Muziekmeeting Utrecht! (voor iedereen die dat leuk vindt!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

Muziekmeeting Utrecht! (voor iedereen die dat leuk vindt!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 15:34

Hallo muzikale Bokkers,

ik zit al een tijdje met het idee om een leuke jamsessie te organiseren via Bokt. Omdat het er telkens niet van kwam heb ik nu een knoop doorgehakt en een ruimte gereserveerd bij dBstudios naast station Utrecht Zuilen. Ik werk bij het podium in dB's en repeteer er ook met mijn bandje. Instrumenten (gitaar, basgitaar, keyboard) kunnen gehuurd worden bij dB's. Backline (versterkers, zanginstalatie, drumstel) is aanwezig.

Op zaterdag 2 januari van 15:00 tot 18:00 heb ik een ruimte gehuurd. De kosten van de ruimte zijn €44,-, dit bedrag zal gedeeld worden door alle aanwezige bokkers. Ik hoop stiekem op minimaal 4 personen, maar meer is ook altijd leuk! Mensen die het leuk vinden om alleen te komen kijken of foto's willen maken hoeven natuurlijk niet mee te betalen.

Wie zouden het leuk vinden om die middag lekker samen muziek te gaan maken? Het maakt niet uit of je pas net een instrument bespeelt (of zingt) of al erg ervaren bent. Het gaat erom om gewoon lekker een paar uurtjes samen muziek te maken, plezier te hebben en ervaring op te doen! Zelf ben ik ook geen heel goede muzikant, maar samen muziek maken vindt ik erg leuk!

Zelf speel ik drums, maar ook drummers/drumsters mogen zich aanmelden! Dan kunnen we tussendoor afwisselen. Mijn idee is om bij je aanmelding je instrument, en een nummer door te geven die je graag zou willen spelen. Dan kunnen we deze nummers 'instuderen' (tussen haakjes, want heel nauwkeurig kennen is niet nodig) en deze lekker samen spelen zodat iedereen sowieso een nummer kan doen die hij/zij leuk vindt! Nogmaals, het gaat om het plezier, nummers hoeven niet tot in de puntjes ingestudeerd te worden, maar soms is het fijn om een richtlijn te hebben :) Songteksten kunnen we ook ter plekke opzoeken (is wifi beschikbaar) wanneer we spontaan iets anders willen doen.

Iedereen die mee zou willen spelen (of een poging tot zou willen doen) is van harte welkom om zich aan te melden! Op 30 december hak ik de knoop door of er genoeg deelnemers zijn om het door te laten gaan of dat we misschien een kleinere (dus ook goedkopere) ruimte kunnen huren.

Ik zal het lijstje bijhouden in de OP:

Animal
  • Naam: Elise
  • Instrument: Drums (eventueel percussie)
  • Gekozen liedje: *denk ik nog even overna, er zijn zoveel leuke nummers!*

dinek123
  • Naam: Dineke
  • Instrument; zang en gitaar (zang is hoofdinstrument, gitaar bij-instrument. En als er niemand is met piano kan ik dat ook wel doen maar liever zang of gitaar)
  • Gekozen Liedje:

Petra_O
  • Naam: Petra
  • Instrument: Zang, beetje piano en bas.
  • Gekozen liedje: Silent lucidity van Queensryche.

Hiraeth
  • Gitaar en een beetje bas

Dreamy
  • Cherry
  • Zang

Daphne (Niet op Bokt)
  • Speelt vooral gitaar, kan ook bassen
  • Bluesjes :D

Taartjee
  • Naam: Tara
  • Instrument: zang een gitaar/ukulele (ik wil ze zeker allebei meenemen, ook voor mensen die nog nooit op ukulele gespeeld hebben en dit graag zouden willen proberen)
  • Nummer: er is zoveel leuks! Ga er nog even over nadenken

Swartbeessie
  • Viool en zang

Ik hoop op veel enthousiaste aanmeldingen! Nogmaals, je hoeft echt niet goed te kunnen spelen/zingen. Het gaat om de ervaring, gezelligheid en het plezier van samen muziek maken! :D

gerlindie

Re: Muziekmeeting Utrecht! (voor iedereen die dat leuk vindt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:41

