waar zijn al die Montferlanders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
catootje

Berichten: 291
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:08

Welke kant van didam staan jullie? Mijn verzorgpaard staat op de Greffelkamp, meestal rijd ik in het Baerlebos, is niet zo groot maar wel een leuk bos(je). Verder rijd ik ook wel eens richting wehl, daar is ook nog een stuk bos.
En gisteren ben ik stiekem op de nevelhorst geweest, normaal gesproken kun je daar niet komen maar ze zijn er nu aan het snoeien dus het hek was open.
Afbeelding

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:29

ik sta aan de kant van de a18. zou graag nar het bosje dichtbij gaan. maar er staan kamelen aan het einde van ons pad (zijn niet van ons) en de paarden durven er niet echt langs.

dandy123
Berichten: 103
Geregistreerd: 13-03-13
Woonplaats: didam

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:26

Ik kom zeker langs ,zal ook wel eens mee komen met kim ,of ik zet wyke bij jullie in training van de zomer kan ik ook het bos in ☺

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 23:40

Allemaal mogelijk!

aah ik ben ook wel een paar keer met de paarden wezen zwemmen bij de nevelhorst dat is dan wel weer jammer dat we daar niet heen kunnen rijden straks. Wij zitten nu ook nog bij het wehlse bosje in de buurt.

bo_san. Nu zie ik ineens in je onderschrift dat jij het bent! Jij bent binnenkort de eigenaresse van onze mooie schuilstal.

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:53

haha ja klopt dat ben ik :D

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 11:10

Wij gaan misschien een rondje wehlse bos doen vanmiddag. We hopen rond half 4 zo te vertrekken. Als iemand zin Heeft om aan te sluiten is dat prima!

AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:39

peaches schreef:
Wij gaan misschien een rondje wehlse bos doen vanmiddag. We hopen rond half 4 zo te vertrekken. Als iemand zin Heeft om aan te sluiten is dat prima!


Ohh leuk!! Ik moet helaas tot 18.00 werken, maar ga graag een x mee :) veel plezier!

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 17:40

Ze waren er al even niet meer uit geweest dus ik was met de merrie en onze kleine ruin aan de hand meegegaan en het ging regelmatig alle kanten op. Onze bijrijdster was met onze grote ruin mee die vond het allemaal wel prima.

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:48

volgende keer ga ik ook graag mee :)
zo vroeg red ik door de week bijna nooit moet helaas elke dag werken

catootje

Berichten: 291
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:25

Ja ik wil ook graag een keer mee naar het Wehlse bos.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:21

Hebben jullie allemaal een vergunning om daar te rijden? Want dat moet officieel wel.
En zijn jullie je er van bewust dat er geen ruiterpaden zijn en dat de voetgangers paden en fietspaden vaak stuk gaan als er op gedraafd/gegaloppeerd wordt, waardoor nieuwe vergunningen ook niet meer worden verstrekt?

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 08:45

Ik ben nog nooit gevraagd naar een vergunning. Wel naar of wij diegene waren die op het fietspad kwamen et de paarden maar wij blijven altijd netjes in het zand. Maar meestal is ons rondje ook maar kort en we wandelen ook veel misschien scheelt dat.

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:37

Omdat marktplaats tot nu toe nog niks heeft opgeleverd, probeer ik het niet maar eens.
Weten jullie nog iemand die een bijrijdpaard zoekt? Ben op zoek naar een bijrijder voor 2 a 3 dagen in de week, vanaf 18 jaaar. Maar merk dat het hier in de omgeving lastig is een goede te vinden

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:48

peaches schreef:
Ik ben nog nooit gevraagd naar een vergunning. Wel naar of wij diegene waren die op het fietspad kwamen et de paarden maar wij blijven altijd netjes in het zand. Maar meestal is ons rondje ook maar kort en we wandelen ook veel misschien scheelt dat.


Er wordt weinig gecontroleerd volgens mij.
Kleine tip nog: op vrijdagmiddag wordt er gejaagd. (Dit wordt verder niet aangekondigd)
Hoe doen jullie paarden het met de trein?

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 21:55

Desi92 heb je ookal via facebook geprobeert?

nikass onze paarden geven er niks om. We staan vaak voor de spoorovergang te wachten en dat stukje langs het spoor in het bos geven ze er ook niks om. Jagen ze elke vrijdag ? En bedoel jd wehlse bosje?

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:50

Ja dat bos bedoel ik. En de man van mijn buurvrouw jaagt en zij heeft mij dat vertelt. Ik heb ook wel eens schoten gehoord. Voor de zekerheid kom ik op vrijdagmiddag niet met mijn honden in het bos.

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 19:47

Vandaag bij de nieuwe wei wezen klussen. Ik zag mezelf al een heerlijk ritje of wandeling maken over de zandpaden

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:23

desi92 schreef:
peaches schreef:

Nou vooruit :D

ik woon straks in de wijk dicht bij de rotonde bij die broodjes zaak. Zijn we dan praktisch buren?




We zijn er dus achter gekomen dat we buren zijn geworden :p 2 huizen staan er tussen :')

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 23:11

_O-

we zijn zo goed als gesetteld. Moeilijk hoor zo de hele tijd tussen didam en zeddam op en neer en dan al die ruiters zien. Zijn jullie al veel in het bos geweest de afgelopen week?

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:47

Gister nog :p
Rest van de afgelopen week wat beperkt vanwege werk. Maar zondag na mn vroege dienst nog ff half uurtje geweest was ook nog wel even lekker

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:43

Hey super dat je verhuisd bent :) Alles goed gegaan, ook met de paardjes?

Iemand zin om binnenkort een keer mee te gaan naar het bos? (Bergherbos of Montferland?)
Ik ken totaal de weg niet haha. moet ook eerst een vergunning regelen, maar zou graag echt regelmatiger het bos in gaan.

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 19:13

Paardjes staan nog in didam die worden later verhuisd maar wij ztten er prima.

Ik zou graag meewillen maar ken de weg ook niet haha en heb op dit moment ook niet echt de mogelijkheid kwa paard.

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 02:50

Ik wil wel een keer mee hoor :) ken t bos wel aardig.
Heb de nieuwe vergunning nog niet gehaald. Ben nog heen en weer aan t mailen met natuurmonumenten omdat ik vind dat een aantal ruiterpaden er ontzettend slecht bij ligt. Ook een oversteekplaats die ik altijd moet nemen en wat ruiterpad is is gevaarlijk en onoverzichtelijk, een bord met waarschuwing zou al helpen. Zoiets staat ook op de weg tussen zeddam en beek

Francii
Berichten: 296
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:57

Ik meld me ook! :D

Ik ga meestal 1x per week in het weekend naar het bos. Lijkt me erg leuk om nieuwe mensen te leren kennen! Ik heb alleen geen trailer dus kan alleen vanaf de kant van Zeddam/Braamt het bos in. Is er toevallig iemand die ook vanaf deze kant komt?

istri

Berichten: 143
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: ulft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:24

Ik meld mij ook woon zelf in ulft maar paard lief staat in azewijn waar we geregeld met de dames van stal gaan rijden in het montferland se bos met onze maflingers *\o/*