Rit naar Dennelucht (Eersel --> Bergeijk)

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:28

Nou dan weet ik de weg niet... wie wel? over de weg zeker?
Wie is er op tegen dan om in totaal 4 uur te rijden?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:02

Wie gaan er nu ZEKER mee??

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:15

IK Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:19

Ik dus ook en Mario ook.. Dat probleem met Darwin is hopelijk opgelost, zo niet wordt het tijdens de rit wrs opgelost met ruilen...

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:32

ik ga ook zeker mee !

stal, de 1ste weet ik niet of ik mee kan maar da vertel ik vanaaf of morgen allemaal nog wel!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 14:24

ow jullie rijden over de cartier heide? dan doe je er wel langer over ja Knipoog ik snapte al niet hoe je 2 uur over t stukje randje eersel/bergeijk tot aa dennelucht kon doen Clown

maar 4 uur is geen probleem, Desire is gisteren 1,5 uur mee geweest naar het bos, mn moeder was moeier dan dee zelf Haha!

maandag is ze 20 min flink gelongeert en een goed halfuur mee naar buiten geweest met mij&destiny
en gister dus 1,5 uur een pitige rit gemaakt met mn moeder op dr rug
nou zit mn moeder alles behalve stevig en is er 2x bijna afgevallen, waardoor ze HoHoHo ging roepen waardoor Q eruit naaide en dee achtr Q aanging waardoor Q nog harder ging Clown maar verder ging alles goed!

ik weet alleen wel dat ik geen paard vlak achter me moet hebben in de galop, dan gaat Q rennen uit paniek ivm geluid achter zich Haha!

maar vrijdag gaat mn moeder weer mee met de als ik op desje ga buitenrijden en dalijk longeer ik haar even.

zeker als we ze ff laten uitrusten bij dennelucht is er niets aan de hand

Machie en ik gaan dus ook mee!
mocht er trouwens iets niet goed gaan en is Darwin te druk, mag je vriend gerust op Q verder, als ie van de teugels afblijft en Q achter een ander aan laat lopen kan iedereen er op buitenrijden Knipoog of op Dee, als mn moeder er op kan rijden, kan iedereen dat, ze is bang en zit niet goed en toch doet dee niets verkeerd Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:50

Het is wrs al opgelost. Ik ga vanavond een thiedeman ophalen bij Stalleke, ga morgen proberen met dat ding buiten te rijden. We dachten eerst aan een slof, maar daar heeft Mario dus niets aan (ervaring). Darwin doet bij "gevorderde ruiters" nog veel vervelender als bij beginners. Mocht die Thiedeman niet helpen, kan Stalleke op Darwin, en Mario op Quick of Risk geloof ik. Een oplossing is er dus altijd. Jouw Q (weet even niet meer hoe je zijn naam schrijft Bloos ) is denk ik geen goede oplossing voor Mario. Mario houdt zich nog weleens wat vast aan de teugels. Je weet wel, handen hoog! Haha!
Maar goed, eerst een kijken of Mario met die thiedeman overweg kan, en of het helpt bij Darwin. Anders neem ik iig wel een slof mee, voor het geval dat!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:53

Oja, Elma zei ook al dat ze nooit over die Cartier heide ging. Hoe ze wel rijdt weet ik niet. Veel langs de weg doe ik liever niet met Igor. Dat wordt hem denk ik teveel van het goede. (heeft nog schrik van andere paarden) Dus liever alleen het nodige weggebruikl Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 15:22

langs de weg is idd niet zo fijn, al zijn Q en dee goed verkeersmak, maar als er 1 lastig gaat doen, doet de rest mee!
mieke en merel weten de korte weg naar dennelucht wel, alleen kan merel niet te paard mee ivm wedstrijd dag erna, maar geloof dat mieke de weg ook wel weet, zal het ze gelijk even vragen!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:27

griebels schreef:
Wie gaan er nu ZEKER mee??


Heb deze weer even onderaan gezet, zodat mensen weer lezen wat de vraag nu was Haha!

Tot nu toe:

Stalleke
Riskjuhruled
Griebels & vriend
Renske20
Machie

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:38

Het is eigenlijk wel net zo leuk als we over de cartierheide gaan, kunnen we meteen fftjes door het laarven Lachen
en bij dennelucht rusten we gewoon even uit!
lisa en ik hebben het zaterdag gereden en we deden er 1.45 over incl dat stuk langs de weg wat wij moeten, dus ik denk dat je ongeveer 1.30 op moet rekenen de heenweg en 1.30 op de terugweg
dus opzich valt het best mee!
en bij dennelucht rusten we gewoon uit
en in die 1.30 hebben we best veel gestapt maar ook sommige stukken wat sneller dus ik denk dat we 1.30 best moete halen!
Maar weet iemand de weg vanuit bergeijk eigenlijk? ik weet hem alleen via de postelseweg dusja

