equitana / Essen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

equitana / Essen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 13:52

Hallo,

Eind van deze maand is er in Duitsland, Essen weer de Equitana, naar zeggen een enorme mega-paardensportbeurs.
Ik ga daar dus heen, maar het is de eerste x, dus was benieuwd of er bokkers zijn die daar al eens eerder zijn geweest en mij misschien wat info kunnen geven over oa de reistijd ( ik heb echt geen flauw idee hoelang ik er over doe om, zeg vanaf, A'dam naar Essen te rijden), de entree, en gewoon wat jullie indruk was van de beurs!

Enfin, ben je er geweest? Ik ben zeer benieuwd!

Groetjes Marjolein

Cassidy

Re: equitana / Essen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:31

De beurs is echt megagroot, ben er de afgelopen 6 of 7 keer geweest, en heb het nu zo ongeveer wel gezien. Reistijd als je met de auto gaat: toch zeker drie uur, helemaal als je naar een P&R parkeerplaats buiten de stad wordt geloodst. Een gratis bus brengt je dan naar de Messehallen toe. In het weekend hebben ze op de universiteit nog een parkeerplaats waar je kunt parkeren, die is dichterbij, dan kun je zo met de S-Bahn heen.

Het entree is schappelijk, helemaal als je vergelijkt met evenementen in Nederland. Eten is er wel duur, neem wat broodjes en drinken mee. Trek goede schoenen aan want je loopt de hele dag en je bent helemaal kapot aan het eind van de dag.

website is: www.equitana.com

Entreeprijzen:

16.00 € Tageskarte
12.00 € ermäßigte Tageskarte (6 - 17 Jahre und Behinderte)
12.00 € Halbtageskarte (gültig Mo. - Fr. ab 14.00 Uhr)
40.00 € 3 -Tageskarte
14.00 € Gruppenkarte (ab 20 Personen)

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:17

is de reistijd drie uur vanaf de grens?

Lijkt me wel erg leuk, maar ja, is niet goed voor mn portemonee heb ik zo'n idee....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:35

Nee, drie uur vanaf Spaarnwoude. Vanuit Amsterdam ben je in een kleine anderhalf uur bij de Nederlands-Duitse grens (via Utrecht- Arnhem Oberhausen) daarna nog naar Essen toe.

Volgens de routeplanner van de ANWB is het de snelste route van Spaarnwoude naar Essen (Duitsland) via Arnhem over 231.7 km en doe je er ongeveer 2 uur en 19 minuten over.
Tel daar nog de tijd bij voor tussendoor een stop en de tijd die je kwijt bent om te parkeren en dan kom je met 3 uur aardig in de richting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:43

Hai cassidy,

Harstikke bedankt! Drie uur, lijkt mij redelijk, maar doe rustig aan, heb een bejaarde auto,haha!

Staat zeker overal aangegeven in Essen waar het is? Of moet je zoeken? Ben echt totaal geen held in orientatie dus hopelijk is mijn stalgenootje zo clever om de weg te lokaliseren,haha!

Dus broodjes mee, goeie schoenen en alleen geld om te overleven,hahaha! Heb mijzelf plechtig beloofd niets te kopen.... volgens mij kom ik hier op terug....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 01:14

Neem voldoende geld mee, of anders je pinpas, want je kunt daar pinnen. En als je naar Essen gaat hoef je alleen vanaf de snelweg maar de borden "Messe" te volgen. Ook de P&R parkeerplaatsen worden aangegeven, kan niet missen. Ga je in het weekend of door de weeks?

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:24

Ik ga ook weer naar Equitana. Dit wordt voor mij de 3e keer. Ik vind het altijd supergezellig om daar heen te gaan. Dit jaar gaan wij met 8 man erheen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:46

Als je echt de beurs wilt bekijken en nog wat shows wilt zien, trek dan gerust 2 - 3 dagen uit. ik ga al enkele jaren twee dagen, dan heb ik de belangrijkste dingen gezien, de shows bekeken en niet het idee dat ik over de beurs geraced heb. Lekker relaxed met wat vrienden twee dagen shoppen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:09

Ook ik ga als het goed is dit jaar, voor het eerst dus. Ben erg benieuwd wat ik aantref daar, ik laat het wel op me af komen. Goede tip van dat eten en drinken er gaat dus een rugzakje met proviand mee. En goed om ook alvast te weten hoe dat met parkeren zit. Ik moet overigens wel zeggen dat ik de site van Equitana erg onoverzichtelijk vindt, het is best zoeken voordat je er een beetje wijs uit wordt. Hopelijk is de beurs zelf wat overzichtelijker ingedeeld... Liggen er plattegrondjes bij de ingang, dat je een beetje weet wat waar te vinden is?

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:40

Staat ook nog altijd op mijn verlanglijstje om daarheen tegaan. Eerst maar wcahten tot de baby er is, wie wet volgend jaar. Natuurlijk wil ik wel van iedereen reacties horen hoe het dit jaar was!
Kan ik hetvergelijken met bv paard en koets maar dan een aantal keer zo groot?
Hebben ze altijd leuke beursaanbiedingen?

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:44

Het is een enorm grote beurs. En het wordt één keer in de twee jaar gehouden, dus volgend jaar zal wel niets worden voor jou. Je zal dan moeten wachten tot het jaar 2007.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:52

JoT schreef:
Liggen er plattegrondjes bij de ingang, dat je een beetje weet wat waar te vinden is?

