende groep, waar mijn klasgenootjes bij zaten. Ik heb altijd erg fijn les gehad van Margit. Ik heb op de manege de basisdingen geleert (lichtrijden, doorzitten, galop, afwenden, volte, etc.). Ik vind dat je zoiezo niet langer dan 2 jaar op de manege moet zitten, dan ga je verkeerde dingen aanleren. Daarnaast waren het ruime stallen (die nu verbouwd zijn) en het ware brave ponys op stal. Maar sommige ponys waren met rijden echt niet zo braaf als ze leken. Daarnaast hebben ze bij het Zwarte Water een enorme binnenbak, die ze meestal door 2en doen splitsen. Ook hebben ze een enorme buitenbak. Daarnaast hebben ze nog een longeerbak, en veel stukken grond (weilanden). Springen gebeurde er ook, en ook deden we mee aan wedstrijden. Het was altijd perfect geregeld. Daarnaast kreeg je in onze kantine heerlijke tosties Vingers aflikken Knipoog ! Ohja, voor ik het vergeet, ponykampen waren echt heel gezellig daar. Je ging vanalles doen, er stond een heel programma. Ze hielden ook precies rekening met je, hoe oud je was, en wat voor ervaring je had.
Dit is zo ongeveer mijn mening er over, als ik iets vergeten ben, horen jullie het vanzelf wel.

Groetjes Aniek. Bloos Haha!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:02

Ik zou er echt nooit meer willen rijden. We hadden pas met de klas een les daar, en die pony's liepen allemaal op elkaars konten. Lekker zeg....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:51

ligt er maar net aan hoe je rijdt he? wij werden juist heel sterk gestimuleerd om op ons zelf te gaan rijden, maar als je de ponies allemaal achter elkaar zet dan zullen ze wel achter elkaar rijden. Ik heb er altijd perfect op mezelf mee kunnen rijden.

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:12

Citaat:
We moesten buiten losrijden, op het ijs.

er ligt een all-weather bodem in zowel de binnen als de buitenbak, dat betekent dus dat je met welk weer dan ook kunt gaan rijden en het bevriest ook nooit.

Citaat:
Ik kreeg allemaal commentaar van de jury te horen, dit was niet goed, dat was niet goed

De jury word niet door onze manege samengesteld.

De tostie's zijn idd meestal halfgaar, vind de prijzen ook erg duur in de kantine!

Citaat:
Daarnaast hebben ze bij het Zwarte Water een enorme binnenbak, die ze meestal door 2en doen splitsen. Ook hebben ze een enorme buitenbak. Daarnaast hebben ze nog een longeerbak, en veel stukken grond (weilanden). Springen gebeurde er ook, en ook deden we mee aan wedstrijden. Het was altijd perfect geregeld.

wij hebben 2buitenbakken, een molen, een springbak, longeerbak, binnenbak, poetsplaats, en een solarium. Vind het bij jullie zo ie zo niet leuk, mensen zijn onvriendelijk, pony's saai, lessen saai,
vond het absoluut niet goed geregeld ( maar dat kunnen jullie natuurlijk ander shebben ervaren ) en het zag er niet leuk uit, op de binnenbak na want die is wel weer heel gaaf.
Citaat:
Een pony die op toby lijkt? zegt me niets, hoe heette de pony. Ken toby wel, maar zou nietweten wie je bedoelt.

Dat weet ik nou net niet, daarom vraag ik 't.
op toby heb ik ook nog gereden en ene rudolf ofzo een groot paard die was wel leuk.

Tikkertje: haha daar betaal ik geen geld voor, kan ik thuis ook maar dan zonder paard, niet dat ik dat ooit doe hoor, niet echt mijn ding.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:23

de lessen heb ik in 3 jaar tijd nooit problemen gehad. Die (manege) wedstrijden waren idd ietsje minder,maar stukken beter als op de stap.

Als jullie buitenbakken zo geweldig zijn, vraag ik me af waarom ze bij ons toch besloten ons binnen in groepjes in te laten rijden, omdat buiten de bak te glad zou zijn...

