Lodewijk en Orbaldo op Paard en koets

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Lodewijk en Orbaldo op Paard en koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 10:54

Vrijdag om 8 uur zijn we vertrokken naar Paard en koets met achter in de trailer Orbaldo II en Lodewijk.
Na het opbouwen van de stand, caravan en een box als zadelkamer hadden ingericht kon het feest beginnen.
Vrijdagavond hadden we onze eerste show. Orbaldo ging aan de hand, ik onder het zadel en Lia zou Libel voor de wagen mennen in haar dressuur outfit.Zo had ik Lia nog nooit gezien en ze was echt poepiesjiek. Heel erg mooi zoals ze eruit zag.
Lodewijk was nogal opgewonden. Hij vind dit soort evenementen het einde maar hij gaat al een tijdje niet meer mee dus hij was echt uitgelaten zo vrlijk en blij.Gelukkig was het de kleine ring en daar was vrijdag geen kip dus ik heb er eigenlijk gewoon losgereden Haha!

De volgende ochtend hadden we vrij vroeg in de kleine ring een show. Omdat het ook een goede oefening voor Orbaldo is heb ik hem gezadeld,Sandra zou Lodewijk rijden, Lia mende libel weer en de hengst Alvero Rose kwam aan de hand.
een mooi stel IHW paarden van verschillende types.Orbaldo ging fijn en was lekker te rijden. Dus ik was dik tevreden
Daarna hadden we even vrijaf tot de show van vanmiddag. Eindelijk in de grote ring.
Mijn zwarte jurk werd uit de kast getrokken , masker op en nadat Orbaldo en Alvero aan de hand in de ring waren geweest mocht ik met Lodewijk aan mijn kur op muziek zitten.
In het begin was hij net wat te heet bij de zijgangen waardoor hij te dribbeling word en wat te veel zijwaarts vliegt en daardoor liepen mijn appuyementen niet helemaal mooi, de traver en de schouderbinnenwaarts gingen goed en in de galop begon hij zo te groeien.
Ik heb echt heel erg fijn gereden en in de uitgestrekte draf leek hij wel te zweven.
Normaal heb ik moeite met het uitzitten maar nu leek ik wel vastgeplakt te zitten Haha!
Ik heb ook nog uren na lopen glunderen.
helaas werd mijn kur onder broken door iemand met vuurwerk. Gelukkig trok Lodewijk zich daar niets van aan en werd diegene al snel opgepakt door een aanspanning van de politie Haha!

"s avonds was het erg gezellig naborrelen en na een voor mijn gevoel korte nacht was het zondag. de zondag ben ik doorgekomen op asprine,ik had al een weekendje griep maar de zondag was ik echt ebroerd en had er nu ook koorts bij.
Gelukkig hadden we 2 hele fijne grooms aan Astrid en Heleen die met de paarden gingen stappen, achteraf gezien had ik ze beter de paarden kunnen laten longeren.
Voor het eerst in zijn leven was Lodewijk te heet en te fel.
Hij kwam een paar keer omhoog en in de show was hij slecht te rijden.Ik was aldoor aan het inhouden waardoor hij uitzwaaide met zijn kont en ik heb niet 1 zijgang fijn gereden omdat hij ook regelmatig op de plek begon te galloperen.
Gelukkig trok hij zich niets van het vuurwerk aan maar toen Libel te hard na zijn mening de baan binnen kwam storemen was het lot ook teveel en ging ik dus ook een stuk harder dan de bedoeling was, hierdoor kon ik geen slangevolte in contragalop inzetten en was ik ineens een deel van mijn proef kwijt.

Gelukkig herinnerde ik me de muziek wel, behalve wat vreemde lijnen heeft het publiek weinig gemerkt (hoop ik dan) want ik kon precies op de muziek mijn overgangen maken en tegen het einde kwam ik precies weer uit.na de proef was ik zelf gesloopt en wilde alleen nog maar slapen.
tegen 19.15 reden we van den Bosch weg.
Bij het eerste benzinestation heb ik getankd en net dat ik daar wegreed ging de telefoon, Sandra stond met een klapband ergens net buiten Den Bosch langs de snelweg.
wat ze nu moesten doen.
Eerst geprobeerd het via de ANWB op te lossen en anders zat er niets op om eerst naar Overijssel te rijden, mijn paarden thuis af te zetten en daarna terug te rijden om Libel te gaan halen.

Gelukkig kon die man van de ANWB na heel lange tijd een band vinden die op deze trailer paste Ik was rond 9 uur thuis en zo tegen half 10 !!!!! belde Sandra dat de band paste en dat zij ook eindelijk naar huis konden. Om 0.30 kreeg ik een sms dat ze eindelijk veilig thuis was.

Sandra hardstikke bedankt dat we Libel mochten lenen voor de show. je hebt een superpaard!

Lia hardstike bedankt dat je je zo heb ingezet voor het IHW
en Jantina ook jullie zijn geen eens lid echt super!