Ik vind het een heel gaaf idee!
Helaas kan ik die zaterdag niet, maar ik vIND het wel echt een goed plan!
Ik volg :D

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 15:43

gerlindie schreef:
Ik vind het een heel gaaf idee!
Helaas kan ik die zaterdag niet, maar ik vIND het wel echt een goed plan!
Ik volg :D

Mochten er veel mensen zijn die die dag niet kunnen is het nog te verplaatsen! Dus mensen die wel graag zouden willen maar niet kunnen op 2 januari mogen het ook rustig laten weten! En wie weet wordt het zó leuk dat ik het eens vaker ga organiseren :D

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:49

Als ik kan die dag geef ik mezelf ook op! Heb toch nog een treinkaartje over.
Ik laat het z.s.m. Definitief weten
Naam; Dineke
Instrument; zang en gitaar (zang is hoofdinstrument, gitaar bijinstrument. En als er niemand is met piano kan ik dat ook wel doen maar liever zang of gitaar)

Gekozen liedje; denk ik ook nog even over na

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 16:00

Leuk dat je mee wilt doen! En tof dat je kunt zingen, gitaar kunt spelen én piano kunt spelen!
Ik heb je er alvast bijgezet in de OP :)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:51

Wat een onwijs gaaf idee!

Ik ben nog niet zo heel lang met muziek bezig, dus ik vind het best spannend, maar ik zou toch wel graag mee willen doen.

Naam: Petra
Instrument: Zang, beetje piano en bas.
Gekozen liedje: Silent lucidity van Queensryche.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 18:17

Oeh bas! Je niet niet zo vaak bassende vrouwen! Stoer hoor!
Leuk dat je mee wilt doen!
Ik snap dat je het spannend vindt, stiekem vind ik dat zelf ook wel hoor!
Maar het gaat juist om het plezier maken en de gezelligheid, niemand die je op fouten of je muziekspel zal gaan beoordelen. Fouten maken hoort erbij en is helemaal niet erg, je leert er juist van! :)

Deze meeting is erg goed om wat ervaring op te doen door met andere mensen te spelen en iedereen is welkom. Of je nu 1 nummer op gitaar kan spelen en dat graag eens samen met andere mensen wilt doen of professional bent en het leuk vind om samen te spelen maakt niks uit :)

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:16

Is het ook de bedoeling dat we iets op gaan nemen of niet?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 19:22

dinek123 schreef:
Is het ook de bedoeling dat we iets op gaan nemen of niet?

Hoe bedoel je op gaan nemen?
Als je wilt kun je wel iets opnemen om later terug te luisteren wat voor herrie we gemaakt hebben, maar er worden verder geen (professionele) opnames gemaakt. Het heet dBstudios omdat ze oefenstudio's (oefenruimtes) verhuren, het is geen opnamestudio zegmaar. :)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:31

Animal schreef:
Oeh bas! Je niet niet zo vaak bassende vrouwen! Stoer hoor!
Leuk dat je mee wilt doen!
Ik snap dat je het spannend vindt, stiekem vind ik dat zelf ook wel hoor!
Maar het gaat juist om het plezier maken en de gezelligheid, niemand die je op fouten of je muziekspel zal gaan beoordelen. Fouten maken hoort erbij en is helemaal niet erg, je leert er juist van! :)

Deze meeting is erg goed om wat ervaring op te doen door met andere mensen te spelen en iedereen is welkom. Of je nu 1 nummer op gitaar kan spelen en dat graag eens samen met andere mensen wilt doen of professional bent en het leuk vind om samen te spelen maakt niks uit :)

Gelukkig maar! Op bas en piano kom ik niet veel verder dan de basics, maar samen kunnen we er vast wat moois van maken.

