Fotoshoot op het strand, welke tijd het beste (eb/vloed)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Fotoshoot op het strand, welke tijd het beste (eb/vloed)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 07:41

Ik weet niet zeker of dit de goeie plek voor mijn vraag is, ik twijfelde namelijk.

Eind deze maand heb ik een fotoshoot met mijn paarden op het strand. We gaan waarschijnlijk naar Wijk aan Zee.

Nu vroeg ik mij af.. Welke tijd is het beste voor de mooiste foto's?
Zou graag willen dat ze ook door de branding kunnen gaan (d.m.v. afgezette paddock) en eventueel een stuk stilstaand water waar we mooie standfoto's kunnen maken.

Omdat dit de laatste shoot zal zijn van 1 van mijn paarden, kan ik deze niet overdoen als we het verkeerde moment kiezen. Dus.. Wie kan mij verder helpen?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:02

Ik zelf zou voor zonsondergang gaan. Kan je zowel silhouet maken als 'gewone' fotos.

Misschien kun je hier kijken voor eb en vloed. Als het onder de streep is, is het eb. Boven de streep vloed. Let wel dat je de juiste strand en datum heb ingesteld. Het kan soms enorm verschillen! :P

http://getij.rws.nl/

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 11:01

puppy1128 schreef:
Ik zelf zou voor zonsondergang gaan. Kan je zowel silhouet maken als 'gewone' fotos.

Misschien kun je hier kijken voor eb en vloed. Als het onder de streep is, is het eb. Boven de streep vloed. Let wel dat je de juiste strand en datum heb ingesteld. Het kan soms enorm verschillen! :P

Dankjewel! Wat is het beste eb of vloed?

Wijk aan Zee staat overigens niet vermeld in het rijtje, maar wel ijmuiden. Kan ik die dan gewoon gebruiken?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:14

Cardy schreef:
puppy1128 schreef:

Als je kiest voor zonsondergang dan kun je niet kiezen voor eb of vloed, dan is het natuurlijk het een of het ander.

Als je tussen die twee wilt kiezen zou ik persoonlijk voor eb kiezen.

Dankjewel! Wat is het beste eb of vloed?

Wijk aan Zee staat overigens niet vermeld in het rijtje, maar wel ijmuiden. Kan ik die dan gewoon gebruiken?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:18

Als je actiefoto's wilt, eb. Met vloed heb je alleen het mulle strandzand, en dat is heel zwaar. Je kan er wel door draven / galoperen, maar persoonlijk doe ik dat nooit. Met eb is de bodem prima.

Let er ook op dat je op veel stranden alleen voor of na een bepaalde tijd op het strand mag!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:48

Hier is het zo dat als je perse op zaterdag avond wilt, dat de ene week vloed is en de andere week eb. Daarom moet je ook kijken naar de datum.

Idd letten met vloed dat het dan vaak alleen mul zand zal zijn. In huisduinen is het zo dat je soms bijna geen strand heb als het vloed is. Eb is dan het beste.

Overigens kan je met Zonsondergang wel zowel eb als vloed hebben.. Daarom is de datum belangrijk met invullen.. Dan kan je het precies zien. Je moet kijken wanneer de zon onder gaat en vanaf welke tijd het eb is.
Als de datum al vast staat is het natuurlijk wel wat lastiger als het geen week/dag verschoven kan worden.

Let er ook op, zonder zon is er geen zonsondergang.. :P

Cardy

Re: Fotoshoot op het strand, welke tijd het beste (eb/vloed)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 12:19

Het is wel de bedoeling dat we wat actiefoto's hebben, eentje daarvan kan helaas niet meer zoveel (vandaar ook deze afscheidshoot) dus mul zand wil ik zoveel mogelijk voorkomen.

Bij Wijk aan Zee is een stuk waarbij ik deze maand van 19.00 tot 09.00 uur op het strand mag.

@ puppy1128: Zonder zon geen zonsondergang? Echt haha

puppy1128

Re: Fotoshoot op het strand, welke tijd het beste (eb/vloed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:34

Ja echt. :+

Sommigen vergeten dat en denken dat er altijd zon is in de avond.. En vergeten te kijken naar het weer. Altijd zonde. :=

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:29

De duinen in heemskerk zijn ook gaaf!
Geen tijd dat je er mag zijn. Ook vind ik de duinen meer sfeer geven dan het strand :o

Maar dat is mijn mening