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:36

Hoeveel jaar geleden heb jij hier wedstrijd gereden ik zou even een foto toevoegen van hoe de bakken er nu uitzien. Ze zijn ong. 1jaar geleden vervangen( de bodems ) dus mischien dat jij langer geleden een wedstrijd hebt gehad?
Afbeelding
binnenbak
Afbeelding
buitenbak

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:41

Citaat:
Quote:

er ligt een all-weather bodem in zowel de binnen als de buitenbak, dat betekent dus dat je met welk weer dan ook kunt gaan rijden en het bevriest ook nooit.

Hmm, vraag me dan toch af hoe het kwam dat de helft van de pony's daar kreupel liepen. Best toeval, toch? Nee, denk eens na! De bodem was toch ECHT bevroren, ik ben niet achterlijk, m'n pony ging nog half onderuit daar! Het was dus ook ontzettend glad.

Citaat:
Quote:

Quote:
Ik kreeg allemaal commentaar van de jury te horen, dit was niet goed, dat was niet goed

De jury word niet door onze manege samengesteld.

De tostie's zijn idd meestal halfgaar, vind de prijzen ook erg duur in de kantine!

Quote:
Daarnaast hebben ze bij het Zwarte Water een enorme binnenbak, die ze meestal door 2en doen splitsen. Ook hebben ze een enorme buitenbak. Daarnaast hebben ze nog een longeerbak, en veel stukken grond (weilanden). Springen gebeurde er ook, en ook deden we mee aan wedstrijden. Het was altijd perfect geregeld.

wij hebben 2buitenbakken, een molen, een springbak, longeerbak, binnenbak, poetsplaats, en een solarium. Vind het bij jullie zo ie zo niet leuk, mensen zijn onvriendelijk, pony's saai, lessen saai,
vond het absoluut niet goed geregeld ( maar dat kunnen jullie natuurlijk ander shebben ervaren ) en het zag er niet leuk uit, op de binnenbak na want die is wel weer heel gaaf.

Dan hebben jullie dus hetzelfde als ons: Een enorme buitenbak, een buiten bak die je door 5 stukken kunt stukken desnoods. Molen hebben we niet, vind ik ook niet nodig. De pony's krijgen zo wel genoeg beweging, en als ze energie over hebben, gaan ze lekker de wei op, vinden ze veel leuker! Springbak hebben we ook niet apart nodig, aangezien we 1 enorme binnen en 1 enorme buitenbak hebben. Longeerbak hebben we dus ook. Daarnaast hebben wij een paar poetsplaatsen, stuk of 5 (naast de 2 poetsplaatsen is nog een ruimte waar ze pony's doen opzadelen, maar daar wordt ook de pony vaak afgespoten). Dan hebben jullie nog een solarium. Tja, wat heb je dr aan, een witte pony wordt toch niet bruin daardoor Haha! ! Nee, maar, blijkbaar zijn jullie gewoon te lui om je pony droog te stappen? Of zijn daar niet genoeg bakken voor Clown ! Daarnaast kun je de les zo leuk maken als je wilt. Tikkertje vind ik helemaal niet kinderachtig ofso, het is juist heel erg grappig, waarschijnlijk hebben jullie dat niet eens geprobeerd.
Zo dit was het zo ongeveer..
Kuss Aniek.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:42

Precies, in die bakken hebben we gereden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:44

die wedstrijd was dit jaar nog, dus ik neem aan dat wij op dezelfde grond hebben gereden.

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:45

De kantine is ook verbouwd:
Afbeelding
er is een nieuw gebouw met nieuwe stallen gekomen, waar alle drachtige, of zieke paarden staan, en ook de paarden die niet tegen drukte kunnen. ( quarentinestallen ofzoiets )
Afbeeldingmischein dat jij er lang geleden bent geweest? het is nu ook allemaal veel beter de bodems zijn harstikke fijn, kantine is gezzeliger alleen nog steeds van die halfgebakken broodjes ed
Cool
verder is het solarium en de molen voor de pensionpaarden.
De manegepony's gaan lekker de hele dag de wei op.
en een solarium is ervoor dat je pony droog word, dacht ik leg het even uit voor jullie.