Wat is er in de studio eigenlijk allemaal aanwezig qua versterking enzo?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 19:38

Dit is de backline die aanwezig is in een grote ruimte (die ik nu geboekt heb):
oppervlakte= 40 m2

Drums: PEARL SRX 12-13-16-22 MET 14” SNARE
Basversterker: Ampeg SVT3Pro met 4×10 en 2×12
Gitaarversterker 1: Marshall DSL 50 top met 1960A cabinet
Gitaarversterker 2: Zelfde of Fender Twin Amp
Powered mixer: Allen and Heath PA20-CP
Luidsprekers: Peavey UL15
Microfoons: SM58 (ik zou als max. 3 of 4 aanhouden, anders wil het nog wel eens gaan piepen ;) )

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 12:37

Ik heb trouwens net naar Silent lucidity geluisterd, het nummer kon ik nog niet maar het lijkt mij wel een heel tof nummer om te drummen! :D

Zouden jullie eigen instrumenten mee kunnen nemen? (dan schrijf ik dat even op en kan ik voortijdig bij dB's een aantal instrumenten reserveren als dat nodig is :)
Dineke, speel jij trouwens ook elektrische gitaar? Of alleen akoestisch? Ze hebben er namelijk wel elektrische gitaren, maar geen akoestische die je kunt versterken.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:13

Ik neem mijn bas mee, moet ik ook mijn elektrische piano meenemen?

Silent lucidity is inderdaad niet heel erg bekend, maar wel een supermooi nummer. Heel leuk om te zingen!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 22:01

Als je daar mogelijkheid toe hebt is dat fijn! :) Anders kunnen we er eventueel ook eentje bij dB's huren.
Zingen heb ik geen verstand van :P Ik zing ontzettend vals en zelfs backingvocals (die ik wel bij mijn bandje zing) zijn regelmatig een beetje (heel erg) vals :o Daar wordt aan gewerkt :')

De gitariste van mijn bandje zou het trouwens ook leuk vinden om mee te doen. Ze heet Daphne en speelt vooral elektrische gitaar, maar ook akoestisch en kan ook bassen. Daphne speelt wel supergoed (doet ook een opleiding met muziek), maar kan jullie (en wie zich nog meer aanmeldt) vast ook tips geven etc. als dat gewenst is.

We hebben nu dus al een leuk clubje waar we iets mee kunnen. Alle meest gebruikte instrumenten kunnen we bij elkaar bespelen. We hebben drums (ik zei de gek), bas (Petra en Daphne), gitaar (Tineke en Daphne), eventueel toetsen (Petra en Tineke) en zang (Petra en Tineke)!

Aanmeldingen zijn natuurlijk nogsteeds welkom, we kunnen altijd rouleren met instrumenten en allerlei verschillende formaties vormen. Ik vind dat super leuk om af te wisselen. Ik weet niet of jullie daar ook zo over denken?

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:14

Oh wat super leuk dit!! Ik ben alleen wel een beetje een kneusje met instrumenten... ik ben zeg maar net niks. Maar gelukkig lees ik hier dat dat niet zo erg is. _/-\o_

Ik speel gitaar (voornamelijk akkoorden, maar ook wat ander simpel spul) en sinds begin dit jaar bas, dus daar ben ik écht nog een beginner in. Ik heb een akoestische gitaar die versterkt kan worden (dankzij U2 :D), een elektrische met een akoestische pick-up die dus eigenlijk ook als akoestisch klinkt (net iets minder diep, maar kan er mee door)... Dus denk dat ik dan die tweede wel mee kan nemen. :D

Ik speel zelf voornamelijk U2 en Oasis, maar ik sta overal voor open!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:21

Piano kan op zich mee, dan moet ik alleen even een andere auto regelen. Bas en piano in mijn aygo gaat echt niet passen :D.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 03:18

Ik denk er nog even over na :D Er zijn al zoveel mensen die willen zingen :))

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 12:08

Dreamy schreef:

Oh, Cherry!! Je bent zeker welkom hoor! Ondanks dat er nog meer mensen willen zingen! We kunnen gewoon lekker rouleren en ik zou het heel gezellig vinden als je erbij bent! :D We hebben 3 uur de tijd in de oefenruimte, dus er zal vast genoeg tijd zijn waarin jij ook lekker kunt zingen! En we kunnen natuurlijk ook nog backingvocals erbij pakken als iemand anders leadvocals doet. Het wordt gewoon heel gezellig! :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:10

