Gezellige bokkers omg Limburg BE

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:43

Misschien een app op de gsm proberen te zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:58

@ Snollygoster: voor mij leek het echt een eeuwigheid voor ik mocht rijden. De stalmuur van de oude geitenstal bij mijn grootouders deed opndat moment al jaren dienst als fantasie paard. Het paard van mijn enige barbie, was door mij gekaapt (mijn blonde concurente lag ergens ver weg onder de zetel) en hoorde ik paardenvoetjes, dan stond ik als een weerlicht aan de poort van onze tuin en hoopte altijd dat iemand me mee wilden nemen op zijn of haar paard. Dus ja, voor mij was het echt een kwelling om zo lang te moeten wachten.


Verdwalen? Daar ben ik ook een krak in, maar Bacardi is een anti verdwaal paard. Zodra ik niet zeker meer was welke richting ik uit moest, liet ik hem gewoon de richting kiezen. Ik veronderstel dat dat het enige handige is aan een paard dat niet graag werkt.

Ik wil wel heel graag mee op buitenrit. Maar het duurt nog 2 jaar voor ik mijn jonkie zadelmak wil maken en het eerste jaar wil ik enkel rustig opbouwen. Het ene moment mis ik het rijden vreselijk, het andere moment ben ik er niet zo mee bezig. Ben wat roestig nu ik al 2 jaar stil lig, ma op een manege paardje zou ik eventueel wel met jullie mee buiten kunnen. Wel liefst iets wat zacht zit, heb niet zo'n goede rug en nek.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:09

Eerlijk gezegd rijd ik nog maar amper :o soms mis ik het en soms niet, zo druk altijd met werk enzo. Maar 2 jaar wachten duurt lang maar is het wel waard he! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:02

chimello schreef:
Eerlijk gezegd rijd ik nog maar amper :o soms mis ik het en soms niet, zo druk altijd met werk enzo. Maar 2 jaar wachten duurt lang maar is het wel waard he! :D



Zeker weten :j Ach, nu lijkt het nog ver weg, maar geduld is een schone deugd zeggen ze. En voor mijn jonkie is het ook het beste zo.

Moest iemand hier een lesgever grondwerk weten, geef me dan even een seintje. Ik ben er nogal een leek in en overweeg om volgende zomer misschien een paar lesjes te nemen. De wei ligt nu nog te nat om erop te werken.

Bloemetje75
Berichten: 1997
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:09

Ik ben zo blij dat mijn oude fjord ingebouwde gps heeft... helaas ook wel eens bij water uitgekomen waar ze echt NIET over of door ging....
Maar meestal is het commando "naar huis meisje" genoeg om thuis te komen.
Verder weet ik welk knooppunt bij manege ter Biesen uitkomt en vanaf daar kom ik wel thuis...

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 01:44

Ik ben er eens in geslaagd om te verdwalen op buitenrit in mijn bloedeigen geboortedorp :') qua coördinatiegevoel heb ik echt een afwijking :Y)

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:20

Zelf vind ik het fijn om nieuwe paadjes te gaan verkennen, met het risico dat ik soms terug moet rijden doordat het doodloopt of een keer is het gebeurd dat ik ineens in iemands tuin uitkwam.
Sandra, ik ken een heel fijn iemand die grondwerk geeft; Claudine Nassen echt een heel goede, ze zegt wel waar het op staat, maar is zeker niet grof. Als je haar gegevens wil, stuur ik het even door.

babslovertje
Berichten: 292
Geregistreerd: 07-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:02

Ik meld me ook! *\o/* ben van Maastricht maar mijn 2 paarden staan in Zutendaal/ Eigen bilzen aan de rand van het bos *D Wie rijdt er ook in deze mooie bossen? <3

