Eerst naar Assen waar ik om elf uur Maaike (Maaike vd Vis), Eline (Dimmelin), Babat (Batje) en Marije 2 (Chrystal-gek) van het station zou halen. In Zeijen stond Marije 1 (Cody) ons al op te wachten. Zij en Elles waren alvast begonnen met het opzadelen van de paarden. Ik zou op Rex, maar die was helaas kreupel en werd toen op een zwarte wollie bollie genaamd Black Lady gezet. Black Lady was een kruising tussen een Quarter en een IJslander. Nadat iedereen een paard toegewezen gekregen had, zijn we met zijn allen naar de binnenbak gegaan, waar we op konden stijgen. Eindelijk alles op de goede maat en goed in het zadel hebben we een rondje gestapt en een rondje gedraafd om de smaak te pakken te krijgen. Nadat iedereen goed was gesetteld, zijn we naar buiten gegaan.
Het was enorm koud, de wind was guur, maar gelukkig scheen er zo nu en dan wel een heerlijk zonnetje. De rit bestond grotendeels uit stappen, aangezien er overal ijs lag, de grond vrijwel overal bevroren was en de sneeuw de veradelijke plekken niet echt duidelijk liet zien.
Maar toch nog zo nu en dan een stukkie draf er tussen door. Op een gegeven moment werd er besloten om op een open veld een klein stukje te gaan galloperen. Dit werd al gauw weer beeindigd, aangezien de grond op sommige plekken te zacht was en niet alle paarden even vriendelijk

Tot slot vlak voor de stal hebben we nog een stukje fijn en zonder problemen in de besneeuwde berm kunnen galloperen. Eenmaal op stal aangekomen nog wat leuke portretten geschoten en de paarden afgezadeld. Toen wat gedronken in de kantine om onszelf weer wat op temperatuur te brengen en gezellig na te kletsen. Tot slot nog even bij de IJslanders gekeken en de paardjes waarop we hadden gereden.
De auto weer ingestapt en op weg naar Assen... daar bij de beroemde Mac nog wat te eten

Dus tot zo met de foto's!

Kortom... het was een koude maar zeer geslaagde dag.... overigens vond ik het westernrijden (wat ik nog niet eerder had gedaan) enorm leuk!