Nieuwe mensen leren kennen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noblesse_

Nieuwe mensen leren kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 14:51

:wave: :wave:

Ik zou graag nieuwe mensen leren kennen om gezellig mee te praten, en eventueel ooit eens af te spreken. Maar waar leer ik die mensen kennen? Mogen gerust mensen zijn van Nederland, of zelfs ergens anders. Zijn daar bepaalde apps voor? Weet wel dat Tinder etc. bestaat maar dat is allemaal voor single mensen die een relatie willen... bestaat er ook zoiets puur vriendschappelijk? Ik woon in een boerengat, ga niet meer naar school en ben sinds vandaag werkloos. Als hobby/sport heb ik de paarden en mn dieren maar die zitten allemaal bij mij thuis dus op stalling etc. kom ik nooit. Aan school/werk heb ik amper vrienden over gehouden.
Verder heb ik nog geen rijbewijs (heb volgende week mn examen := ) dus ik kom ook nog niet zomaar overal waar ik wil.
Ik heb autisme, asperger en heb 'n depressie gehad, combinatie van die dingen maakt het voor mij niet simpel om nieuwe vrienden te maken.
Voel me best eenzaam eigenlijk. Heb wel mn vriend, mn dieren en één vriendin die ik soms nog zie, maar that's it.

Dus, zijn er mensen die me kunnen helpen?

Noblesse_

Re: Nieuwe mensen leren kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 13:13

Jammer.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 13:21

Is het een idee om bij een rijvereniging te gaan rijden?

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 13:24

Ik maak enkel wandelingen met m'n paard, vroeger nog wat serieuzer aan het werk geweest maar nu heb ik daar geen interesse meer in. De enige die mee gaat op wandeling is m'n vriend, aangezien alle paardenmensen die ik ken serieus wedstrijden rijden enz.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 13:31

Misschien een nieuwe hobby zoeken naast de paarden? En dan iets waarbij je dus in contact komt met andere mensen?
Toneel, dans, sportschoollessen, volleybal, hockey, etc. Of bijvoorbeeld een brei/haak/knutselgroep die samen afspreken.
Dat je nog geen rijbewijs hebt maakt het lastig maar niet onmogelijk. Het is misschien wat veel fietsen om vanuit jouw dorp ergens te komen, maar als je het echt graag wilt dan zul je er soms ook voor moeten vechten.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 13:36

Toneel/dans is helemaal niks voor mij, sport ben ik vreselijk slecht in en ik kan niet functioneren in een team. Wat me dan wel weer interesseert is muziek, maar het genre muziek waar ik naar luister spreekt ook niemand aan die ik ken, buiten m'n vriend dan weer. Op een concert/festival begin je dan wel eens te praten met mensen, maar daar hoor je dan nooit meer iets van...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 13:41

Er zijn nog heel veel andere dingen dan de dingen die ik opnoemde :)

Ga eens zoeken op internet wat er zoal in jouw omgeving is te doen. En dan niet alleen in jullie dorp maar ook in een brede straal daarbuiten. Je hoeft niet elke week naar iets te gaan, je kan ook 1x in de maand gaan.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 14:21

Ik had eigenlijk wel graag naar de hondenclub geweest met m'n labje van bijna 7. Ben alleen bang dat het daar misschien ook competitief gaat zijn, snap je? Zo ben ik helemaal niet. Ik zou daar heen gaan ter ontspanning en om iets te leren, niet meer en niet minder.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:38

Probeer dat gewoon :) je komt er pas achter of t bij je past als je het probeert.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 14:58

Als ik mn rijbewijs haal ga ik het eens proberen ja, is niet zo handig om mn hond op de fiets mee te nemen! Ik ga even wat verschillende hondenclubs zoeken in de buurt om wat te vergelijken etc. :)

Mimichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:05

Er bestaan ook diverse website om nieuwe mensen te leren kennen (niet relatiegericht). Bijvoorbeeld 'nieuwemensenlerenkennen.nl', zij organiseren leuke activiteiten/evenementen waaraan je kunt deelnemen. Je betaalt volgens mij wel een klein bedrag voor het lidmaatschap, maar ik heb positieve reacties uit mijn omgeving gehoord van mensen die op deze manier nieuwe vriendschappen opgebouwd hebben. Zelf ben ik erg fan van de website 'Meetup' hiermee kun je zelf ook een groep creëren, gericht op een bepaalde interesse/richting en leuke activiteiten organiseren. Zowel in het buitenland als in Nederland heb ik op deze manier al leuke nieuwe mensen leren kennen met soortgelijke hobbies en/of interesses!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 15:10

Bedankt voor je reactie! Is Meetup ook betalend?

