Een volgende boktrit in het Noorden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Voor welke van de volgende boktritten heb jij serieus interesse? Info vind je in de tekst hierover.

Dagtrail bij de Tapperranch in Hijkersmilde
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 17:28

Wat kost het bij Smit als je je eigen paard mee hebt, en wel begeleiding mee hebt?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 18:11

Ik heb net even gebeld met manege Smit. Als we laten we zeggen zo'n 10 paarden huren en de rest met eigen paard komt, dan zijn de kosten voor diegene met eigen paard ongeveer 5 - 7,5 Euro per persoon voor een drie uurs rit.

Tevens is het mogelijk om bij een drie uurs rit een tussenstop te maken om ergens wat te drinken of te eten. Daar is de mogelijkheid om de paarden vast te zetten (bij die tussenstop)

Ik ga toch echt voor een rit van drie of vier uren bij manege Smit in Pesse. Dit ook omdat we daar zeker weten terecht kunnen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:28

Nou ja Manege Smit is wat mij betreft ook prima hoor!

9 maart hebben ze trouwens open dag voor de MBO opleiding Paardenhouderij dus dan zal de organisatie wel wat lastig worden, makkelijker is dus een andere dag in maart.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:50

monica schreef:
ff voor joleen:cheeta Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers


He, daar heb ik ook 2 ponykampen lang op gereden, geweldige pony is dat !
Ze staat trouwens niet meer op les cheveaux.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:33

Ik denk dat ik de komende rit wel weer van de partij ben! Die arrangementen lijken allemaal heel leuk, maar dat gaat financieel echt niet lukken. Manege Smit lijkt mij prima!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:39

Ik hoor nog steeds bij de 68% voor de manege in bruinen!!!!!!
Deenthe valt nog te doen voor mij met trailer *hint*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 12:28

Euhm Nimber het is Ruinen Tong uitsteken
Pesse is ook Drenthe hoor trouwens, nog dichterbij voor jou ook.

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Ook leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 15:15

Dat in Pesse lijkt me ook leuk zolang het niet te duur is, want in Mei/Juni word Wanda gedekt en dat moet ik ook nog betalen.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-02 18:27

Eeeeeeh Cody en Nimber... het is niet in Bruinen, niet in Ruinen, maar in Buinen *LOL* Vingers aflikken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 12:55

Ach!!! Frusty
Nimber maakt me helemaal in de war *LOL* Ik wist wel dat het Buinen moest zijn, ben er een paar keer geweest Haha!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 14:26

ja hoor nu doe ik het weer komt door jouw ruinen ik wist dat er een b in zat *LOL*

ach maakt mij niet zoveel uit als het een rit van ongeveer 3 uur is vind ik het wel best Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 14:28

Neem je Lodewijk mee?

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:05

is wel de bedoeling als het mag van jullie Lachen
of is er verder niemand die een eigen paard mee neemt?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:11

Maaike en ik zitten er over te denken om Sarah en Aldira mee te nemen maar na een akkefietje op mijn stal denk ik dat dat er in mijn geval niet in zit. Misschien dat Amulet haar Haflinger weer meeneemt want die wil na de rit in Zeyen niet meer zonder andere paarden op pad *LOL*

Heb geen idee wie verder met eigen paard willen komen.
Kitty misschien? Naz? Of Dees?

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:37

Ik neem Wandaatje waarschijnlijk mee Haha!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:44

goed lottie en Ik zijn van de partij!
liefst dus in buinen..

