Bokkers Friesland !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:49

Fenia schreef:
Zijn er ook mensen die 5,6 of 7 mei ook mee doen in Franeker? :D Ik start daar dan voor het eerst met mijn fries. :))


Als ik niet op vakantie was had ik komen kijken

leentje1975

Berichten: 699
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: noordwolde

Re: Bokkers Friesland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 05:59

Hier ook een friezin ;-) woonachtig in noordwolde. En in het bezit van....Afbeelding

xLiez

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 06:16

NynkeMarit schreef:
xLiez schreef:
Mijn pony staat op de Hjouwer! Misschien kom ik wel even kijken. Zou eerst ook meedoen maar pony is helaas niet helemaal fit :(

Mystery toch? Heb m zien staan! Wat een drukte zeg met inrijden, had in t parcours best wat weigeringen maar zeker voor een eerste keer voor mij met dit paard en zo hoog ben ik heel erg tevreden! <3


Jaa klopt!! Mooi dat het wel redelijk goed ging!

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:18

leentje1975 schreef:
Hier ook een friezin ;-) woonachtig in noordwolde. En in het bezit van....[img]m/dUvoX9.jpg[img]



Knap ding!
Ik heb in Noordwolde gewoond :j
Toen ik nog een ukkiemens was :=

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:31

leentje1975 schreef:
Hier ook een friezin ;-) woonachtig in noordwolde. En in het bezit van....[ [url=m/dUvoX9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaaaah wat een knapperd <3 Welkom!

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Bokkers Friesland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:28

Leuk paard leentje en welkom.

Ik heb nu eindelijk mijn rijbewijs en ik zou dus graag eens samen met iemand willen buiten rijden. Ik rijd overigens niet op een paard, maar ik heb een shetlander voor de sulky staan. Dus je paard moet daar wel tegen kunnen. Nu woon ik zelf ongeveer 10 km bij het bos van beetsterzwaag vandaan, maar ik heb geen flauw idee wat daar aan ruiterpaden ligt. Ik ben wel eens toe aan wat anders dan alleen maar asfalt wat we hier hebben.

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Bokkers Friesland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:02

Ik sta ook vlakbij dat bos, en heb wel een rijpaard, dus je zou eens mee kunnen als je wilt :D

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Bokkers Friesland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:32

Ik heb geen paard om te rijden hahah, anders was ik graag met je meegegaan :+

Ik mis het zo erg om te rijden.. Had eerst een VP maar daar ben ik opgehouden omdat het te ver werd nadat we zijn verhuisd. Les doe ik niet meer omdat ik het typische 'rondjes hobbelen' niet leuk meer vond. Is er iemand hier die een verzorgpaard/pony/shet oid weet rondom Joure?

leentje1975

Berichten: 699
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: noordwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 06:54

oei ik zou zo gauw niets weten in joure, hier op de manege waar ik sta kan je wel paarden huren en dan rondhobbelen in het bos als je goed genoeg rijd. 20 euro voor een halve dag geloof ik. Ach en met mij mag iedereen altijd mee, ik men ook. Dus mee op de wagen kan ook altijd ;-)

xLiez

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:38

Nico_lette schreef:
Ik heb geen paard om te rijden hahah, anders was ik graag met je meegegaan :+

Ik mis het zo erg om te rijden.. Had eerst een VP maar daar ben ik opgehouden omdat het te ver werd nadat we zijn verhuisd. Les doe ik niet meer omdat ik het typische 'rondjes hobbelen' niet leuk meer vond. Is er iemand hier die een verzorgpaard/pony/shet oid weet rondom Joure?


In Joure is best weinig te vinden. Ik heb ook een tijdje gezocht maar of het was niks of ik kreeg geen reactie. Wat je kan doen is een berichtje plaatsen op marktplaats, dat heb ik ook gedaan en daar kreeg ik regelmatig reactie op. Verder heb je in Joure; Manege de Hjouwer. Daar kan je wel paarden leasen. In Rottum zit stal Sibma, ook hier kun je paarden leasen maar ook lessen. Ik heb daar een aantal jaar gereden en daar krijg je goed les! Geen doelloze rondjes hobbelen :) Mijn pony staat op manege de Hjouwer maar mijn zusje is mijn verzorgster. Maar mocht 1 van mijn mede pensionklanten iemand zoeken zal ik het je wel even laten weten!

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Bokkers Friesland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:23

Ja lijkt mij leuk nientsje!
Dit is mijn combi. Dus wel heel klein, maar hij kan aardig vlug met die beentjes. Alleen een fatsoenlijke stap zit er niet op. Afbeelding

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Bokkers Friesland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:29

Gezellig Fenna!