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 15:33

Nu had ik een app geïnstalleerd die volgens google play goed beoordeeld was, puur vriendschappelijk om te praten met mensen met dezelfde hobby's. Ik heb het net twee minuten en er begint al n enge man te praten met me.
Edit; twee enge mannen :')

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:59

Pb!

Mimichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:56

Meetup is helemaal gratis! Wel is het zo dat het niet overal heel erg bekend is, geen idee hoe dat in België is. Maar ik zie hier in Nederland dat je in de grote steden wel groepen kunt vinden, maar daarbuiten wordt het al lastiger. Maar ook via couchsurfing (status: wants to meet up) ben ik zelfs in contact gekomen met mensen in mijn woonstad.
Of een oproep via bokt plaatsen? Dan weet je zeker dat je in ieder geval één gedeelde interesse hebt :)
Veel succes!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 15:59

Mimichelle schreef:
Meetup is helemaal gratis! Wel is het zo dat het niet overal heel erg bekend is, geen idee hoe dat in België is. Maar ik zie hier in Nederland dat je in de grote steden wel groepen kunt vinden, maar daarbuiten wordt het al lastiger. Maar ook via couchsurfing (status: wants to meet up) ben ik zelfs in contact gekomen met mensen in mijn woonstad.
Of een oproep via bokt plaatsen? Dan weet je zeker dat je in ieder geval één gedeelde interesse hebt :)
Veel succes!

Om zelf een groep te maken op meetup werd mij gevraagd om te betalen... Ik had een app geïnstalleerd, ook iets met 'meet', weet niet meer precies wat. Maar verder dan tientallen rare berichtjes van al even rare, oudere, vreemde mannen die in Brussel wonen kwam ik niet. Het enige wat die wilden was direct naar me toe komen, zonder dat ik ooit iets teruggestuurd had. Geen succes dus.

Dit is eigenlijk m'n oproep op bokt, maar ik krijg maar geen reacties.

Mimichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:22

Oh ik heb nooit geprobeerd een groep aan te maken op meetup, dat is jammer! Er zijn geen groepen bij jou in de buurt actief?
Die app klinkt niet succesvol inderdaad -O- Helaas word er vaak misbruik van dat soort dingen gemaakt ja..
Ik zou sowieso je titel voor deze oproep dan even aanpassen met een omgeving, dan voelen mensen bij jou uit de buurt zich eerder aangesproken. En zoeken in wat algemenere topics hier op bokt.
Als het via internet niet lukt, denk ik toch echt dat je aan activiteiten in de buurt mee moet doen wil je mensen ontmoeten. Je zou bijvoorbeeld ook oproepen in de buurt kunnen plaatsen voor hond-wandelgenootjes, mensen met wie je samen met de hond kunt gaan wandelen. Of een andere niet sportieve hobby zoals al eerder genoemd is. Snap dat sommige dingen voor jou misschien wat lastiger zijn, maar helaas komen mensen je niet vanzelf opzoeken. Je zult dus soms een beetje buiten je comfort zone moeten gaan en/of moeite stoppen in dingen, wat vaak wel de moeite waard is! :)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 17:34

Ik had al een West-Vlaanderen topic gemaakt, maar daar kwamen ook zo goed als geen reacties op.
Vrijdag kan ik m'n rijbewijs ophalen en dan ga ik maar eens naar de speelweide met m'n hond. Ben er al vaker geweest maar het lijkt wel alsof er geen 17-22jarigen bestaan met een hond. Zijn allemaal 30-plussers daar. En die mensen zitten niet te wachten op een 18-jarige aangezien ze in een hele andere fase zitten in 't leven.
Ik ben ook op zoek naar een hondenclub, maar ook daar stuit ik op 't zelfde probleem.