De Veluwe rond met bokkers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 20:59

Anoniem schreef:
xxwienekexx schreef:
Nee precies hoor, ik vind dat we het gewoon aan moeten kijken. Als het voor iedereen goed voelt kunnen we altijd beslissen een handgalopje te doen, een harder galopje is denk ik niet reëel met een groep. Ik denk dat je dan echt met maximaal 3/4 moet zijn :D


...Maar dan wel in groepjes neem ik aan?

Voor mij hoeft het niet, en heb het wel graag van tevoren duidelijk, anders kan beter iemand anders mijn plekje nemen zeg maar :)

Voor mijn merrie wordt het de eerste keer in zo'n grote groep, en wil wel dat het voor haar ook een leuke ervaring is in plaats van alleen maar een gevecht met mij omdat ze te opgefokt wordt :D


Oh daar heb ik nog geen beeld bij verder, maar ik neem aan van wel. Anders wordt t net een manegeles :Y)

Anoniem

Re: De Veluwe rond met bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:00

Zelf alleen een staprit zou ik zelf geen probleem vinden, gezellig wordt het toch wel denk ik _O-
Maar ik heb er geen zin in dat we straks rijden en de helft ineens wel wil/gaat galloperen zeg maar, dat was m'n punt ;)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 21:02

Anoniem schreef:
Zelf alleen een staprit zou ik zelf geen probleem vinden, gezellig wordt het toch wel denk ik _O-
Maar ik heb er geen zin in dat we straks rijden en de helft ineens wel wil/gaat galloperen zeg maar, dat was m'n punt ;)

Snap ik hoor, ik ben daar zelf heel makkelijk in (hehe zeg ik zelf) vind t gezellig om alleen te stappen maar vind t ook gezellig om een drafje te doen en vind t ook gezellig om een galopje te doen. No worries here :D :D

boedjang
Berichten: 680
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: The Bronx

Re: De Veluwe rond met bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:03

Maakt mij.ook niet uit, alle neusen zelfde kant op is wel handig, ongelukken niet handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:04

Ik ook! Alleen m'n paard denkt daar anders over ;)
Ik heb dat wel echt graag duidelijk van tevoren :j

Draf helemaal prima hoor! Maar galop sla ik over, ook een handgalopje in zo'n grote groep want ik kan je garanderen dat dat niet goed gaat

boedjang
Berichten: 680
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: The Bronx

Re: De Veluwe rond met bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:05

Dreamer, kun jij toch gewoon blijven draven? de mijne springt heel snel over van draf in galop. daar zit ze dan.fijner in tempo veranderd niet dan.

Anoniem

Re: De Veluwe rond met bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:08

Mijne ook. Wellicht zelfs in staptempo maar daar hebben jullie geen last van. Ziet er vooral heel heet uit maar gebeurd weinig.

Alleen stappen ga ik lichamelijk zelf niet trekken. Draven erbij is prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:09

Als de rest gaat galloperen gaat die van mij op zwart, ik geef nu al aan dat ik d'r dan kwijt ben en ben daar heel eerlijk in.
Dan ga ik liever niet mee zodat de rest wel kan galloperen als iedereen dat perse wilt :) No problem! :D Kom ik wel lunchen :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-10-18 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 21:10

Ik denk dat er altijd een aantal zullen zijn die alleen draven en stappen, tegen die tijd is het misschien handig om daarin groepjes te maken met verschillende route's? :D

Bijvoorbeeld:
- Stapgroep doet 12 km ronde door bossen en stuk heide;
- Stap-drafgroep doet 18 km ronde door de bossen, stuk heide en klein stukje zandvlakte;
- Stap-draf-galopgroep doet 23 km ronde door bossen, stuk heide en tikt het kootwijkerzand aan;
en mocht de vraag er zijn kan er nog bij:
- Stap-draf-en uitgebreide galopgroep doet 30 km ronde door bossen, heide en over het kootwijkerzand.

Op die manier zijn we ook allemaal ook ongeveer tegelijkertijd terug voor een lunch :D
Laatst bijgewerkt door xxwienekexx op 19-10-18 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:16

Anoniem schreef:
Zelf alleen een staprit zou ik zelf geen probleem vinden, gezellig wordt het toch wel denk ik _O-
Maar ik heb er geen zin in dat we straks rijden en de helft ineens wel wil/gaat galloperen zeg maar, dat was m'n punt ;)

In de tijd dat ik nog op de manege reed eens met iemand een rit gemaakt, de hele rit met elkaar over alles gehad wat je je maar bedenken kunt; bedenken we op de laatste km dat we alleen maar gestapt hadden _O- Voor de vorm toen maar een galopje gedaan, ging evenmin ergens over :D

Ik heb er dus ook geen probleem mee als er alleen gestapt wordt.