Ayasha
Blogger

Berichten: 58055
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:15

Puur theoretisch rijd ik elke keer in een zutendaals bos. :') Mijn weide ligt nl. in een zutendaals bos. :))

babslovertje
Berichten: 292
Geregistreerd: 07-09-10

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:23

Leuk Ayasha! waar ligt je weide dan in het bos? Ik heb zelf ook nog een wei in het bos. Deze ligt in de buurt bij de voetbalvelden van Gellik. :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58055
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:37

Hier staan ze in de buurt van wat vroeger manege besdaal was. :)

babslovertje
Berichten: 292
Geregistreerd: 07-09-10

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:47

Aah dat ken ik! heel vroeger nog paardgereden daar :)

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:06

Die enkele keer dat ik rijd ga ik ook deze bossen in :P

mutsiii

Berichten: 423
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:55

ik ga ook eens hier reageren :D ik rij met mijn paard vaker in oudsbergen in gruitrode. Zijn hier meerdere mensen die hier rijden?

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:33

Met een mederuiter rijd ik daar soms, ik ben van Niel bij As.

mutsiii

Berichten: 423
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: belgie

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:37

Oh dat is kortbij, ik zelf ben van opglabbeek maar paard staat in gruitrode. Is een mooie omgeving om te rijden :D

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:48

Ja we hebben echte luxe aan buitenrijmogelijkheden bij ons, ik heb je een pbtje gestuurd.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:05

Ik meldt mij ook eens :wave:

Ik ben van Kinrooi maar rij inderdaad ook op de Oudsberg en op wel meer plekken.
Paarden laden heel gemakkelijk dus ik heb geen moeite om ergens met de trailer heen te gaan voor een ritje.

Ik heb een paint ruin Blue, welsh cob merrie Nina(pony van mijn dochter) en Tika , mijn muildiertje.
Nina en Blue
Afbeelding

Tika
Afbeelding

Afbeelding
ik met mijn dochter samen in Drenthe vorig jaar.

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:08

O heerlijk! Binnenkort zijn we met een hele club! Misschien eens een rit inplannen, nu vraag ik me af als er al veel dazen zijn op de Oudsberg? Anders een ritje plannen in september of wel heel erg vroeg, dat doe ik meestal, maar dat is niet voor iedereen haalbaar. Wat verwachten jullie eigenlijk van een rit? Lange rit, veel galopwerk, etc…, ben wel benieuwd.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:33

Ik rij op tempo, dat zijn de mijne gewend en ze worden erg vervelend als ze veel moeten stappen en ik krijg er zere knieen van.

Dazen zijn er vaak pas tegen julli maar het is nu al zo warm dat ze best al eerder kunnen zijn.
Geen idee of er processie rupsen zitten, hier bij mij in de buurt wel en die lopen nu rond op de boom, zit onder de jeuk plekken nu %)

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:48

Twee van mijn vorige paarden hebben er ook last van de rupsen gehad, dat is ronduit verschrikkelijk, bij mijn paarden was er niets aan hun te zien, maar hun gedrag sprak boekdelen, heb ze beiden een kwartier onder de koude waterslang gehouden en toen was het over. Met mijn huidig paard gelukkig nog niet voorgehad.

Bij ons in de weide al een daas gespot, maar al bij al valt het bij ons nog mee.

DoubleVv
Berichten: 412
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Maaseik,Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:50

Ikke..
Ik ben van Maaseik, Limburg..

mutsiii

Berichten: 423
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: belgie

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:15

@spatter ik denk dat onze tempo ongeveer het zelfde gaat zijn.

Momenteel staat die van mij nog op rust (tot volgende week) en daarna kan ik pas weer gaan opbouwen van conditie

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:06

Blue helaas ook, mag stapritjes maken en hem vooral niet in het zweet rijden.
Krijgt pretnison omdat hij hoeste en na een kijkje in zijn longen bleek dat er een "brintapapje" rond dreef :r :(:)

mutsiii

Berichten: 423
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: belgie

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:16

Oei dat is minder, veel beterschap ermee!