Gezellige bokkers omg Limburg BE

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:00

GUSTIxBILL schreef:
Weet iemand hier toevallig een stalling met volgense eisen:
Een fatsoenlijk omheinde piste (liefst binnen, maar buiten mag ook)
Toch minimum 6-8h buiten
Uitrijgebied
Vol pension (aangezien ik zelf alleen in het weekend kan)
In de buurt van zutendaal (moet met een scooter bereikbaar zijn aangezien mijn mama geen rijbewijs heeft)
En liefst ook nog mogelijkheid tot begleiding door een fatsoenlijke dressuurruiter

Ik had iets gehoord over een stal in as, maar na google doorpluist te hebben vind ik niet echt iets :n

Paar in de omgeving van zutendaal
https://www.2dehands.be/paardensport/ov ... 18151.html

Deze naam komt me ook bekend voor: Bosscherhof

https://www.goudengids.be/bedrijven/Zut ... maneges/1/

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:14

Hier een Nederlandse wonende in Tongeren!

Ik probeer met alles wat ik heb om in de springsport op wedstrijd te gaan, maaaarr dat is is niet gemakkelijk zonder eigen paarden helaas..

Op het moment rijd ik bij mensen thuis in de buurt, maar ik heb daar 3 paarden staan, met geen enkel passend zadel pff.. Dus als iemand hier nog mooie springzadels in de aanbieding heeft die 17 inch zijn, mogen jullie me altijd iets laten weten!

Oh en als je een gezellige manege wilt hebben waar je ook goed leert rijden ga dan eens in Jesseren kijken bij manege t biezenhof!

Elke vrijdag avond is daar feestje en een hele gezellige bende bij elkaar. Ik heb er ook even gezeten en heb me rot geamuseerd!

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:15

Ik weet niks in de buurt, heb eigen weides gehuurd. Overweeg verhuizen naar het buitenland om te kunnen kopen. Allemaal te duur hier...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:28

Snollygoster schreef:
M&M neemt ook hengsten, wel slechte ervaringen mee gehad ;)

Ge gaat van elke stal slechte ervaringen vinden vrees ik.

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:54

Bij Indian Jewels kan je wel terecht met een hengst. Als je dat wil komt hij bij ruinen te staan of andere hengstenveulens. Maar dat is wel wat uit de buurt voor jou.

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:52

Schuur_ schreef:
Ik wil ook wel mee met de hondenwandeling OMG Maaseik! Wel met de Vizsla, de chi laat ik thuis dus afstand wandeling maakt niet uit.

Volgend weekend?


Leuk idee, lekker dichtbij maar ik moet het hele weekend werken volgende week :(

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:31

Joliieeenn schreef:
Hier een Nederlandse wonende in Tongeren!

Ik probeer met alles wat ik heb om in de springsport op wedstrijd te gaan, maaaarr dat is is niet gemakkelijk zonder eigen paarden helaas..

Op het moment rijd ik bij mensen thuis in de buurt, maar ik heb daar 3 paarden staan, met geen enkel passend zadel pff.. Dus als iemand hier nog mooie springzadels in de aanbieding heeft die 17 inch zijn, mogen jullie me altijd iets laten weten!

Oh en als je een gezellige manege wilt hebben waar je ook goed leert rijden ga dan eens in Jesseren kijken bij manege t biezenhof!

Elke vrijdag avond is daar feestje en een hele gezellige bende bij elkaar. Ik heb er ook even gezeten en heb me rot geamuseerd!


Hey mede Tongenaar :wave:

Helaas herkenbaar dat voor andere mensen rijden zonder passend materiaal. Ik doe het niet meer! Mag je van hun wel zelf een passend zadel aankopen dan? :)

@Ayasha, dat klopt inderdaad, maar bij de ene zijn de ervaringen altijd wat erger dan bij de andere ;)
Laatst bijgewerkt door Snollygoster op 26-06-17 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 22:35

Hey wat leuk nog een Nederlander die in tongeren is komen wonen *\o/*

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:32

Alles is relatief en ik ken m&m al heel wat jaren, het goede en ja, ook het slechte. En het is lang niet de slechtste van de hoop. Niet eens van de provincie. En nee, ik heb geen aandelen.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:49

Snollygoster schreef:
Joliieeenn schreef:
Hier een Nederlandse wonende in Tongeren!

Ik probeer met alles wat ik heb om in de springsport op wedstrijd te gaan, maaaarr dat is is niet gemakkelijk zonder eigen paarden helaas..

Op het moment rijd ik bij mensen thuis in de buurt, maar ik heb daar 3 paarden staan, met geen enkel passend zadel pff.. Dus als iemand hier nog mooie springzadels in de aanbieding heeft die 17 inch zijn, mogen jullie me altijd iets laten weten!

Oh en als je een gezellige manege wilt hebben waar je ook goed leert rijden ga dan eens in Jesseren kijken bij manege t biezenhof!

Elke vrijdag avond is daar feestje en een hele gezellige bende bij elkaar. Ik heb er ook even gezeten en heb me rot geamuseerd!


