Wie gaat er naar de paardenmarkt in Zuidlaren ?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:48

ik was r oowk Lachen
was wel leuk.. hele leuke PRE hengst gezien..
alleen een KLEIN beetje boven mijn budget van wel 10 euro Schijnheilig
kheb alleen eten, drinken en een zweep gekocht Haha!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:51

ik heb helemaal niets van de markt gezien terwijl ik er 5 min vanf woon Schijnheilig
was vannacht de nacht in geweest, en moest om 12 uur smorgens weer aan het werk op de markt (snackbar) en ben net weer thuis.

ik kan je nu vertellen.... ik ben zeer moe!!

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:23

ik was er om 7 uur

we hadden onze hond mee maar die vond het maar nix die mensen en die paarden dus ik was ook snel weer weg Haha!:(
Dus als je iemand zag martelen met een boxerpup was ik het Tong uitsteken

Verder zag je wel veel verschil tussen de paarden zeg. Er waren paarden netjes gevlochten enz en paarden die zo uit de stal waren geplukt.

Ik vond er wel wat leuks tussen zitten

Helemaal aan het begin (aan de markt, doorlopende weg van zuidlaren) stond een leuk zwart shetlandhengstje Lovers Die was leuk

Verder hadden ze een hengst naast een hengstige merrie gezet en die hengst zat er al bijna boven op... Schijnheilig haha

En veel boerenkindjes die met shetjes aan kwamen zetten thuis Tong uitsteken

Ik vond het ook wel een beejte gevaarlijk om daar te lopen zeg

Gewoon in de menigte gingen ze een paard lopen showen die alle kanten op slingerde. Je moest echt heeeel goed opletten op de vroege morgen Clown Schijnheilig Bloos ......

Er waren wel veel minder paarden als vorige jaar jah Tong uitsteken

Nou dit was mijn daggie Tong uitsteken

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 00:11

tja...... dat krijg je dan je moest inderdaad wel oppassen dat je niet tegen de paarden aanliep of omver werd gesleept..
maar veder vond ik het erg leuk.

we kregen er ook nog 1 aangescheerd maar ja nee geen plaats meer voor sorry mensen......

nou heeft er iemand misshcien nog wel wat gekocht dan?????

ellepel

Berichten: 47474
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:18

ik ben er ook geweest, en heb die fries met die doorgezakte rug ook gezien, verder nog twee paarden met het oog behoorlijk beschadigd..
en hebben jullie toevallig die super ezelhengst ook gezien??

die was groot hahahha. en erg mager, als ik nou superrijk was geweest had ik hem meegenomen.
Haha!
verder nog een heel mooi palomino paard gezien, echt een plaatje en een paar mooie schimmels.

was een leuke dag, veel minder paarden dan vorig jaar, maar t was wel weer gezellig!!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:12

ellepel schreef:
verder nog een heel mooi palomino paard gezien, echt een plaatje en een paar mooie schimmels.

ja die was echt mooi *LOL*
maar wel groooooooot Haha!

Mlies
Berichten: 14159
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:19

Ben niet op de paardenmarkt geweest, geen Bokkers gezien dus Tong uitsteken

Wel de nacht ingeweest, en gister de markt over.. Lachen

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 11:21

Heb op de website gekeken (zuidlaarder-markt.nl) en daar stonden al de aanvoercijfers van dit jaar op.

2004 1883 en 62 ezels Zeker wel veel minder dan vorig jaar!
2003 2438 eb 48 ezels
2002 1941 en 36 ezels
2001 2220 en 16 ezels

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:08

loonie schreef:
tja...... dat krijg je dan je moest inderdaad wel oppassen dat je niet tegen de paarden aanliep of omver werd gesleept..

ik had een shet in me nek Scheve mond

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:04

Cloverdale schreef:
ik had een shet in me nek Scheve mond



Mijn vader si nog getrapt door een shet
Daarbij is het zeker levens gevaarlijk door de menigte heen

Kimmi

Berichten: 11
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:12

Ik ben zelf niet geweest, maar de eigenaresse van de paarden, heeft iemand die daar gister is geweest een Shetlander gezien genaamd Tekkel of Worst? hele korte beentjes en een paardenlijf die er eigenlijk niet op past, ze is zeker geen mooie Shetlander...ik krijg nog een foto van de eigenaresse. Want ze wou hem eigenlijk wel graag kopen, dus ik wou wel weten of iemand miss weet wie deze Shet is of waar die te koop staat? Hahaha...heb ik wat te doen:p
e-mail me dan ffeies: kim_loves_djinn@hotmail.com

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:06

Als die niet naar een particulier is verkocht denk ik dat dat beestje nu inmiddels een echte worst is.. die vind je niet weer denk ik

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:00

Ik ben ook op de zuidlaardermarkt geweest,met een vriendin.Wij waren er tegen half 8 's'morgens.We zijn begonnen op de paardenmarkt,veel paarden vond ik er wel verzorgd uitzien,maar er waren stonden ook wel paarden tussen die er wat verwaardeloost uitzagen,maar ik heb me er maar niet teveel van aangetrokken,wat ik een paar jaar terug best wel deed,kon d'r wel 's om janken hoe sommige paarden erbij stonden...
Maar afgelopen dinsdag waren er ook wat meiden aan het rijden daar;volgensmij waren ze die paarden aan het showen ofzo,die paarden kregen er van soms best van langs;er gleed een paard uit,meid bleef wel zitten,maar schrok behoorlijk,en dat paard kreeg zomaar een pets;sorry hoor,maar dat beessie kon er toch niks aan doen dat ie uitgleed Verward
Maar verder was het een gezellige dag *LOL* heb nog rijhandschoentjes gekocht,nog iets voor het mennen(onderdeel tuig)een truitje,een blouse voor me vriend,owja;en nog een zweetmes Haha!
Op naar het volgend jaar OK dan!

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:39

Ik ben er ook geweest en ik heb daar een ongelovelijk lief shetje gezien waar ik bijna voor was gaan handelen. Heb mijn verstand gevolgd en maar niet naar de prijs gevraagd (anders had ik hem misschien wel gekocht).
Misschien heeft iemand het shetje gezien. Kwam zowat niet hoger dan kniehoogte. Het was nog een veulentje / jaarlingetje, lichtbuin / wit bont (wit hoofdje), hij beet naar een paar anderen zag ik. Stond vlakbij de kermis en stond bij een grote vos met een dun blesje en bij ezels. Weet iemand toevallig de vraagprijs (kan ik misschien balen dat ik het shetje niet mee heb genomen Haha! ). Of was er iets anders mee want ik vond het zo vreemd dat zo'n schattig dinkie waar heel veel opaf liepen en om 12 uur nog stond.

Heb nog een beetje spijt dat ik niet meer over het beestje gevraagd heb. Had ook geen trailer bij me, dus kon het dinkie niet meenemen.

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:45

Kimmi, die shet heb ik ook gezien.. zoiets kunnen ze eigenlijk niet op de markt verkopen... Maar er stond ook een fries met een bal boven zijn hoef die zo groot was als een kleine voetbal. Dat is niet gezond Scheve mond . Verder was het wel gezellig, en de shets waren weer geweldig Haha!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:43

Een kennis van mij heeft een 9jarige schimmelmerrie gekocht. Geen idee wat het ongeveer is, ziet er een beetje barok uit maar wel een luxe type en ook smal luxe koppie etc. Nog donker grijze staart/manen.
In iedergeval wel leuk beest Lachen
Mijn vader was mee, ze gingen hier om 4u 's Ochtends weg Ziek
Maar het scheen wel leuk te zijn! Toen zij er waren stonden er wel wat leuke, maar ook een boel die vanaf de buitenkant al veel mankeerden (aan de 'binnenkant' weet je natuurlijk nooit of ze iets hebben).

Als ik mee was gegaan had ik bij elk paard stilgestaan 'OOHH DEZE IS ZOO ZIELIG'... ik kan daar echt niet tegen Haha!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:53

Javmo schreef:
Weet iemand toevallig de vraagprijs (kan ik misschien balen dat ik het shetje niet mee heb genomen Haha! )

ze vroegen er 450 euro voor Bloos!

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:19

ik ben er ook geweest
maar ik kon geen paard of pony vinden
die tegen de 16 euro was Tong uitsteken
was wel heel druk en gezellig
tot ik mietje tegen kwam Scheve mond

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:46

Mietje schreef:
ze vroegen er 450 euro voor Bloos!


Dat meeeeen je niet!!! Pfoeh wat een prijs! Super dat ik het nu weet, dankje!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:10

heeft iemand trouwens nog door-mij-gebakken patatjes gegeten?
ik moest werken die dinsdag op de markt, bij een snackbar.

het was een drukte bij ons, mijn baas had bedacht dat je voor korting kon gooien met dobbelstenen, bij het ijs.

we staan helemaal aan het eind/begin van de markt

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:41

hoe heet dat kraampje dan ??

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:07

kraampje had geen naam, maar de snackbar heet de pieper.
we hadden een groot "terras" en een grote open ruimte ervoor

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:54

SdaphneS schreef:
tot ik mietje tegen kwam Scheve mond

waar slaat dat nou weer op Scheve mond Verward

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:08

verkaatje schreef:
Maar er stond ook een fries met een bal boven zijn hoef die zo groot was als een kleine voetbal. Dat is niet gezond Scheve mond .

Nog erger...die fries stond er al om 1 uur 's nachts...en de eigenaar zei dat het een vergroeiing was...sure!

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:04

ja dat was echt erg