Boktmeeting rit naar Den Bockenreyder in Esbeek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rowie_lover

Boktmeeting rit naar Den Bockenreyder in Esbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 23:56

Ik en Kim(ginger18) willen een boktmeetingrit organiseren naar Den Bockenreyder omdat dit vrij bekend is en van veel dorpen en steden bereikbaar is.
Het is de bedoeling dat dit ergens in maart gaat gebeuren.
Iedereen kan dan op zijn eigen manier/route naar den Bockenreyder komen en verzamelen daar, gooien de paarden los in de wei en gaan lekker eten en drinken en natuurlijk veel over paarden praten Knipoog
Mensen die uit dezelfde richten komen kunnen dan ook ergens afspreken en gezamelijk rijden, is natuurlijk nog gezelliger!!!
Nadat de buikjes vol zijn en de paarden uitgerust zijn gaan we gezamelijk nog een rondje door het bos heen rijden en gaan dan weer op weg naar huis.
Dit neemt dus waarschijnlijk een hele dag in beslag, voor de een wat korter dan voor de ander.
Of je nu onder de man wil komen of met de kar, welke rij stijl dan ook, hoe meer zielen hoe meer vreugd!
En als er mensen van verder weg moeten komen die ook interesse hebben en met de trailer komen kunnen ook bij onze stallen in Tilburg verzamelen en vanuit daar mee rijden.

Hier volgt wat informatie over het landgoed:
Ten zuiden van het dorpje Esbeek ligt Landgoed De Utrecht. Het prachtige 2700 hectare grote landgoed is ideaal voor fietsers en wandelaars. Levensverzekeringsmaatschappij ‘De Utrecht’, nu ‘Fortis’, geeft dit landgoed een historisch tintje. Zij gaf haar naam aan het landgoed en begon op grote schaal met het ontginnen van de uitgestrekte heidevelden. Een monumentale brandtoren met houtvesterswoning is een herinnering aan deze werkzaamheden. Later is door deze levensverzekeringsmaatschappij een golfbaan aangelegd, waar tot op heden nog veel gebruik van wordt gemaakt. Diep verscholen in de bossen van De Utrecht bevindt zich een klein cafeetje, de Bockenreyder genaamd. Na een tocht door de bossen is dit een ideale plek om ver weg van de bewoonde wereld eens lekker tot rust te komen.

Nouw, we horen het wel of er interesse is!
Groetjes Ylona, Kim en de paardjes...

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:45

Hey! Ik wil natuurlijk ook wel mee Knipoog Ik ga dan lekker op Brendatje en zal wel meerijden vanuit tilburg Lachen
Hoop dat er nog meer mensen mee wilen gaan want het is zeker een heel mooi gebied en ddie uitsmijters zijn keilekker!

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:59

aa ik wou dat ik meekon! Maar famke is 28 februari uitgerekend dus dan kan k weer een tijdje niet zo lang rijden

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:42

je kunt natuurlijk altijd met de fiets mee en dan valt er vast wel wat te regelen om onderweg een keer om te wisselen.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:10

ik en annelies rijden mee.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:08

ginger18 schreef:
je kunt natuurlijk altijd met de fiets mee en dan valt er vast wel wat te regelen om onderweg een keer om te wisselen.

Ja dat is waar ja *LOL*

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:58

is een goed uur+kwartier rijden vanaf mij
ik wil dus wel mee, en denk dat MissSunshine of een andere bokker wel op ons andere paard mee komt
die 2 kunnen allee helaas niet in de wei bij anderen en de ene kan zelfs niet eens vaststaan, maar tot nu toe ging het altijd goed door ze af te zadelen en aan langs halstertouw vast te houde terwijl je zelf iets eet&drinkt enzo
ging er eerst bijna ieder weekend naartoe met 2 friesjes, misschien dat die ook wel meewillen Lachen

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 00:05

naja er zijn ook 2 stallen bij dus er kan er altijd wel een eventueel op stal als dat nodig is en als er een stal vrij is natuurlijk!!!

en fleur, brenda moet nog wel op conditie gereden worden hoor, denk anders niet dat ze die lange rit vol houd!

en er is een kans dat ik met de kar ga dus kunnen er ook eventueel nog mensen met mij mee in de kar maar dat is nog even afwachten!

MissSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 00:07

Jaa.. MissSunhine wil ook graag mee!
Lijkt me hartstikke gezellig! ( dusse, Renske, mag ik een paardje lenen? Knipoog )

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 00:22

haha ja je hebt het vandaag op Dee overleefd dus als we die helemaal op conditie hebben kan ze makkelijk mee! vandaag ook 1,5 uur gereden Lachen

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 08:25

kan je de paarden ergens vast zetten ook daar?
ik zet pres namelijk niet graag in een wei met paarden die ik niet ken en die zij niet kent ik kan het niet hebben dat ze gaan vechten of wat dan ook en ik met een kreupel paard naar huis ga.
en hetzelfde geldt voor het paardje van annelies

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 08:57

Rowie_lover schreef:
en er is een kans dat ik met de kar ga dus kunnen er ook eventueel nog mensen met mij mee in de kar maar dat is nog even afwachten!

