26/9 wandelen met de honden in de drunense duinen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: 30-6 wandelen met de honden in de Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:19

Ik zou ook niet gaan met de temperaturen die worden voorspelt ;)

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: 30-6 wandelen met de honden in de Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:30

Als je op tijd gaat (een dat hoeft echt niet "midden in de nacht" te zijn) is het prima te doen zolang je niet door het zand gaat lopen ploeteren.

Ik kom er gemiddeld drie keer per week (ook in de zomer) en loop dan gewoon met de honden door het bos naar het water en weer terug. Dit op tijd in de ochtend (uur of 9) of in de avond om alleen even te zwemmen.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:36

XxDiandraxX schreef:
Als je op tijd gaat (een dat hoeft echt niet "midden in de nacht" te zijn) is het prima te doen zolang je niet door het zand gaat lopen ploeteren.

Ik kom er gemiddeld drie keer per week (ook in de zomer) en loop dan gewoon met de honden door het bos naar het water en weer terug. Dit op tijd in de ochtend (uur of 9) of in de avond om alleen even te zwemmen.


Dit is wel wat anders dan 11 uur in de ochtend door het zand.

Bovenstaand kan prima

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:51

JesdaJinn schreef:
XxDiandraxX schreef:
Als je op tijd gaat (een dat hoeft echt niet "midden in de nacht" te zijn) is het prima te doen zolang je niet door het zand gaat lopen ploeteren.

Ik kom er gemiddeld drie keer per week (ook in de zomer) en loop dan gewoon met de honden door het bos naar het water en weer terug. Dit op tijd in de ochtend (uur of 9) of in de avond om alleen even te zwemmen.


Dit is wel wat anders dan 11 uur in de ochtend door het zand.

Bovenstaand kan prima



Oke ik vind 11uur ook wat laat maar volgens mij is er nergens gezegd dat ze perse over het zand gaan toch?

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: 30-6 wandelen met de honden in de Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:53

Niet exact maar L&D is toch ook vooral zand..

Hoe dan ook, ook door het bos vind ik het al snel vrij warm ;) Maargoed. Ik neem aan dat iedereen zelf wel kan bedenken wat goed of niet goed is :)

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 16:55

Oke.... ik vind het persoonlijk best wel jammer dat het topic verstoord wordt hierdoor.
Fijn hoor om tips te krijgen, maar "onverantwoord en sneu " te noemen vind ik een beetje te.
Ik denk dat we echt wel weten wat wel en niet kan, nogmaals, de route is grotendeels door de bossen en je kunt ervoor kiezen om de terugweg ook door de bossen te lopen. Het is namelijk precies gewoon het stuk wat XxDiandraxX loopt dan.
Dus dan kom je NIET eens door duingebied.

Je hond mee laten rennen aan de fiets of in een afgesloten auto je hond opsluiten, dat is sneu en onverantwoord.
Ik voel me namelijk best wel aangevallen op het moment.

Dit is het laatste wat ik hierover zeg.
Aan ieder de keuze om wel of niet deel te nemen aan de wandeling.

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: 30-6 wandelen met de honden in de Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:36

Als je aangesproken voelt is dat jou eigen verantwoording. Maar ja, als je je verplaatst in de hond is het sneu en onverantwoord.

Dit tover ik niet zomaar uit de hoge hoed, dit zijn dingen die gemeten en getest zijn.

Zand wordt gewoon ontiegelijk warm, en daar is het hoofdzakelijk om te doen.

Met zo'n temperaturen moet je gewoon maatregelen nemen.

En ja, als er zulke beslissingen worden gemaakt voel ik mij genoodzaakt er iets van te zeggen omdat honden niet voor zichzelf kunnen praten.

Mensen die ik op zulke tijdstippen door zand of over asfalt zie lopen spreek ik daar ook gewoon op aan. De meeste mensen bezitten de kennis gewoon niet, en nemen de tips ter harte.

Goof

Berichten: 28792
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:42

KimD schreef:
Als je aangesproken voelt is dat jou eigen verantwoording. Maar ja, als je je verplaatst in de hond is het sneu en onverantwoord.

Dit tover ik niet zomaar uit de hoge hoed, dit zijn dingen die gemeten en getest zijn.

Zand wordt gewoon ontiegelijk warm, en daar is het hoofdzakelijk om te doen.

Met zo'n temperaturen moet je gewoon maatregelen nemen.

En ja, als er zulke beslissingen worden gemaakt voel ik mij genoodzaakt er iets van te zeggen omdat honden niet voor zichzelf kunnen praten.

Mensen die ik op zulke tijdstippen door zand of over asfalt zie lopen spreek ik daar ook gewoon op aan. De meeste mensen bezitten de kennis gewoon niet, en nemen de tips ter harte.


De Loonse en Drunense duinen bestaan uit meer dan alleen zand en als je goed had gelezen had je gezien dat ts en aanhang de wandeling door het bos willen pakken. Doorzagen is dus overbodig.

