Dierentuin liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Century

Berichten: 5992
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 23:19

Ik woon er zo dichtbij, maar ben er nooit geweest. Wel eens de moeite waard dus?

Oh, die hebben best een aantal leuke dieren. En sneeuwpanters?? :wow: ik dacht dat die niet in NL-dierentuin zaten... Nu ga ik er zeker heen. Ik denk dinsdag als ik vrij ben... Misschien dan maar gelijk een abonnement en regelmatig even kijken, is maar 8 minuten met de auto...
Jammer dat de pup niet mee mag :P

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 23:29

Ja ik vond het leuk, toch echt wel wat redelijk unieke soorten als gestreepte hyena’s, manenwolf, rode honden, fossa, kea’s, diverse soorten grote kraanvogels, nevelpanters en sneeuwpanters. Geen olifanten, leeuwen, ringstaartmaki’s of giraffen, maar die zie ik al genoeg :+ .
Her en der echt nog wel ouderwetse, kleine verblijven maar wel veel positieve groei. Er komen kennelijk ook nog lammergieren, misschien dat ik dan toch nog een keer terug ga .

Century

Berichten: 5992
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 23:35

Ik ben helemaal overtuigd. Ga er in ieder geval een keer heen om te kijken :D

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 23:38

maj0 schreef:
Hoi mag ik me hier ook melden!

Ik vind dierentuinen ook echt leuk om heen te gaan!
Mooiste dierentuin tot nu toe vind ik toch wel de dierentuin in Valencia
Even paar foto's van paar jaar terug

[ [url=m/jrbZRz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/C4LAey.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/geUlbc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9jsz1y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ciduY4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nH5Kac.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou nog graag keer naar Aqua Zoo Leeuwarden gaan, en ook naar de dierentuin in Antwerpen helaas is dat voor ons te ver rijden vanaf hier.

Ken iemand hier Dierenrijk bij Eindhoven? En is dat wat?


Kom onder mn meeleessteen vandaan. Ivm gratis entree er geweest er geld voor betalen zou ik niet doen met 2 uur alles gezien, vond ook bij de leeuwen en neushoorns veel stereotype gedrag. Dag ervoor bij beekse bergen niet gezien.

Texas02

Berichten: 4651
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 23:40

Is iemand wel eens in Zoo am Meer, Bremerhaven (Duitsland) geweest? Het moet heel klein zijn, maar zou het de moeite waard zijn? Ze hebben wel poolvossen, die zijn zo leuk <3 Maar het is wel 145km enkele reis rijden, dus als het niet de moeite waard is, bewaar ik dat benzinegeld liever voor iets anders.

Century

Berichten: 5992
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 23:43

Ik vond Dierenrijk best leuk toen we er waren, was een stuk groter dan ik dacht. Kan me niet herinneren dat ik stereotyp gedrag gezien heb.

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 07:23

In kasteelpark Born wonen ook poolvossen en die is echt spotgoedkoop. Wel leuk voor een middagje. De wasberen zijn echt heel leuk!

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 07:50

Zal toch even uitgebreidder reageren. Was "vroeger" niet echr een dierentuin liefhebber maar met onze kinderen naar de dierentuin vind ik wel heel leuk.

Zelf vind ik apenheul super leuk en vind ik de beekse bergen echt 1 van de mooiste dierentuinen die ik heb gezien met mooie en grote verblijven voor de dieren. Ik was daar vorige week donderdag dag erop in dierenrijk. Misschien dat daarom die zo tegenviel verblijven beduidend kleiner etc.

In de afgelopen 2 jaar ook in berlijn zoo geweest (heel mooi!), emmen (vond ik minder), ouwehands. En dus ook nog apenheul.

Wil nog heel graag naar burgers zoo, dat is lang geleden en overloon is bij ons in de buurt.

haffiefreak

Berichten: 1667
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 09:21

Mijn lijstje waar ik ben geweest:
Artis
Wildlands
De oude dierentuin in Emmen (ik vond deze mooier)
Ouwehands dierenpark
Apenheul
Aqua zoo
Blijdorp
Hoenderdaell
Gia zoo
Zooparc overloon
Zoo veldhoven
Dierenpark zie zoo (volkel)
Dierentuin Nodhorn

Niet echt dierentuin maar parken
Taman Indonesië (in de buurt van Steenwijk)
Vogelpark ruinen
Orchideeënhoeve (heet nu anders)

En vast nog wel wat meer.

