In het kort wat het inhoudt:
Degenen die vlucht mag via liften, lopen, trein/bus weg komen, naar waar die maar wil. Hij/zij heeft geen geld en mag geen gebouwen in om zich te verstoppen.
Degenen die hem/haar zoeken hebben een auto en krijgen via gps een keer in de zoveel tijd binnen waar de persoon is en proberen zo diegene op te sporen.
Om het te praktiseren denk ik er zo over:
-2 personen samen laten vluchten, 2 personen te laten zoeken
-Minimaal 18 jaar oud (ivm eventuele overtredingen: eigen verantwoording)
-Er zijn dus naast mij nog 3 bokkers die mee kunnen doen, hiervan moet minimaal 1 persoon een rijbewijs hebben met voldoende rijervaring en een eigen auto.
-Je moet niet te onzeker zijn aangelegd of in ieder geval voor het spel uit je comfortzone durven treden, want je zal veel mensen moeten aanspreken en enigszins brutaal zijn om te liften.
-We moeten een gps tracker hebben, ik zal uitzoeken wat voor een het beste is, en betaalbaar. Je moet bereid zijn hier iets aan mee te betalen, hopelijk is het gewoon te huur voor een paar tientjes ofzo.. Idem dito voor de benzinekosten. Al met al verwacht ik dat de kosten verder niet zo heel hoog zijn hoor, tenzij je een boete krijgt voor bijv zwart rijden dat is dan een klein risico haha

-Ik wil sowieso 1x wisselen, dus vluchten en vinden omruilen. De tijd per spel weet ik nog niet. 4 uur lijkt me erg lang, zoals onderstaand filmpje, ik dacht eerder aan 2 uur bijvoorbeeld.
Ik denk dat dit de belangrijkste informatie is. Waar weet ik nog niet, dat kunnen we later bepalen, ook afhankelijk waar jullie vandaan komen. Heb je interesse? Vul dan onderstaand 'formulier' in. Eventueel via pb. Ik zal 3 mensen selecteren en kijken of we een datum kunnen bepalen, is er één persoon die niet kan op de data dat de anderen wel kunnen zal die helaas ruimte moeten maken voor iemand die wel kan, maar ik ga er vanuit dat we daar wel uitkomen

Leeftijd:
Rijbewijs/auto: ja/nee
Fysieke conditie (lopen, stukje kunnen rennen):
Waarom wil je graag mee doen:
Ben je niet bang aangelegd of bereid uit je comfortzone te treden:
Aandachtspuntje:
Met de filmpjes gaat het liften ze nogal gemakkelijk af, ik denk dat dit mede komt door de cameraman die met ze mee gaat, ik weet niet of het zonder camera veel moeilijker zal zijn.
EDIT: Ik zit me te bedenken dat de vluchtenden ook gewoon een ov chipkaart kunnen hebben.
Link van een filmpje voor het idee:
https://www.youtube.com/watch?v=Pv-rc8NzjLU
Ik hoop dat er animo voor is! Heb je nog vragen? Stel ze gerust!