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 17:08

dee&Q durven niet door t water heen
ze willen niet, en ik ook niet omdat ik met des ooit door een stukje ondiep water ben gegaan, waar ineens een diep gat zat, waardoor ze een peesblessure heeft gehad, dat risico neem ik dus niet.
t is met destiny heel vaak goedgegaan, bij oa gat van waalre enzo, maar 1x ging het dus fout.
al zou ik het wel willen, ik krijg zowel Q als dee met geen mogelijkheid t water in Clown

t laarven is trouwens wel supermooi, kom er best vaak met de honden Lachen

Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:39

jammer dat Baloe niet mee kan Verdrietig
Die houd wel van zwemmen *LOL*

Maar ik heb er superveel zin in!
Hopen dat het weer een beetje zoals nu is

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 22:33

Igor houdt ook niet van water Haha! Loopt er met geen mogelijkheid doorheen onder het zadel...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 00:03

dee wordt ngsteeds goed getraind Haha!
vandaag halfuurtje aa de longe ij mn moeder(sloom slingeren dus) toen met mij&desje naar t bos, goed uur gestapt en paar drafjes en een galopje(desje kan nog niet zo veel, dee wel)
en weer lag mn moeer er 2x bijna naast, en waarom Verward dee trekt zich trouwens niets aan van het gebutst, gehobbel en gegil op dr rug en gaat geen pas te hard Clown echt zo braaf!
maar niet denken dat je kan gaan slapen op dee machie Knipoog want toen ik met merel&mieke ging buitenrijden op dee had ik er mn handen aan vol! ze past zich nogal aan aan de ruiter Haha!

zondag ga ik met, voor jullie 2 onbekende, bokkers buitenrijden, tessje en tessya, heb bij hun op dezelfde stal gestaan, tessje gaat op dee en tessya staat met haar paarden vlakbij in hoogeloon dus die komt met haar paard hierheen en dan gaan we(ik op Q, tessje op dee) een buitenritje maken en
morgen wordt dee aan de dubbele longe goed losgewerkt dus t gaat helemaal goedkomen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:07

Renske20 schreef:
ze past zich nogal aan aan de ruiter Haha!


Dat zou dan iets zijn voor Mario Haha!
Goed dat Desje weer wat beter gaat. Heb je dat ene (weet niet meer waar je voor aan het sparen was) al bij Desje laten doen? Zo ja, hoe bevalt dat?

Mocht je zondag via de buurt van de meubelhal komen... Laat me het ff weten van tevoren dan Haha! Kunnen wij ook oefenen... Tong uitsteken

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 00:25

ja ze heeft nu bijna 3 maanden geleden een infuus Tildren gehad, en is er echt van opgeknapt gelukkig!

zondag komen we niet in de buurt van de meubelhal, maar vrijdag ga ik wrsch alvast naar dennelucht met merelberfe, die weet de weg namelijk Haha! t is dan koninginnedag dus ben ik vrij Haha!
als iemand zin heeft om alvast een keer mee te gaan?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:58

Nou Tong uitsteken
Mario moet dan gewoon werken Haha! Dus miss dat ik wel meega. Weet nog niet of dat dan met Darwin wordt, om te kijken hoe idioot hij zich gedraagd met vreemde paardjes... Of met Igor die andere paarden eng vind.. maar toch moet leren om zonder Darwin te lopen

Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 01:23

het is wel leuk als je iets moet doen op t paard hoor Tong uitsteken

Ik ben een aardig rustige buitenrijder, niet kwa tempo maar wel kwa doen&laten, dit is simpelweg omdat mijn paard toch overal langs gaat, en zolang ik dat denk, komt het vast wel goed Tong uitsteken

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:18

griebels"]
[quote="griebels schreef:
Wie gaan er nu ZEKER mee??


Heb deze weer even onderaan gezet, zodat mensen weer lezen wat de vraag nu was Haha!

Tot nu toe:

Stalleke
Riskjuhruled
Griebels & vriend
Renske20
Machie
[/quote]

Is dit nu alles wat er meegaat?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 12:56

en sando? dacht dat zij ook mee zou gaan? en desiree misschien?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:12

Desiree is nog aan het denken. Heb net een pb naar haar teruggestuurd. Ze vind 4 uur best lang, dus ik heb al gezegt dat dat inclusief de pauze bij dennelucht is.
Sando gaat niet mee, die houd dit gewoon niet vol na haar zwangerschap. Haar beenspieren zijn nog slap, en dat rijdt natuurlijk niet makkelijk.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:12

Ahaaa ff over de boktmeeting lezen vanuit Eersel Lachen lijkt me erg leuk om een keer mee te gaan als jullie dat nog eens doen maar ik heb geen paard. Hoe doen jullie dat dan? En ik werk altijd op zaterdag van 12-17 dus zaterdag overdag gaat niet. Maar zondag oid kan ik wel. Nah ik blijf op de hoogte, iig veel plezier dan en wel foto's nemen hej Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:03

Je kunt zo wie zo wel een keer mee rijden. Alleen heb ik nu met de boktrit geen pony over... Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 17:04

nog minder dan 2 weekjes Haha! gister heeft dee 2 uur buitengereden, houd ze goed vol
vrijdag ga ik misschien ook al naar dennelucht, dan weet ik de weg alvast Knipoog