Bokkers in&omgeving Roelofarendsveen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Bokkers in&omgeving Roelofarendsveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 04:14

Hallo :wave: :D

Vanaf mei zijn mijn vriend en ik waarschijnlijk al wonende in Roelofarendsveen. Mijn vriend is hier al bekend en via hem ken ik al best wel wat mensen uit "de Veen", maar daar zitten geen paardenmensen tussen :D
Zelf kom ik uit Utrecht en het lijkt me leuk om hier ook mijn paardencontacten op te gaan bouwen :)

Ik zal mijzelf even voorstellen :D
Mijn naam is Cherry, ik ben momenteel 27 lentes jong en helaas sinds januari paardloos sinds een hele lange tijd. Ik reed vanaf mijn 9e op een manege tot mijn 14e, heb daarna diverse bijrijdpaarden gehad & uiteindelijk 4 jaar terug mijn eigen paard gekocht. Helaas heb ik niet lang van hem mogen genieten en is hij afgelopen januari ingeslapen. Sindsdien even rust genomen van de paardenwereld, alhoewel het wel blijft kriebelen.
Een eigen paard zal er niet snel meer komen, maar ik hoop tzt wel weer een nieuw bijrijdpaard te vinden. :) Mijn vriend is ook een beetje aangestoken met het paardenvirus en heeft morgen zijn eerste les.
Mocht hij dit echt leuk vinden, dan zoek ik omg. de Veen ook een fijne stal waarbij hij kan gaan lessen. Dus mochten jullie tips hebben, dan zijn deze welkom :)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:20

Hoi! :wave:
Zelf geen 'Vener', maar wel een gemeentegenootje uit Kaag en Braassem!

De voor mij bekende Maneges in de omgeving zijn: De Ripse Ruiters (Rijpwetering), Hoogenboom Ruitersport (Nieuwe Wetering) en De Vosseburch (Ter Aar, gemeente Ter Aar). Ik heb zelf vroeger bij De Vosseburch gereden, maar die zijn veranderd sindsdien (veel nieuwe faciliteiten) en bij de Ripse Ruiters heb ik later ook een poosje gereden. Bij Hoogenboom ben ik een aantal keer geweest. Je kan het beste zelf kijken wat bij je past.
Richting Alphen aan den Rijn zijn vast ook wel wat maneges te vinden en een Westernstal (Lone Star).

Als je een bijrijdpaard zoekt, zijn er ook best een hoop privé stallen, de meesten kleinschalig. Sta zelf in Leimuiden (daar weet ik zo al 3 stallen). In Rijpwetering en Oud Ade weet ik er een paar en in Weteringbrug een. En er zijn vast nog wel meer plekken in de gemeente!

Ben benieuwd of nog meer mensen uit de gemeente zich melden! ;)

Dreamy

Re: Bokkers in&omgeving Roelofarendsveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 12:14

Bedankt voor je tips! Daar ga ik eens naar kijken :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 15:49

Inmiddels ben ik bijna een weekje gesetteld :D dus even een schopje omhoog, hopelijk melden zich nog wat bokkers !

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:38

Leuk! Ben je al een beetje gesetteld?

Ik woon naast de veen, op de rip, oftewel rijpwetering :') Ik ben Marjoleine en 27 jaar

Qua maneges heb je indd de ripse ruiters, hoogenboom (nieuwe wetering) en de vosseburch (in ter aar). Ik heb zelf jaren bij de vosseburch gereden en met mijn vorige paard hebben we op de ripse ruiters gestaan.

Ik sta nu op een pensionstal/sportpaardenfokkerij met mijn merrie. Ook in rijpwetering

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:56

Hier ook een gemeentegenootje, namelijk uit Kaag, een klein eiland naast Roelofarendsveen. Van manege's heb ik geen verstand want ik heb mijn paarden heerlijk aan huis, een voordeel van het wonen op een boerderij.

Bevalt het allemaal een beetje?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 10:14

Leuk dat jullie je melden :D

Marjoleine89 schreef:
Leuk! Ben je al een beetje gesetteld?