Leuk stuk om te wandelen, ts, wij komen er ook regelmatig. En ja, ook met die temperaturen kun je er prima met je hond door het bos lopen. Veel plezier.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:44

@KimD
Ik zou er niet blij van worden, het zijn mijn dieren en ik ken mijn dieren goed genoeg. Dus als ik om 11h een ronde wil gaan wandelen in de Loonse en drunense duinen bepaal ik dat altijd zelf. Ik wil je graag aanspreken op je gedram, nergens voor nodig. Dus bij deze, je punt is duidelijk. We weten nu wel wat jij zou doen. Verder bepaald iedereen voor zich wat hij/zij doet.
Laatst bijgewerkt door Dayanara op 27-06-18 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:45

Goof schreef:
KimD schreef:
Als je aangesproken voelt is dat jou eigen verantwoording. Maar ja, als je je verplaatst in de hond is het sneu en onverantwoord.

Dit tover ik niet zomaar uit de hoge hoed, dit zijn dingen die gemeten en getest zijn.

Zand wordt gewoon ontiegelijk warm, en daar is het hoofdzakelijk om te doen.

Met zo'n temperaturen moet je gewoon maatregelen nemen.

En ja, als er zulke beslissingen worden gemaakt voel ik mij genoodzaakt er iets van te zeggen omdat honden niet voor zichzelf kunnen praten.

Mensen die ik op zulke tijdstippen door zand of over asfalt zie lopen spreek ik daar ook gewoon op aan. De meeste mensen bezitten de kennis gewoon niet, en nemen de tips ter harte.


De Loonse en Drunense duinen bestaan uit meer dan alleen zand en als je goed had gelezen had je gezien dat ts en aanhang de wandeling door het bos willen pakken. Doorzagen is dus overbodig.

Leuk stuk om te wandelen, ts, wij komen er ook regelmatig. En ja, ook met die temperaturen kun je er prima met je hond door het bos lopen. Veel plezier.


Daarom heb ik het ook specifiek over zand. En niet over het bos. Persoonlijk ga ik daar ook niet naartoe als het zo warm wordt, maar dat is vaak wel een stuk koeler, sowieso de bodem.

Maar ik kan me geen enkele route bedenken die volledig over bosgebied is.

Goof

Berichten: 28792
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: 30-6 wandelen met de honden in de Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:46

Die is daar toevallig wel, dus het heeft geen zin verder door te drammen. Je punt is duidelijk.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:49

Goof schreef:
Die is daar toevallig wel, dus het heeft geen zin verder door te drammen. Je punt is duidelijk.


Ik wilde net zeggen, dan is KimD nooit in de LDD geweest want die route is daar echt wel :j

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:58

Goof schreef:
Die is daar toevallig wel, dus het heeft geen zin verder door te drammen. Je punt is duidelijk.


Dan hebben we die route gemist, kom er wel vaker. Maar wij gaan dan hoofdzakelijk voor een route door zowel bos als door zand, want dat hebben we hier niet.

Heeft verder niks met door te drammen maken. Ik heb gewoon te doen met de honden, en ja, dat neem ik bloedserieus. ;)

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 20:04

KimD, misschien in het vervolg eerst even vragen hoe de route eruit ziet voordat je begint met oordelen?

2 foto's ( van google ) van de route.
Afbeelding


Afbeelding

En ga mij aub niet wegzetten als iemand die " de kennis niet bezit ", want die bezit ik wel. En daarnaast heb ik alles over voor mijn honden, hebben ze vanmorgen vroeg een lange wandeling met mij gemaakt en de hele middag binnen op een koele tegelvloer gelegen.
Tussendoor even snel een plasje buiten op het gras, en zojuist pas weer een plas buiten aan de lijn gedaan.
Waarom? Omdat ik het te warm vond vanmiddag.

En nog even dit : En ja, als er zulke beslissingen worden gemaakt voel ik mij genoodzaakt er iets van te zeggen omdat honden niet voor zichzelf kunnen praten.
Niemand maar dan ook niemand hoeft voor mijn dieren te praten, dat doe ik zelf wel.

Bedankt Goof, komt zeker goed !
Dayanaera, we maken er een fijne wandeling van :)

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:08

sunshine schreef:
KimD, misschien in het vervolg eerst even vragen hoe de route eruit ziet voordat je begint met oordelen?

2 foto's ( van google ) van de route.
[ Afbeelding ]


[ Afbeelding ]

En ga mij aub niet wegzetten als iemand die " de kennis niet bezit ", want die bezit ik wel. En daarnaast heb ik alles over voor mijn honden, hebben ze vanmorgen vroeg een lange wandeling met mij gemaakt en de hele middag binnen op een koele tegelvloer gelegen.
Tussendoor even snel een plasje buiten op het gras, en zojuist pas weer een plas buiten aan de lijn gedaan.
Waarom? Omdat ik het te warm vond vanmiddag.

