Voor degene die de uitgebreide uitleg in de Quarter gemist hebben, zal ik even overtypen wat nu precies de bedoeling is:
Stallion Show
Vanaf 14:00 uur worden de hengsten van Burgmeijer Quarterhorses onder het zadel aan u voorgesteld. Daarbij kunt u een leuke en leerzame demonstratie verwachten van de disciplines Reining, Cow Horse en Cutting.
American Horse Sale
Om 18:00 uuur wordt aangevangen met de American Horse Sale. Op deze Sale worden paarden geveild per opbod. Er worden alleen paarden aangeboden van Amerikaanse stamboeken:
* American Quarter Horses
* American Paint Horses
* American Appaloosas
De leeftijd van de aangeboden paarden kan varieren van veulen tot senior paard. Zowel hengsten, ruinen als merries kunnen worden geveild. Kortom, veel aanbod op een plaats.
De te verkopen paarden zijn vanaf 16:00 uur te bezichtigen. Indien u interesse heeft in een bepaald paard, kunt u vragen of een van de aanwezige trainers of eigenaar dit voor u aan de longe wil laten zien, los in de roundpen, of voor u wil voorrijden.
De te verkopen paarden zijn voorzien van een nummer, het zogenaamde 'hip number'. In de sales catalogus vindt u onder deze hip nummers gedetailleerde informatie over het desbetreffende paard. De hip nummers staan vermeld op de box waar het paard zich bevindt, dit maakt het zoeken makkelijker.
Op het moment van veiling zal de auctioneer, ofwel de veilingmeester, beginnen met een startbod, afgestemd met de verkoper. Vanaf dat moment kunnen potentiele kopers gaan bieden. Wanneer het laatst genoemde bod door de auctioneer wordt erkend als hoogste, acceptabele bod, wordt de verkoop van het paard bekrachtigd met de hamerslag en is het paard vanaf dat moment eigenaar van de koper.
Auctioneer op deze American Horse Sale is de speciaal uit Oklahoma overgevlogen Joel White. Voor verkopers is deze Sales een unieke kans oom hun paard(en) ter verkoop aan te bieden, voor potentiele kopers een unieke kans een gewild raspaard in bezit te krijgen.
Verkopers kunnen paard(en) voor de verkoop aanmelden tot 10 maart 2005. Voor de voorwaarden kunt u contact opnemen met Burgmeijer Quarterhorses.
Ik ga hier in ieder geval zeker bij zijn! Het lijkt mij erg leuk en volgens mij is dit ook de eerste keer dat dit in NL georganiseerd wordt. Is er al iemand eerder bij zoiets geweest met Amerikaanse rassen?