Century

Berichten: 5992
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 09:41

Maartje1990 schreef:
Zal toch even uitgebreidder reageren. Was "vroeger" niet echr een dierentuin liefhebber maar met onze kinderen naar de dierentuin vind ik wel heel leuk.

Zelf vind ik apenheul super leuk en vind ik de beekse bergen echt 1 van de mooiste dierentuinen die ik heb gezien met mooie en grote verblijven voor de dieren. Ik was daar vorige week donderdag dag erop in dierenrijk. Misschien dat daarom die zo tegenviel verblijven beduidend kleiner etc.

In de afgelopen 2 jaar ook in berlijn zoo geweest (heel mooi!), emmen (vond ik minder), ouwehands. En dus ook nog apenheul.

Wil nog heel graag naar burgers zoo, dat is lang geleden en overloon is bij ons in de buurt.


Beekse Bergen is ook heel mooi en ruim :j

maj0

Berichten: 6601
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:20

haffiefreak schreef:
Mijn lijstje waar ik ben geweest:
Artis
Wildlands
De oude dierentuin in Emmen (ik vond deze mooier)
Ouwehands dierenpark
Apenheul
Aqua zoo
Blijdorp
Hoenderdaell
Gia zoo
Zooparc overloon
Zoo veldhoven
Dierenpark zie zoo (volkel)
Dierentuin Nodhorn

Niet echt dierentuin maar parken
Taman Indonesië (in de buurt van Steenwijk)
Vogelpark ruinen
Orchideeënhoeve (heet nu anders)

En vast nog wel wat meer.


Ik zou dan ook nog naar münster gaan in Duitsland die is ook mooi

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 12:03

Hier nog en fotograaf die graag naar dierentuinen gaat. Vorig jaar naar Gaia Zoo geweest. Blijf dat een mooie dierentuin vinden met veel mogelijkheid tot fotograferen zonder hekken.
Volgende week (als het door gaat met al die rot regen) een workshop in Duitsland bij Anhokter Scheiz van Steven Ruiter.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

haffiefreak

Berichten: 1667
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 14:48

maj0 schreef:
haffiefreak schreef:
Mijn lijstje waar ik ben geweest:
Artis
Wildlands
De oude dierentuin in Emmen (ik vond deze mooier)
Ouwehands dierenpark
Apenheul
Aqua zoo
Blijdorp
Hoenderdaell
Gia zoo
Zooparc overloon
Zoo veldhoven
Dierenpark zie zoo (volkel)
Dierentuin Nodhorn

Niet echt dierentuin maar parken
Taman Indonesië (in de buurt van Steenwijk)
Vogelpark ruinen
Orchideeënhoeve (heet nu anders)

En vast nog wel wat meer.


Ik zou dan ook nog naar münster gaan in Duitsland die is ook mooi


Die lijkt me inderdaad ook mooi. Alleen 2,5 uur enkele reis.

maj0

Berichten: 6601
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:35

Dat is wel ver ja! Dat hebben wij met de dierentuinen in België. Daar wil ik ook graag nog na toe.

xoranlover mooie foto's! Misschien moeten wij ook nog keer na gaia zoo wel keer geweest maar dat is al jaren geleden. Ik vond Amersfoort ook mooie dierentuin maar niet echt fijn om te fotograferen

knollentuin
Berichten: 10400
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:49

Ik heb nu op mijn lijstje para daiza staan in belgie- hier wil ik dit jaar nog een x naartoe- de mogelijkheid te blijven overnachten - 24 u entree en de indeling en aankleding in de landen thema's zijn zo mooi!

maessie

Berichten: 5759
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:55

Hier ook PairiDaiza nog op de lijst, schoonzus is er geweest en moet idd heel erg mooi zijn. En pandas en koalas wil ik altijd nog eens zien :j