Wat binnen de NVVR meestal gebeurt is dat mensen aangeven wat ze willen doen en dat er dan altijd mensen zijn die dat ook een goed plan vinden. Dat kan dus alles zijn, van een hele dag weg met flink tempo tot rustig een klein blokje om stappen.

Zolang iedereen daar eerlijk over is, zie ik eigenlijk niet zo in wat het probleem is. Hoeft er in principe ook niet gelimiteerd te worden op aantal.
Laatst bijgewerkt door ikke op 19-10-18 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: De Veluwe rond met bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:18

Stappem en draven prima.. Maar alleen stappen wordt me echt te gek.. :P

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 21:19

xxwienekexx schreef:
Ik denk dat er altijd een aantal zullen zijn die alleen draven en stappen, tegen die tijd is het misschien handig om daarin groepjes te maken met verschillende route's? :D

Bijvoorbeeld:
- Stapgroep doet 12 km ronde door bossen en stuk heide;
- Stap-drafgroep doet 18 km ronde door de bossen, stuk heide en klein stukje zandvlakte;
- Stap-draf-galopgroep doet 23 km ronde door bossen, stuk heide en tikt het kootwijkerzand aan;
en mocht de vraag er zijn kan er nog bij:
- Stap-draf-en uitgebreide galopgroep doet 30 km ronde door bossen, heide en over het kootwijkerzand.

Op die manier zijn we ook allemaal ook ongeveer tegelijkertijd terug voor een lunch :D


Bij deze routes is er trouwens alleen een kans dat de 23 en 30 km elkaar tegenkomen, 12 en 18 komen een stukje bos en een stukje heide over hetzelfde stuk maar zijn in tegengestelde richting mooier dus dan rij je ook niet opeens tegen een groep op :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 21:20

ikke schreef:
Zolang iedereen daar eerlijk over is, zie ik eigenlijk niet zo in wat het probleem is. Hoeft er in principe ook niet gelimiteerd te worden op aantal.

Limiet op aantal was meer op het aantal plekken wat de cantharel beschikbaar kan hebben voor de paardjes :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: De Veluwe rond met bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 21:21

En ik ben het er inderdaad vol mee eens dat iedereen 100% eerlijk moet blijven, als het voor jou of je paard niet lekker voelt passen wij ons daar op aan met de hele groep :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 21:24

Anoniem schreef:
Als de rest gaat galloperen gaat die van mij op zwart, ik geef nu al aan dat ik d'r dan kwijt ben en ben daar heel eerlijk in.
Dan ga ik liever niet mee zodat de rest wel kan galloperen als iedereen dat perse wilt :) No problem! :D Kom ik wel lunchen :P

Ik was al op je aan het reageren haha xD

Nee als de stapgroep alleen maar stapt zijn ze daar net zo lang mee bezig als bijvoorbeeld de 23 km groep :D




En om t even duidelijk te hebben ben ik niet de enige die dit idee heeft geopperd, dat was ik met een aantal andere gebruikers. Ik heb alleen het topic geopend in m'n pauze zodat we daar verder konden brainstormen. Ideeën en suggesties doen we met z'n allen, net als we de rit met z'n allen doen *\o/* :D Ik vind het ook geen probleem om het verder zo op te pakken, maar wil wel even duidelijk hebben dat ik daarin nog geen voorbedachte ideeën heb. :) Dus vragen als 'hoe had je dit in gedachten?' kan je wat mij betreft beter omscholen naar 'ik had dit in gedachten, wat vinden jullie?' :D
Laatst bijgewerkt door xxwienekexx op 19-10-18 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:25

Denk dat als er straks een datum vast staat met de 15 opgegeven wensen, iedereen even zijn wens moet opgeven betreft tempo en aantal kilometers.

En dan moeten we even kijken of we aparte groepen doen, of een stukje opsplitsen.

Maar bij elkaar weg galoperen lijkt mij ook niet zo handig nee..

Maar ik. Vermoed dat dit echt wel los loopt als ruiters onder elkaar. Ik heb nog nooit problemen gehad tijdens een groeps rit.. Beetje rekening houden samen toch?

