Omdat het zo'n succes was is hier het volgende topic.

___________________________________________________________________________________
Altijd als eens willen weten hoe het is om op een western getraind paard te rijden? Dan is dit nu je kans!
Ik organiseer een lesdag bij westernstal Beau Dandy's in Woudenberg. Datum staat op zondag 12 november 2017.
Er kunnen 12 ruiters deelnemen, 4 per les en de eerste les is om 11.00. Je hoeft dus geen ervaring te hebben met western maar wel met alle gangen, dus gewoon stap/draf/galop. Opzadelen gaat samen met iemand van de stal als je nog niet bekend bent met westerntuig. De meeste paarden worden met shank gereden maar daar krijg je uitleg over tijdens je les. Als je wel al western ervaring hebt mag je je natuurlijk ook gewoon opgeven!! Ik rij zelf namelijk ook gewoon mee....gewoon omdat het leuk is.

Na de 3 lessen gaan we met zijn allen in de kantine wat eten. (frietje+snack+drinken) Vandaag hebben we 2 lessen gedaan, toen gegeten en daarna nog een les. Dit kan volgende keer weer op deze manier of 3 lessen achter elkaar. Dat bekijken we ter plekke.
De paarden zijn allemaal braaf. Het is aan de stalhouder om te beslissen welke paarden er ingezet worden. Om de lespaarden te bekijken: http://beaudandys.nl/?page_id=179
Datum: zondag 12 november
Tijd: 10.30 aanwezig, 11.00 eerste les.
Locatie: Beau Dandy's, De Meent 9 Woudenberg invoeren in je navigatie! (ingang NIET aan de 80 km weg!!)
Kleding: spijkerbroek/rijbroek met boots of rijlaarzen. Jodphurs of stalschoenen en een cap. Je krijgt westernsporen om, uit ervaring vandaag bleek dat ze niet goed blijven zitten op dressuurlaarzen of jodphurs zonder randje waar ze op kunnen rusten. Neem anders je eigen dressuursporen mee voor de zekerheid. (weet niet of je daarmee mag rijden namelijk)
Gewicht: max 95 kg.
Kosten: €25 voor een groepsles van een uur + frietje/snack/drinken. Achteraf cash en gepast te betalen aan mij.
Eigen paard: je mag je eigen paard mee maar je moet dan al western rijden of bezig zijn met omscholen. Western tuig is erg gewenst. Anders kan je net zo goed op een lespaard. Neem aan dat je ook gewoon western les in je eigen buurt kan krijgen. We hadden vandaag ook een eigen pony mee die dus western wordt gereden dus helemaal goed.

Datum staat vast, het loopt waarschijnlijk uit dus hou er rekening mee. Ik hou niet van last minute afmelden tenzij je een goed reden hebt. Is de lijst vol, zet jezelf gewoon op de reservelijst want er zeggen meestal wel een paar mensen af helaas. Wil je niet meer op de reservelijst of kan je niet mee, stuur mij dan een PB, dan haal ik je eraf. Hou het topic gestipt tot de laatste dag want er kan altijd nog wat wijzigen.
Je mag de lijst zelf quoten (wel correct graag anders mij vragen) en jezelf erbij zetten. Wel alle info vermelden. Heb je al eerder meegereden en een voorkeur mag je die erachter zetten. Maar ik kan niet beloven dat die paarden meerijden en of je erop mag, dat is aan Ria (stalhoudster)
Nog één ding: Bokkers gaan voor op stalgenootjes/buurmeisjes/nichtjes etc. Op de reservelijst mag maar ze schuiven automatisch omlaag als er zich nog bokkers aanmelden. Volgens mij is er namelijk genoeg animo om 3 lessen vol te krijgen met alleen bokkers. Kan misschien hard/bot zijn maar het is niet anders...