Spel: 'vluchten en vinden' GPS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Spel: 'vluchten en vinden' GPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 20:50

Naar aanleiding van een youtube kanaal die een spel spelen waarbij iemand moet vluchten ('de gedetineerde') en de 2 anderen ('politieagenten') hem binnen 4 uur moeten vinden lijkt het me echt tof dit zelf ook eens te spelen. (met bokkers :D)

In het kort wat het inhoudt:
Degenen die vlucht mag via liften, lopen, trein/bus weg komen, naar waar die maar wil. Hij/zij heeft geen geld en mag geen gebouwen in om zich te verstoppen.
Degenen die hem/haar zoeken hebben een auto en krijgen via gps een keer in de zoveel tijd binnen waar de persoon is en proberen zo diegene op te sporen.

Om het te praktiseren denk ik er zo over:
-2 personen samen laten vluchten, 2 personen te laten zoeken
-Minimaal 18 jaar oud (ivm eventuele overtredingen: eigen verantwoording)
-Er zijn dus naast mij nog 3 bokkers die mee kunnen doen, hiervan moet minimaal 1 persoon een rijbewijs hebben met voldoende rijervaring en een eigen auto.
-Je moet niet te onzeker zijn aangelegd of in ieder geval voor het spel uit je comfortzone durven treden, want je zal veel mensen moeten aanspreken en enigszins brutaal zijn om te liften.
-We moeten een gps tracker hebben, ik zal uitzoeken wat voor een het beste is, en betaalbaar. Je moet bereid zijn hier iets aan mee te betalen, hopelijk is het gewoon te huur voor een paar tientjes ofzo.. Idem dito voor de benzinekosten. Al met al verwacht ik dat de kosten verder niet zo heel hoog zijn hoor, tenzij je een boete krijgt voor bijv zwart rijden dat is dan een klein risico haha :P
-Ik wil sowieso 1x wisselen, dus vluchten en vinden omruilen. De tijd per spel weet ik nog niet. 4 uur lijkt me erg lang, zoals onderstaand filmpje, ik dacht eerder aan 2 uur bijvoorbeeld.

Ik denk dat dit de belangrijkste informatie is. Waar weet ik nog niet, dat kunnen we later bepalen, ook afhankelijk waar jullie vandaan komen. Heb je interesse? Vul dan onderstaand 'formulier' in. Eventueel via pb. Ik zal 3 mensen selecteren en kijken of we een datum kunnen bepalen, is er één persoon die niet kan op de data dat de anderen wel kunnen zal die helaas ruimte moeten maken voor iemand die wel kan, maar ik ga er vanuit dat we daar wel uitkomen :)

Leeftijd:
Rijbewijs/auto: ja/nee
Fysieke conditie (lopen, stukje kunnen rennen):
Waarom wil je graag mee doen:
Ben je niet bang aangelegd of bereid uit je comfortzone te treden:

Aandachtspuntje:
Met de filmpjes gaat het liften ze nogal gemakkelijk af, ik denk dat dit mede komt door de cameraman die met ze mee gaat, ik weet niet of het zonder camera veel moeilijker zal zijn.
EDIT: Ik zit me te bedenken dat de vluchtenden ook gewoon een ov chipkaart kunnen hebben.

Link van een filmpje voor het idee:
https://www.youtube.com/watch?v=Pv-rc8NzjLU

Ik hoop dat er animo voor is! Heb je nog vragen? Stel ze gerust! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Warboel op 17-01-17 17:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Gezien zwart rijden niet toegestaan is, heb ik dit uit de OP verwijderd.

daiswees

Re: Spel: 'vluchten en vinden' GPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:53

Dit lijkt me heeeel leuk!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:28

Heb net het filmpje bekeken, wat een keigaaf spel :D echt, wat een adrenalineknaller moet dat zijn zeg hahaha. Ik ben helaas niet oud genoeg, maar heel leuk idee!

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:37

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:42

Waarom niet te paard ?

Ik heb het een keer gedaan te paard, en dan de GPS coördinaten iedere 10 min door smsen. En 2 groepjes te paard me laten volgen.
Dat ging echt super leuk. Mijn paard waarop ik reed is nog jong dus die weigerde op gekke plekken, dus hadden ze me vlug te pakken. Bovendien kwam ik boven de dijk uit, waardoor ik vanaf nogal wat km te zien was.
Daarna een keer hadden ze geen zin in de coördinaten invoeren, toen een einddoel doorgegeven maar toen kregen ze ons niet te pakken, ik had 3 uur omgereden de paarden waren af, maar ze zagen ons niet echt aankomen.

Concreet,
Een plek afspreken waar veel gereden kan worden.
mobile telefoons met internet, en trackapp installeren.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 22:18

Bedankt voor de reacties. Ik zou het graag bij mijn originele idee houden. Mocht je zelf graag wat anders doen ben je natuurlijk vrij om een topic te openen en het te organiseren :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:25

Wat een ontzettend leuk idee zeg! Ben helaas niet oud genoeg om mee te doen, maar als het over twee jaar nog eens wordt geörganiseerd doe ik graag mee :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:31

Kijk eens naar de app MotionX GPS. Werkt alleen op Apple-producten maar daar kun je vrij makkelijk eens in de zoveel tijd een update sturen van een GPS-coördinaat :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:36

Oo *\o/* dat lijkt me heel leuk om te doen, gezien mijn beperkingen is alleen helaas zelf op de vlucht slaan niet te doen helaas zal daarin een belemmering zijn ivm gebrek aan snelheid. Maar ik bied me graag aan. Kan ook rijden en ben redelijk behendig in route en plaatsbepaling. :j

