Elisa (goldie), Corella (Cracker) en ik gingen op bezoek bij Yara (Yaar) om haar nieuwe aanwinst Spike te bewonderen

Het waaide behoorlijk hard, dus Elies was met de auto vanuit Den-Helder. Corella en ik waren braaf op de fiets en leden onder de harde wind, terwijl Elisa al die tijd gewoon achter ons aan reed in de auto, hadden we niet eens door

Bij Yara aangekomen zagen we Spike meteen al staan; lekker beestje

Even poetsen; lekker geschoren maar evengoed vreselijk verharen en zandjes

Corella (Cracker) met Spike Lekker windje
Toen Halstertouwtje aan het halster en Longe eraan en Corella erop
(Niemand wilde eigenlijk als eerste; we kregen meteen te horen dat hij behoorlijk fris was
)
Corella op Spike met Yara ernaast
(Yara: Ik wil niet op de foto!!!) Na Corella ik erop, was toch wel weer even wennen; zo dicht bij de grond

Drafje; werd ik behoorlijk melig van
Toen Elisa er nog op. Yara wilde niet nog, omdat ze er vanmorgen al op gereden had (en ernsaast gelegen naar wat ze vertelde
)
Elisa op Spike aan de longe

Yara die niet op de foto wilde

Meneer was erg ontspannen... Misschien iets té.....

Z'n 5e been moest hard nodig gewassen worde... Yara; succes

Vervolgens gingen we met hem naar het dorp wandelen. Ik verbaasde me er eigenlijk nog over dat hij zo verkeersmak ('Bomproef'
) was, dat was ik zelf wel anders gewend met m'n eigen pony's
Door het woonerf; aandacht van kleine kinderen tot oude mensen die Spike zo lief vonden
Aangekomen bij Yara d'r oma plantte Spike zijn edele beslagen hoefje nog op de tenen van oma, en liet goed merken dat, hoe braaf hij ook is met wandelen, hij er niet tegen kan om stil te blijven staan
(Meneer zag dat mooie gazon ook wel zitten; wat pas gespoten was
)Weer verder lopen; verkeersopstopping veroorzaken
En dan weer een groep kinders tegenkomen. Roepen ze naar ons en de pony; roept Yara: "Kijk uit hoor, hij bijt!" En Corella en ik erachteraan: "En hij schopt en trapt ook!" 
Toen kregen we zin een sprintje te trekken; en daar was Spike ook wel voor in
Dus wij voorbij die kinderen rennen, zij de pony proberen te lokken met..... *nu komt het* wel één grassprietje

Aangekomen bij Yara's andere oma werd ons gevraagd wat we deden als hij 'iets liet vallen' op de straat.... Yara: "Dat is voor de gemeente
"We waren de oprit nog niet af of jawel hoor.... Ging z'n staart omhoog
Elisa zat al "Oh nee, niet doen!" en duwde z'n staart weer naar beneden
Maar het mocht niet baten; en daar lag een edele hoop voor de dam van Yara's oma 
Toen ging Yara maar even terug om te vragen wat ze nu moest doen

Toen weer terug, en proberen standfoto's te maken van Spike met het hyacintenveld als achtergrond... Goed gelukt hoor
(
) Hij had geen zin om stil te staan; absoluut niet 

Hooooo Spike

Weer terug gingen we wat drinken. En Spike mocht weer op het land

En toen weer terug naar de pony's. Pogingen tot actiefoto's van Spike... Uiteindelijk lukte het ons hem te laten rennen; meneer schiet vooruit

Spike denkt:

Het was toch best koud; dus zochten we een onderkomen in de stal. Heel gezellig gekletst, maar helaas moest Corella al snel daarna naar huis
Wij hebben daar nog een heel tijdje met z'n drieën gezeten, voor we weer naar buiten gingen om Spike te pesten. (En Yara
)Nu moest Yara erop, of ze nu wilde of niet
Lekker aan de longe; Spike lekker bokkig
Toen ik er nog een keertje op, en toen Elisa. Bij Elisa had hij er helemaal genoeg van (hij zag Angel en wilde ook wel graag grazen
) Toen we aan wilden draven gaf hij dus een 'beschaafd' bokje, waarna Elisa het helemaal gehad had
(Rijdt normaal gesproken een paard van 170 cm, en een shetje moest ze niets van hebben met rijden
)Spike weer klaar, los en meneer wil naar de wei scheuren.. Helaas was de doorgang nog versperd met stroomdraad wat een gigantische noodstop als resultaat had

En toen moest ik ook alweer naar huis
Het was in ieder geval ontzettend gezellig en dat moeten we zeker vaker doen!!! Hier nog wat foto's:

)