[P/M] Herfst fotomeeting Beetsterzwaag, thema Sprookjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Swift

[P/M] Herfst fotomeeting Beetsterzwaag, thema Sprookjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 20:32

Onze oudste twee dochters hebben jaren geleden een aantal keer meegedaan aan de herfst sprookjes fotomeetings in Beetsterzwaag. Onze jongste dochter van vier vraagt al tijden wanneer zij eens een keer net zulke mooie foto's met haar pony's mag maken. Daarom wil ik toch eens proberen of er nog animo is voor weer eens een herfst thema fotomeeting in de mooie bossen van Beetsterzwaag. Qua thema zijn de sprookjes altijd goed bevallen dus daar wil ik weer een beetje bij blijven, in de ruime interpretatie (dus een mooie jurk of gave viking outfit is ook helemaal goed).

Ik heb het idee dat het altijd een stuk lastiger is om fotograven dan modellen te vinden. Daarom lijkt het me handig om eerst te kijken of er überhaupt animo is vanuit fotograven en dan aan de hand van het aantal fotograven het aantal modellen te bepalen.

Onze jongste dochter (4 jaar) wil sowieso heel graag mee als model met haar twee Shetlanders:

Afbeelding

Afbeelding

En de oudste twee (inmiddels alweer 17 en 14) vinden het ook leuk om op foto te gaan (zij nemen dan waarschijnlijk hun pony's niet mee en kunnen gewoon in dezelfde beurt als hun zusje meedoen). Onze meiden hebben straks alle drie een witte hippie/boho jurk met gehaakte details dus dat lijkt me wel heel leuk als outfit voor als ze met zijn drieën op de foto gaan:

Afbeelding

Maar de jongste zal ook graag een zelfgemaakte sprookjes outfit willen net als haar zussen vroeger. Ik weet nog niet precies wat voor outfit het wordt maar het zal weer in sprookjes/fantasie thema zijn net als de oudste twee bij de drie eerdere edities van de herfst meetings in Beetsterzwaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Swift op 01-09-24 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [P/M] Herfst fotomeeting Beetsterzwaag, thema Sprookjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:34

Kan je niet beter gewoon een fotograaf inhuren voor deze foto's?

Om on topic te blijven: qua locatie is het voor mij als fotograaf te ver.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 20:40

Ja een fotograaf inhuren is inderdaad ook een optie maar we kijken ook nog steeds met veel plezier terug op de gezelligheid bij deze meetings! Onze dochters hebben het bijvoorbeeld nog steeds over de pepernoten die niet alleen zijzelf maar ook de pony erg lekker vond :D Het geeft gewoon een heel leuke sfeertje om met zijn allen zoiets te doen! En als iedereen er zo bijloopt is het ook lang zo "akward" niet, wat voor pubers ook belangrijk is ;)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:53

14 en 17 al, jeetje! Wat zijn ze groot geworden!

De meetings waren altijd super gezellig dus ik snap helemaal dat je daarvoor zou willen gaan :) Ik fotografeer eigenlijk niet echt meer maar zou het denk ik wel leuk vinden om nog een keertje mee te gaan om foto's te maken!

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:57

Mn hart maake een klein sprongetje toen ik de titel zag hahah :D
De vorige meetings waren ontzettend leuk! Ik ben bang dat het mij niet gaat lukken om er als model te zijn, maar ik heb wel wat kleding / attributen / tuig te leen.
Laatst bijgewerkt door Bamii op 01-09-24 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:04

Leuk idee om dit weer eens te doen :)
Ik hielp vroeger wel vaak mee met deze meetings (en zie ook al wat props terug op de foto's haha) en het lijkt me heel leuk dat weer te doen.
En ik heb nog steeds een klein assortiment aan accessoires enzo te leen :-)

Edit: en heel misschien wil ik wel meedoen als fotograaf, al zit ik niet meer zo in de fotografie, als ik dat al gezeten heb ooit :=

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 21:23

Ah wat leuk dat jullie allemaal zo enthousiast reageren! Ja het waren echt hele gezellige meetings!

Ja ze zijn echt heel groot al Mariett! Het gaat heel snel! Het zou super leuk zijn als je toch nog weer een keer mee zou willen als fotograaf, je maakt prachtige foto's!

Hahaha ja jij was voorheen natuurlijk altijd de aanjager Bamii! Lief dat he spullen wil uitlenen, jij hebt inmiddels ook een hele verzameling volgens mij! Jammer dat je niet mee kunt als model, misschien lukt het wel om even langs te komen voor de gezelligheid?

Ja een bekende boog Runa, zo tof dat ze die toen kon lenen! Het zou super leuk zijn als je er weer bij kunt zijn, al helemaal als dat met camera is!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 08:01

Beetsterzwaag is prima te doen. Ik heb geen idee wanneer je in je hoofd hebt, maar als ik dan kan, dan wil ik wel als fotograaf. Ik heb zelf evt. ook wel een paard met westernzadel, wat middeleeuwse jurken, barokke hoofdstellen en borsttuigen. Maar het ligt er wel aan wanneer je het wilt gaan doen. In de winter is mijn paard bijvoorbeeld wel een echte teddybeer.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 09:17

Leuk dat je interesse hebt Germie! Het is een herfstmeeting, het is natuurlijk het mooist als er wat herfstkleuren in het bos zijn maar voor de modellen ook fijn als het niet steenkoud is dus half/eind oktober is waarschijnlijk wel een mooie tijd. Onze Shetlanders zitten dan ook al in de wintervacht maar bij die kleintjes vind ik dat juist wel schattig.

kvfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 19:23

Hé wat leuk ik herken je meiden nog van toen, grappig ik kwam speciaal weer even op bokt kijken of er nog dit soort fotomeetings georganiseerd worden maar ik zie helaas heel weinig

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 20:20

Ik wil evt wel mee als model :) Misschien kan ik wel iets lenen van bamii

Ik heb zelf ook mooi tuig (barock en Spaans)

Hier in de kleding en spullen van bamii
Afbeelding
Ik heb nog een eenhoorn hoorn. Een zwarte. Wil ik evt wel uitlenen
Afbeelding
En dit warrior tuig. Leen ik niet uit
Afbeelding
Afbeelding

kvfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 08:21

T lijkt mij dus helemaal leuk, wie weet kan iemand wat organiseren in de herfstvakantie, effe goeie datum uitkiezen zeg maar :D ik fotografeer wel, ook al zou ik zelf ook graag in outfit meedoen hahaha

kvfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:05

Ja lijkt mij helemaal leuk! Wie ziet het zitten om zoiets te organiseren (kan dat qua tijd) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:37

Ik wil best TS helpen organiseren :j Leuk dat er weer eens een fotomeeting komt!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 16:59

Wauw wat leuk toch weer reacties! Ik organiseer uiteraard nog steeds graag wat als er voldoende enthousiaste fotograven te vinden zijn maar met een klein clubje is ook al leuk natuurlijk!
Wat grappig onze oudste was toen op de foto's nog zo'n meisje, ze is vorige week 18 geworden!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 18:01

Ik wil dit jaar zeker ook nog mee als fotograaf :)

18!! Gaat ze ook weer mee Swift?

Ik fotografeer al een tijdje wat minder actief maar heb wel een paar voorbeelden natuurlijk:
Dit was afgelopen oktober, hele enge (!!) shoot met bokker Runa en haar paard.. Runa
Afbeelding

Afbeelding

Mama & veulen van bokker Bamii
Afbeelding

Bokker Signe en haar stoere paardje een tijdje geleden
Afbeelding

Eventueel kan ik mijn groothoeklens meenemen! Daar krijg je ineens een heel ander beeld mee.
Afbeelding

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 19:50

Leuk dat je wil fotograveren Mariett en kvfoto ook natuurlijk! Van Germie en Runa zie ik van lang geleden nog een misschien als fotograaf, als jullie het ook zien zitten hebben we in iedergeval al vier fotograven.
Ik ga binnenkort eens even wat op zetten om hopelijk nog wat meer intresse te genereren en een datum te prikken, de herfstvakantie is daarvoor inderdaad ideaal!

Ik denk dat al onze dochters wel mee zouden willen! De oudste twee hebben er echt leuke herinneringen aan. Onze oudste doet inmiddels niks meer met paarden, de middelste af en toe en de jongste is nu nog wel een echt mega enthousiast penny meisje <3

Afbeelding

Maar ze vinden het alle drie wel leuk om op de foto te gaan (geen idee van wie ze dat hebben :') )

En mochten jullie nog iets anders dan harige Shetlanders voor de lens willen heeft de jongste nog een grote vriend die vast ook wel model wil staan:

Afbeelding

kvfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:08

Ik kwam dit nog tegen in oude fotomeeting forums voor het plannen Swift. Helpt dit?:

Wat:
fantasy fotomeeting. Hier mag je je helemaal uitleven qua ideeën! Hierboven staat een klein moodboard van uit 2018, maar leef je uit! Het mag van roodkapje en once upon a time achtig tot warrior, als je er maar iets anders uit ziet dan normaal Ervaring is dat je geen compleet kostuum hoeft te kopen maar dat er met lenen en wat creativiteit al een heel gaaf resultaat is! Je hoeft geen model te zijn of een prachtig paard of een compleet kostuum te hebben zoals hierboven. Een mooie cape of jurk of iemand die zelfs een pijl en boog heeft geeft vaak al een hele mooie sfeer.

Waar:
Beetsterzwaag

Wanneer:
herfstvakantie (datum nog uitkiezen)

Aanmelden
Iedereen is welkom. Fotografen gaan mee op volgorde van aanmelding. Modellen worden door de fotografen gekozen bij veel animo.

Wanneer je als fotograaf mee gaat is het handig dat je zelf een model een beetje kunt aansturen. Je kunt gekoppeld worden aan een wat meer ervaren fotograaf. Maar je moet je zelf ook kunnen redden.
Wanneer je mee wil als model is ervaring niet nodig. Je moet het wel leuk vinden om voor de camera te staan omdat je door diverse fotografen zult worden gefotografeerd. Foto's zullen voor promotie/website/sociale media worden gebruikt. Hier moet je wel rekening mee houden.

Qua modellen is iedereen en elk paard is welkom. Dames, heren of koppels, moeder met dochter/zoon of kind of zwanger. Ben je je nog geen 18 jaar, dan graag toestemming van je ouders/verzorgers! Je mag uiteraard iemand mee nemen.

Aanmelden middels PB, aanmeldingen via het topic neem ik niet mee.

Model
Boktnaam:
Echte naam:
Leeftijd:
Minimaal 2 recente foto's:
Extra: bv info over kleding of accessories die je hebt en de ervaring die je hebt

Fotograaf:
Boktnaam:
Fotografienaam:
Website:

Het Aantal fotografen en modellen die mee gaan deze dag is afhankelijk van animo.