Leeftijd 48
Rijbewijs jazeker
Niet bang aangelegd en uit comfort zone stappen. Ik doe niets anders. :D
Woonplaats weet je, zet ik liever niet openbaar. Houd het voor nu even op achterhoek :)
Dagen ben vrij inplanbaar. Moet om trainen heenplannen. Alleen een of twee weekenden of in januari mogelijk niet beschikbaar. Dat hangt af van de plannen van ex.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 18:13

Jammer dat jullie nog niet oud genoeg zijn. Maar zeker vwb liften enzo vind ik het onverstandig minderjarigen mee te laten doen, sorry!
Leuk Karuna!
Ik had wel verwacht dat er meer interesse was?? :oo

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:25

Ik wil ook wel mee doen!! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:27

Ja leuk, is inderdaad echt weinig reactie ik had ook al meer verwacht.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:30

Het lijkt mij ook wel super leuk om mee te doen! Ik heb helaas geen auto, wel een rijbewijs..
Het lijkt mij dan weer het leukste om te vluchten :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:38

Mij ook alleen dat is snel klaar. _O- Kan domweg niet zo snel verplaatsen te voet. Jammer genoeg. :+ mogen er eventueel externen meedoen als ze willen?

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:45

Ik word in Mei 18.
Als er dan nog iets word georganiseerd, dan wil ik best meedoen, haha! Lijkt me vet :D

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:47

Haha super leuk! Heb alle afleveringen ook gezien. Alleen niets voor mij, ik ga gillen als ik spanning krijg doordat iemand achter mij aan zit :')

Hopenlijk melden zich genoeg mensen aan!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:58

Ik wil wel meedoen maar heb eigenlijk geen budget. Wel een rijbewijs b automaat maar zeer weinig rij ervaring. Rijdt dus liever niet zelf. Lijkt me wel echt gaaf om te vluchten. Heb al meerdere keren gelift. ( alleen pissed of ouders daarna) ben 22. Omgeving Den Haag. Voor een gps tracker kun je kijken naar een Delorme Inreach. Is wel zeer prijzig. Zijn ook wel te huur volgens mij. Geeft elke 10 minuten een beep naar een website. Wordt gebruikt op serieuze expedities.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:05

Dit lijkt me geweldig om eens te doen! :D
Helaas woon ik in België, gaat mij dus niet lukken om mee te doen.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:09

Voor de gps tracker bij dat filmpje gebruiken ze gewon een iphone dus dat is mogelijk maar weet niet hoe, dat zou je zelf eventjes moeten uitzoeken.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:17

Wat ee enorm gaaf idee :D . Ik ben in het bezit van rijbewijs en auto :) . Helaas de komende weken geen mogelijkheid in verband met revalidatie na een operatie. Maar ik blijf het topic volgen :j . Wie weet word het later nog een keer georganiseerd :D .

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 21:34

Hey wat leuk ineens toch allemaal reacties :D

Mensen: Vul alsjeblieft even het formulier in als je interesse hebt, en als er iets is waardoor je pas later kan zet dat er gewoon bij. Dan kunnen we het wat concreter maken. Ik hoef echt niet perse over een maand al, we kunnen het ook bijv in mei doen, dan is het weer ook wat aantrekkelijker!

En wat betreft rijbewijs+auto daar heb ik maar 1 persoon voor nodig! 2 mensen hoeven dat niet te hebben, want we werken toch in tweetallen.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:52

Dit lijkt mij echt super leuk om te doen! Ik heb door de week vrij reizen met het ov, dus dat is redelijk makkelijk meegenomen. Alleen volg ik wel een voltijd hbo studie en werk ik daarnaast ook nog, maar als er ver vooruit wordt gepland, dan kan ik waarschijnlijk wel mee :D

Leeftijd: 19
Rijbewijs:ja auto: nee, mag hem wel vaak lenen
Op wat voor dagen kan je: weekenden, vakanties en heel soms door de weeks.
Fysieke conditie (lopen, stukje kunnen rennen): prima :D
Waarom wil je graag mee doen: om zelfverzekerder te worden en gezellige bokkers te ontmoeten (of ontlopen juist := )
Ben je niet bang aangelegd of bereid uit je comfortzone te treden: niet bang aangelegd en durf wel uit mn comfortzone te stappen.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:21

eeftijd: 18
Rijbewijs/auto: ja
Op wat voor dagen kan je: dinsdags en zondags
Fysieke conditie (lopen, stukje kunnen rennen): redelijk haha
Waarom wil je graag mee doen: lijkt me super gaaf, zeker na het zien van het filmpje :D
Ben je niet bang aangelegd of bereid uit je comfortzone te treden: alles voor het spel :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:32

Leeftijd: 22
Rijbewijs/auto: /nee
Op wat voor dagen kan je: alle
Fysieke conditie (lopen, stukje kunnen rennen): redelijk. Bezig met 5km hardloop schema
Waarom wil je graag mee doen: lijkt me leuk
Ben je niet bang aangelegd of bereid uit je comfortzone te treden: nee hoor.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:41

Gaaf zeg! Ik heb net al die filmpjes zitten kijken, erg leuk! Al is dat niks voor mij, ik raak behoorlijk snel in paniek en kan niet tegen spanning. Mochten jullie gaan vloggen tussendoor zou wel vet zijn, al kan ik me voorstellen dat je daar op dat moment niet echt tijd/behoefte voor hebt.