[P/H/M] Fotoshoot/meeting Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardje02

[P/H/M] Fotoshoot/meeting Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 15:52

Hallo allemaal,

Omdat ik de laatste tijd weer heel veel aan het fotograferen ben, en stiekem ook heel graag mijn portfolio wil uitbreiden, leek het mij een leuk idee om een foto meeting te organiseren in limburg. Ik weet namelijk zeker dat ik niet de enige ben die het leuk vind om voor of achter een camera te staan.

Alles staat nog open, en ik sta ook voor alles open, paarden, honden, mensen, een combinatie.

Zelf zat ik meer te denken aan een wat dromerige vibe (sprookjes, gouden uur). Maar indien meer interesse is voor iets anders zoals sport, kunnen we dit natuurlijk ook doen, of een combinatie.

Hier in Zuid-limburg is er de Brunssummerheide, met een grote verscheidenheid aan flora en terrein, zo ook een zandvlakte die heel cool kan zijn op fotos.

Ik zal zo als ik thuis ben wat fotos plaatsten die ik zelf heb geschoten. Iedereen mag zich aanmelden, bij veel modellen kunnen we altijd kijken of we de groep doen splitsen.

Wie heeft er zin in een limburgse shoot!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 15:54

Dit lijkt me fantastisch om met Arya te doen - onze oudduitse herder dame. Ik woon letterlijk aan de Brunssummerheide, het is ‘m’n achtertuin’ zoals ik het vaak noem haha. Afhankelijk van wanneer, hoe etc etc lijkt het me heel leuk om aan te sluiten. Ga je met een combinatie van meerdere dingen ook aparte dagen plannen? Zodat je honden/paarden bv niet daar bij elkaar hebt. Of ga je privé iets afspreken of is dat een optie anders evt? Ik heb geen idee hoe zo’n foto meeting zou zijn qua prikkels voor m’n hond dus zou wel graag een beetje een idee willen hebben van wat ik dan moet verwachten qua planning/uitvoering bv :)

‘Golden hour’ is ook heel mooi bij de Roode Beek op de heide <3 Maar 7min verderop in DL, is de Tevener Heide ook echt een plaatje moet ik zeggen :j

Edit;
Dit is de dame in kwestie haha

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 18-04-25 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 15:57

Alles is mogelijk, het ligt er maar helemaal net aan hoeveel animo er is en waarvoor er animo is.

Ik dacht zelf misschien aan 5 mei, aangezien dit een feestdag is en veel mensen dan ook tijd hebben.

Verder ben ik ieder weekend vrij, dus een weekend is fijn, anders kan ik altijd kijken of ik een dag vrij kan pakken als de meerderheid een doordeweekse dag wilt.

Het lijkt me het makkelijkste inderdaad als honden en paarden gescheiden worden. En indien er zoveel animo voor zou zijn, dat er tijdsblokken komen. Maar eerst eens kijken of er nog meer bokkers het zien zitten.

Edit:

Die duitser is wel echt heel erg mooi moet ik zeggen!

Edit 2:

Bij deze enkele voorbeelden van fotos die ik heb gemaakt. Maar ik zou het ook leuk vinden nieuwe stijlen te proberen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Audesta

Re: [P/H/M] Fotoshoot/meeting Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 17:03

Ik wil me wel graag aanmelden met mijn zwarte spaanse merrie maar wil geen foto's online hebben. Ik kan die wel via pb sturen?

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 17:08

Audesta schreef:
Ik wil me wel graag aanmelden met mijn zwarte spaanse merrie maar wil geen foto's online hebben. Ik kan die wel via pb sturen?

Ideaal zou zijn als de fotos in mijn (en andere fotograven, als ze zich aanmelden) mogen worden gebruikt als portfolio.

Bedoel je fotos van alleen het paard of van jullie allbei?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 01:37

Ik bedoel onder mijn eigen bokt account hier. Dus prima voor jullie om te gebruiken voor je portfolio maar liever niet hier ( houd mijn profiel liefst zo anoniem mogelijk ;) ).

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 08:35

Audesta schreef:
Ik bedoel onder mijn eigen bokt account hier. Dus prima voor jullie om te gebruiken voor je portfolio maar liever niet hier ( houd mijn profiel liefst zo anoniem mogelijk ;) ).

Dat is helemaal prima!

Heb jij voorkeuren voor een thema of voor een dag etc?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:56

Ik wil graag model zijn met paard.

Liefst dan wel in een weekend en ruim van te voren de datum afspreken omdat ik een paardencamionette moet huren.

Heb opgezocht en brunssummerheide is eigenlijk maar 40min rijden dus valt goed mee nog. (en ik altijd denken dat mooie plekken in Nederland te ver zijn :') ik ben van Belgische Limburg )

Paard
Afbeelding

Eventueel kan mijn jaarling mee.

Afbeelding

Edit: in geval van paarden,
Wordt er ook een stuk afgezet met prikpalen bijvoorbeeld? Ik hoor dit namelijk vaker tijdens zo meetings.

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 09:33

Gezellig Art_Ificious!

Ik heb zelf geen prik palen, ik weet of iemand anders die toevallig heeft?

Is er iemand die ook graag als fotograaf nog mee komt?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 09:37

Paardje02 schreef:
Audesta schreef:

Dat is helemaal prima!

Heb jij voorkeuren voor een thema of voor een dag etc?

Liefst een weekend of vrije dag (bevrijdingsdag kan dus ook) en anders ver vooruit gepland.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 10:53

Hoi
Het lijkt mij ook wel leuk om foto’s van m’n paard te hebben.
Prikpaaltjes en touw heb ik wel.
Vroeger ook veel gefotografeerd maar helaas geen privé laptop meer om de foto’s op te zetten.
Afbeelding

Afbeelding

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 11:11

Gezellig!

Welke datum zou jullie het best uitkomen?

Als het voornamelijk paarden zijn en enkel cursebreaker met de hond is het denk ik het makkelijkste om de paarden op een aparte dag te plannen maar dat is maar net wat jullie willen. Is de Brunssummerheide voor iedereen goed?

Edit:

Dit zijn fotos van de Brunssummerheide, zal zo even kijken of ik er meer heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 11:44

Vrij middag 25 april
Zon 27 april
Zat-zon 3-4 mei lukt. Met een zeer licht voorbehoud voor 3 mei.
5 mei weet ik niet of ik die dag vrij heb.

Later kan natuurlijk ook.

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 12:08

Zondag 27 april and 3 en 4 mei zijn helemaal prima voor mij.

Zondagen wel pas vanaf 12 uur ivm familie in de ochtenden, maar dat moet geen probleem zijn, zeker als we gouden uur willen doen.

Hebben jullie trouwens ideeën voor een bepaalde vibe? Voorbeeld fotos mag ook, dan zoek ik daar de geschikte plekjes bij bij de heide.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 21:46

Voor mij is begin mei helaas te krap ivm vervoer regelen.

Wedstrijdseizoen is begonnen dus veel verhuurders hebben al een volle agenda.

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 21:50

Art_Ificious schreef:
Voor mij is begin mei helaas te krap ivm vervoer regelen.

Wedstrijdseizoen is begonnen dus veel verhuurders hebben al een volle agenda.

Wanneer zou het voor jou uitkomen art_Ificous?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:04

Iets verder in de maand mei zodat ik wat kan regelen met vervoer. Nadeel als je zelf niet over vervoer beschikt helaas.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:56

Later is wat mij betreft ook prima.. wel even kijken hoe het dan met m’n paard is. We sukkelen wat. Hoewel poseren onder alle omstandigheden wel mogelijk moet zijn.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 23:19

Ik kom heel toevallig dit topic tegen, zie Limburg en dan moet ik ff kijken.
Wil alleen even opmerken dat fotoshoots op de Brunssumerheide niet zomaar mogen:

https://www.l1nieuws.nl/amp/nieuws/2570 ... et-betalen

Ik heb er persoonlijk niets op tegen, maar ik dacht meld het even, zodat jullie niet voor verassingen komen te staan.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 23:24

Oké, wat een gedoe weer. Mss is de meinweg, rond het Melickerven of het heide gebied mss een optie?

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 08:06

We kunnen altijd naar de rode beek naast de Brunssummerheide, deze is namelijk geen natuurgebied.

Dit is letterlijk 50 meter voor de heide. Hier mogen honden etc ook gewoon los lopen.
Verder wel gewoon dezelfde natuur en pracht.
Dus dat komt wel goed

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 10:09

Bedoel je dan de Schinveldse Bossen? Daar zijn ook mooie plekken.

Van het losloopgebied op de brunsummerheide ben ik niet echt gecharmeerd.
Daar zijn al een paar paarden gepakt door die honden. Te klein gebied / teveel honden.
Bovendien zal daar ook de vergunningplicht voor fotografie wel gelden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 10:36

In het weekend wil je sowieso het losloop niet in op de heide. Ik woon er pal naast en kom er doordeweeks wel eens en met slecht weer en toen onze hond jonger was kwam ik er dagelijks. Maar ik ben er in de weekenden e.d. echt niet te vinden, dat is niet grappig met alle honden eigenaren wie hun hond losgooien en alle vrijheid geven - er zijn echt vaak incidenten maar ik kan me niet voorstellen wat er gebeurd wanneer er meerdere paarden ook nog tussen komen, wat ook officieel niet mag natuurlijk want die horen op de ruiterroute te blijven. Aanlijn gebied en Roode beek e.d. is rond etenstijd bv wel te doen maar overdag ook echt goed druk hier moet ik zeggen - en ik was idd ook even vergeten van die regels omtrent fotoshoots e.d. maar dat is tegenwoordig bij natuurmonumenten een ding dus ik denk dat dat lastig word ook op de brunssummerheide.

Er is eerlijk gezegd ook echt geen plek om dit te doen met paarden in losloop hier op de heide en zelfs in aanlijn is het denk ik een lastig verhaal met een groep. Maar losloop zou ik niet eens als optie meenemen. Het stukje ruiterpad wat door losloop gaat, loopt ook alleen door het laatste stukje bos gebied en niet in de meer open stukken; daar mogen de paarden dus eigenlijk ook niet eens komen.

Schinveldse bossen moet je in weekend wel ook rekening mee houden dat het heel druk is qua wandelaars e.d. Maar als je specifieke tijden zou doen, vind je vast wel momenten dat het beter te doen is. Maar ik denk persoonlijk dat er weinig plekken zijn welke rustiger zijn voor een grotere meeting waar meer paarden/honden etc samenkomen hier in het zuiden waar je echt goed de tijd en rust hebt om dit tot uitvoering te brengen. Bij de Schinveldse Bossen kun je wel net buiten de bossen op de iets meer open stukken nog wat doen misschien.

Met echt meer paarden/grotere groep is het gewoon lastig wel in die zin. Op de heide heb je nog een zandvlakte maar daar is het in weekenden e.d. echt afgeladen vol. ^nog los van de regels omtrent fotoshoots.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 20-04-25 10:45, in het totaal 5 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 10:37

Toch jammer die vergunningsplicht. Op de Lommelse Sahara mogen fotografiegroepen ook niet meer.
Zo wordt het toch lastig om nog mooie plaatsen te vinden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 10:42

Ja, ergens snap ik het wel. Met Hoe druk het tegenwoordig ook is in dit soort gebieden... ^even kijkend naar de Brunssummerheide bv dan. En dan nog los van natuur behoud, omdat veel mensen en dieren natuur kapot trappen als ze van de paden af gaan, maar ook gewoon een stukje veiligheid richting iedereen ivm drukte. Ik zou met m’n paard bv echt niet met een gerust gevoel op de drukke heide hier in het weekend willen staan denk ik want mensen komen op die zandvlakte en ook rondo Roode Beek e.d. wel van alle kanten. Maar rond etenstijd bv is het wel beter te doen en vlak voor golden hour dan ook. Maar ik weet niet hoe goed ze controleren ook hierop bv mbt de regels.

Eigenlijk zou je ergens een andere plek moeten vinden buiten een officieel natuur gebied om, waar gewoon niet massaal mensen naartoe komen omdat het een populair gebied is.