Het verkeer zat zowaar mee, dus om 8.30 stonden we al in de Brabanthallen. Daar was het een enorme zooi

Om 13.00 uur waren we daarmee klaar en zag het er al best knusjes uit. Ondertussen waren er al leden gearriveerd met Blacky de zwarte Shire, die het hele weekend uitstekende reclame voor de Shire heeft gemaakt in de stand. Erg leuk om te zien hoe er onmiddelijk tientallen mensen om de stand staan zodra Blacky in de bijbehorende 'stal' stond. Ik geloof dat de eigenaar haar wel 10 x heeft kunnen verkopen, maar geen haar op zijn hoofd die daar over denkt

Om 14.00 uur gaat de beurs open, maar omdat er dan nog geen shows zijn (dat begint 's avonds pas) is het nog niet zo druk. Het was vrijdag echt steenkoud in de hal, zodat ik mijn foute tweedjasje maar niet aan heb getrokken, maar een superdikke trui tot m'n hoofd toe dichtgemaakt, brrrr.
Om 21.00 uur was de eerste show en die bestond uit drie amazones en een Shire die vrijheidsdressuur doet (balonnen kapot trappen en boven en onder een zeil staan). Ros deed het harstikke braaf en de 3 amazones lieten ook mooie dingen zien. Om het zeil hoog genoeg te krijgen hadden we hulp nodig, gelukkig zaten er Shire-leden op de tribune die gelijk in de hal stonden, leuke actie !!
Op zaterdag werden er twee shows gegeven, allebei in de grote ring en dat ging weer heel erg goed, bij de tweede show zat de tribune goed vol en heb ik gefilmd en veel reacties uit het publiek gehoord, allemaal positief !
Zaterdagavond was er de grote menshow, ik heb er niks van gezien, maar heb wel gehoord dat het erg spectaculair was (een zebra voor de wagen !). We waren uitgenodigd (als 1 van de 10 stamboeken) om 's avonds mee te doen met een aangespannen rassendefilé, dus voor 2 minuten rondrijden, moest Beauty weer voor de bierwagen, maar het is wel een eer natuurlijk!
Op zondag hadden we 1 showblok met daarin alle ruiters (4 stuks), de vrijheidsdressuur en 2 aanspanningen. Eerst was er het rassendefilé en in de 4 jaar dat ik nu bij P&K kom heb ik nog nooit zoveel paarden bij elkaar in de ring gezien, bij de prijsuitreiking werd bekend gemaakt dat we de 5e prijs hadden gewonnen met de show/stand!! En dat met 30 stamboeken, ik ben hartstikke trots op ons allemaal

Na de clinic van Anky en Imke ( ik heb Anky er nog bijna uitgestuurd, die ging handtekeningen uitdelen in de ingang van de piste, terwijl er 4 Shires stonden te trappelen om binnen te komen

Om 17.30 uur zijn we op gaan ruimen, alles weer in de auto en caravan gegooid en naar huis, naar m'n warme waterbedje. Ik heb 3 dagen bijna niet gegeten (goed om af te vallen), 5 nachten beroerd geslapen, maar voor geen geld had ik dit weekend willen missen. Het was weer ontzettend gezellig, ik heb regelmatig helemaal blauw gelegen van het lachen. Voor herhaling vatbaar, dus volgend jaar weer

Nog even een foto van twee van onze amazones: