Paard nog even op stal om te plassen en dan... aankoppelen en spullen in de auto mikken

Eenmaal op de locatie van de clinic (Zilfia's Hoeve in Houten) even gezocht waar die clinic nu precies was, want het is een beetje overzichtelijk. Gelukkig hadden we het snel gevonden en heb ik Liberty ingebandageerd en opgezadeld.
Snel daarna begon de les al met een voorstelrondje en toen gingen we echt aan het werk. Ik vond het echt heel erg leuk en zeker ook zo leerzaam! Tyrza legt superduidelijk uit en wat ik ook heel erg waardeerde aan haar manier van lesgeven was dat het heel positief opbouwend was.
De 'probleempunten' die Tyrza noemde, waren mij al bekend. Die had mijn eigen instructrice namelijk ook al gevonden. Het leuke vond ik dat Tyrza voor bepaalde 'probleempunten' weer andere manieren wist om het op te lossen en dit valt super te combineren met de lessen die ik thuis heb.
Wat was ik blij dat ik Liberty in de clinic op vreemd terrein lekker aan het lopen heb gekregen, met de juiste aanwijzingen! Thuis ging het de laatste tijd hard vooruit, maar op vreemd terrein stopte ik als het ware met rijden en deed Liberty niet veel meer. Nou ja, hij liep wel braaf zijn rondje, maar mooi is anders

Volgens Tyrza veranderde Liberty in een heel ander paard als hij meer gesloten en actief ging lopen en ik vind dat ze daar helemaal gelijk in heeft. Ik zeg wel eens vaker: 'Liberty heeft twee gezichtjes'. Grappig eigenlijk.
Al met al een zeer geslaagde dag