Als dat zo is ga ik mee jou met de kar mee Tong uitsteken Anders moet ik misschien ergens een paardje vandaan toveren

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 12:37

fabske schreef:
kan je de paarden ergens vast zetten ook daar?
ik zet pres namelijk niet graag in een wei met paarden die ik niet ken en die zij niet kent ik kan het niet hebben dat ze gaan vechten of wat dan ook en ik met een kreupel paard naar huis ga.
en hetzelfde geldt voor het paardje van annelies

Er zijn alleen maar "parkeerplaatsen" voor paarden. Dus je kunt hem overal vast zetten.
Ik kan Ronald absoluut niet vast zetten, dan wordt ie gek! Daarom is het fijn dat er 2 weitjes zijn, en hij is sociaal, gelukkig!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:59

hej tanja ik heb wel 2 paarden maar wil zelf swerdy niet meenemen omdat ie nogal onberekenbaar kan zijn. niet dat ie gek is ofzo maar ja als hij het op zn heupen krijgt weet je gewoon niet wat ie doet en met een grote groep op een lange rit heb ik dan liever hem niet bij maar gewoon present waar ik totaal op kan bouwen.

anders mocht je van mij wel op een van mijn paarden als ze allebei zo makkelijk waren.
als ik een paard voor je weet dan gil ik wel.
groetjes fabske

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:51

fabske schreef:
hej tanja ik heb wel 2 paarden maar wil zelf swerdy niet meenemen omdat ie nogal onberekenbaar kan zijn. niet dat ie gek is ofzo maar ja als hij het op zn heupen krijgt weet je gewoon niet wat ie doet en met een grote groep op een lange rit heb ik dan liever hem niet bij maar gewoon present waar ik totaal op kan bouwen.

anders mocht je van mij wel op een van mijn paarden als ze allebei zo makkelijk waren.
als ik een paard voor je weet dan gil ik wel.
groetjes fabske

Ja over swerdy heb ik wel eens meer gelezen dat hij soms met andere onbetrouwbaar kan zijn.
Maar als je een paard weet. Idd fijn als je het door wilt geven OK dan!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:07

Ik wil wel mee (met Renske daarheen rijden dan) maar ik zit wel met het probleem dat hij niet los in de wei kan. Ik geloof namelijk niet dat jullie ongevraagd veulentjes erbij willen

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 02:53

griebels schreef:
Ik wil wel mee (met Renske daarheen rijden dan) maar ik zit wel met het probleem dat hij niet los in de wei kan. Ik geloof namelijk niet dat jullie ongevraagd veulentjes erbij willen

hij mag ronald zo veel dekken als ie wil hoor! Kan toch weinig gebeuren Knipoog

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:06

Ik ga ook mee sta toch al in esbeek. eventueel heb ik een pony beschikbaar voor iemand die mee wil en geen pony kan regelen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:23

Hej ik ken den Bockenreyder, das erg mooi daar jah Lachen wil ook wel mee heb alleen geen eigen pony of paardje. Al ligt het trouwens er wel aan wanneer dat is.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:27

Als en een kar meegaat kun je mee in de kar als die nog niet vol zit. Of anders kom je alleen anar de bockenrijder maar ja met de rit meegaan is ook wel leuk.
Het zal volgens mij ergens in een weekend in maart plaats vinden. Toch wel redelijk kans op wat mooi weer en ook om wat vaker van te voren al buiten wat langere ritten te maken.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:49

Miss_Blimm schreef:
Hej ik ken den Bockenreyder, das erg mooi daar jah Lachen wil ook wel mee heb alleen geen eigen pony of paardje. Al ligt het trouwens er wel aan wanneer dat is.

Wij kunnen ook samen gaan... Thymo kan dat niet aan, is veel te langzaam daarvoor. Maar Winnie kan ik meenemen en dan kan jij op Liekie... Maar die kunnen allebei niet los. Winnie is geen schatje in de wei Haha!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:01

apaloosafan schreef:
Ik ga ook mee sta toch al in esbeek. eventueel heb ik een pony beschikbaar voor iemand die mee wil en geen pony kan regelen

Ik wil mee op Beauty Knipoog

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:14

griebels schreef:
Wij kunnen ook samen gaan... Thymo kan dat niet aan, is veel te langzaam daarvoor. Maar Winnie kan ik meenemen en dan kan jij op Liekie... Maar die kunnen allebei niet los. Winnie is geen schatje in de wei Haha!

Alleen als jij zelf niet op Liek wil meerijden. En ik wil het wel proberen op Liek, mits die dus braver is. Maar het ligt er dus aan wanneer dat precies is.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:14

Liekie is braver. Plus ik weet nu hoe hem te rijden buiten En dat kan ik jou ook heel makkelijk uitleggen.
Het enige wat we niet kunnen doen is hard gaan. Middengalop gaat best, maar rengalop gaat niet Haha!
Tuurlijk wil ik graag op Liekie, maar heb liever dat er iemand met mij samen rijdt als dat ik alleen moet. En Winnie is ook leuk Knipoog

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:13

het gaat echt druk worden met de rit wordt vast gezellig.
en als jullie nog meer mensen weten stuur ze dan naar dit topic.
hoe meer mensen hoe gezelliger.