Van Maastricht tot Maasduinen

Meerdere bokkers hebben wel eens een poging gedaan tot het organiseren van een grote fotomeeting hier in ons mooie zuiden, maar het blijkt altijd weer lastig om genoeg modellen en fotografen bij elkaar te vinden.
Het leek me dus een leuk en vooral praktisch idee om gewoon een paar kleinere meetings te organiseren!
Het lijkt me erg fijn om een topic te hebben waar iedereen een oproepje kan plaatsen voor een meeting op korte termijn.
Dat mag een fotograaf zijn, bijvoorbeeld 'Ik kan aankomende zondag fotograferen in de buurt van Brunsummerheide. Ik zou graag een paard in westernoutfit op de foto zetten. Wie wil er mee?'
Of een model: 'Ik zou het leuk vinden om volgende maand eens model te staan met mijn paard/hond op de locatie *vul in*. Ik draag een vintage jurkje en accessoires en zou het mooi vinden als de stijl in de foto's terug komt. Wie wil er mee doen?'
Ik zat te denken aan een of twee modellen, en dan per model twee of drie fotografen.
Het voordeel van een enkel model is natuurlijk dat je je paard niet hoeft te vervoeren als je te voet een mooie omgeving kan bereiken, wat misschien ervoor zorgt dat meer goede modellen zich aanmelden.
Een aantal regeltjes:
Eerste fotomeeting?
Als je nooit eerder aan een meeting hebt meegedaan dan is het handig om dit topic even door te lezen:
[FM] Fotomeetings, de Do's en de Don'ts
Fotografen
We gaan uit van 2 tot 3 fotografen per model.
Als fotograaf mag je een oproep plaatsen, vermeld ook bijzonderheden zoals een bepaalde stijl of een bepaald soort model dat je zoekt.. en vul onderstaand lijstje in:
Naam:
Gewenste locatie/regio:
Gewenste datum(s):
Apparatuur:
Ervaring:
Website/voorbeeldfoto (in link):
Modellen
Ook als model mag je een oproep plaatsen. Van modellen wordt verwacht dat ze er perfect uit zien, dus goed gewassen en verzorgd en in goede conditie. Ken je iemand in je omgeving die ook wat moeite over heeft voor een mooie shoot en in dezelfde stijl valt, dan mag je dat ook vermelden en kan het met de fotografen besproken worden.
Extra's en thema's worden altijd zeer gewaardeerd door fotografen. Vermeld ook andere bijzonderheden, zoals vrijheidsdressuur.
Een goede locatie is belangrijk. Heb je geen vervoer voor je paard? Zorg dan voor een mooie omgeving waar je te voet heen kan.
Verder vul je onderstaand lijstje in:
Naam & naam model:
Overige info model:
Gewenste datum(s):
Mogelijke locatie/locaties (evt met foto):
Foto model:
Meeting regelen
Wanneer er genoeg modellen en fotografen zich hebben gemeld en de datum en locatie bekend is dan wordt de meeting verder geregeld via pb of via een whatsapp groep.
De persoon die de oproep heeft geplaatst zorgt er voor dat de overige deelnemers op de hoogte worden gebracht van het tijdstip en de precieze locatie en overige info.
Afmelden gebeurt ook bij deze persoon, en zo spoedig mogelijk.
Wat wordt er verwacht?
- Fotografen leveren minimaal 5 foto's aan met logo
- Elke fotograaf heeft zijn eigen tarieven
- Foto's worden binnen twee weken aangeleverd
- Zorg er voor dat iedereen op tijd is
- Fotografen zorgen dat hun apparatuur in orde is met volle accu en genoeg ruimte op de geheugenkaart
- Modellen zorgen dat hun paard/hond schoon gewassen en geborsteld is
Maak er een gezellige en leerzame dag van, geef elkaar tips en help elkaar waar nodig.
Ik hoop dat er een hoop leuke meetings met mooie foto's uit het topic voort komen