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:47

Citaat:
Hmm, vraag me dan toch af hoe het kwam dat de helft van de pony's daar kreupel liepen. Best toeval, toch? Nee, denk eens na! De bodem was toch ECHT bevroren, ik ben niet achterlijk, m'n pony ging nog half onderuit daar! Het was dus ook ontzettend glad.

Dat vraag ik me toch ook af?? maar ik denk dat het gewoon aan jou ligt, heb er in de winter toch gewoon ingereden heerlijke bodem.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:49

Goh, je meent het Lachen ZO hebben wij de stallen ook gezien, en ook de kantine. Daar hebben we dus voor de wedstirjd in de kou mogen wachten.

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:53

Ah ik weet het al, die wedstrijd was op een dinsdag..
Ben er dus bij geweest.
Eh de kantine was toen gewoon lekker warm, maar droom lekker verder, dat je je zwarte water manegetje zo geweldig vind, wil niet zeggen dat je de stap zo hoeft af te kraken, aan beide manege's zijn slechte en goede dingen.
waarschijnlijk ben je gewoon een kauwkleum. en de ponys liepen dus absoluut niet kreupel hahahahaha, maar je zou je eigenste wel flink hebben toegetakeld?

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:56

Wat jammer voor je, maar de wedstrijd was niet op dinsdag Lachen. Op de gang was het steenkoud. Zeker als je je pony los hebt gereden, in de kou moet wachten (zonder uit te stappen) en dan weer in een keer je proefje moet rijden.
Dus jij weet nie tof de pony's kreupel liepen Lachen. Pony van vriendin van mij leip krepel en nog paar ponys

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:58

ik ga er verder over zwijgen, weet dat wij daar niet meer buiten konden rijden door het ijs dat er lag, mijn pony was ijskoud in de ring, kon daar geen fatsoenlijke proef rijden. En niet omdat mijn pony het niet kan, of ik het niet kan, maar gewoon omdat er op die manier niets te doen was. Mijn pony loopt idd snel kreupel (misschien iets van artrose, heb het nooit laten testen omdat ze er over het algemeen gen pijn aan heeft, mits ze lekker warm is en ze goed ingestapt kan worden voor ik mijn proef begin.) Mijn pony liep stokkreupel in de proef, wat wil je. Jij kan ook niet goed rennen als jij daarvoor in je shirtje in de kou hebt gestaan. Als je dan ook nog word afgesnauwd als er gevraagd word of de schuifdeur dicht kan en ze geen idee hebben wat ze doen met losrijden, dan vind ik een wedstrijd waardeloos.
Ik neem aan dat ze ons nie voor niets binnen hebben laten losrijden in groepjes, als de buitenbak zo goed was geweest hadden ze dat wel gedaan. Heb trouwens eventjes gekeken, de wedstrijd was 28 december 2004. Geen dinsdag.

Ik weet dat ik er nooit meer naartoe ga, mocht deze wedstrijd volgend jaar op het zwarte water gehoude nworden, dan zal ik wel gaan als het mogelijk is.

Mijn solariums enzo heb ik niets te doen, ik heb daar mijn pony niet gestald staan, dus dat doet er totaal niet toe.

Als jij wil gaan schelden is voor mij de discussie over. Klaar.
Zal trouwens zeker niet ontkennen dat het zwarte water overal zo geweldig in is, er zijn daar ook zeker slechte kanten, maar die zijn inderdaad overal. op de stap heb ikgeen enkele goede kant gezien. Heb daar maar 1 wedstrijd gereden dus over de stallen enzo kan ik niet oordelen (vond die er trouwens best krap uitzien, maar dat is mijn mening, valt over te twisten, waren niet té klein ofzo) en een solarium zal mij een worst wezen, kom daar voor een wedstrijd, niet om me pony onder een solarium te zetten. Solarium vind ik overbodige luxe, behalve als je een schimmel hebt waar je wedstrijden mee rijdt.

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:00

op de gang is geen verwarming, en als het vriest zou het daar wel koud zijn, kunnen hun ook niks aan doen. Bij het zwarte water is immers ook geen verwarming bij de pony's * ja kom er ook af en toe *
In de kantine is de verwarming overigens wel altijd aan aangezien de eigenaren daar ontbijten lunchen ed.
Schelden, wie scheld hier?