Ik woon naast de veen, op de rip, oftewel rijpwetering :') Ik ben Marjoleine en 27 jaar

Qua maneges heb je indd de ripse ruiters, hoogenboom (nieuwe wetering) en de vosseburch (in ter aar). Ik heb zelf jaren bij de vosseburch gereden en met mijn vorige paard hebben we op de ripse ruiters gestaan.

Ik sta nu op een pensionstal/sportpaardenfokkerij met mijn merrie. Ook in rijpwetering

Jep, ik vind dit echt een fijne omgeving. De rust en het dorpse ben ik wel van :D En het is zooo dicht bij werk (Schiphol), ideaal!

Bedankt voor de tips! Wellicht wordt het toch een westernstal iets verder weg waar ik met mijn vriend ga kijken voor lessen, maar eerst maar eens kijken hoe we in de praktijk met financiën uit gaan komen :D Blijft een dure hobby natuurlijk.

Wolken schreef:
Hier ook een gemeentegenootje, namelijk uit Kaag, een klein eiland naast Roelofarendsveen. Van manege's heb ik geen verstand want ik heb mijn paarden heerlijk aan huis, een voordeel van het wonen op een boerderij.

Bevalt het allemaal een beetje?

Oh, dat lijkt me heerlijk! (en tegelijkertijd is het ook wel iets wat door velen onderschat wordt qua werk wat je eraan hebt lijkt mij) Blijft toch als een droom voor mij :D

Ik heb zelf inmiddels al snel een hele leuke bijrij-pony op de kop weten te tikken! :D Hij staat bij een kleinschalige pensionstal op de lange dwarsweg langs de N445. Ideaal, is nog geen 10 minuten van mijn huis vandaan en het is er zooo lekker rustig! Heel blij mee :)

Mochten jullie (of andere mensen uit de buurt, die dit nu lezen) trouwens foto's willen van jullie paarden, ik wil mijn fotografie weer een beetje op gaan pakken & zoek wat oefenmateriaal :D Zo leer ik gelijk de omgeving kennen & doe ik wat contacten op! :)

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:05

Oh ik ben wel benieuwd welke pony! Ik sta een stal verder op de dwarsweg, vlak voor de bocht.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:21

Hey wat leuk dat jullie in de Veen zijn komen wonen!
Ben er zelf geboren en woon nu ongeveer 5 jaar op de Rip.
Heb zelf western gereden bij Madepolder, maar vond de manier waarop er daar met de paarden om gegaan werd reden om er niet meer heen te gaan :o
Zijn ook bij een manege in Alphen wezen kijken. Is alweer jaren terug, maar toen hadden ze zeer weinig paarden om op te lessen, was meer voor mensen met een eigen paard. Geen idee hoe dat er nu is?!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 11:29

Kentaro schreef:
Hey wat leuk dat jullie in de Veen zijn komen wonen!
Ben er zelf geboren en woon nu ongeveer 5 jaar op de Rip.
Heb zelf western gereden bij Madepolder, maar vond de manier waarop er daar met de paarden om gegaan werd reden om er niet meer heen te gaan :o
Zijn ook bij een manege in Alphen wezen kijken. Is alweer jaren terug, maar toen hadden ze zeer weinig paarden om op te lessen, was meer voor mensen met een eigen paard. Geen idee hoe dat er nu is?!

Oeh, heb even gegoogled maar de oude topic's daarover zeggen inderdaad ook niet veel positiefs. Wellicht is het inmiddels wel veranderd.
De manege waar ik aan zat te denken is deze; http://www.countrystables.nl/ in Wassenaar.
Stukje weg, maar voor 1x in de week wel te doen lijkt me?

Marjoleine89 schreef:
Oh ik ben wel benieuwd welke pony! Ik sta een stal verder op de dwarsweg, vlak voor de bocht.

Ik zal je even PBen :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:32

Dat ziet er goed uit!!
(oh, dat eerste lespaard van het tweede rijtje.... <3 <3 )
Den Haag was ook een aardig stukje rijden, maar inderdaad voor 1x in de week prima te doen.