Hey mede Tongenaar :wave:

Helaas herkenbaar dat voor andere mensen rijden zonder passend materiaal. Ik doe het niet meer! Mag je van hun wel zelf een passend zadel aankopen dan? :)

@Ayasha, dat klopt inderdaad, maar bij de ene zijn de ervaringen altijd wat erger dan bij de andere ;)


Gelukkig willen ze zelf passende zadels aanschaffen. Dus voorlopig ben ik even aan het longeren.. Een paard heb ik na een jaar weer uit de wei getrokken dus is niet zo erg. De rest is even wat minder, was net goed op weg haha.

Moet even geduld hebben en dan kan ik voorlopig weer verder hoop ik!
Zelf een passend zadel aanschaffen mag ik niet, ik mag NIKS zelf betalen voor hun paarden :+.

Mojo, ook een nederlander?? :)

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 00:12

Ayasha schreef:
Alles is relatief en ik ken m&m al heel wat jaren, het goede en ja, ook het slechte. En het is lang niet de slechtste van de hoop. Niet eens van de provincie. En nee, ik heb geen aandelen.


Ik heb het gevoel dat jij je aangevallen voelt?
Ik ken M&M ook al heel wat jaren, waarschijnlijk niet zo lang als jij, maar toch lang genoeg om mij een duidelijke mening te vormen, en helaas heb ik er persoonlijk meer negatieve dan positieve ervaringen opgedaan, meer dan op andere plaatsen. Ik vermijd het nu ook al een jaar of drie bewust, maar moet wel toegeven dat ik bij mijn laatste bezoek "aangenaam" verrast was door de veranderingen, maar dat neemt die negatieve ervaringen niet weg voor mij.

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 00:30

Citaat:
Mojo, ook een nederlander?? :)


Jep in Nijmegen opgegroeid daarna mijn studente tijd in Rotterdam doorgebracht (5 jaar gewoont) en nu in tongeren en dat is even wennen zeg!! Ik ken er echt niemand haha :')

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 00:48

Aaaah manege M&M, daar heb ik als klein manegeruitertje nog gereden, jeugdsentiment :+

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 01:56

Mag ik mij ook melden?
Ik ben van maaseik. Oorspronkelijk van geistingen, verhuisd naar kinrooi en nu zit ik in maaseik.
Als er een honden meeting is wil ik ook wel eens mee :D
Heb alleen wel een oude hond, dus echte afstanden lopen lukt niet meer haha

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:42

Snollygoster schreef:
Ayasha schreef:
Alles is relatief en ik ken m&m al heel wat jaren, het goede en ja, ook het slechte. En het is lang niet de slechtste van de hoop. Niet eens van de provincie. En nee, ik heb geen aandelen.


Ik heb het gevoel dat jij je aangevallen voelt?
Ik ken M&M ook al heel wat jaren, waarschijnlijk niet zo lang als jij, maar toch lang genoeg om mij een duidelijke mening te vormen, en helaas heb ik er persoonlijk meer negatieve dan positieve ervaringen opgedaan, meer dan op andere plaatsen. Ik vermijd het nu ook al een jaar of drie bewust, maar moet wel toegeven dat ik bij mijn laatste bezoek "aangenaam" verrast was door de veranderingen, maar dat neemt die negatieve ervaringen niet weg voor mij.

Zoals ik al zei kom ik er zelf al een paar jaar alleen nog maar voor wedstrijden dus kan ik me moeilijk persoonlijk aangevallen voelen. Ik heb gewoon moeite met dat "heb ik slechte ervaringen mee" gedoe. Wees dan specifiek. :) Ik ken ook mensen die "slechte ervaringen hadden" en die ze in m&m nu zo ver in de kont kruipen dat ze er aan de mond weer uit zouden kunnen komen. Voor hoe lang weer .. Ze gaan zo club na club af dus.. :+
Heb met Sam een dik jaar in m&m gestaan tot ik mijn eigen weide kon kopen.
Het grootste nadeel aan m&m vond ik toen ik daar stond dat ze in mijn mening niet genoeg op weide konden. Maar ik heb ze hier 24/7 op weide staan en dat ga je waarschijnlijk nergens echt vinden. Ik ken wel een paar plekken waar het in overleg mogelijk is maar dan is maar niet in die omgeving toen. Ze komen daar van een uur of 7 tot een uur of 5 buiten meen ik en in het weekend moet je onderling een beurtrol af spreken of zelf gaan om ze buiten te zetten en binnen te halen (toen iig, weet niet hoe het nu is.) Het enige andere probleem dat ik had was het opstrooien en daar ben ik toen over gaan praten met de eigenaresse en de dag er na stond Sam zo dik in het stro dat ie nog amper de stal uit raakte. _O- _O- Dat is zo gebleven overigens. Iig om de week, er liep toen een stalhulp rond die het niet zo goed kon vinden met mij en dat zo dacht uit te werken en nadat de eigenaresse hem aan sprak was dat dus het resultaat als hij die week de stallen had. _O- Sam vond het volgens mij wel prima, zo'n dik dekbed. _O-
Verder zijn er natuurlijk ponykampen en dat het er erg druk is maar ik heb altijd kunnen rijden. Er was altijd wel een bak vrij. :) In de zomer kan je op wedstrijddagen in de binnenbak rijden. In de winter is het iets moeilijker omdat er dan binnen proeven gereden worden en buiten los gereden wordt. Volgens mij kan je dan wel in 1 van de buitenbakken mee rijden maar dan is het dus wel druk in de bak. :) Ik ging dan liever na afloop van de wedstrijd of tegen de avond als de meeste al losgereden hadden en er nog maar een stuk of 5 ruiters moesten rijden. Maar inmiddels hebben ze die enorme buitenbak, die hadden ze toen niet. Dus volgens mij is dat probleem nu ook opgelost. :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:32