Wij wonen dichtbij Aquazoo, maar na een jaarabonnement nu wel even uitgekeken. Is het leukst tijdens hun tentoonstellingen, nu hebben ze prehistorie thema met bv mammoet en sabeltandtijger. Najaar hebben ze een paar x dinos gehad. Heb verder naast wildlands hoofdzakelijk buitenlands vergelijk. (Oostenrijk, Finland)

brennie85

Berichten: 573
Geregistreerd: 03-11-08
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 17:09

Wij zijn inmiddels al drie keer in Pairi Daiza geweest.. er zit een Van der Valk in de buurt die een arrangement aanbiedt. De laatste keer hebben we in PD zelf geslapen. Dat was echt geweldig. Alles was zo goed geregeld en verzocht. We hadden de hotelkamer met uitzicht op de zeeleeuwen, het was echt geweldig. Ik vond 1 nacht eigenlijk ook nog te kort om goed te kunnen genieten van de luxe hotelkamer.

Vandaag even snel in Ouwehands geweest. Wilde toch wel even de koala zien. Erg schattige beestjes zijn het. Eerder in een andere dierentuin in Frankrijk ook al gezien dus niks nieuws voor ons. Maar wel leuk om het nieuwe verblijf even te bekijken

AmyJamess

Berichten: 2122
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 17:19

knollentuin schreef:
Ik heb nu op mijn lijstje para daiza staan in belgie- hier wil ik dit jaar nog een x naartoe- de mogelijkheid te blijven overnachten - 24 u entree en de indeling en aankleding in de landen thema's zijn zo mooi!


Tip, als je dit jaar nog wil zou ik niet te lang wachten met boeken. Veel zat tot het najaar al volgeboekt.

knollentuin
Berichten: 10400
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 17:28

AmyJamess schreef:
knollentuin schreef:
Ik heb nu op mijn lijstje para daiza staan in belgie- hier wil ik dit jaar nog een x naartoe- de mogelijkheid te blijven overnachten - 24 u entree en de indeling en aankleding in de landen thema's zijn zo mooi!


Tip, als je dit jaar nog wil zou ik niet te lang wachten met boeken. Veel zat tot het najaar al volgeboekt.


Ja dat zag ik al idd!!

Texas02

Berichten: 4651
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 17:46

haffiefreak schreef:
Alleen 2,5 uur enkele reis.


Dat heb ik nou ook bij elke dierentuin die mooi is.. -O-

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 18:24

Hier staat Pairi Daiza ook nog op de wishlist.

Texas02

Berichten: 4651
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 01:29

Ik kwam trouwens dit youtube kanaal tegen: https://www.youtube.com/@ZooErlebnis
Met heel veel video's van verschillende dierentuinen. Vooral Duitsland, maar ook een paar in Nederland en buitenland. Ook eentje van het oude dierenpark in Emmen. Die mis ik wel hoor..

Texas02

Berichten: 4651
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 22:55

Zoals ik begrijp werkt Ouwehands nog steeds met een tijdslot, klopt dat? Weet iemand hoe het zit als je jouw gereserveerde tijdslot niet gaat redden? Stel je komt in de file, of je gaat met het OV en de trein heeft (weer eens) vertraging oid.. Kom je er dan niet meer in? Want dan is het haast "veiliger" om een kaartje aan de kassa te kopen, want dan zit je volgens mij niet aan een tijdslot gebonden?

Escada

Berichten: 3858
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 06:51

Ik ben er zondag geweest, zag wel een rij staan bij de gastenservice om gewoon losse kaartjes te kopen. Ik heb geen idee qua tijdslot want ik kan gratis naar binnen. Denk niet dat ze er nog heel moeilijk over doen

wendy1987

Berichten: 6941
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 06:55

Ik had gister gewild, maar kon niet parkeren dus omgedraaid uiteindelijk. Had wel een ticket, maar was niet te doen. Slechte service, ik vind die tijdsloten al niets met een abonnement, en t werkt dus ook niet want alles was nog vol.
Haf ik dat gezien met boeken van ticket uur eerder, was ik niet eens aangereden...
Maar ze kijken niet naar tijd verder volgens mij hoor. Ze zeggen dat ze dit nog doen zodat ze weten of en hoeveel personeel ze in moeten zetten..