En nog even dit : En ja, als er zulke beslissingen worden gemaakt voel ik mij genoodzaakt er iets van te zeggen omdat honden niet voor zichzelf kunnen praten.
Niemand maar dan ook niemand hoeft voor mijn dieren te praten, dat doe ik zelf wel.

Bedankt Goof, komt zeker goed !
Dayanaera, we maken er een fijne wandeling van :)


+:)+

LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:11

KimD schreef:
Goof schreef:
Die is daar toevallig wel, dus het heeft geen zin verder door te drammen. Je punt is duidelijk.


Dan hebben we die route gemist, kom er wel vaker. Maar wij gaan dan hoofdzakelijk voor een route door zowel bos als door zand, want dat hebben we hier niet.

Heeft verder niks met door te drammen maken. Ik heb gewoon te doen met de honden, en ja, dat neem ik bloedserieus. ;)


Prima. Dat mag ook. Maar er wordt nu meerdere malen aangegeven dat je niet voor onze dieren hoeft te spreken. Wij kennen ze zelf het beste en weten wat ze wel of niet aankunnen. Je punt is duidelijk en je hoeft het niet met onze honden te doen te hebben want ze zijn geen van allen zielig.
Zullen we het vanaf nu gewoon gezellig houden en uitkijken naar een mooie en vooral leuke dag?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 20:53

Zeker weten LoeOrange :D :D :D
Heb er zin in !

9 uur gewoon aanhouden dan?

LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Re: 30-6 wandelen met de honden in de Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:10

Wat mij betreft wel! Ik kijk er ook naar uit *\o/*

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: 30-6 wandelen met de honden in de Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:33

Dus het woord 9 uur? Dan ga ik ook mee met mijn pup!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 12:36

Even om ervoor te zorgen dat er geen miscommunicatie is;

Wanneer: Zaterdag 30 juni

Waar:
Verzamelen bij de Roestelberg; Roestelbergseweg 2, 5171RL Kaatsheuvel
Afbeelding
Bij dit "ding" ( :+ )

Tijd: 9:00u

Voor wie: Leuke hondenbaasjes en hun gezellige hond(en) :j

Opmerking: Hou er rekening mee dat het een losloopgebied is, een loopse teef meenemen is wellicht niet zo heel handig.

Wie gaan er mee:
* Dayanaera
* LoeOrange
* XxDiandraxX
* Sunshine

Misschien:
* leonie87

Tot zaterdag !!

leonie87

Berichten: 4463
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:16

Jeetje wat een gezever zeg. Net alsof we onze honden gaan mishandelen. Niet voor niks is het ook al verzet. Ga ergens anders zeuren.

Ik heb heeel onverwacht nog kaartjes gekregen voor Ed sheeran :j *\o/* <3 morgen maar dan moet ik helaas wel afhaken :(. Volgende x willen ik heel graag mee met deze hondenmishandelende praktijken :).

LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:38

leonie87 schreef:
Jeetje wat een gezever zeg. Net alsof we onze honden gaan mishandelen. Niet voor niks is het ook al verzet. Ga ergens anders zeuren.

Ik heb heeel onverwacht nog kaartjes gekregen voor Ed sheeran :j *\o/* <3 morgen maar dan moet ik helaas wel afhaken :(. Volgende x willen ik heel graag mee met deze hondenmishandelende praktijken :).


Oehh ook heel leuk! Veel plezier :D
En inderdaad bij de volgende ‘mishandel je hond meeting’ ga je gewoon gezellig mee (als de honden het hebben overleefd natuurlijk :=

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:39

He Angie wat leuk! Mika en ik sluiten misschien wel aan, wij gaan ook naar Ed Sheeran morgenavond maar als het niet te gek laat wordt gaan we graag mee. :j

Reu, wel gecastreerd. :)

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 18:11

leonie87 : Jammer !!! Maar ook heel erg leuk natuurlijk wat je gaat doen *\o/*
Volgende keer ga je gewoon mee.
Ik vond het ook best bijzonder hoe er werd gereageerd...

LoeOrange: :')

Boemklatsch: Hey jij hier :D leuk als jij en Mika ook mee gaan !

leonie87

Berichten: 4463
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:44

Boemklatsch schreef:
He Angie wat leuk! Mika en ik sluiten misschien wel aan, wij gaan ook naar Ed Sheeran morgenavond maar als het niet te gek laat wordt gaan we graag mee. :j

Reu, wel gecastreerd. :)
Hey Mel wat leuk! misschien zie ik je morgen ;)

LoeOrange schreef:
Oehh ook heel leuk! Veel plezier :D
En inderdaad bij de volgende ‘mishandel je hond meeting’ ga je gewoon gezellig mee (als de honden het hebben overleefd natuurlijk :=
_O- :=