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:53

Ik wil ook mee! Misschien met eigen paard (mits ik met Kim mee mag rijden en ik Balou bijvoorbeeld meekrijg) en anders op een huurpaard!
Bij Les Chevaux lijkt het me het leukst, omdat het veel leuker is om een rit zonder begeleiding te maken. En we kunnen makkelijk mensen regelen (er willen vast wel grooms mee Haha! ) die ergens in het midden wat hapjes en drankjes meeneemt Haha! Vingers aflikken

Count me in!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:02

He leuk!
Zelfs het 'kliekje' wil met ons meeten!!! Schijnheilig *LOL* Knipoog Tong uitsteken
Ik vind het ook leuk om steeds nieuwe mensen te leren kennen, dit wordt dan de 3e noordelijke boktrit en mensen komen al van heinde en ver om in deze mooie omgeving te meeten, de NBR (noordelijke bokt rit) wordt steeds populairder Lachen

Mij maakt het eerlijk gezegd echt niet uit waar we gaan; Pesse of Buinen.
Wat jullie zeggen is idd ook wel weer zo, dat er onderweg 'grooms' kunnen gaan staan met een hapje of drankje. Dat doe je niet zo snel als je begeleiding mee hebt.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:09

hebbend e grooms wat te doen *LOL*
maar pas maar op cody straks hoor je er ook nog bij gnagna
maare ik ga er een nachtje over slapen of ik doree wel mee durf te nemen en balou natuurlijk *LOL*

zitten btw de meeste mensen op de zelfde golf lengte wbt rijden? bv niet dat het 3 uur stappen word?
zijn er mensen die de omgeving kennen als we zonder begeleiding gaan?
Ik persoonlijk wil normaal los en uitstappen en tussen door ook wel een eind stappen om te kletsen maar ben niet vies van een eind draven en op z'n tijd een rengalopje.. (zoiets als de lunterenrit dus!)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:15

Qua niveau heb ik de afgelopen 2 ritten niet veel verschil gemerkt, de een rijdt wel langer of vaker dan de ander.

De eerste rit (van 2 uur) hebben we veel gedraafd, niet veel gegaloppeerd omdat het bos zo nat was maar ik geloof dat iedereen op een gegeven moment liever in galop zat dan in draf want die begeleidster reed in een onwijs sukkeldrafje waardoor het voor ons steeds stap-draf-stap-draf was en dat hou je op een gegeven moment niet meer vol.

De tweede rit (ook 2 uur) hebben we niet zo veel gedraafd en gegaloppeerd maar dit kwam voornamelijk door de bevroren grond en gladde stukken.

Ik ben persoonlijk ook niet vies van een lekker eind draven of een stukje rengalop en idd stukken stap om lekker te kunnen kletsen.
Dus als het weer een beetje meezit kunnen we de 3e rit wat actiever rijden dan de vorige 2.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:16

mooi zo... euh wanneer gaan we? begin maart?

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:22

Cody schreef:
Zelfs het 'kliekje' wil met ons meeten!!! Schijnheilig *LOL* Knipoog Tong uitsteken


Ikke in mijn eentje het kliekje? Verward Haha! Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

Maar wel superleuk! En zoals Kim al schreef, zo wil ik ook rijden (naja wij weten wel hoe we rijden, maar dus rijden zoals we dat normaal ook doen, he KIM?? Knipoog )
Leuk joh! En nu hopen dat ik mijn cutie haffie meekrijg...

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 17:11

tuurlijk gaat Amulet mee, mijn tempo ligt over het algemeen (zonder gladde grond enzo Knipoog Haha! ) vrij hoog.

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Niet zo hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:29

Mijn pony gaat niet zo hard, maar dat maakt me niet zoveel uit dan galopeer ik wat langzamer ze houd van een rustig galopje, maar niet dat ik het niet wil op ponykamp in Een ging ik echt keihard niet normaal pff zo hard gaat Wanda jammer genoeg niet, maar ben te vreden met haar, want ze is niet schrikkerig en zo Haha! Haha!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:39

kun jij dan niet beter een pony huren?
weet niet of dat echt een goed idee is 3 uur met een shetje tussen de veelal grote paarden mee te moeten komen .
volgens mij is dat tempo echt veel te hoog.
een uurtje zou wel gaan maar 3 uur?
of ben ik de enige die er zo over denkt?