Boktmeet: Weekje te paard er op uit...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Boktmeet: Weekje te paard er op uit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 00:45

Een tijdje terug heb ik eens een topic geplaats over of er mensen zijn die de Sligo Trail in Ierland willen doen.
Ik heb hier een aantal reacties op gehad.
Echter ben ik zelf toch wat van gedachten verandert...
Waarom? Tsja... eerlijk gezegd vind ik 1000 euro (minimaal) voor een weekje een trektocht te doen wel heel erg duur.

Dus bij deze, een nieuw topic: Het lijkt wat zwart wit maar dan begrijpen jullie tenminste wat ik ongeveer bedoel. Aanpassingen zijn natuurlijk niet onmogelijk Knipoog.

Wat: Een trektocht te paard van een week.

Mijn doelstelling: Ik wil er graag eens met een klein groepje mensen (tot ong. 6 man) er lekker op uit in de natuur te paard. Mijn bedoeling ermee is om eens goed tot rust te komen en te genieten van de natuur.

Waar: Maakt mij niet zo uit zolang de reis er naar toe niet al te duur is. Ik zat wel te denken aan het buitenland op een plek waar je niet belemmert wordt door grote steden, denk meer aan één en al natuur en zo hier en dan een schattig dorpje.

Wanneer: Maakt mij niet uit zolang het maar niet al te warm is maar ook niet al te koud. Denk aan het voorjaar als het niet meer vriest o regenachtig is of aan het najaar voordat het weer slecht weer begint te worden.

Verder: Zoals ik al zei zat ik te denken aan een trektocht, hier blijf ik dan ook bij, verder geef ik er de voorkeur aan dat er géén begeleiding bij is, maar als het niet anders is dan is het jammer. Ik bedoel verder ook een trektocht waarbij je van A naar B reist.

Wie: Voor iedereen boven de 16 en al wat jaartjes rij-ervaring heeft, van buitenrijden houdt en van tijd tot tijd ook tegen een rengalop of sprongetje kan. Verder is het erg gunstig als we allemaal een beetje dezelfde doelstelling hebben. Gewoon tot rust komen.

Voor de geinteresseerden, ik bedoel de serieus geinteresseerden die ook denken dit te kunnen betalen en ook echt graag willen, PB mij dan pls even.

Verder zijn suggesties voor het wanneer en waar natuurlijk ook zéér welkom.
Ik ben erg benieuwd!!

Groetjes Tessa

Chocopasta

Re: Boktmeet: Weekje te paard er op uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:57

Tja, ik ben 13, maar ik rijd wel 7.5 jaar, houd van een rengalopje op zijn tijd, met een sprongetje. Maaarrr dat kan niet met mijn pony, dus dat wordt lastig denk ik Tong uitsteken

Maargoed, toch alvast heel veel succes/plezier gewenst!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 18:19

hmm ik heb zelf geen eigen paard dus het gaat waarschijnlijk om huurpaarden om het zo maar te noemen. Maar met de leeftijdsgrens wil ik eigenlijk voorkomen dat de uiteindelijke boktmeet eindigd in 2 groepen, mensen onder de 16 jaar en mensen erboven. Ze willen daar vaak erg moeilijk over gaan doen bij paardenkampen e.d.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:15

Ja dat snap ik wel...
Jammer Verdrietig

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:07

Lijkt me onwijs leuk, ligt er een beetje aan wanneer het is en hoe ik met school zit etc.
Ik zal Carow ook op dit topic wijzen, wij hadden al eens zitten nadenken om ook eens op trektocht te gaan, maar misschien is dit wel wat.
Ligt er ook een beetje aan, waar je het nu wilt doen? Gewoon in NL? Anders zal het lastig worden.

Ik ben bijna 16 en Carow is 16, hebben allebei eigen paard(jes) maar kunnen beide ook niet ons eigen paard meenemen ivm. het karakter durf ik het zelf al niet aan en Carow denk ook niet.