Animal schreef:
Dreamy schreef:

Oh, Cherry!! Je bent zeker welkom hoor! Ondanks dat er nog meer mensen willen zingen! We kunnen gewoon lekker rouleren en ik zou het heel gezellig vinden als je erbij bent! :D We hebben 3 uur de tijd in de oefenruimte, dus er zal vast genoeg tijd zijn waarin jij ook lekker kunt zingen! En we kunnen natuurlijk ook nog backingvocals erbij pakken als iemand anders leadvocals doet. Het wordt gewoon heel gezellig! :D

Tweede stem vind ik ook erg leuk hoor :D ok, count me in!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 12:12

Hiraeth schreef:
Oh wat super leuk dit!! Ik ben alleen wel een beetje een kneusje met instrumenten... ik ben zeg maar net niks. Maar gelukkig lees ik hier dat dat niet zo erg is. _/-\o_

Ik speel gitaar (voornamelijk akkoorden, maar ook wat ander simpel spul) en sinds begin dit jaar bas, dus daar ben ik écht nog een beginner in. Ik heb een akoestische gitaar die versterkt kan worden (dankzij U2 :D), een elektrische met een akoestische pick-up die dus eigenlijk ook als akoestisch klinkt (net iets minder diep, maar kan er mee door)... Dus denk dat ik dan die tweede wel mee kan nemen. :D

Ik speel zelf voornamelijk U2 en Oasis, maar ik sta overal voor open!

Leuk dat je mee wilt doen! En kneusje zijn is niet zo erg :+ Dat hoort er ook bij, zeker wanneer je voor het eerst met nieuwe mensen gaat spelen en liedjes gaat spelen die je niet van voor tot achter kunt dromen, maar lekker veel gaat/moet improviseren :D Hoort er allemaal bij en juist dat is zo leerzaam en leuk! Je zult zien dat we aan het begin van die 3 uur niks eruit kunnen krijgen, maar aan het einde best wat leuks neer kunnen zetten! :D Ik heb je in ieder geval in de lijst gezet!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 12:12

Dreamy schreef:
Animal schreef:
Dreamy schreef:

Tweede stem vind ik ook erg leuk hoor :D ok, count me in!

Yeah!! Ik ga je erbij zetten!! Heb je nog een voorkeursliedje? :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:21

Ga ik nog even over nadenken!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:55

Animal schreef:
Leuk dat je mee wilt doen! En kneusje zijn is niet zo erg :+ Dat hoort er ook bij, zeker wanneer je voor het eerst met nieuwe mensen gaat spelen en liedjes gaat spelen die je niet van voor tot achter kunt dromen, maar lekker veel gaat/moet improviseren :D Hoort er allemaal bij en juist dat is zo leerzaam en leuk! Je zult zien dat we aan het begin van die 3 uur niks eruit kunnen krijgen, maar aan het einde best wat leuks neer kunnen zetten! :D Ik heb je in ieder geval in de lijst gezet!

Jaa!! Leuk! Heb er echt zin in! :D

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:31

Wat klinkt dit onwijs tof zeg!

Ik ga er nog even een nachtje over slapen, maar ik denk dat de kans toch erg groot is dat ik er ook bij ben!

Ik ben in het bezit van een akoestische western gitaar en een ukulele, al ben ik nog niet zo goed. Ik zing ook en kan eventueel ook een beetje piano.
Gitaar en ukulele heb ik mezelf aangeleerd, piano heb ik les in gehad.

Alvast een kleine vraag, kan ook zijn dat ik eroverheen heb gelezen, is de locatie goed bereikbaar met het ov?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 00:55

Je kunt naar station Maarssen komen en vanaf daar met mij meerijden :j (ik woon recht tegenover het station)
Het is vanaf daar een klein kwartiertje rijden ongeveer.

Ik kan 3 mensen meenemen in totaal :j