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:27

Mijn paard en ik vinden alles prima. Hard kan ze niet (springt in galop meer omhoog ipv naar voren) en is altijd braaf, rustig en bomproef. Alleen omgevallen bomen zijn doodeng

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 21:28

Nadiine__x schreef:
Maar ik. Vermoed dat dit echt wel los loopt als ruiters onder elkaar. Ik heb nog nooit problemen gehad tijdens een groeps rit.. Beetje rekening houden samen toch?

Eens, wellicht dat ik jullie met m'n kleine quarter in draf niet bij kan houden maar dan doe ik ergens achter je of schuin naast je of een eind achter je wel een handgalopje en anders gaan we weer stappen als je paard daar op reageert. Doe ik met m'n jonkie ook, voor ieder paard en iedere ruiter moet t een leuke ervaring zijn *\o/*



janneke584 schreef:
Mijn paard en ik vinden alles prima. Hard kan ze niet (springt in galop meer omhoog ipv naar voren) en is altijd braaf, rustig en bomproef. Alleen omgevallen bomen zijn doodeng


Whaha bereid je maar voor op de boom-kabouters dan :Y)

boedjang
Berichten: 680
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: The Bronx

Re: De Veluwe rond met bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:55

Ik pas me aan...

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: De Veluwe rond met bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:04

Ik wil binnenkort eens proberen met een vriendin hoe mijn paard reageert op grote vlaktes en bossen. Thuis niet echt veel plekken waar ik kan galopperen dus dat nog niet veel gedaan. Ze kan wel echt heel hard en dat vind ik iet wat spannend dus binnenkort eerst eens oefenen op het strand met 1 ander paardje. Maar alleen stappen en draven vind ik ook goed.

Weet wel dat als ik een rit doe bij The Mill ranch we wel met zn alle rengalop doen op de verstuiving. Maar dat hoeft van mij niet in deze rit.

boedjang
Berichten: 680
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: The Bronx

Re: De Veluwe rond met bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:09

Ik.zou zeker nooit een rengalop doen op voor ons onbekend terrein. Ik denk dat ik mijn dahli sowieso nog nooit echt heb laten gaan in galop, wel rendraf. Maar met een vreemde groep op vreemd terrein zeker niet. Geloof sowieso dat niemand die intentie heeft voor deze boktrit

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:19

xxwienekexx schreef:
Nadiine__x schreef:
Maar ik. Vermoed dat dit echt wel los loopt als ruiters onder elkaar. Ik heb nog nooit problemen gehad tijdens een groeps rit.. Beetje rekening houden samen toch?

Eens, wellicht dat ik jullie met m'n kleine quarter in draf niet bij kan houden maar dan doe ik ergens achter je of schuin naast je of een eind achter je wel een handgalopje en anders gaan we weer stappen als je paard daar op reageert. Doe ik met m'n jonkie ook, voor ieder paard en iedere ruiter moet t een leuke ervaring zijn *\o/*



janneke584 schreef:
Mijn paard en ik vinden alles prima. Hard kan ze niet (springt in galop meer omhoog ipv naar voren) en is altijd braaf, rustig en bomproef. Alleen omgevallen bomen zijn doodeng


Whaha bereid je maar voor op de boom-kabouters dan :Y)


Haha. Is iedere bosrit weer een uitdaging :) Maar als ze niet voorop loopt, vind ze gelukkig helemaal niets eng

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: De Veluwe rond met bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:24

Ik heb meer met qauters gereden en mijn ervaring is dat die over het algemeen zo relexed galoperen dat dit geen onrust veroorzaakt in een groep.
Hun lopen hun tempo en de hard dravers de zijne en meestal is dat een prima combi.

Mijn vaste rij buddy was ook een quater, hebben samen heerlijke ritten gemaakt! ;)

Meestal zijn het de vuur vreters onder elkaar,die elkaar beetje opstangen ;) paar rustige ertussen en dan komt het vast goed!

Nu lijkt het trouwens net of ik een gekke harde crosknol heb ofzo. Maar hij is juist heel erg braaf, kan zich onwijs goed aanpassen aan verschillende paarden en groepen. +:)+

GMekkes
Berichten: 766
Geregistreerd: 23-05-10
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:45

Leuk plan maar is het mogelijk om alleen een stal/weilandje te huren? Ik dacht dat het alleen in combi met een overnachting mogelijk was.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: De Veluwe rond met bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:48

Nee kan ook overdag, mits er genoeg ruimte is.. :)