Taalmaatjes meeting!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Taalmaatjes meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-22 09:35

Hoi,

Omdat wij van plan zijn te gaan emigreren ben ik Spaans aan het leren. Ik besteed nu zo tussen de 4 en 7 uur per week aan leren via Duolingo. Dat gaat best lekker. Daarnaast kijk ik Spaanse series en films. Echter mis ik het echte oefenen van het spreken met iemand.
Nu zijn er op bokt vast mensen die goed Spaans spreken. Maar willen die ook afspreken?

Nu zijn er vast ook mensen die een andere taal aan het leren zijn en die het ook leuk vinden om met mensen af te spreken die deze taal goed spreken.

Ik heb zelf 2 paarden dus daar zouden we iets mee kunnen doen tijdens het oefenen. Ik ben ook in voor een wandeling, spelletjes spelen, hapje eten.....eigenlijk ben ik overal wel voor in haha.

Zou leuk zijn als ik via dit topic iemand kan vinden of zelfs meerdere mensen. Ik woon zelf in Harderwijk maar ben best bereid om een stuk te rijden.

Lijkt me handig om een lijstje te maken wat je zoekt qua taal of wat je aanbiedt.

Lijstje:
Shirley - zoekt spaans

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Taalmaatjes meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 14:21

Ik vond het echt een goed idee. Maar blijkbaar ben ik de enige haha!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:28

Het is ook een goed idee. Alleen ik kan je er nog niet mee helpen. Je bent denk ik flink veel verder met spaans dan ik. Maar het werkt wel :j ik doe hetzelfde met mijn mwa ok wel frans bij een volledige beginner. En het leert wel gemakkelijker denk ik

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Taalmaatjes meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:34

Ik spreek een aardig woordje Spaans en heb nog steeds les met een fanatiek groepje online. Veel conversatie! Wel op C1 niveau, dat is een beetje hoog gegrepen misschien?

Ik vind je idee leuk, maar ik woon al in Spanje. Misschien een online groepje maken?

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Taalmaatjes meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 22:24

C1 niveau is wat hoog gegrepen haha.
Online trekt me niet zo.
Ik zit voor mijn werk al de hele dag achter een beeldscherm en ben totaal geen binnen mens.
Dus zodra de werkdag voorbij is ben ik het huis uit.
Daarom lijkt het mij leuk om echt af te spreken.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 08:57

Ik snap je helemaal. Zeker als je altijd al online werkt. Voor mij is het een uitje op een of andere manier, met een groep van over de hele wereld. Dat maakt de conversaties echt interessant.

Ik zou best mee willen doen, maar ja, dat is echt te ver.

¡Ánimo! ¡Qué tengas suerte!

De emigratieplannen vind ik wel interessant trouwens! Op korte termijn al? En waarheen?

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Taalmaatjes meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 10:25

Ja snap ik. dan is het wel erg leuk!

Gracias!

Termijn hangt van mijn vriend af. Die heeft eerst nog een eigen zaak te verkopen/ af te bouwen.
Hij wil het liefst geen winter meer doorbrengen in NL. Ik deel deze mening maar of het haalbaar is? Het is iets waar ik geen invloed op heb dus laat dat een beetje los.
We gaan naar de Dominicaanse Republiek

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Taalmaatjes meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 11:50

Dit zit vaak ook wel in grote steden! Even rondje zoeken op Facebook of Google?

Persoonlijk vind ik duolingo echt slecht om een taal mee te leren. Je leert het hoogstens een beetje lezen is mijn ervaring.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Taalmaatjes meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:37

Ben het wel met je eens, Poes! Grammatica is zo belangrijk in het Spaans. Als ik hier mensen zie die bijvoorbeeld de accenten weglaten, denk ik echt dat ze dan niet snappen hoe je daar mee de fout in kan gaan.

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:04

Ik vind nog steeds Nemo fijn. Kost maar 11 zoveel, en dan heb je 1500 woorden en zinnen om te oefenen, zoveel je wilt.
Je kan ook inspreken om te horen of je uitspraak juist is.
Ik ben van nul woorden Pools nu naar 700 gegaan, moet het vaak herhalen tot het blijft hangen maar het lukt!
Alleen woorden kennen en zinnen uitspreken, de grammatica laat ik voorlopig achterwege.

Het is me alleen nog steeds niet gelukt om een native speaking Poolse te ontmoeten om de taal ook in de praktijk te brengen.
Dat taalmaatjes idee is best een goed idee, ik denk dat irl oefenen naast het studeren heel goed is voor je taalontwikkeling.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Taalmaatjes meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:20

Mijn ervaring is dat een live cursus best werkt. Zij hebben ook vaak de contacten om het mee te oefenen. Ik heb live lessen, online (groep en privé), thuiscursus en duolingo gedaan. Ik heb nog meer Spaans geleerd van af en toe mails van klanten lezen of ermee te proberen praten dan van maanden duolingo.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Taalmaatjes meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:43

Leuk idee, maar ik ben het wel eens met wat Poes ook al zegt. Een cursus werkt veel beter, je krijgt daar echt een goede basis van :j

Houd er trouwens rekening mee dat ze op de Dominicaanse ook nog eens een flink accent hebben :)) dus als je met een Dominicaan zou kunnen oefenen, zou dat zeker kunnen helpen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:46

Nadeel van een fysieke cursus je moet altijd (moe of niet zin of niet )erheen. Dat werkt voor mij wel minder. Op school liep het daarom ook nooit lekker met de taallessen. :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Taalmaatjes meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:23

Sja als je een taal of iets anders wil leren kom je er sowieso niet zonder een beetje inzet zeker?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Taalmaatjes meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:04

Klopt, maar een groepsles is niet de enige manier om het te leren. Vaak een kwestie van doen en veel oefenen

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Taalmaatjes meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:08

Ja dat is ook heel goed maar niet altijd makkelijk te realiseren. En zeker niet minder lastig dan een groepslesje .

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 19:13

karuna schreef:
Nadeel van een fysieke cursus je moet altijd (moe of niet zin of niet )erheen. Dat werkt voor mij wel minder. Op school liep het daarom ook nooit lekker met de taallessen. :')


Thuis, online en toch in een vaste groep. Zin moet je soms maken.