Adres: Paviljoenlaan 3, 9727 KE Groningen
Datum: Zondag, 9 april 2017
Tijd: 10.45 – 13.30 uur
Algemene informatie
Er worden niet heel veel meetings georganiseerd in Groningen. Met regelmaat fotografeer ik in het Stadspark van Groningen die veel diversiteit biedt: bruggen, bossen, struiken en heel veel verschillende kleuren. Er is een groot veld waar de honden aan het eind kunnen rennen en spelen.
Eerst wil ik een selectie maken van fotografen. Ik selecteer zowel amateur als professionals, zodat ook de fotografen van elkaar kunnen leren. Ook zorg ik er voor dat er verschillende stijlen aanwezig zijn bij de meeting, zodat de eigenaren van de honden ook verschillende foto's ontvangen.
Wanneer er een selectie gemaakt is van de fotografen, zullen we gezamenlijk de hondenmodellen uitzoeken. Ik vind het belangrijk dat elke fotograaf wat heeft aan hun modellen.
Regels bij aanmelden:
Alle honden zijn toegestaan; jong oud, raszuiver of een kruising/bastaard. Het is belangrijk dat jouw hond sociaal is naar andere honden of tenminste een andere hond kan negeren. Het zal fijn zijn als jouw hond van de riem kan. Mocht dit niet lukken, zorg dan voor een sierhalsband of een zo dun mogelijke halsband die weggewerkt kan worden. Probeer de hond schoon te houden voor de meeting.
Voor een fotograaf is het belangrijk dat je een website hebt en een aantoonbaar portfolio.
Zowel amateur/hobby fotografen als professionele fotografen zijn welkom!
Voorwaarden
* Bij het aanmelden, ga ik er van uit dat je ook daadwerkelijk kan. Ga dus eerst na of de locatie bereikbaar is en jouw agenda rond die tijd niet te vol staat.
* Elke fotograaf mag zelf bepalen hoeveel foto’s hij/zij wilt leveren en hoe de fotograaf ze wilt aanleveren (digitaal of een afdruk). Ik ben niet verantwoordelijk voor de kosten van het nabestellen bij andere fotografen.
* Zorg dat je op tijd bent. We beginnen strikt om 11.00 uur!
* Je bent tijdens de meeting zelf verantwoordelijk voor jouw eigendommen.
* Wanneer de fotografen bekend zijn, is het aan te raden om de algemene voorwaarden van elke fotograaf door te nemen.
* Iedereen brengt zijn eigen lunch mee
* Bij slecht weer wordt de meeting gecanceld en er wordt een nieuwe datum geprikt (een zondag, zelfde tijd).
Werkwijze:
Om 10.45 uur verwacht ik dat iedereen aangekomen is bij het afgesproken adres. Er is genoeg parkeergelegenheid (gratis). Het stadspark ligt naast het Centraal station van Groningen, maar je zal wel een stukje moeten lopen om bij het adres te komen. Reken dus 20-30 minuten lopen, aangezien het adres achterin het park is.
De fotografen worden gekoppeld door mij en krijgen ieder een model met zich mee. Beiden hebben 10 minuten de tijd om foto’s te maken (in totaal dus 30 minuten). Je hebt dan genoeg tijd om gebruik te maken van de ruimte die er is. Daarna heb je vijf minuten de tijd om van model te wisselen. Zorg dat je dus een timer bij je hebt, zodat alles volgens schema verloopt. Elke keer komen we terug bij het afgesproken punt, zodat we makkelijk kunnen wisselen.
Via de mail krijgt iedereen de tijden wanneer die met wie gaat samenwerken.
Om 13.30 uur gaan we naar een groot veld toe om eventueel actiefoto’s te maken (niet verplicht).
Aantal plekken:
Honden: 5 plekken
Fotografen: 10 plekken
Aanmelden:
Neem het volgende over:
Fotograaf:
(Bokt)naam + bedrijfsnaam:
Ervaring (amateur/semi-professioneel/professioneel):
Apparatuur:
Aantal foto’s die je wilt leveren:
Website:
Model:
(Bokt)naam + naam hond:
Ras/kruising:
Leeftijd:
Karakter:
Een duidelijke foto:
Er wordt gewerkt met een reservelijst!
*Apparatuur: Canon EOS 5D Mark III + Canon EF 70-200 F/2.8 IS II USM
*Aantal foto’s die je wilt leveren: 3 foto's met en zonder watermerk digitaal + bestelpagina. De foto's kunnen t/m 13x18 worden afgedrukt.
*Website:http://www.javfotografie.nl + https://www.facebook.com/JAVfotografie/