Greetje en Yootha hardstikke fijn dat jullie zo'n eind uit Emmen wilden komen om in de stand te staan 2 dagen. Hopelijk heeft het IHW de aandacht gekregen die het verdiend en zullen meer mensen verliefd worden aan deze fijnen paarden.

Grooms ook super bedankt voor het helpen!
Hopelijk op naar volgend jaar!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 11:10

Kusje Ja ook wij zinn thuis gekomen Tong uitsteken Haha! Vond het weer erg gezellig en Libel heeft sterallures gekregen dus die wil wel vaker mee geloof ik Tong uitsteken Haha!
Het was een top weekend

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 11:25

Jeetje genoeg gebeurt zo te lezen..
Fijn te lezen dat jullie allemaal weer veilig thuis zijn..
En nu wel even de tijd nemen om uit te zieken he. Ach gut

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 11:41

Dat is wel een goed idee Kim, even uitgriepen Knipoog
En dat geld denk ik ook voor de rest van je schoonfamilie Tong uitsteken
Ik vond het hardstikke gezellig, veel leuke mensen gesproken en bijgekletst, leuke dingen gezien en leuke dingen gedaan. Libel was een superleuk paard, we kregen zelfs nog complimentjes tijdens het losrijden op het parkeerterrein.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:05

Nimber en haar jaarlijkse uitje, zo had je je topic ook wel kunnen noemen! *LOL*

Leuk dat het weer zo'n succes is geworden, ik zal de fototopics in de gaten houden! En het zal idd wel een vermoeiend weekend zijn geweest. Pas je wel een beetje op jezelf, even goed uitzieken is misschien niet onverstandig Knipoog

Kir717

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:44

He, wij hebben jou gezien hoor, vonden het een erg leuke show.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:28

hoi hoi!
ik heb jou ok gezien haha!
ook niet zo gek als je een halve meter van me af stond Tong uitsteken
en wij aan het kijken waren hoe je ging opzadelen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 18:15

en jullie zeggen helemaal niets? flauw hoor!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:23

Klinkt weer als een geslaagde dag! Super fijn voor je.
Ik ben heel benieuwd naar de foto's!

ilsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:55

Ik heb jou ook gezien... *LOL*

Leuk paardje je heb je, mijn moeder (en ik ook) vind dat ie een super knuffel koppie heeft!
Tong uitsteken Lovers
Volgens mij heb je echt leuk weekend gehad, op de hoofdpijn na!
OK dan!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:26

Goh, heb ik jou gezien???

Uhhhm even denken..

Jaaaaaaaaaaaaa, Kim het was weer helemaal te gek afgelopen weekend Haha!

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:34

Nimber schreef:
Ik heb echt heel erg fijn gereden en in de uitgestrekte draf leek hij wel te zweven.
Normaal heb ik moeite met het uitzitten maar nu leek ik wel vastgeplakt te zitten Haha!
Ik heb ook nog uren na lopen glunderen.

Het was een meer dan mooie draf. Wat kan dat paard lopen zeg OK dan!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:41

Jasper schreef:
Het was een meer dan mooie draf. Wat kan dat paard lopen zeg OK dan!

OK dan! OK dan! Klopt als een bus..Lottelpaard ging er weer voor dit weekend Haha! Tong uitsteken

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:13

Lodewijk was idd beetje superfrisp. Helemaal nadat ie gedekt werd door Orbaldo (vage hengst hoor, beetje 'n ruin denken) Tong uitsteken .
Weten we dat ook weer voor volgend jaar, dat ze heel fris worden van lang stilstaan in 'n box en dat ze dus eerst gelongeerd moeten worden Haha! .

Heel erg dankjewel dat ik weer mee mocht, vond het heel gezellig en ik hoop dat ik volgend jaar weer mee mag en dat het dan weer net zo gezellig wordt als de vorige jaren

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:48

Erg jammer dat ik het gemist heb. Ik had jullie show maar wat graag gezien

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:11

Nimber schreef:
en jullie zeggen helemaal niets? flauw hoor!

Bloos hahwa nou jah de moeder van anouk zei nog "je gaat toch niet in dames zadel hé Kim" haha!
ow ik had het er zo over tegen de moeder van anouk:
heeft zij ook Lodewijk? zei "jah" ik zo "ow das dus een bokker"
haha moeder vatte het iets te serieus op "nee hoor hij bokt niet hoor"haha! toen ging simone maar even uitleggen van www.bokt.nl "ow
"
haha!

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:26

Hi Kim, Hoe gaat ie? Okselfris? Gr Babs

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 09:48

Vedromme, als ik het geweten had......wij stonden namelijk met onze hackney-stand naast de Groningers.....(lekkere mosterd overigens! Haha! )
Heb je niet zien rijden, heb sowieso weinig gezien. Te druk met eigen dingen bezig geweest. Verdrietig

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 09:51

ik was niet met de groningers mee hoor!Ik reed voor het IHW www.ihwstudbook.com

Moeleroekie!!!!!leuk dat je hier ook zit Babs!

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:25

Hi Kim!

Ja, ik ben sinds kort ook bokker. Kijk ff bij : ´boktpaarden gereden´, zie je Jennifer op Evita! Gr moekeroelie