Na het opbouwen van de stand, caravan en een box als zadelkamer hadden ingericht kon het feest beginnen.
Vrijdagavond hadden we onze eerste show. Orbaldo ging aan de hand, ik onder het zadel en Lia zou Libel voor de wagen mennen in haar dressuur outfit.Zo had ik Lia nog nooit gezien en ze was echt poepiesjiek. Heel erg mooi zoals ze eruit zag.
Lodewijk was nogal opgewonden. Hij vind dit soort evenementen het einde maar hij gaat al een tijdje niet meer mee dus hij was echt uitgelaten zo vrlijk en blij.Gelukkig was het de kleine ring en daar was vrijdag geen kip dus ik heb er eigenlijk gewoon losgereden

De volgende ochtend hadden we vrij vroeg in de kleine ring een show. Omdat het ook een goede oefening voor Orbaldo is heb ik hem gezadeld,Sandra zou Lodewijk rijden, Lia mende libel weer en de hengst Alvero Rose kwam aan de hand.
een mooi stel IHW paarden van verschillende types.Orbaldo ging fijn en was lekker te rijden. Dus ik was dik tevreden
Daarna hadden we even vrijaf tot de show van vanmiddag. Eindelijk in de grote ring.
Mijn zwarte jurk werd uit de kast getrokken , masker op en nadat Orbaldo en Alvero aan de hand in de ring waren geweest mocht ik met Lodewijk aan mijn kur op muziek zitten.
In het begin was hij net wat te heet bij de zijgangen waardoor hij te dribbeling word en wat te veel zijwaarts vliegt en daardoor liepen mijn appuyementen niet helemaal mooi, de traver en de schouderbinnenwaarts gingen goed en in de galop begon hij zo te groeien.
Ik heb echt heel erg fijn gereden en in de uitgestrekte draf leek hij wel te zweven.
Normaal heb ik moeite met het uitzitten maar nu leek ik wel vastgeplakt te zitten

Ik heb ook nog uren na lopen glunderen.
helaas werd mijn kur onder broken door iemand met vuurwerk. Gelukkig trok Lodewijk zich daar niets van aan en werd diegene al snel opgepakt door een aanspanning van de politie

"s avonds was het erg gezellig naborrelen en na een voor mijn gevoel korte nacht was het zondag. de zondag ben ik doorgekomen op asprine,ik had al een weekendje griep maar de zondag was ik echt ebroerd en had er nu ook koorts bij.
Gelukkig hadden we 2 hele fijne grooms aan Astrid en Heleen die met de paarden gingen stappen, achteraf gezien had ik ze beter de paarden kunnen laten longeren.
Voor het eerst in zijn leven was Lodewijk te heet en te fel.
Hij kwam een paar keer omhoog en in de show was hij slecht te rijden.Ik was aldoor aan het inhouden waardoor hij uitzwaaide met zijn kont en ik heb niet 1 zijgang fijn gereden omdat hij ook regelmatig op de plek begon te galloperen.
Gelukkig trok hij zich niets van het vuurwerk aan maar toen Libel te hard na zijn mening de baan binnen kwam storemen was het lot ook teveel en ging ik dus ook een stuk harder dan de bedoeling was, hierdoor kon ik geen slangevolte in contragalop inzetten en was ik ineens een deel van mijn proef kwijt.
Gelukkig herinnerde ik me de muziek wel, behalve wat vreemde lijnen heeft het publiek weinig gemerkt (hoop ik dan) want ik kon precies op de muziek mijn overgangen maken en tegen het einde kwam ik precies weer uit.na de proef was ik zelf gesloopt en wilde alleen nog maar slapen.
tegen 19.15 reden we van den Bosch weg.
Bij het eerste benzinestation heb ik getankd en net dat ik daar wegreed ging de telefoon, Sandra stond met een klapband ergens net buiten Den Bosch langs de snelweg.
wat ze nu moesten doen.
Eerst geprobeerd het via de ANWB op te lossen en anders zat er niets op om eerst naar Overijssel te rijden, mijn paarden thuis af te zetten en daarna terug te rijden om Libel te gaan halen.
Gelukkig kon die man van de ANWB na heel lange tijd een band vinden die op deze trailer paste Ik was rond 9 uur thuis en zo tegen half 10 !!!!! belde Sandra dat de band paste en dat zij ook eindelijk naar huis konden. Om 0.30 kreeg ik een sms dat ze eindelijk veilig thuis was.
Sandra hardstikke bedankt dat we Libel mochten lenen voor de show. je hebt een superpaard!
Lia hardstike bedankt dat je je zo heb ingezet voor het IHW
en Jantina ook jullie zijn geen eens lid echt super!
Greetje en Yootha hardstikke fijn dat jullie zo'n eind uit Emmen wilden komen om in de stand te staan 2 dagen. Hopelijk heeft het IHW de aandacht gekregen die het verdiend en zullen meer mensen verliefd worden aan deze fijnen paarden.
Grooms ook super bedankt voor het helpen!
Hopelijk op naar volgend jaar!