Als je gericht ergens naar wilt zoeken is er aan het begin een informatiebalie, zodat je wat nummers van stands kunt opvragen. Iedere hal heeft ook een soort "thema". Zo staan de paarden bijna altijd in een of twee hallen, de trailers weer in een aparte hal informatie over stallenbouw weer in een andere hal. Ook hangen er her en der folders of papiertjes met informatie, je krijgt bij aankomst een beurskrant met wat informatie en het schema voor shows van die dag. Tijdens de shows wordt ook aangegeven aan welke stand je meer info kunt krijgen. En bijna boven iedere deur van de 16 hallen hangt er een plattegrond zodat je weet waar je je op dat moment bevindt. Verdwalen kan haast niet.

Gericht zoeken naar standhouders kun je ook op het internet. Op de site van de Equitana (www.equitana.com) kun je onder de knop "Aussteller" ook een lijst vinden van bedrijven die er staan, zodat je je thuis al gericht kunt voorbereiden waar je echt heen wilt/moet. Op dezelfe site zie je ook een overzicht van de hallen, en waar iedereen staat.

Als je maar beperkt de tijd hebt, is het iig wel aan te bevelen voor die tijd al even te plannen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:58

Riëtte schreef:
Kan ik hetvergelijken met bv paard en koets maar dan een aantal keer zo groot?

Ben nog nooit op de Paard en Koets geweest, maar als ik je vertel dat je 6 grote hallen hebt en in het totaal iets van ongeveer 16 hallen, krijg je dan een beetje een indruk? Haha!

Alle beurzen die er in Nederland zijn geweest zijn een slap aftreksel van de Equitana.

Overzicht van de hallen op de begane grond, er zijn nog een drietal hallen op de eerste verdieping.
In hal 6 bevindt zich de grote showarena, en er zijn er verder meestal nog een drietal kleintjes over andere hallen verdeeld.

Afbeelding

En als je wilt weten waar wat staan, moet je even op de interactieve pagina kijken:

http://www.equitana.com/App/homepage.cf ... =14272828#

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:38

Weet iemand een leuk hotel in de buurt van Equitana, of een site waar ik op kan kijken??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:47

Wat betreft hotels in Essen, ik geef je weinig kans op een plekje als je niet ver van tevoren hebt geboekt. Je zou kunnen kijken op

http://www.essen.de/

En dan in het menu: Tourismus en linkerbalk: Übernachtung voor een lijst van hotels.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:52

Boek een HOSTEL.

Die zitten er genoeg in de omgeving...het is een backpackers accomodatie..dus iets goedkoper.

Misschien met andere op een kamer maar je kun t ook vragen of ze kamers hebben voor 2 personen, die zijn er eigenlijk altijd wel.

Wel moet jezelf voor je eten zorgen maar dat zal geen probleem zijn denk ik.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:01

Ah bedankt!

Nee zelf eten zorgen is geen probleem, ik zat al te kijken op hotels.nl maar dan zitten ze rond de 70 euro per nacht, het is puur voor een overnachting dus dan vind ik het zonde om er veel voor uit te geven.

Ja, ik ben ook behoorlijk laat voor het boeken Bloos

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:38

Waarom neem je dan niet onderweg een F1 hotel. Die zijn niet zo duur en het is maar om te slapen.

Wij gaan ook maar ik heb geen zin om 2,5 uur heen en 2,5 uur terug te rijden. Stel dat het slecht weer is en ik ben moe dan vind ik het niet verantwoord om te doen dus..... Marsu en ik gaan lekker met de TREIN... lekker luxe met de ICE (of zoiets), boekje mee, uurtje slapen... en we stappen in Essen uit en een taxi kost 10 euries van het station... en 's avonds gaan we weer lekker met de trein terug... oogjes dicht en maak me maar wakker in Utrecht .....

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 02:23

Trein is inderdaad zeer aan te raden, zo gaan we meestal.
Vorig jaar en dit jaar ook weer gaan we echter met de auto, vraag me niet waarom Haha! We zijn normaal echt treinfans, maar beide bevallen heel goed
Ik ga weer veels te veel kopen (is al een tijdje aan het sparen) Tong uitsteken

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:50

Murru, dankje, F1 hotel dat ik daar niet aan gedacht heb!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:20

maar wat houd dat dan allemaal in?
Show hoorde ik al
en beurs houd dat ook in dat je je beurs mee moet nemen Haha! dus kraampjes enzo ofwat?

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:52

El_vis schreef:
Show hoorde ik al
en beurs houd dat ook in dat je je beurs mee moet nemen Haha! dus kraampjes enzo ofwat?

Voor wat ik allemaal hoor is dat wel aan te raden Ja
Ik ga er ook voor het eerste jaar heen, dus veel weet ik er niet van. Maar mensen komen vaak met hele gave aanbiedingen thuis....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:04

El_vis schreef:
Show hoorde ik al

Er zijn idd shows in hal 6, de hele dag door worden verschillende rassen en rijwijzen voorgesteld. Ik denk dat er op de westerndag zelfs nog een westernwedstrijd verreden wordt.
Voor de rest kun je er van alles kopen. Je kunt er informatie inwinnen, advies vragen betreffende paarderassen, aanleggen van stallen en bakken, informatie over trailers, tractors, koetsen. Je kunt er vakanties boeken, en ook paarden kopen. Het is een Divoza, Paardenmarkt, Automarkt, Agradi en Reisbeurs in een. Kortom, overal waar je met paarden te maken krijgt, of het nu trailers zijn, hindernismateriaal, koetsen, verzekeringen, verzorgings en voederproducten...alles staat er.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:43

en vanaf welke dag tot welke dag en van hoe laat tot hoe laat is dat?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:17

De beurs wordt gehouden van 26.02. - 06.03.2005
Openingstijden: dagelijks van 10.00 - 19.00 Uhr