Dit heb ik :+
Afbeelding
Weet niet hoe hij op je combi gaat reageren trouwens := hij loopt zelf ook wel voor de wagen (is alleen ff geleden) :)

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Bokkers Friesland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:57

Die is denk ik wel haast twee keer zo groot als de mijne haha. Alex is een ukje van 84 cm hoog. Mijn sulky piept gelukkig niet heel erg, alleen het stoeltje maakt wat geluid en natuurlijk de staalkabel ook een beetje.

Er kwam woensdag een ruiter bij ons in met een paard/pony van minstens 1.50 meter. Nou Alex was helemaal flabbergasted, durfde zelfs niet meer te draven haha. Maar als hij jouwes mag volgen dan is dat wel goed. Hij wilde wel in een galop achter de ander aan(die draafde snel), maar dat mocht van mij niet. In de bak moet hij dus nog leren dat hij gewoon naar mij moet blijven luisteren, maar tijdens buitenrit volgt hij gewoon domweg degene voor zich.

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Bokkers Friesland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:34

Feike is 1.73m :+
Dus die is wel ietsje groter.
Hij kan wel volgen inderdaad maar als het hem te traag gaat dan wil hij wel graag voor aan :=

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:21

xLiez schreef:
Nico_lette schreef:
Ik heb geen paard om te rijden hahah, anders was ik graag met je meegegaan :+

Ik mis het zo erg om te rijden.. Had eerst een VP maar daar ben ik opgehouden omdat het te ver werd nadat we zijn verhuisd. Les doe ik niet meer omdat ik het typische 'rondjes hobbelen' niet leuk meer vond. Is er iemand hier die een verzorgpaard/pony/shet oid weet rondom Joure?


In Joure is best weinig te vinden. Ik heb ook een tijdje gezocht maar of het was niks of ik kreeg geen reactie. Wat je kan doen is een berichtje plaatsen op marktplaats, dat heb ik ook gedaan en daar kreeg ik regelmatig reactie op. Verder heb je in Joure; Manege de Hjouwer. Daar kan je wel paarden leasen. In Rottum zit stal Sibma, ook hier kun je paarden leasen maar ook lessen. Ik heb daar een aantal jaar gereden en daar krijg je goed les! Geen doelloze rondjes hobbelen :) Mijn pony staat op manege de Hjouwer maar mijn zusje is mijn verzorgster. Maar mocht 1 van mijn mede pensionklanten iemand zoeken zal ik het je wel even laten weten!

Ah super, bedankt! Ik heb een tijdje gereden op de Hjouwer maar ik vond de lessen dus niet leuk meer..

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:28

Rietjee_xx schreef:
Binnekort is er weer CH Joure!
Wie komt er dan ook?
Tjah, ik ben een beetje vroeg, maar de mensen waar het in het weiland word gedaan, lieten het mij weer weten dat het daar werd gehouden! :D
Ben erg benieuwd wie er komen!
In een weiland op de Meenscharweg!


Ik ga denk ik weer meedoen :)

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Re: Bokkers Friesland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:52

Vorig jaar ben ik ook op CH Joure geweest om te kijken, misschien dat ik dit jaar wel foto's ga maken als ik iets kan regelen :D

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Bokkers Friesland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:56

Wanneer is CH Joure ook alweer? Misschien ga ik daar dan ook wel starten. :)

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Bokkers Friesland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:09

Jaaa Nynke zou je dan ook foto s van mij en mijn pony willen maken? <3

CH joure is op 20 en 21 mei!

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:34

Iris965 schreef:
Jaaa Nynke zou je dan ook foto s van mij en mijn pony willen maken? <3

CH joure is op 20 en 21 mei!


Ik kom jou en je pony wel aanmoedigenn *\o/*

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Bokkers Friesland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:20

Hahaha leuk!! /3

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Bokkers Friesland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 09:30

Misschien doe ik dan ook wel mee. :) 5 mei heb ik mn debuut, dus wil eerst even afwachten hoe dat gaat :D

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Bokkers Friesland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:21

Logisch, veel succes alvast!
Waar start je?

Iemand die 7 mei naar st nyk gaat?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Bokkers Friesland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:16

Ik ga 7 mei naar Bakkeveen :j

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:49

Iris965 schreef:
Logisch, veel succes alvast!
Waar start je?

Iemand die 7 mei naar st nyk gaat?

Ik ga eerst een keer bb starten. Mocht het goed gaan wil ik b gaan starten. :)