Art_Ificious schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Weet iemand hier toevallig een stalling met volgense eisen:
Een fatsoenlijk omheinde piste (liefst binnen, maar buiten mag ook)
Toch minimum 6-8h buiten
Uitrijgebied
Vol pension (aangezien ik zelf alleen in het weekend kan)
In de buurt van zutendaal (moet met een scooter bereikbaar zijn aangezien mijn mama geen rijbewijs heeft)
En liefst ook nog mogelijkheid tot begleiding door een fatsoenlijke dressuurruiter

Ik had iets gehoord over een stal in as, maar na google doorpluist te hebben vind ik niet echt iets :n

Paar in de omgeving van zutendaal
https://www.2dehands.be/paardensport/ov ... 18151.html

Deze naam komt me ook bekend voor: Bosscherhof

https://www.goudengids.be/bedrijven/Zut ... maneges/1/

In bosscherhof ga je toch moeten zoeken voor goede dressuur begeleiding. :)
Daar zijn een 5tal dressuurruiters nu denk ik. :') De rest is allemaal springen.

GUSTIxBILL

Berichten: 2006
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:52

Bosscherhof valt voor mij idd af :j
Ook geen weidegang (fatsoenlijk dan toch niet)
M&M lijkt me wel interessant, alleen iets te ver. Dan maar even verder zoeken :)

Over hondenmeeting/wandeling:
Zodra er een datum bekend is kan ik laten weten of het gaat of niet
Heb een jaar oude stafford die tot nu toe allemans vriendje is

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:59

M&M valt voor mij ook af. Daar geraak ik niet te fiets heen. (1u rijden dan).

Over een andere manege vlakbij in spalbeek (liefsoens) was ik ook negatief maar heb er maar eenmaal een oefenles gevolgd. Nja is meer op jezelf rijden maar ook in een relatief grote groep in een relatief kleine piste (springmateriaal ligt er gewoon in de weg (4 kruisjes en een rechte op een lijn)) voor 10 ruiters tegelijk is dat gewoon niet te doen om netjes rond te rijden.

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 12:11

Zullen we nou eindelijk een lokatie en een datum afspreken anders komt er niets van.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:12

Dat is idd nog een groot punt (misschien wel het grootste want dressuur-begeleiding kan je ook buiten uit zoeken. ) bij boscherhof. Weidegang. :)

Ik weet nog wel en stal in Zutendaal maar dan zou je de eigenaresse moeten contacteren. Is een privé stal. genoeg weidegang, absoluut goede dressuur begeleiding en ik weet niet wie van de twee een hengst had maar daar is vast ook optie om een hengst te stallen als ik het me goed herinner.

Anoniem

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:18

Misschien kan er hiervoor een apart topic geopend worden? Welke pensionstal een goede is? Want ik vrees dat het topic (mensen uit Belgisch limburg leren kennen etc) ondertussen zijn doel voorbij is hiermee.

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 12:22

DeMolenhoek schreef:
Misschien kan er hiervoor een apart topic geopend worden? Welke pensionstal een goede is? Want ik vrees dat het topic (mensen uit Belgisch limburg leren kennen etc) ondertussen zijn doel voorbij is hiermee.


Ja idd het is al zo lang offtopic en er word gewoon niet meer gereageerd op heel het onderwerp! Dus aub aleen nog maar reageren als je uit Limburg BE komt en als het om een meeting gaat. Al het andere kan besproken worden in een andere topic!

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:27

Ik kan bijna altijd in de weekends.

Anoniem

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:29

Ik werk in shiften dus kan nooit zeggen: Dan en dan kan ik. Ik zie dus wel waar en wanneer. :j

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:44

Weekenden komen voor mij niet zo goed uit, tenzij ik het lang genoeg op voorhand weet :)

Ik vind het even niet meer terug maar voor degene die een rijmaatje zocht in omgeving Lanaken, mijn moeder en ik gaan daar wel eens buitenritten maken aan manege Ter Biessen. Het is enkele jaren geleden overgenomen door nieuwe eigenaars, ik denk dat het nu een andere naam heeft..