Mijn P & K verslag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HHD_Foto

Mijn P & K verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 11:00

Voor ons begon het feest op donderdag al. De laatste dingetjes kopen (dikke sokken!), de caravan en auto inpakken en alles 20.000 x nalopen. Woensdagavond had ik last gekregen van evenementen-stress, ik ben helaas een perfectionist en ga dus de halve nacht wakker liggen, prakkizeren over wat ik allemaal kan vergeten, donderdagavond van hetzelfde laken een pak, dus ik ging vrijdag fris en fruitig op reis Ziek

Het verkeer zat zowaar mee, dus om 8.30 stonden we al in de Brabanthallen. Daar was het een enorme zooi Scheve mond De hallen worden verbouwd en alle logika was even zoek, de auto + caravan moest een eind verder geparkeerd worden, wat betekende dat we een enorm eind moesten zeulen met al onze spullen (en dan heb je best wel veel bij je). Maar om 10.00 uur waren alle spullen rondom ons heen verzameld en stond de koffie te pruttelen. Dus de stand opbouwen.

Om 13.00 uur waren we daarmee klaar en zag het er al best knusjes uit. Ondertussen waren er al leden gearriveerd met Blacky de zwarte Shire, die het hele weekend uitstekende reclame voor de Shire heeft gemaakt in de stand. Erg leuk om te zien hoe er onmiddelijk tientallen mensen om de stand staan zodra Blacky in de bijbehorende 'stal' stond. Ik geloof dat de eigenaar haar wel 10 x heeft kunnen verkopen, maar geen haar op zijn hoofd die daar over denkt Haha!

Afbeelding

Om 14.00 uur gaat de beurs open, maar omdat er dan nog geen shows zijn (dat begint 's avonds pas) is het nog niet zo druk. Het was vrijdag echt steenkoud in de hal, zodat ik mijn foute tweedjasje maar niet aan heb getrokken, maar een superdikke trui tot m'n hoofd toe dichtgemaakt, brrrr.

Om 21.00 uur was de eerste show en die bestond uit drie amazones en een Shire die vrijheidsdressuur doet (balonnen kapot trappen en boven en onder een zeil staan). Ros deed het harstikke braaf en de 3 amazones lieten ook mooie dingen zien. Om het zeil hoog genoeg te krijgen hadden we hulp nodig, gelukkig zaten er Shire-leden op de tribune die gelijk in de hal stonden, leuke actie !!

Afbeelding

Afbeelding

Op zaterdag werden er twee shows gegeven, allebei in de grote ring en dat ging weer heel erg goed, bij de tweede show zat de tribune goed vol en heb ik gefilmd en veel reacties uit het publiek gehoord, allemaal positief !

Zaterdagavond was er de grote menshow, ik heb er niks van gezien, maar heb wel gehoord dat het erg spectaculair was (een zebra voor de wagen !). We waren uitgenodigd (als 1 van de 10 stamboeken) om 's avonds mee te doen met een aangespannen rassendefilé, dus voor 2 minuten rondrijden, moest Beauty weer voor de bierwagen, maar het is wel een eer natuurlijk!

Op zondag hadden we 1 showblok met daarin alle ruiters (4 stuks), de vrijheidsdressuur en 2 aanspanningen. Eerst was er het rassendefilé en in de 4 jaar dat ik nu bij P&K kom heb ik nog nooit zoveel paarden bij elkaar in de ring gezien, bij de prijsuitreiking werd bekend gemaakt dat we de 5e prijs hadden gewonnen met de show/stand!! En dat met 30 stamboeken, ik ben hartstikke trots op ons allemaal OK dan!

Afbeelding

Na de clinic van Anky en Imke ( ik heb Anky er nog bijna uitgestuurd, die ging handtekeningen uitdelen in de ingang van de piste, terwijl er 4 Shires stonden te trappelen om binnen te komen Boos! Knipoog ) moesten de Shires voor de laatste maal dus optreden, alles verliep weer soepeltjes en ik denk dat er daar nog wel even nagepraat is over de drie denderende Shires die in een wel erg volle galop de hal verlieten, wat een gaaf gezicht !! Als iemand daar een foto van heeft, kom maar op!

Om 17.30 uur zijn we op gaan ruimen, alles weer in de auto en caravan gegooid en naar huis, naar m'n warme waterbedje. Ik heb 3 dagen bijna niet gegeten (goed om af te vallen), 5 nachten beroerd geslapen, maar voor geen geld had ik dit weekend willen missen. Het was weer ontzettend gezellig, ik heb regelmatig helemaal blauw gelegen van het lachen. Voor herhaling vatbaar, dus volgend jaar weer Haha!

Nog even een foto van twee van onze amazones:

Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:05

leuk verslag Lies! ik heb ook vreselijk veel lol gehad!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:07

heel leuk verslag!!!! Had jij onze show nu ook gefilmd of?:D

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 11:10

Ik heb een heel klein stukje van jullie show gefilmd, moet allen even een upload vinden die daar de stills van wil uploaden, foto's zijn n.l. te klein voor Mijn Album.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:11

ok ben benieuwd Haha! Haha!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:37

Ik ben nieuwsgierig naar de foto's/film Liesbeth! Ik vond het ontzettend gezellig, maar heb je eigelijk te weinig gesproken. We moeten eens iets afspreken buiten P&K om.
Ik vond het jammer dat ik de shires niet gezien heb ik de show, want de foto's zien er super uit!!

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 11:41

Stills uit het filmpje van het IHW staan er al, van de Shireshow komt er zo aan.

Jantina: je ging veel te vroeg naar bed elke keer Haha! , dan mis je alle lol. Als je weer bij Lia bent, gaan we wel even naar Duncan toe (en daarna spare-ribs eten ?)

Sjiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:42

Betty!!! Of niet?? Verward

Hahah nou jah! Gave foto!

Sjiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:43

Mijn laarzen worden echt beroemd Tong uitsteken En betty natuurlijk ook Tong uitsteken

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:58

Die laatste harde galop heeft Greet op de fotocamera staan dmv een filmpje Het ging HARD en het is ook een grote zoef als je het bekijkt. Maar ze staan er allemaal op hoor, nu nog hopen dat betty ze op t forum kan zetten Knipoog
Leuk verslag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:01

Craignethan schreef:
(en daarna spare-ribs eten ?)

Bij Tennessee

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:13

leuk verslag

ik sta er ook op bij het rassendefile Haha!

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 00:30

Ilindra schreef:
:j Bij Tennessee

Waar anders Haha!

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:54

he leuk verslag. enne beauty is ook een plaatje om te zien hoor.